Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska alushousujen reunojen näkyminen housujen läpi tuli "kauheaksi"?

Vierailija
17.02.2015 |

Olen ihmetellyt tällä palstalla ja jossain muuallakin keskusteluja, missä annetaan ymmärtää, että on ihan hirveää, jos alushousujen reuna näkyy housujen läpi. Se on olevinaan jotain aivan kauheaa ja tätä välttääkseen "kaikki" käyttävät stringejä.

Mitä kauheaa siinä on? Tuleeko yllätyksenä, että ihmisellä on alushousut? Luuleeko miehet muuten, että naiset ei  käytä ollenkaan alushousuja...?

Itse ajattelen miltei päinvastoin. Kun näkee jonkin tiukoissa trikoissa ja mitään alushousun saumaa/reunaa ei näy niin mieleen tulee, että niin on tuokin aivopesty käyttämään stringejä tms ettei vaan ihmiset luule, että hän käyttää alushousuja urheilessaan...

Joo, nyt en varmaan saa kehuja tällä tekstillä vaan kaikki stringien käyttäjät kehuu, että miten miellyttäviä ne on yllä jne. Voi ollakin, mutta minusta se syy niiden pitämiseen saisi olla se mukavuus, ei se että vältetään alushousun reunan näkyminen housujen läpi....

Tämmöisillä ihmesäädöillä vaan rakennetaan sitä näkymätöntä häkkiä naissukupolvelle... Ja naiset rakentavat sen vielä ihan itse... (ei vedetä nyt karva-asioita tai meikkausta tähän, mutta samaan kastiin menee)

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:14"]Ei se mielestäni mahdottoman noloa ole, mutta mielestäni se on yksinkertaisesti ruman näköistä, sellaiset pikkarit, joiden reunat on jossain puolessa pakarassa, painavat pakaroita siitä kohtaa. Tässä asiaa erinomaisesti havainnollistava kuva:

http://www.lisamorguess.com/wp-content/uploads/2011/11/panty-lines2.jpg

Vaihtoehtoisesti voi käyttää sellaisia, jotka peittävät pakarat kokonaan, mutta niitä ei taida niin kamalasti olla kaupassa tarjolla. Itse tykkään stringeistä trikoiden alla.
[/quote]
Tämä nyt on täysin eri asia, kun ei ole älynnyt ostaa sopivia pikkareita. Aina pitää vetää överiksi. Ja kyllä kaupoissa myydään ns. mummopöksyjä, ei kaikkia naisia kiinnosta stringit ja siksi on muitakin vaihtoehtoja oltava.

Vierailija
42/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:19"]

Täysin samaaa mieltä siis 32:n kanssa. 

Mielestäni alusvaatteiden ei kuulu näkyä. Myös ohuiden/vartalonmyötäisten hameiden tai mekkojen kanssa käytän stringejä.

Tässä hameongelmaa havainnollistava kuva:
http://2.bp.blogspot.com/-ZO8vNoFKXgQ/UdMW3GIOSOI/AAAAAAAAb7g/uMdfiIm6HDY/s1600/rainbow+dress+granny+panties+undwear+line+showing.JPG

T. 34

[/quote]

Tossa kuvassa musta isompi ongelma oli tuon hameen läpinäkyvyys kuin se, että alushousujen reuna näkyi. Jos tällä naisella olisi ollut stringit, niin ne olisivat yhtä lailla näkyneet läpi tuom vaalean kankaan läpi. Ja olisivat muuten näyttäneet todennäköisesti vielä härskimmiltä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tiukkoja housuja ja annan pikkareiden reunojen näkyä. Ei haittaa pätkääkään. Stringit on 1. karmean näköiset 2. hirveän epämukavat. Eli vaikka en tietenkään vaatteiden alta kenenkään stringejä näe, niin jo se tieto, että jollakin persvaossa naru pyörii on jo epämiellyttävä ja epäviehko ajatus. 

Tykkään kauniista alusvaatteista ja niihin ei stringit kuulu. 

Vierailija
44/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:42"]

Voisi ennemminkin kysyä, mistä lähtien rajojen näkymjnen on ollut ok?!

[/quote]

Musta tuntuu ettei ennen tollasia edes ajateltu. Ainakaan mun ollessa nuori 80-luvulla kukaan mun ystävistä/tutuista ei ihmetellyt mitään pikkuhousujen reunan näkymistä.

Vierailija
45/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:42"]

Voisi ennemminkin kysyä, mistä lähtien rajojen näkymjnen on ollut ok?!

[/quote]

No, itse olen jo 39v ja olen vasta viimeisen 4-5 vuoden aikana kuullut, että olisi jotenkin noloa jos trikoiden läpi näkyy pikkuhousujen reunat. Sitä ennen se oli ihan normaalia.
[/quote]

Itse olen 30v ja ala-asteelta lähtien, kun on saanut vaikuttaa omaan pukeutumiseen olen aina tsekannut ettei rajat näy!
[/quote]
Ai että oikein ala-asteelta lähtien? Niin varmaan, tooosi uskottavaa... ohis
[/quote]

Kyllä! Joitakin ehkä kiinnostaa miltä näyttää. Ihmisten huomio ei silloin esimerkiksi takana kävellessä kiinnity toisen perseeseen ku siellä ei näy karmeita rajoja! Aika monta kertaa on saanut todistaa kadulla ku miehet tiirailee toisen persettä ku siinä nakyy rajat, itselläki katse osuu siihen silloin helpommin. Harvoin kiinnitän mitään huomioita toisten takapuoliin, jos ei ole rajoja. Rajat oikeen hyppäävät silmille! Ostakaa sopivan kokoisia alushousuja, ei liian pieniä niin että lahje puristaa ja valkoisten alle ei mielellään mustaa, en siis tarkoita että niiden pitäisi olla stringit.
[/quote]
Älä jaksa. Tuskin nyt olet 7-8 vuotiaasta lähtien miettinyt pikkuhousujen rajoja, että näkyykö ne. Ja tuijotellut toisten perseitä rajojen näkymisen takia. On mennyt silloin kasvatuksessa jotain vikaan, jos näin on.Tuon ikäisillä on paljon muuta mielessä, kuten minkä Barbin haluaa joulu/synttärilahjaksi, ei pikkuhousujen rajat.
[/quote]

Taisit itse vasta herätä alusjousujen rajoihin tämän keskustelun myötä ja purat järkytystäsi siitä, että näytät tältä:
http://www.lisamorguess.com/wp-content/uploads/2011/11/panty-lines2.jpg

Vierailija
46/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:19"]

Täysin samaaa mieltä siis 32:n kanssa. 

Mielestäni alusvaatteiden ei kuulu näkyä. Myös ohuiden/vartalonmyötäisten hameiden tai mekkojen kanssa käytän stringejä.

Tässä hameongelmaa havainnollistava kuva:
http://2.bp.blogspot.com/-ZO8vNoFKXgQ/UdMW3GIOSOI/AAAAAAAAb7g/uMdfiIm6HDY/s1600/rainbow+dress+granny+panties+undwear+line+showing.JPG

T. 34

[/quote]

Tossa kuvassa musta isompi ongelma oli tuon hameen läpinäkyvyys kuin se, että alushousujen reuna näkyi. Jos tällä naisella olisi ollut stringit, niin ne olisivat yhtä lailla näkyneet läpi tuom vaalean kankaan läpi. Ja olisivat muuten näyttäneet todennäköisesti vielä härskimmiltä....

[/quote]

Jos naisella olisi ollut ihonväriset stringit, et olisi huomannut kankaan ohuutta. Ihonväriset kun eivät näy ohuiden/vaaleiden kankaiden alta.

Vierailija
47/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle 40v, enkä muista, onko koskaan ollut ok, että rajat näkyy. Stringejä en käytä, mutta pidän huolen, ettei rajat näy.

Vierailija
48/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut 1980-luvulla hauskaa kirjaa nimeltä Nättipeppudieetti, tai muuta vastaavaa ja siellä puhuttiin myös pikkuhousujen näkyvästä rajasta. SE oli todella no no no go. 

Vierailija
49/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti Pervo mutta jos naisella näkyy Pikkuhousujen raja vaikkapa valkoisten päällyhousujen läpi niin se on aika seksyä.

Anteeksi.

Vierailija
50/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia alkoi harmittamaan huolestuneita kansalaisia jo 2000-luvun alkupuolella.Siitä tehtiin mm kansalaisaloite ja nettiadressikin kerättiin. Lopulta eräs kansanedustaja teki lakialoitteen ja lähetekeskustelu käytiin eduskunnassa muistaakseni keväällä 2011. Toisessa käsittelyssä se oli saman vuoden syksyllä.

Suuren valiokunnan käsittelyä ei tarvittu, eduskunnan enemmistöhän oli jo aloitteen puolella. Eduskunta teki lisäyksen lakiin ja rikoslakiin lisättiin 1.10.2012 pykälä jonka mukaan alushousujen reunojen näkyminen päällysvaatteiden läpi on tuomittava teko.

Nämä lakialoitteet ovat tällä hetkellä käsittelyssä suuressa valiokunnassa:  kielto valkoisten housujen käyttämisestä muualla kuin sairaalatyössä ja kielto muovilaukkujen kantamisesta kyynärtaipeessa.

Vierailija
51/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pbs.twimg.com/media/BvlU8NHCcAAWJS1.jpg

Itse muistan kun yläasteella vuosituhannen vaihteen aikoihin tahallinen stringien näkyminen oli ns. pahistyttöjen keskuudessa muotia.. huhhuh, se vasta oli tökerön näköistä. Pojat tietty tykkäsivät, siksi sitä kai tehtiinkin...

Vierailija
52/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, tuo otsikkosi on tökeröä pikkulapsikieltä: "Koska alushousujen reunojen näkyminen housujen läpi tuli "kauheaksi"?

Jos tahdot antaa itsestäsi edes jotakuinkin täyspäisen ja aikuisen vaikutelman, opettele kysymään ajankohtaa milloin-kysymyssanalla: "Milloin alushousujen reunojen näkyminen housujen läpi tuli "kauheaksi"?"

Vierailija
53/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:38"]

Aloittaja, tuo otsikkosi on tökeröä pikkulapsikieltä: "Koska alushousujen reunojen näkyminen housujen läpi tuli "kauheaksi"?

Jos tahdot antaa itsestäsi edes jotakuinkin täyspäisen ja aikuisen vaikutelman, opettele kysymään ajankohtaa milloin-kysymyssanalla: "Milloin alushousujen reunojen näkyminen housujen läpi tuli "kauheaksi"?"

[/quote]

Kiitos. Tästä tuli hyvä mieli kaikille!

Vierailija
54/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kuvissahan ongelma on liian tiukat farkut! Jos ymmärtää käyttää oikean kokoisia vaatteita, ei mitään alushousuongelmaa synny. Ja näyttää kauniimmalta muutenkin.

Tätäkään minä en ymmärrä: camel toe etupuolella on - ymmärrettävistä syistä - no no, mutta camel toe peffan puolella on ilmeisesti ok. Minusta molemmat ovat yhtä rumia ja kertovat vääristä (=liian pienistä) vaatevalinnoista.

Vierailija
55/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on ehkä se kun stringit loistaa housujen tai oikeastaan leggingsien läpi. Näitä näkee aina välillä täällä Turussa kun nuoret käyttää urheilutrikoita normivaatteena. Mua ei haittaa jos hipsterien raja hiukan näkyy kun katsoo mutta jos on normi alkkarit ja ne painautuu ihoon ja näkyy housuista, niin se kyllä on rumaa.

Vierailija
56/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näsäviisastelija korjasi väärin! Kielitoimiston sanakirjasta:    

koska

2. adv. = milloin. Koska palaat? Käyn kysymässä, koska juna lähtee. Koskahan sinustakin tulee mies! Tule koska haluat. Koska tahansa, hyvänsä, vain.

Onko Kielitoimiston selitys myös pikkulapsikieltä?

Vierailija
57/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Laita itse OT tai Ohis tällaisiin ohis-pilkunnussintapurkauksiin. 

Vierailija
58/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei oo tota ongelmaa, koska en kulje julkisilla paikoilla trikoissa. Jumpassa aivan se ja sama, vaikka joku raja näkyisikin.

Vierailija
59/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se kumma kun alushousujen näkyminen on niin kauheeta mutta heti jos paskaiset stringit vilahtaa niin heti ollaan hulluna runkkaamassa

Vierailija
60/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:17"]

Ei se raja aina ole kauhea, mutta joskus on. Tsekatkaas nää kuvat!

http://cdn.madamenoire.com/wp-content/uploads/2010/12/panty-line2.jpg

http://www.rom.on.ca/sites/default/files/imce/vpl_copy.jpg

Mutta noissakin oli enempi kyse siitä, että oli liian tiukat farkut.

Sen sijaan nää on musta ihan ok:

http://3.bp.blogspot.com/-MOKRvFx2Lj8/Ud3yXKXyRyI/AAAAAAAADdw/Xm09NjsUvuw/s1600/vpl0.jpg

Ja ei ne stringitkään aina tilannetta pelasta:

http://farm4.static.flickr.com/3126/2700499345_f714248b6f.jpg

http://louisville.styleblueprint.com/wp-content/uploads/2013/08/styleblueprint_fashionlessons_2013_08_05-3.jpg

[/quote]

Kaikissa noissa tapauksissa on liian pienet alushousut, ja sen lisäksi liian tiukat päällyhousut, jotka ovat vielä huonolaatuista, ohutta kangasta.

Minun mielestäni ei ole mitenkään hienompaa, jos tiukkojen housujen läpi näkyy stringien rajat tai sitten illuusio siitä, ettei alushousuja ole ollenkaan (= ohuen kankaan läpi näkyy paljas takapuoli, on sitten selluliittia ja vekkiä tai übertreenatut pakarat erottuvine lihaksineen).

Luulisi sen nyt kuuluvan ihan normaaliin käytäntöön, että trikooalaosassa ei mennä ulos ovesta, ellei yläosa peitä takapuolta. Tai tietysti jos päämäärä on esitellä takapuolta, niin sitten. Siihen stringit soveltuvat mainiosti, joten jatkakaa toki, jos haluatte.

Minä en käytä spandex-mekkoja enkä kulje leggingseissä julkisilla paikoilla, joten en välitä tippaakaan, jos mummoalkkarieni rajat "näkyvät" normifarkkujen tai villakankaisten housujen läpi :) Kaipa ne sieltäkin näkyy, jos joku ottaa asiakseen suurennuslasin kanssa tutkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi