Onko täällä muita kenen mielestä karpit
ovat vinksahtaneet päästään? Luulevat löytäneen oikotien onneen :D
Kommentit (74)
Mitä sä otat muiden elämäntavasta huolta. Mitä se sua liikuttaa.
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
" Syö vähemmän - liiku enemmän" on mun mielestä ainoa ja oikea tapa laihtua
Haukuin itsekin karppeja täällä vielä joku aika sitten. Piti kokeilla jotta tiedän mistä puhun. Onneks kokeilin!
t: 2
Ps. ne kirjatkin varoittaa juuri tuosta kateusilmiöstä
me olimme mieheni kanssa oikeita hiilarihirmuja (pastaa, riisiä, karkkia, sipsejä, tacoja ym. jatkuvalla syötöllä) emme onneksi ole ylipainoisia mutta muuta vaivaa löytyy. Minun maha keräsi todella kamalasti kaasuja, oli vaikea olla töissäkin koko ajan pieru tulossa... Mieheni ei ole moneen vuoteen nukkunut yötä putkeen, aina heräilee ja käy juomassa ym.
Olemme jättäneet hiilihydraatit mahdollisimman vähälle, minä en enää piereskele ja mieheni nukkuu yönsä kokonaan heräilemättä!
Ole mitä mieltä tahansa mutta me emme enää hiilareihin palaa (jääpähän niitä enemmän sinulle)!
me olimme mieheni kanssa oikeita hiilarihirmuja (pastaa, riisiä, karkkia, sipsejä, tacoja ym. jatkuvalla syötöllä) emme onneksi ole ylipainoisia mutta muuta vaivaa löytyy. Minun maha keräsi todella kamalasti kaasuja, oli vaikea olla töissäkin koko ajan pieru tulossa... Mieheni ei ole moneen vuoteen nukkunut yötä putkeen, aina heräilee ja käy juomassa ym.
Olemme jättäneet hiilihydraatit mahdollisimman vähälle, minä en enää piereskele ja mieheni nukkuu yönsä kokonaan heräilemättä!
Ole mitä mieltä tahansa mutta me emme enää hiilareihin palaa (jääpähän niitä enemmän sinulle)!
syön kasviksia ja lihaa/kalaa ja munia ja juustoja sekä paljon marjoja! Nam!
En edes tiedä olenko laihtunut, mutta kroppa ainakin näyttää hyvälle ja kiinteälle! ja kun ei ole koko ajan väsy ja turpea olo niin lenkillekin olen selvinnyt useammin. Tämä sopii mulle ja juuri mistään en ole edes luopunut!
julistavat karppausta kuin mitäkin evankeelista ilosanomaa. ja juu Kirjassakin oiekin puhutaan " kateusilmiöstä" , ihan kuin jossain mormoonijulistuksessa.
se mikä ällöttää kun ne pauhaavat rasva tihkuen suupielistä kuinka ihana on kun ei tarvitse laskea kaloreita, voi mässäillä lihalla, kermalla, suklaalla, viinillä.... ja sen kun laihtuu. iso osa ihmiskunnasta olisi iloinen, jos saisi edes yhden aterian päivässä. puistattavaa ruuan halveksuntaa.
syön terveellisesti kasviksia ja jonkin verran lihaa/kalaa päivässä ja marjoja ja rahkaa ja liikun. En ole tuollaiseen suu rasvavaahdossa keuhkoomista huomannut.
Pitäiskö vedellä karkkia ja shipsejä, niin olis normaali ihminen eikä halveksuisi nälkää näkeviä?
Meiltähän nimenomaan on jäänyt pois perunat yms. lautaselta. Se on korvattu mm. kasviksilla, joten miten se on pois nälkää näkeviltä?
Karppifoorumilta löytyy 70-luvulta asti karpanneita, karppauksen nimiin vannovia.
Pitääkö vielä muistuttaa, että nykyiset ravitsemussuositukset on ihan jorpakossa?
Sydän- ja verisuonitaudit senkun lisääntyy vaikka suositusten pitäisi olla niin mahtavat...
vät kykenisi aloittamaan uudenlaista ruokavaliota.
Niin ja sitten kun on kaikenmaailman juro-ennakkoluuloisia, jotka kuvittelevat karppauksen olevan YKSIPUOLISTA ravintoa sisältäviä ruoka-aineita ja hui kauhistus sentään RASVAA!
jos joku on laihtunut kaalisoppadieetillä tai vaikka perinteisellä " liiku ja kuluta" -mallilla, miksi ei moista taivaallista enkelikuoroa kuulu?!
ja jos joku (jees, aika moni....) arvostelee tai moittii karppausta, karpaajat vetävät purut pahasti kuonoon, ja käyttäytyvät kuin vainotut juutalaiset Egyptin vallan alla! Ja vetoavat vielä " Kirjaan" !!
mutta kyllä tuon evankeliumin julistaminen aika hupaisalta kuulostaa. Eihän sen nimittäin pitäisi olla mikään uusi uutinen, että hiilarit muuttuvat elimistössä sokereiksi ja että etenkin imeytyvää hiilaria sisältävät tuotteet ovat niitä haitallisimpia. Ainakin meillä ihan peruskoulun bilsan tunneilla käytiin läpi nämä hiilareiden ja muiden ravintoaineiden metabolia. Minut on leimattu (hyvä)karpiksi, vaikka olen hyvähiilihydraattista dieettiä noudattanut jo vuosikausia, ennen kuin kukaan oli kuullutkaan Atkinsista tai Montignacista.
ja siinä mielessä olen samaa mieltä, että koska suuri osa maailman köyhimmistä ihmisistä on " hiilarihiiriä" (voi ei!), eli saa ravintonsa riisistä, viljasta, hirssistä, maissista ym.... KOSKA MUUTA EI OLE, vaikuttaa karppaaminen länsimaiselta öykkäröinniltä. Liikunta ja minkä tahansa ruokavalion kalorimäärän vähennys ajaa saman asian.
Enkä ikinä palaa enää sille ikiroudan tielle!