Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita kenen mielestä karpit

Vierailija
11.09.2006 |

ovat vinksahtaneet päästään? Luulevat löytäneen oikotien onneen :D

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on vain niin kovat mielihalut, ettei riitä tahtoa karpiksi.

Vierailija
62/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän itse asiassa kävi mullekin, joten päätin siirtyä kokeilemaan karppausta jotta tiedän miten huonoa se mulle tekee.

t: ex-antikarppi, iloinen karppauksen puolesta liputtaja nykyään

Ps. toivon että jokaisesta karppauksen vastaisesta ketjusta edes yhdelle tulee sellainen siemen, että haluaa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jaksoin vielä puolustautua ja osallistua karppiaiheisiin keskusteluihin. Nykyään ei enää iske. On jotenkin tullut sellanen fiilis, että puhuu kuuroille korville..

Mutta kivaa, että sinä päätit kokeilla! Ei me turhaan täällä olla hehkutettu. :)

T. Se monivuotinen

PS. Karppausinfossa just tänään joku kertoi kuinka neuvolantäti oli ollut kovin karppimyönteinen ja kehottanut jatkamaan hyvällä linjalla. Että kyllä ne suosituksetkin varmaan pikku hiljaa muuttuu!

Vierailija
64/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne kirjat ovat heidän raamattunsa.

Uskolla pelastuu, niinhän se menee.

Itse olen kokeillut painonvartijat ja laihtuntu. Nykyään laihdutan syömällä vähempi kuin kulutan. Nytkin on karkkipussi vieressä ja hh menee...mutta laihdun....

Vierailija
65/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätte maaseudun asuttuna, kun suositte lihaa ja maitorasvoja.

Tavalliset tallaajat ja ravitsemusterapeutithan ajaa maaseutua alas.

Vierailija
66/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja ne kirjat ovat heidän raamattunsa.

Uskolla pelastuu, niinhän se menee.

Itse olen kokeillut painonvartijat ja laihtuntu. Nykyään laihdutan syömällä vähempi kuin kulutan. Nytkin on karkkipussi vieressä ja hh menee...mutta laihdun....

Vierailija
67/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei ole mitään eroa tavalliseen laihduttamiseen (sokerit ja valkoiset jauhot pois). Sille on vaan keksitty hieno nimi jota juntit voi tohkeissaan harrastaa.

Vierailija
68/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tavallinen laihduttaminen on enemmänkin sitä rasvat pois -touhua. Toki nykyään tietoisuus sokeristakin on lisääntynyt, mutta monetkaan ns. tavalliset laihduttajat ei tiedä että kevyttuotteissa on rasva usein korvattu sokerilla. Puhumattakaan että tietäisivät jotain erilaisista rasvahapoista ja niiden tarpeellisesta suhteesta.

Ja karppaushan ei ole mikään uusi juttu. Ensimmäinen karppausaiheinen kirja on 1800-luvulta.

Jaa, että juntit? Enpä menis vannomaan. Lue huviksesi vaikka karppausinfoa; keskimääräistä fiksumpaa porukkaa, sanoisin. Ja sehän taas johtuu siitä, että tarvitaan aivoja, jotta voi uida vastavirtaan ja etsiä vaihtoehtoista tietoa ja tulkita sitä. (Toisin kuin esim. erään laihdutusryhmän maksulliset yhteispunnitukset. Reps. Anteeksi.)

Vierailija
69/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa asiassa karpit ovat kyllä oikeassa. Vihanneksiakin syövät takuulla enemmän kuin tavan tallaaja. Samoin se, että tuotteet halutaan mahdollisimman aitoina ja käsittelemättöminä. Proteiinien saannista huolehditaan, tässä keskiverto tallaaja yleensä kompastuu. Kuitujen perään huutelijoille muuten tiedoksi että vihanneksista saa takuulla paremmin kuitua kuin siitä ranskanleivästä;)

Muutamaa asiaa en vaan ymmärrä: Miksi pitäisi saada syödä mahdottomia määriä ja silti laihtua? Onko kohtuus kirosana? Miksi rasvaa pitäisi syödä niin että suupielistä tirskuu? Miksi on terveellisempää syödä kermavaahtoa suoraan purkista kuin se yksi pieni pottu jota elimistö himoitsee? Sitäpaitsi, kaloriajatteluun karppauskin perustuu viimekädessä.

Vierailija
70/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ovat vinksahtaneet päästään? Luulevat löytäneen oikotien onneen :D

Vierailija
71/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on milestäni aika onnellinen olo näin 10kg kevyempänä kuin ennen!!

Rahaa vaan vie, kun joutuu uusia vaatteita ostaan kun mitkään vanhat housut ei meinaa pysyä päällä! T.Eka kertaa elämässä koko 36.

ps. liikun silti säännöllisesti ihan jo mielenvirkeydenkin takia!

Vierailija
72/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa asiaa en vaan ymmärrä: Miksi pitäisi saada syödä mahdottomia määriä ja silti laihtua?

-Ei se ole sitä, että pitäisi saada syödä mahdottomia määriä. Totuus on vain se, että koska rasvapolttoisuus kuluttaa enemmän, niin karppi voi syödä enemmän kuin sokeripolttoisena käyvä ihminen.

Onko kohtuus kirosana?

-Ei todellakaan. Karppi syö esim suklaata, sitä tummaa, kohtuudella. Tai vaikka täysjyväviljaa kohtuudella. Mutta monelle kohtuus voi kuitenkin olla vaikeaa hallita. Tällöin on tärkeää pitää se verensokeri tasaisena karppaamalla, jottei tule niitä hetkiä, jolloin ei pysty pysymään esim. leivän kanssa kohtuudessa, vaan yhden viipaleen sijaan menee neljä.

Miksi rasvaa pitäisi syödä niin että suupielistä tirskuu?

-Ei toden totta tarvitse. Mulla rasvasta tulee energiaprosentteina n. 60E% päivässä. Silti en käytä lisättyä rasvaa juuri laisinkaan (toki voita kalan paistamiseen ja jotain öljyä salaattin). Se rasva tulee siis tuotteiden luonnollisena rasvana, esim. kananmunassa, maitotuotteissa, lihassa, pähkinöissä jne. Tuo rasvan suupielistä tirskuminen on uskoakseni karppivastustajien määritelmä. Tai no, voihan saalatinkasteikkeena käyttämästäni oliiviöljystä tai kurpitsansiemenöljystä joskus jäädä kiiltävä tippa suupieleen. Ehkä se on sitten sitä.

Miksi on terveellisempää syödä kermavaahtoa suoraan purkista kuin se yksi pieni pottu jota elimistö himoitsee?

-Siksi, että se pieni pottu muuttuu salamannopeasti glukoosiksi, jota karppi ei halua syystä tai toisesta. Itselläni tulee moisen potunsyönnin jälkeen väsy ja mahakipu. Siksi mieluummin kermaa, vaikken sitäkään ole kyllä koskaan paljaaltaan nautiskellut, vaan mieluumin esim. marjojen päällä.

Sitäpaitsi, kaloriajatteluun karppauskin perustuu viimekädessä.

-Rohkenen olla erimieltä. Kaikki kalorit eivät vaikuta samalla tavalla insuliiniin ja muihin hormoneihin. Siksi ¿kalori ei ole kalori¿, vaan eri lähteistä saduilla kaloreilla on erilainen merkitys lihomisessa/laihtumisessa.

Vierailija
73/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut ylipainoa, aloitin silti karppilinjan. Laihduin ja tulin raskaaksi monen vuoden yrittämisen jälkeen (taustalla PCO).

Olin itsekin skeptinen aluksi koko homman suhteen, mutta pakko oli vain yrittää kaikkea mahdollista ja tämä karppaus todellakin kannatti ; ) Monet lähipiirissä ovat aloittaneet nyt karppauksen ja hyvin tuloksin...

Vierailija
74/74 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä olekaan, onhan Atkinskin vaikuttanut jo 70-luvulla.

Uskon päinvastoin, että karpeista tulee kasvissyöjien rinnalle toinen valtaväestöstä ruokailutottumuksiltaan poikkeava ryhmä, joka ei katoa mihinkään.