Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tarvitset muistia puhelimessa 256 gt?

Vierailija
26.11.2021 |

Miksi sinulle ei riittänyt 128 gt?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa kännyssä loppui muisti, niin otin varmanpäälle.

Vierailija
2/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mut itsellä esimerkiksi kuvat vie muistia ja niille pystyi hankkimaan erillisen muistikortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs helvettiä se sulle kuuluu? Alotetaan siitä. 

Vierailija
4/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mut itsellä esimerkiksi kuvat vie muistia ja niille pystyi hankkimaan erillisen muistikortin.

Joo joo, kyllä nuo tajutaan. Jokainen tekee kuitenkin omat ratkaisunsa.

Vierailija
5/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se muistikortti on vaihtoehto toiselle sim-kortille. Itse tarvitsen 2 simmiä. Pilvipalveluita en käytä omille tiedostoille, työnantajan rojut sinne voin laittaa.

Vierailija
6/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin käyttämään edellisessä puhelimessa muistikorttia ja siitä tuli ongelmia paljon. Minulla oli käytössä kaksi kunnollista muistikorttia, mutta puhelin tilttasi niiden kanssa jatkuvasti. En lähde siihen enää ikinä. Se oli vanhanaikaista puuhaa.

Vierailija
7/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Applellahan perusmuisti 900€ puhelimessa oli vielä viime vuonna 64Gt kun samaan aikaan 150€ Androideissa oli jo 128Gt. Apple tietää että muistia en tarvitse ja jos tarvitsisinkin niin myy minulle mielellään iCloudia kuukausimaksulla.

Vierailija
8/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuvataan paljon "kotivideoita". Siis makkarin puolelta.

Mutta videothan ne vie tilaa eli jos kuvaa valtavia määriä eikä koskaan siirrä niitä puhelimesta, silloinhan se 128Gt voi täyttyä. Pelkille kuville ja sovelluksille kyllä riittää 128Gt.

Vierailija
9/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole siirtänyt kuvia esim. tietokoneelle? Eli sinulla ei ole backupia vai luotatko johonkin pilveen?

Entäs kun kännykkä hajoaa tai katoaa?

Vierailija
10/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 40/128Gt käytettynä, puhelin ollut minulla jo lähes 3 vuotta.

Suuremmat kuvamäärät tulee kuitenkin kuvattua järkkärillä, mutta järkkärissä kuitenkin vain 32Gt kortti eikä sekään läheskään täynnä vaikka järkkärikuvat vie paljon enemmän tilaan, joten puhelimeen tulisi kuvista max 10gt lisää ilman järkkäriä.

Videoita en tosin kuvaa joten se voi ehkä selittää miksei joillekin riitä 128gt, ei poisteta videoita koskaan ja kuvataan erittäin aktiivisesti.

Vierailija
11/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin käyttämään edellisessä puhelimessa muistikorttia ja siitä tuli ongelmia paljon. Minulla oli käytössä kaksi kunnollista muistikorttia, mutta puhelin tilttasi niiden kanssa jatkuvasti. En lähde siihen enää ikinä. Se oli vanhanaikaista puuhaa.

Ok. Minulle nyt ok, että kuvat menevät muistikortille, mutta tietysti muistia pitää olla muuten sen verran, että mahtuu tarpeeksi sovelluksia. Minulla on nyt tuo mainittu 128 gt. Muistikortin hankin jo edelliseen puhelimeen, en siis tätä varten. En sitä väittänytkään, että se on patenttiratkaisu kaikkeen. ap

Vierailija
12/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on yleensä vähemmän tekniikkaa tuntevia jotka ei ymmärrä poistaa tarpeettomia sovelluksia, eivät osaa yhdistää puhelinta pilveen/tietokoneelle eivätkä muutenkaan osaa seurata tallennustilaa tai miten sitä tyhjennetään.

Vierailija
13/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole siirtänyt kuvia esim. tietokoneelle? Eli sinulla ei ole backupia vai luotatko johonkin pilveen?

Entäs kun kännykkä hajoaa tai katoaa?

Oon mä välillä siirtänyt läppärille ja siitä ulkoiselle kovalevylle. Sillei kankeesti ja vanhanaikaisesti. ap

Vierailija
14/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olla varalla ja ostan enemmän kun minä voin.

Vierailija
15/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Applellahan perusmuisti 900€ puhelimessa oli vielä viime vuonna 64Gt kun samaan aikaan 150€ Androideissa oli jo 128Gt. Apple tietää että muistia en tarvitse ja jos tarvitsisinkin niin myy minulle mielellään iCloudia kuukausimaksulla.

Joo, mutta koska iCloudin maksuttomaan versioon mahtuu vain 5 Gt, niin puhelimessakaan ei juuri tuon enempää tilaa tarvita jos ei aio ostaa maksullista lisäpalvelua. Et voi pitää puhelimessasi musiikkia, kuvia ja videoita tuota enempää, tai sitten sinulla ei ole varmistuksia.

Toisaalta 0,99e kuukaudessa ei ole kovin suuri hinta teran talletustilasta, joten ehkä se iCloud kannattaa päivittää ja sen jälkeen voi ostaa suurempikapasiteettisen puhelimenkin.

Vierailija
16/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonat selfiet ja itsestä kuvatut videot täyttää muistin yllättävän nopeasti tuommoisen muisti määrän

Vierailija
17/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ottaa selvää minkälaisia muistikortteja puhelin tukee ei valittaa omasta tyhmyydestä. Itsellä ei ole ollut ongelmia muistikorttien kanssa kun katson ennen ostoa tuon millaisia muistikortteja se puhelin tukee

Vierailija
18/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuuhan se kun ottaa 10 tuhatta selfietä joka kerta kun käy veskissä, eikä edes siirrä niitä mihinkään.

Taas keino myydä ihmisille jotain mitä eivät tarvitse, bisnes pyörii, maailma saastuu, ilmasto kiittää ja ainoastaan jonkin ahneen idiootin takia, näin se menee.

Vierailija
19/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muistilla tarkoitetaan käyttömuistia (RAM) jota puhelimisssa on tyypillisesti 2-16 GB. Se, mihin ohjelmat asentuvat ja valokuvat tallentuvat, on tallennustilaa.

Vierailija
20/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on about sata gigaa valokuvia ja itse otettuja videoita albumissani. Erilaisilta reissuilta yms. Loput viekin sitten ohjelmat ja puhelimen oma käyttis. Kuitenkin sen viisikymmentä.

Haluan kyseisen materiaalin olevan myös omassa puhelimessani tallessa pilvipalvelun sijaan (200 gigan tilaus), jotta jos pilvipalvelulle tapahtuu jotain, minulla on oma materiaalini itselläni. Samoin kyseinen materiaali on vielä läppärinkin muistissa (joka myös on 250 gigan) tallessa. Kolmet kopiot luulisi riittävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä