Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokevatko pitkään työttöminä olleet olevansa osa tätä yhteiskuntaa?

Vierailija
23.08.2026 |

Vai täysin siitä syrjäytyneitä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin koen. Ei työttömyys määrittele identiteettiäni, enkä ole mitenkään varatonkaan. Työt loppuivat, elämä jatkuu.

Vierailija
2/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan koe enkä haluakaan olla, kun näkee, miten työttömiin, sairaisiin ja köyhiin suhtaudutaan. Ei kiinnosta pätkääkään olla "yhtä" joukkoa tuon porukan kanssa. Mikä vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koen. Ihan samalla tavalla kuin esim. vanhempani, jotka ovat olleet pitkään eläkkeellä, eivätkä siis töissä. Miksi en kokisi? 

Vierailija
4/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä koen - Tuonhan jo olemassa ololleni pelkästään merkittävän lisän; olen se jota voi potkia päähän ja oksentaa päälleni ja asettaaa kovapanosammuaslueelle maalitauluksi tai kokeilla köysien kiristysvoimaa kaulani ympärilläni. Kaikki edellä mainitut siis toimia, joita meille päivänkin työttöminä olleille saa lukea täältä iseita kertoja päivässä Ja kas työssäkäyväää esittävä trölli voi taas taputtaa itseään olalle kuinka hän on kansakunnan tukipilar......,

Vierailija
5/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koen. Tehän mun elämisen maksatte.

Vierailija
6/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. Koska haluavat eri version yhteiskunnasta, joka olisi inhimillinen kaikille, ei rankaiseva. Eivät suostu ihmisten pahaan kohteluun.

Vierailija
7/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteiskunta" on mielikuvitusta.

Vierailija
8/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe enää olevani.

Vierailija
9/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Koska haluavat eri version yhteiskunnasta, joka olisi inhimillinen kaikille, ei rankaiseva. Eivät suostu ihmisten pahaan kohteluun.

No, äläpä nyt laita sanoja toisten suuhun. 

Vierailija
10/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tuet ja teen pimeästi töitä. Muuten en pärjää. Luulen, että on samanlainen olo kuin esim.niillä Helsinki Garden hallia ajaneilla veijareilla eli Kokkisella ja kumppaneilla eli paskat muista.

Vierailija
11/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt työtön, kun opiskelen. Mutta tavallaan koen silti olevani työtön, joka peittelee työttömyyttä opintojen taakse. Olen kyllä ollut työttömänä pitkiäkin aikoja ja kyllä silloin olen todella tuntenut itseni ulkopuoliseksi. Perheen kautta olen jollain tavalla kokenut olevani yhteiskunnassa mukana, mutta en samalla tavalla kuin ne, jotka on työelämässä.

Työttömyys tuntuu vähän siltä kuin olisi lapsena jätetty leikistä ulos ja sitten ne toiset lapset leikkii iloisesti keskenään ja pilkkaa minua.

Vierailija
12/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nope. Yhteiskunta ja sen mahdollisuudet ovat niille, joilla on rahaa.

2. Työttömille tyrkytetään lähinnä ilmaistöitä ja muita joustavuuksia.

3. Palaa ruutuun 1.

Vierailija
13/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja kyllä mä työttömänä seuraan politiikkaa ja muuta yhteiskunnallista kehitystä aktiivisesti. Juttelen ihmisten kanssa. En mä koe mitenkään eristyksissä olevani. 

Vierailija
14/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kaikki samanarvoisia ihmisiä.

Aivan sama mikä sun titteli/ammatti on vai onko sitä.

Me ollaan saatu lahja, elämä ja sehän on hei siistii!

Sä olet tärkeä!

Älä anna kenenkään painaa sua alas.Jos joku niin yrittää, anna vaan olla ja tiedä et sillä on joku ongelma, voit vaikka rukoilka hänen puolestaan et paranee.

Olet hyvä juuri kuin olet!

Vierailija
15/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan koe enkä haluakaan olla, kun näkee, miten työttömiin, sairaisiin ja köyhiin suhtaudutaan. Ei kiinnosta pätkääkään olla "yhtä" joukkoa tuon porukan kanssa. Mikä vitsi.

Ajattelen solvaajia "kylähulluina". Joku mt-ongelma lienee. 

Vierailija
16/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin sitä ihminen kumpaakaan miettii olevansa, ne ovat enemmänkin sanoja tiettyjen pointtien tekemiseksi. Silloin kun olin monesta (kaikesta ei voi olla.. ja elossa) sivusta niin en miettinyt noita sanoja niinkään kuin sitä miten luonteva asiaa koskeva muutos olisi. No, luontevaa tai ei, näin on sittemmin tapahtunut ja.. edelleenkään en mieti tuota noiden kautta. :P

Vierailija
17/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina voi lähteä opiskelemaan jos jää työttömäksi.

Vierailija
18/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä. 

Suurta luksusta on. Jatkuvasti bileitä yms. muuta kivaa. Etuoikeus aivan ehdottomasti 

Vierailija
19/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle on EBUN kallein yhtiö. Kulut  yli 600 miljoonaa euroa joka vuosi. 

Vierailija
20/43 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja kyllä mä työttömänä seuraan politiikkaa ja muuta yhteiskunnallista kehitystä aktiivisesti. Juttelen ihmisten kanssa. En mä koe mitenkään eristyksissä olevani. 

Mikä tämä "yhteiskunta" on?

Missä voin nähdä sen tai koskettaa sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi