Miehen älykkyys ja arvot ovat kiinnostavampia kuin ulkonäkö
Olen huomannut, että en koe minkäänlaista seksuaalista vetoa yleisesti hyvännäköisiksi koettuihin miehiin. Suorastaan yökkäysrefleksin aiheuttavat sellaiset saliäijät, jotka ihailevat itseään ja nostavat itsensä jalustalle joko lihasten tai sosioekonomisen taustan takia. Katse ei viivy sekuntia kauempaa pitkissä, jykeväleukaisissa, "komeissa" miehissä.
Sen sijaan saatan syttyä kuin salamaniskusta jos luen kirjaa, jonka mieskirjoittaja osaa käyttää kieltä rikkaasti. Olen monesti tuntenut suurta vetoa kun joku kirjoittaa niin upeasti, että se tuntuu syvällä sielussa. Tai jos mies soittaa jotain instrumenttia ja eläytyy soittamaansa täysillä. Tai jos mies omaa arvot, jotka saavat hänet suojelemaan luontoa ja eläimiä, silloin en meinaa pysyä pöksyissäni. Näissä tapauksissa miehen ulkonäöllä ei ole ollut ikinä mitään väliä tai edes yhteneväisyyttä. Eikä sillä, paljonko rahaa on pankkitilillä. Olen täysin myyty jos mies on lahjakas kirjoittaja, soittaja tai laulaja tai luonnonsuojelija (mutta ei sellaisella Elonkapina/puuhunkahlitsemistavalla).
Tämä on täysin rehellinen tunnustus ja helpottaa ehkä joidenkin miesten tuskaa siitä, että lihaksikkuudella, pituudella, "sen" koolla tai rahapussilla olisi mitään väliä. En minä kiinnitä niihin mitään huomiota. Yhdentekeviä asioita.
Kommentit (151)
Ulkonäköön ihastutaan, älykkyyteen rakastutaan.
Yleensä naiset huomaavat tämän siinä 28-35v ikäisenä, kun eroavat siitä tyhmästä idiootista jonka ottivat parikymppisenä ulkonäön perusteella.
Valitettavasti se on tuossa vaiheessa jo osittain myöhäistä, sillä lapset on jo tehty ja se sitoo yhteyden noihin miehiin loppuelämäksi ja se on sitä loputonta tappelua.
Suurin osa naisistakin on vain keskivertoälykkäitä, mutta miehen halutaan olevan "älykäs".
Kyllä suurin osa ihmisistä pitää libido-orientoituneista ihmisistä, joiden puhe ja keskustelutyyli on sitä itseeään eli alapään tunnetta ilman havaittavissa olevaa järjellistä ulottuvuutta.
Tällöin oleellista on vain ulkonäkö, eikä miikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Me ollaan kai niitä sapioseksuaaleja eli älystä viehättyviä. Pienehkö vähemmistö mutta meitäkin on.
Lihavat yleensä alitajuisesti kehittää itselleen tuollaisen, koska tietävät, että eivät voi saada sitä komeaa miestä. Huom. se komea mies voi olla myös älykäs…
Siitä vaan etsiskelemään älykkäitä ja "arvollisia" miehiä. Niistä on kova kilpailu, joten kohentakaa itseänne myös hiukan siskot!
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja arvot = raha ja resurssit.
Nyt on kyllä pakko kommentoida tätä ikivanhaa mantraa mitä niin mielellään edelleen väitetään. Minä ja moni muu nainen on elättänyt koko ikänsä itsensä, asunut itsekseen ja maksanut oman osuutensa ravintolalaskusta ja matkoista ynnä muusta. Miehen rahat ja status ei heilauta mitenkään naisten elämää tällä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee aina mieleen tällaisista kuvailuista, että henkilö ei ole kovin seksuaalinen tai häntä viehättävien ihmisten sukupuoli voisi olla sivuseikka.
Miksi et, ap, syty myös naiskirjailijan hienosta tekstistä tai naisen esittämästä musiikista, jos henkilön fyysisillä ominaisuuksilla ei ole merkitystä?
Vai sytytkö?
Olen identifoitunut heteroksi, mutta kun asiaa tarkemmin mietin niin olen kyllä tuntenut vetoa myös naiskirjailijoiden teksteihin/naismuusikoihin. Ehkä kuitenkin useimmiten miespuolisiin taiteenharrastajiin tietämättä esim. kirjailijan ulkonäköä/kuulematta puheääntä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Me ollaan kai niitä sapioseksuaaleja eli älystä viehättyviä. Pienehkö vähemmistö mutta meitäkin on.
Lihavat yleensä alitajuisesti kehittää itselleen tuollaisen, koska tietävät, että eivät voi saada sitä komeaa miestä. Huom. se komea mies voi olla myös älykäs…
Toki komea mies voi olla älykäs; Sillä voi olla käsiälyä, jalkaälyä, tanssiälyä, seksiälyä, jne.
Älykkyyttä on monenlaista. Nykyään jokainen ihminen on älykäs (jollakin tavalla).
Vierailija kirjoitti:
Miten selvität älykkyyden ja arvot tuntemattomasta miehestä? Odotatko että mies tekee aloitteen ulkonäkösi perusteella ja sitten käydään arvokeskustelu?
En odota aloitteita enkä tee niitä myös itsekään. Jos jotain on joskus tapahtuakseen kahden samat arvot omaavan ihmisen välillä niin se tapahtuu tai on tapahtumatta. Saan niin suurta mielihyvää hyvien tekstien lukemisesta, että se toistaiseksi riittää. Ap
Salimiehet ovat minusta miehiä siinä missä muutkin miehet. Avaus oli silti hyvä, kitkemään miehissä luuloja, että he saisivat näillä konstein naisia. Kyllä salilla käydään oman terveyden ja ilon vuoksi.
Vaikka ajattelen ulkonäkö asioista vähän samoin kuin aloittaja, sain heti lämpimiä tunteita salillakin, kun jotkut miehet auttoivat laitteiden säädöissä ja huomioivat muita käyttäjiä. Nollasivat omat painon valinnat ja olivat empaattisia. Ja varsinkaan kun en itse ole kuin tavallinen tallaaja, en lainkaan kokenut sali hirmu.
No enpä tiedä. Naisten (ja miesten) mielestä olen jostain syystä älykäs, mutta eipä kukaan tunne seksuaalista vetoa minuun.
Sama juttu! Tosin minä pidän myös siitä miltä miehet (tai jotkut miehet) tuoksuvat, tai parransängestä. Ulkonäön ääripäät ehkä rajaisin pois, siis jos vaikka lihavuuden takia ei voi kävellä, mutta muuten ulkonäkö vaikuttaa hämmästyttävän vähän.
En pystyisi olemaan suhteessa miehen kanssa, jota en tunne seksuaalisesti haluttavaksi, mutta toki nuo AP:n mainitsemat arvot ovat todella tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä 9 naista 10:stä pitää ulkonäköä tärkeimpänä kriteerinä
Ikävä kyllä, sinä et tiedä naisista mitään.
Sen verran tiedän että naiset hyökkää henkilökohtaisuuksilla kun eivät halua myöntää totuutta
Kuvailet jälleen itseäsi, mutta että jos ulkonäkö ja rahakukkaro olisi kunnossa, niin tuleeko mieleen kolmatta selitystä miksi ei vain natsaa?
Vierailija kirjoitti:
Salimiehet ovat minusta miehiä siinä missä muutkin miehet. Avaus oli silti hyvä, kitkemään miehissä luuloja, että he saisivat näillä konstein naisia. Kyllä salilla käydään oman terveyden ja ilon vuoksi.
Vaikka ajattelen ulkonäkö asioista vähän samoin kuin aloittaja, sain heti lämpimiä tunteita salillakin, kun jotkut miehet auttoivat laitteiden säädöissä ja huomioivat muita käyttäjiä. Nollasivat omat painon valinnat ja olivat empaattisia. Ja varsinkaan kun en itse ole kuin tavallinen tallaaja, en lainkaan kokenut sali hirmu.
Mielestäni on hyvä, että mies huolehtii kunnostaan, oli se sitten salilla tai lenkkipolulla. Semmoista peiliselfiesalityypeistä en kuitenkaan tykkää, jotka haluavat näytellä vain lihaksiaan. Esim. Tinderissä nuo ilman paitaa poseeraavat laitan heti vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan suhteessa miehen kanssa, jota en tunne seksuaalisesti haluttavaksi, mutta toki nuo AP:n mainitsemat arvot ovat todella tärkeitä.
En minäkään pystyisi. Mutta se, minkä koemme seksuaalisesti haluttavaksi erottaa meidät. Tunnen seksuaalisesti haluttavaksi ihmisen, jolla on näitä edellä mainitsemiani ominaisuuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja arvot = raha ja resurssit.
Taas yksi palstauli, joka ei viitsi edes lukea aloitusta ajatuksella.
Itse olen juuri tällainen aloittajan kuvailema mies. En nyt ryhdy sitä tässä todistelemaan, mutta tiedän että näin luultavasti on. Mulle on käynyt niin (eittämättä ihan omasta syystäni), että olen naimisissa naisen kanssa, jolle tällaiset ominaisuudet miehessä ovat jos nyt ei yhdentekeviä niin eivät ainakaan mikään kovin erityinen juttu. Sen sijaan saan kuulla sekä suoraa että epäsuoraa huomauttelua ulkonäöstäni, vaikka omasta mielestäni se on ihan normaaleissa rajoissa, pituutta yli 180 cm, paino ok, siis tavallinen keski-ikää lähestyvä ihminen, joka kadulla vastaan tullessaan tuskin herättää erityistä huomiota hyvässä tai huonossa. Mutta kun pitäisi tykätä urheilusta ja ilmeisesti myös näyttää siltä, kuulemma "lihasten pitäisi näkyä" ja että mulla ei ole markkina-arvoa toisin kuin hänellä. Turhauttaa, kun olisi paljon annettavaa ihmiselle, joka henkisiä asioita arvostaisi, nauttisi kirjallisuudesta ja kielestä, keskustelemisesta, luonnosta, historiasta, musiikista, kaikenlaisen uuden oppimisesta, omaisi syvän ja monipuolisen sisäisen maailman.
Samaan aikaan pelkään tapaavani tällaisen naisen sattumalta: joutuisin siinä aika perimmäisten kysymysten äärelle sen suhteen mitä tältä elämältä vielä haluan ennen kuin olen sen ikäinen ettei enää maksa vaivaa ryhtyä kovin isoihin elämänmuutoksiin. Toistaiseksi ratkaisuni on ollut vain antaa olla ja ajan kulua, aikahan nämä ongelmat lopulta hoitaa teki niin tai näin.
Kommenttisi kertoo, että ajattelet rikkaan ihmisen olevan älykäs. Erehdyt pahasti.