Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska alushousujen reunojen näkyminen housujen läpi tuli "kauheaksi"?

Vierailija
17.02.2015 |

Olen ihmetellyt tällä palstalla ja jossain muuallakin keskusteluja, missä annetaan ymmärtää, että on ihan hirveää, jos alushousujen reuna näkyy housujen läpi. Se on olevinaan jotain aivan kauheaa ja tätä välttääkseen "kaikki" käyttävät stringejä.

Mitä kauheaa siinä on? Tuleeko yllätyksenä, että ihmisellä on alushousut? Luuleeko miehet muuten, että naiset ei  käytä ollenkaan alushousuja...?

Itse ajattelen miltei päinvastoin. Kun näkee jonkin tiukoissa trikoissa ja mitään alushousun saumaa/reunaa ei näy niin mieleen tulee, että niin on tuokin aivopesty käyttämään stringejä tms ettei vaan ihmiset luule, että hän käyttää alushousuja urheilessaan...

Joo, nyt en varmaan saa kehuja tällä tekstillä vaan kaikki stringien käyttäjät kehuu, että miten miellyttäviä ne on yllä jne. Voi ollakin, mutta minusta se syy niiden pitämiseen saisi olla se mukavuus, ei se että vältetään alushousun reunan näkyminen housujen läpi....

Tämmöisillä ihmesäädöillä vaan rakennetaan sitä näkymätöntä häkkiä naissukupolvelle... Ja naiset rakentavat sen vielä ihan itse... (ei vedetä nyt karva-asioita tai meikkausta tähän, mutta samaan kastiin menee)

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:42"]

Voisi ennemminkin kysyä, mistä lähtien rajojen näkymjnen on ollut ok?!

[/quote]

No, itse olen jo 39v ja olen vasta viimeisen 4-5 vuoden aikana kuullut, että olisi jotenkin noloa jos trikoiden läpi näkyy pikkuhousujen reunat. Sitä ennen se oli ihan normaalia.
Lapsi parka. Mä toivon et mun tyttäreni miettii vielä muutaman vuoden ihan muita juttuja.

[/quote]

Itse olen 30v ja ala-asteelta lähtien, kun on saanut vaikuttaa omaan pukeutumiseen olen aina tsekannut ettei rajat näy!
[/quote]

Vierailija
22/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -97 syntynyt ja muistan kun eräs tyttö kiusasi päiväkodissa kerran kaveriaan siitä, että sillä näkyi alushousujen rajat :D Vuosi on siis ollut 2002 tai 2003.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä aloituksissa kysyjän tulisi mainita ikänsä, niin voisi suhteuttaa. Muistelen joskus Sloggin mainostaneen, ettei näy rajoja. Aikaa taitaa olla ihan pirusti. Itse 50v.

Vierailija
24/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:27"]Olen ihmetellyt tällä palstalla ja jossain muuallakin keskusteluja, missä annetaan ymmärtää, että on ihan hirveää, jos alushousujen reuna näkyy housujen läpi. Se on olevinaan jotain aivan kauheaa ja tätä välttääkseen "kaikki" käyttävät stringejä.

Mitä kauheaa siinä on? Tuleeko yllätyksenä, että ihmisellä on alushousut? Luuleeko miehet muuten, että naiset ei  käytä ollenkaan alushousuja...?

Itse ajattelen miltei päinvastoin. Kun näkee jonkin tiukoissa trikoissa ja mitään alushousun saumaa/reunaa ei näy niin mieleen tulee, että niin on tuokin aivopesty käyttämään stringejä tms ettei vaan ihmiset luule, että hän käyttää alushousuja urheilessaan...

Joo, nyt en varmaan saa kehuja tällä tekstillä vaan kaikki stringien käyttäjät kehuu, että miten miellyttäviä ne on yllä jne. Voi ollakin, mutta minusta se syy niiden pitämiseen saisi olla se mukavuus, ei se että vältetään alushousun reunan näkyminen housujen läpi....

Tämmöisillä ihmesäädöillä vaan rakennetaan sitä näkymätöntä häkkiä naissukupolvelle... Ja naiset rakentavat sen vielä ihan itse... (ei vedetä nyt karva-asioita tai meikkausta tähän, mutta samaan kastiin menee)

[/quote]

Kysyit, että koska siitä tuli kauheaa. No, 90-luvulla eli noin 20 vuotta sitten. Paremmissa piireissä tämä ollut vallalla jo kauemmin, että alusvaatteiden rajat ei saa näkyä.

Vierailija
25/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti niitä, jotka käyttää stringejä ja harvoin pesee vaatteitaan ja silloinkin 40c.siellä ulostebakteerit juhlii :(Kuvottavaa.

Vierailija
26/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:27"]Olen ihmetellyt tällä palstalla ja jossain muuallakin keskusteluja, missä annetaan ymmärtää, että on ihan hirveää, jos alushousujen reuna näkyy housujen läpi. Se on olevinaan jotain aivan kauheaa ja tätä välttääkseen "kaikki" käyttävät stringejä. Mitä kauheaa siinä on? Tuleeko yllätyksenä, että ihmisellä on alushousut? Luuleeko miehet muuten, että naiset ei  käytä ollenkaan alushousuja...? Itse ajattelen miltei päinvastoin. Kun näkee jonkin tiukoissa trikoissa ja mitään alushousun saumaa/reunaa ei näy niin mieleen tulee, että niin on tuokin aivopesty käyttämään stringejä tms ettei vaan ihmiset luule, että hän käyttää alushousuja urheilessaan... Joo, nyt en varmaan saa kehuja tällä tekstillä vaan kaikki stringien käyttäjät kehuu, että miten miellyttäviä ne on yllä jne. Voi ollakin, mutta minusta se syy niiden pitämiseen saisi olla se mukavuus, ei se että vältetään alushousun reunan näkyminen housujen läpi.... Tämmöisillä ihmesäädöillä vaan rakennetaan sitä näkymätöntä häkkiä naissukupolvelle... Ja naiset rakentavat sen vielä ihan itse... (ei vedetä nyt karva-asioita tai meikkausta tähän, mutta samaan kastiin menee)   [/quote] Kysyit, että koska siitä tuli kauheaa. No, 90-luvulla eli noin 20 vuotta sitten. Paremmissa piireissä tämä ollut vallalla jo kauemmin, että alusvaatteiden rajat ei saa näkyä.

[/quote]

"Paremmissa piireissä"... höpö höpö. Paremmissa piireissä ei tämmöisiä asioita edes mietitä.

Vierailija
27/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ja opiskelin Lontoossa 90- luvun puolivälissä, ja siellä jo silloin naistenlehdet (ja useat miehetkin) tiesi kertoa että VPL (visible panty line) on yksi naisen pahimmista synneistä :)

Vierailija
28/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:02"]

Näissä aloituksissa kysyjän tulisi mainita ikänsä, niin voisi suhteuttaa. Muistelen joskus Sloggin mainostaneen, ettei näy rajoja. Aikaa taitaa olla ihan pirusti. Itse 50v.

[/quote]

Ap on 41v. Sloggi mainosti "rajattomia" ensi kerran vuonna 2000. Ei siis ihan hirveän kauan sitten.

Vierailija
29/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ollessani seiskaluokalla leikkasin alushousuistani stringejä. Alushousut olivat tai-mallisia ja liian pieniä. Vanhemmilta en rahaa saanut uusiin vaatteisiin, jos jotain ostettiin niin ostettiin yhdessä eikä olisi tullut kuulonkaan ostaa stringejä. Ei ollut vaihtoehtoa, rajojen näkyminen oli niin kauheaa :D en tietenkään näyttäytynyt leikellyissä alushousissa missään. Ja tämä tapahtui ihan 2000 -luvun alussa.

Vierailija
30/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:27"]Olen ihmetellyt tällä palstalla ja jossain muuallakin keskusteluja, missä annetaan ymmärtää, että on ihan hirveää, jos alushousujen reuna näkyy housujen läpi. Se on olevinaan jotain aivan kauheaa ja tätä välttääkseen "kaikki" käyttävät stringejä.

[/quote]

Kysyit, että koska siitä tuli kauheaa. No, 90-luvulla eli noin 20 vuotta sitten. Paremmissa piireissä tämä ollut vallalla jo kauemmin, että alusvaatteiden rajat ei saa näkyä.
[/quote]
Ai, ei vaan mun 90-luvulla tullut. Ollaan vissiin eletty eri 90-lukua.

Vierailija
31/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pikkarirajan näkyminen vaan se, että monet alushousut (etenkin liian pienet sellaiset) leikkaavat sen perskannikan kahtia todella rumalla tavalla. Stringien vihaajille ehdotan maxihousuja, ei tarvitse mukavuudesta tinkiä.

Mutta kai se vaan on niin, että joitakin ei vaan kiinnosta pätkääkään, miltä näyttää. Sekin on ihan OK, mutta turha mustamaalata heitä (meitä), joita kiinnostaa.

Vierailija
32/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:10"]Asuin ja opiskelin Lontoossa 90- luvun puolivälissä, ja siellä jo silloin naistenlehdet (ja useat miehetkin) tiesi kertoa että VPL (visible panty line) on yksi naisen pahimmista synneistä :)
[/quote]
Komppi. Tätä lyhennettä ihmettelin itsekin, kun samoilla nurkilla asustelin. Niin tärkeä asia, että oli ansainnut lyhenteen.

Vierailija
33/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mielestäni mahdottoman noloa ole, mutta mielestäni se on yksinkertaisesti ruman näköistä, sellaiset pikkarit, joiden reunat on jossain puolessa pakarassa, painavat pakaroita siitä kohtaa. Tässä asiaa erinomaisesti havainnollistava kuva:

http://www.lisamorguess.com/wp-content/uploads/2011/11/panty-lines2.jpg

Vaihtoehtoisesti voi käyttää sellaisia, jotka peittävät pakarat kokonaan, mutta niitä ei taida niin kamalasti olla kaupassa tarjolla. Itse tykkään stringeistä trikoiden alla.

Vierailija
34/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:42"]

[/quote]

No, itse olen jo 39v ja olen vasta viimeisen 4-5 vuoden aikana kuullut, että olisi jotenkin noloa jos trikoiden läpi näkyy pikkuhousujen reunat. Sitä ennen se oli ihan normaalia.
[/quote]

Itse olen 30v ja ala-asteelta lähtien, kun on saanut vaikuttaa omaan pukeutumiseen olen aina tsekannut ettei rajat näy!
[/quote]
Ai että oikein ala-asteelta lähtien? Niin varmaan, tooosi uskottavaa... ohis
[/quote]

Kyllä! Joitakin ehkä kiinnostaa miltä näyttää. Ihmisten huomio ei silloin esimerkiksi takana kävellessä kiinnity toisen perseeseen ku siellä ei näy karmeita rajoja! Aika monta kertaa on saanut todistaa kadulla ku miehet tiirailee toisen persettä ku siinä nakyy rajat, itselläki katse osuu siihen silloin helpommin. Harvoin kiinnitän mitään huomioita toisten takapuoliin, jos ei ole rajoja. Rajat oikeen hyppäävät silmille! Ostakaa sopivan kokoisia alushousuja, ei liian pieniä niin että lahje puristaa ja valkoisten alle ei mielellään mustaa, en siis tarkoita että niiden pitäisi olla stringit.
[/quote]
Älä jaksa. Tuskin nyt olet 7-8 vuotiaasta lähtien miettinyt pikkuhousujen rajoja, että näkyykö ne. Ja tuijotellut toisten perseitä rajojen näkymisen takia. On mennyt silloin kasvatuksessa jotain vikaan, jos näin on.Tuon ikäisillä on paljon muuta mielessä, kuten minkä Barbin haluaa joulu/synttärilahjaksi, ei pikkuhousujen rajat.

Vierailija
36/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla muistan aina brittilehdistä lukeneeni invisible panty linesta ja silloin tuli gossardin topattujen rintsikoiden myötä ne myös meille kauppoihin ihan tänne suomeen (ainakin helsinkiin), että kyllä tuo nyt reilut pari vuosikymmentä on olllut ihan normaali juttu.

Tässä on jännä seurata, miten hitaasti innovaatiot leviävät. Missä päin asut ap?

Vierailija
37/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaaa mieltä siis 32:n kanssa. 

Mielestäni alusvaatteiden ei kuulu näkyä. Myös ohuiden/vartalonmyötäisten hameiden tai mekkojen kanssa käytän stringejä.

Tässä hameongelmaa havainnollistava kuva:
http://2.bp.blogspot.com/-ZO8vNoFKXgQ/UdMW3GIOSOI/AAAAAAAAb7g/uMdfiIm6HDY/s1600/rainbow+dress+granny+panties+undwear+line+showing.JPG

T. 34

Vierailija
38/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:14"]

Ei se mielestäni mahdottoman noloa ole, mutta mielestäni se on yksinkertaisesti ruman näköistä, sellaiset pikkarit, joiden reunat on jossain puolessa pakarassa, painavat pakaroita siitä kohtaa. Tässä asiaa erinomaisesti havainnollistava kuva:

http://www.lisamorguess.com/wp-content/uploads/2011/11/panty-lines2.jpg

Vaihtoehtoisesti voi käyttää sellaisia, jotka peittävät pakarat kokonaan, mutta niitä ei taida niin kamalasti olla kaupassa tarjolla. Itse tykkään stringeistä trikoiden alla.

[/quote]

Joo, olen samaa mieltä. Ja minusta vielä mielellään pakarat peittävät kuin stringit.

Vierailija
39/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Ai että oikein ala-asteelta lähtien? Niin varmaan, tooosi uskottavaa... ohis
[/quote]

Kyllä! Joitakin ehkä kiinnostaa miltä näyttää. Ihmisten huomio ei silloin esimerkiksi takana kävellessä kiinnity toisen perseeseen ku siellä ei näy karmeita rajoja! Aika monta kertaa on saanut todistaa kadulla ku miehet tiirailee toisen persettä ku siinä nakyy rajat, itselläki katse osuu siihen silloin helpommin. Harvoin kiinnitän mitään huomioita toisten takapuoliin, jos ei ole rajoja. Rajat oikeen hyppäävät silmille! Ostakaa sopivan kokoisia alushousuja, ei liian pieniä niin että lahje puristaa ja valkoisten alle ei mielellään mustaa, en siis tarkoita että niiden pitäisi olla stringit.
[/quote]
Älä jaksa. Tuskin nyt olet 7-8 vuotiaasta lähtien miettinyt pikkuhousujen rajoja, että näkyykö ne. Ja tuijotellut toisten perseitä rajojen näkymisen takia. On mennyt silloin kasvatuksessa jotain vikaan, jos näin on.Tuon ikäisillä on paljon muuta mielessä, kuten minkä Barbin haluaa joulu/synttärilahjaksi, ei pikkuhousujen rajat.
[/quote]

Kuka puhui 7-8 vuotiaasta, minä olin esimerkiksi ala-asteella vielä 12 vuotiaana. En saanut itse vaikuttaa siihen mitä päälleni puin, saati ostin kaupasta 7-8 vuotiaana.

Vierailija
40/105 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:10"]Asuin ja opiskelin Lontoossa 90- luvun puolivälissä, ja siellä jo silloin naistenlehdet (ja useat miehetkin) tiesi kertoa että VPL (visible panty line) on yksi naisen pahimmista synneistä :)
[/quote]Alunperin Amerikansta tullut typerä muoti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä