Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua lapsia.. Minä haluan ja oon rikki

Rikkinäinen
24.11.2021 |

Eli otsikossa se jo tuli..oon 27v ja haluaisin lapsia. Mies ei halua koska ei usko olevansa valmis isäksi koskaan. Meillä on helvetin hyvä suhde muutoin Ja mies on samalla mun paras ystäväni. Ollaan aina voitu kertoa toisillemme kaikki.. Ja nyt kerroin tän asian, että haluankin lapsen.. Kumpikaan ei ollut suhteen alussa varma asiasta. Mulla on 6 ihanaa sisarusten lasta. Joiden elämässä oon saanut olla mukana todella tiiviisti.. Ja Oon nauttinut omasta ajastakin, mutta pelkään että jään jostain paitsi. Jos en saa omia lapsia.. Pelkään sitä yksinäistä vanhuutta ja erityisesti juhlapyhiä... Itken nyt toista päivää.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on selkeesti Apn paniikki, kun muut lisääntyy ja hän ei. Luulee että hänenkin on porsittava kun muuten on kylmäkurjaykisnäinen vanhus.

Näin monen lapsen mummina vastaan.

Itselläni on pari läheistä ystävää, joilla ei ole lapsia ja tottahan se on, että päälle 70 v lapsettomuus ainakin näiden naisten kohdalla kuulostaa surulliselta asialta.

Jo esim aivan käytännön asiat huolestuttavat, keneltä saa apua esim uuden tekniikan kanssa, kenelle voi antaa pankkitunnukset, jos ei enää itse pysty asioitaan hoitamaan.

Ja tietysti yksinäisyys on vaikea, kun ei ole sitä omaa perhettä ja puolisotkin ovat jo kuolleet.

Suhteet omien lasteni perheisiin ovat läheiset ja uskon, että saan heiltä apua, kun tästä vielä vanhenen ja alan tarvitsemaan apua.

Vierailija
102/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä johtuu ettei miehet meinaa millään halua lapsia? mikä siihen on yleisimmät syyt?

ei se perhe elämä nyt ihan niin kamalaa ole mitä jotkut miehet on saanut varmaan päähänsä. 

M45

Miksi niin monet miehet haluaa saada biologisia lapsia? Koska se on oma valinta. Ihmiset haluaa erilaisia asioita. Suomen väestöstä n. lähes 20% on jo veloja, nuorissa luku vielä korkeampi. Se on normaali asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannattaa myös uskoa sitä puolisoa, kun se sanoo, että en halua lapsia, eikä odotella salassa, että kun se on nainen, niin sen mieli muuttuu varmasti.

T: keski-ikäinen velanainen, jolle kohdunpoisto oli elämäni paras päivä. Siinä olisi mies saanut odotella salaa mielen muuttumista kuolemaansa saakka.

Onnittelut hysterektomiasta ja velaonnea muutenkin! 🙂

Vierailija
104/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eka lapsen 18v, ei kylläkään mieheni kanssa oltu vielä edes suunniteltu, olin tosi onnellinen ja on kiva kun on lapset nyt 65v vaikka en apuja tarvikkaan tällä hetkellä.  Toivottavasti saat ainakin pari lasta, A P.

Vierailija
105/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on selkeesti Apn paniikki, kun muut lisääntyy ja hän ei. Luulee että hänenkin on porsittava kun muuten on kylmäkurjaykisnäinen vanhus.

Itselläni on pari läheistä ystävää, joilla ei ole lapsia ja tottahan se on, että päälle 70 v lapsettomuus ainakin näiden naisten kohdalla kuulostaa surulliselta asialta.

Jo esim aivan käytännön asiat huolestuttavat, keneltä saa apua esim uuden tekniikan kanssa, kenelle voi antaa pankkitunnukset, jos ei enää itse pysty asioitaan hoitamaan.

Ja tietysti yksinäisyys on vaikea, kun ei ole sitä omaa perhettä ja puolisotkin ovat jo kuolleet.

Suhteet omien lasteni perheisiin ovat läheiset ja uskon, että saan heiltä apua, kun tästä vielä vanhenen ja alan tarvitsemaan apua.

Minä viihdyn yksin, joten yksinäinen vanhuus ei pelota. Sehän on vaan jatkumoa jo eletylle elämälle. Palveluita voi ostaa, kun ei mene rahaa lapsiinkaan ja toivottavasti eutanasia on laissa hyväksytty kun olen itse niin vanha ja seniili, etten enää pärjää omatoimisesti, vaan joutuisin laitokseen. Isoissa kaupungeissa on monessa paikoissa ilmaista seniorikoulutusta ja apua, kuten kirjastoissa, maaseudulla on varmasti haastavampaa pärjätä. Monet tuntemani vanhempieni ikäiset ihmiset ovat siirtyneet jo hyvissä ajoin maaseuduilta kaupunkeihin lähelle palveluita, vaikka pärjäisivät vielä siellä maaseudullakin.

Moni vanhemman sukupolven nainen tuntuu tukeutuneen mieheensä, että hän hoitaa nämä ja nuo asiat, minä en opettele (enkä uskalla), ja heidän miehensä taas siihen, että vaimo hoitaa nämä ja nuo asiat, minä en opettele (enkä uskalla). Itse ajattelen, että parisuhteessa(kin) ollessa pitää aikuisen ihmisen opetella osaamaan asioita aivan samoin kuin jos asuisi sinkkuna. Se puoliso ei ihan faktuaalisesti ole siinä aina saatavilla, ja jos käy huono tuuri, jää itse leskeksi puolisonsa sijaan. 

Vierailija
106/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä

Elän vapaaehtoisesti velana ja sinkkuna. Perhe on toisella puolella Suomea. Näin on menty koko aikuisikä, tosin parikymppisenä kokeilin seurustelua ja totesin sen olevan jollekulle muulle sopivaa.

Koska asun yksin ja en voi luottaa puolison auttavaan käteen, olen opetellut tekemään asiat itse. Jos en osaa itse niin osaan selvittää, että kuka osaa ja mistä se osaaminen löytyy. Jos se ei ole vaikeaa opetella, opettelen sen itse. Youtubessa on miljoonia ohjevideoita, Redditistä löytyy neuvoja mihin aiheeseen tahansa, kunhan vaan osaa etsiä. Jos en tiedä mistä löydän jotain tai mikä auttaisi, kysyn ihmisiltä tietävätkö he. Vielä ei ole tullut sellaista asiaa vastaan, johon ei olisi löytynyt ratkaisua jotain kautta. Itse autan samalla tavalla muita selvittämään ongelmiin ratkaisuja, jos vaan voin. 

Hoidan kaikki "miesten" ja "naisten" työt, tosin remontoida en osaa ja siihen palkkaisin suosiolla jonkun ammattilaisen. Pientä pintafiksausta, kuten kitti ja maali, voin tehdä. Kokkaamisesta en pidä, joten en yleensä laita ruokaa, vaikka osaankin kokata. Vessan kaakeleiden syväpuhdistus on paraikaa selvityksessä. 

Ajokorttia ja autoa minulla ei ole, joten isojen tavaroiden roudaus ja muutot on ostettava palveluna.