Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua lapsia.. Minä haluan ja oon rikki

Rikkinäinen
24.11.2021 |

Eli otsikossa se jo tuli..oon 27v ja haluaisin lapsia. Mies ei halua koska ei usko olevansa valmis isäksi koskaan. Meillä on helvetin hyvä suhde muutoin Ja mies on samalla mun paras ystäväni. Ollaan aina voitu kertoa toisillemme kaikki.. Ja nyt kerroin tän asian, että haluankin lapsen.. Kumpikaan ei ollut suhteen alussa varma asiasta. Mulla on 6 ihanaa sisarusten lasta. Joiden elämässä oon saanut olla mukana todella tiiviisti.. Ja Oon nauttinut omasta ajastakin, mutta pelkään että jään jostain paitsi. Jos en saa omia lapsia.. Pelkään sitä yksinäistä vanhuutta ja erityisesti juhlapyhiä... Itken nyt toista päivää.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Oon nauttinut omasta ajastakin, mutta pelkään että jään jostain paitsi. Jos en saa omia lapsia.. Pelkään sitä yksinäistä vanhuutta ja erityisesti juhlapyhiä... Itken nyt toista päivää.

Lapsia ei pidä hankkia siksi, että pelätään olla yksin. Jos olet yksinäinen, hanki harrastuksia ja kavereita.

Pienen lapsen velvollisuus ei ole olla vanhemman yksinäisyyden tunteen poistaja. Tällaisia asioita ratkotaan terapialla, ei lapsen avulla.

Vierailija
82/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muumit tallella? Haluaisit lapsillesi isän joka ei halua olla isä. Kasva ensin aikuiseksi ja tee lapset vasta sitten. 

Haluaisit ap lapsillesi isän joka ei halua olla isä, mutta on rikas isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Oon nauttinut omasta ajastakin, mutta pelkään että jään jostain paitsi. Jos en saa omia lapsia.. Pelkään sitä yksinäistä vanhuutta ja erityisesti juhlapyhiä... Itken nyt toista päivää.

Lapsia ei pidä hankkia siksi, että pelätään olla yksin. Jos olet yksinäinen, hanki harrastuksia ja kavereita.

Pienen lapsen velvollisuus ei ole olla vanhemman yksinäisyyden tunteen poistaja. Tällaisia asioita ratkotaan terapialla, ei lapsen avulla.

Jos sinun täytyy aina olla ystäväporukan lähellä, yksi lapsi ei poista yksinäisyyttäsi, tarvitset useita lapsia tai useita koiria.

Vierailija
84/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin miehestä, joka tiesi jo alusta asti ettei halunnut lapsia mutta valehteli siitä. Tein oman kantani selväksi jo ensitreffeillä. Nyt 40 vuotiaana olen edelleen lapseton, eroa en kylläkään kadu. Nykyään olen hyvässä suhteessa, mutta lapsia emme halua, voi olla ettemme saisikaan. Mutta pointti on, että sinun on tavoiteltava omia haaveitasi vaikka se tarkoittaisi jonkun ihmissuhteen päättymistä. Pääset todennäköisemmin yli päättyneestä suhteesta kuin siitä ettet tavoitellut unelmiasi. 

Vierailija
85/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin miehestä, joka tiesi jo alusta asti ettei halunnut lapsia mutta valehteli siitä. Tein oman kantani selväksi jo ensitreffeillä. Nyt 40 vuotiaana olen edelleen lapseton, eroa en kylläkään kadu. Nykyään olen hyvässä suhteessa, mutta lapsia emme halua, voi olla ettemme saisikaan. Mutta pointti on, että sinun on tavoiteltava omia haaveitasi vaikka se tarkoittaisi jonkun ihmissuhteen päättymistä. Pääset todennäköisemmin yli päättyneestä suhteesta kuin siitä ettet tavoitellut unelmiasi. 

Juuri näin.

Lapsesta ei voi tehdä kompromissia. Se joko syntyy tai ei synny. Jos lasta ei halua, lasta ei pidä hankkia. Se on väärin lasta kohtaan.

Vela + vanhemmaksi haluava = mahdoton yhtälö

Vierailija
86/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen pariskunnasta ei halua lapsia ja toinen haluaa, on yhdessä jatkaminen aika mahdotonta. Väistämättä tulee eteen tilanne jossa jompikumpi kokee katkeruutta siitä miten asia meni ja kohdistaa sen toiseen osapuoleen ja sitten tulee ero. 

Vierailija
87/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINMÄMINÄMINÄMINÄMÄMMIMINÄMINÄMINÄ!

Ihan normaali nykyaikainen suomalainen nainen. Mikään muu ei kiinnosta kuin oma perse ja muiden hyväksikäyttö omiin tarkoituksiin

Vierailija
88/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä johtuu ettei miehet meinaa millään halua lapsia? mikä siihen on yleisimmät syyt?

ei se perhe elämä nyt ihan niin kamalaa ole mitä jotkut miehet on saanut varmaan päähänsä. 

M45

Vierailija
89/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on maksimoimassa etujaan, ei siinä sen kummempaa. Ei muuta kuin uusi katiska koetukselle.

Kyllä, ja 40v jälkeen alkaaki sitten lapsen teko kiinnostaa. Harmi vaan että naisella se juna jo useim mennyt silloin ohi. No äijä pokaa jonku pirtsakan alle 30v js tekee tenavat sen kaa. Nainen sitten katkerana miettii, että olihan meillä hyvä suhde.

Vierailija
90/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat lapsia, sun pitää erota. Jos haluat niitä vain, ettei sun tarvi olla vanhana yksin juhlapyhät, niin anna olla

Vierailija
91/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä johtuu ettei miehet meinaa millään halua lapsia? mikä siihen on yleisimmät syyt?

ei se perhe elämä nyt ihan niin kamalaa ole mitä jotkut miehet on saanut varmaan päähänsä. 

M45

Ne on lukeneet ja uskoneet kauhujuttuja naisista. Naiset vie rahat ja lapset ja mies jää yksin kukkaroksi, jolle vaan nauretaan

Vierailija
92/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hieman sama tilanne, paitsi minä olen mies ja exäni ei halunnut lapsia. Odotin aikana jospa mieli muuttuisi, sillä muuten kaikki elämässämme oli ihanaa, rakastimme toisiamme, oli yhteisiä harrastuksia ja harrastuksia erillään, olimme eri aloilla mutta silti pystyimme keskustelemaan hyvin aiheesta kuin aiheesta keskenämme. Mutta lapsikysymys kasvoi niin isoksi, että päätimme erota, elämäni vaikein päätös ja en vieläkään ole aina varma oliko se oikea päätös, mutta toivon mieleni muuttuvan jos joskus saan niitä omia lapsia. 

Me olimme erotessa 28-vuotiaita, yhdessä oltiin oltu kymmenisen vuotta, valmistuttu ja siirrytty työelämään jne. Ikävä sanoa, mutta mieti ovatko lapset sinulle sellainen asia, että jos et niitä koskaan saa niin katkeroidutko lopulta, kärsiikö rakkautenne siitä? 

Näinhän se valitettavasti pitää tehdä, jos lapsitoiveet eroavat. Se on sen verran iso kysymys, että jos siinä ei olla samalla puolella, ei suhteella ole yksinkertaisesti mitään mahdollisuutta jatkua, vaikka muutoin kaikki olisi täydellisesti ja molemmat toivoisivat voivansa toteuttaa sen lapsitoiveen (on lapsia / ei ole) just tämän henkilön kanssa.

Miesten kannattaa myös uskoa sitä puolisoa, kun se sanoo, että en halua lapsia, eikä odotella salassa, että kun se on nainen, niin sen mieli muuttuu varmasti.

T: keski-ikäinen velanainen, jolle kohdunpoisto oli elämäni paras päivä. Siinä olisi mies saanut odotella salaa mielen muuttumista kuolemaansa saakka.

Vierailija
93/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies miettii, että tulette erosmaan kun lapsiluku on täynnä ja hän menettää perheensä.

Incelit vttuun täältä

Vierailija
94/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. JSS

2. Jos et voi, niin käske sen hoitaa ehkäisy jatkossa. Se ehkäisee, joka ei halua lapsia.

Vierailija
95/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkamunalla et tee mitään. Vaihda miestä.

Vierailija
96/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen pariskunnasta ei halua lapsia ja toinen haluaa, on yhdessä jatkaminen aika mahdotonta. Väistämättä tulee eteen tilanne jossa jompikumpi kokee katkeruutta siitä miten asia meni ja kohdistaa sen toiseen osapuoleen ja sitten tulee ero. 

Niinpä kun naiset ei nykypäivänä kykene minkäänlaiseen yhteistyöhön kun naiset saa todella suuria mieleterveys ongelmia jos kaikki ei mene juuri niin kuin nainen vaatii ja haluaa

Vierailija
97/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, entä jos rakastaa toista todella ja kaikki muu hänessä natsaa?

Vierailija
98/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu salaa raskaaksi. Mitäs miehen mielipiteellä on muka väkiä kun miehen on vain arvottomia palvelijoita jotka tekee ja maksaa kaiken mitä me paremmat vaadimme. Miehen ainoa arvo on se mitä se tekee ja tuottaa mutta eihän miehellä ole arvoa ihmisenä niin kuin meillä naisilla on

Vierailija
99/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki mullle heti nyt, ihan kaikki!

Onhan nyt paljon naisia jotka itkevät,  kun lapsi ei tee heistä mummia, kun ei saa olla isoäiti? En todellakaan itke, nuorten oma asia, ehdottomasti.

Vierailija
100/106 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja täällä taas. Itselläni kolme lasta enkä ole kyllä hetkeäkään miettinyt missä ovat kun olen vanha kun nyt on niin superkivaa. Yksi on aikuinen ja kaksi muuta lähes. 

Matkustellaan ja urheillaan yhdessä, pidetään peli-iltoja ja ties mitä. Ovat huipputyyppejä. 

Olen eronnut ja tiesin ettei mies ole se loppuelämän kumppani. Hyvä isä kuitenkin. Elämäni pahin virhe olisi ollut jättää lapset tekemättä.