Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pippa Laukalle sattui tyrmistyttävä tilanne kaupan kassalla – tylyttää myymälää suorasanaisesti

Vierailija
23.11.2021 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000008423950.html

Kyllä tämä nyt minusta Pipalle on nolompaa kun kaupalle. Vähän kun etkö tiedä kuka minä olen, eikä minua kohdella näin tyyppisesti, olkoonkin, että olisi ollut kaupan virhe, ei yksittäisen myyjän.

"– Ei pahoittelua, vaan tympeä toteamus: ’Ainiin näissä on tää häly’.

– Tässä vaiheessa vahva äititaustani tuli esille ja aloin opastamaan: ’Mitä unohtui?’ Sain kuin sainkin kaivettua pahoittelun."

Voi nolous. Että piti ihan pahoittelu kaivaa. Noinko huono on itsetunto.

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan asiasta sanoi! Kyllä kaupan työntekijän kuului pyytämään anteeksi, se kuuluu yleisiin käytöstapoihin joita monella nuorella ei ikävä kyllä ole.

Vierailija
242/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain että opettaa käytöstapoja sellaiselle, joka niitä ei osaa. Alan tykkäämään tästä tyypistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjällä ei ole oikeutta penkoa asiakkaan tavaroita.

Vierailija
244/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa Pippa puhuu. Nykynuoret harvoin osaa enää teititellä ja pahoitella saati sanoa hei/päivää eikä moi, tai kiitos ja ole hyvä. Kaksikymppiset moikkailee vanhuksia päivää ja hei sijasta. Pitäisi tapoja kotona opettaa kyllä.

Kertoisitko vielä, mikä on se ikä, kun ihmisiä pitää alkaa tervehtiä ”moin” sijasta ”hei” tai ”päivää”.

Joku loukkaantuu teitittelystä ja joku kun ei teititellä. Harva on ajatustenlukija. Omasta mielestäni paljon tärkeämpää on kohdata ihminen ystävällisesti kuin kiinnittää huomiota siihen, mitä tervehdyssanaa käytetään.

Mutta tottakai jos mokaa, niin kuuluu pahoitella tai pyytää anteeksi.

Yleensä itseä vanhempaa ihmistä teititellään ja tervehditään kohteliaasti.

Vierailija
245/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä voi pyytää asiakasta näyttämään kasseja/tavaroita, etenkin jos niitä ostoksia on juuri pakattu sinne henkilökohtaiseen kassiin eikä pelkkään muovipussiin. Jos asiakas kieltäytyy, voidaan pyytää lisäjoukkoja asiaa selvittämään. Normaalilla ihmisellä ei ole mitään sitä vastaan että raottaa kassia, tai vähintäänkin jos tämä ei käy, ottaa ne juuri ostamansa tuotteet itse sieltä pois tarkastettavaksi kuittia/hälyjä varten.

Kummasti kaikki täällä urputtavat että minä en ainakaan nönnönnnööö, kutsukaa vaikka poliisi! Onneksi 99,99% kohtaamistani asiakkaista on ollut fiksuja, tavallisia ihmisiä eikä mitään tällaista itkuvinkua tarvita.

Vierailija
246/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa Pippa puhuu. Nykynuoret harvoin osaa enää teititellä ja pahoitella saati sanoa hei/päivää eikä moi, tai kiitos ja ole hyvä. Kaksikymppiset moikkailee vanhuksia päivää ja hei sijasta. Pitäisi tapoja kotona opettaa kyllä.

Kertoisitko vielä, mikä on se ikä, kun ihmisiä pitää alkaa tervehtiä ”moin” sijasta ”hei” tai ”päivää”.

Joku loukkaantuu teitittelystä ja joku kun ei teititellä. Harva on ajatustenlukija. Omasta mielestäni paljon tärkeämpää on kohdata ihminen ystävällisesti kuin kiinnittää huomiota siihen, mitä tervehdyssanaa käytetään.

Mutta tottakai jos mokaa, niin kuuluu pahoitella tai pyytää anteeksi.

Yleensä itseä vanhempaa ihmistä teititellään ja tervehditään kohteliaasti.

Ja suurin osa heistä loukkaantuu teitittelystä nykyään. "Olenko minä niin vanha, häh?" On kuultu varmaan sata kertaa... Yleensä kierrän ongelman käyttämällä passiivia, jos vain mahdollista. Yleensä kassatilanteessa tarvitsee sanoa lähinnä, "Tarviiko kuittia?" - ei tarvitse sanoa tarvitko tai tarvitsetteko :).

Vierailija
247/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan asiasta sanoi! Kyllä kaupan työntekijän kuului pyytämään anteeksi, se kuuluu yleisiin käytöstapoihin joita monella nuorella ei ikävä kyllä ole.

Kerro miksi kaupan työntekijän pitää pyytää anteeksi asiakkaan omaa virhettä?

Jos siis itse olisit kassalla, ja asiakas katsoisi hinnan väärin, ja sen jälkeen kassalla valittaisi sinulle. "Tämän pitäisi kyllä maksaa 9,90!!!" Ja sinä selität että se toisen värinen tuote on 9,90, tämä on 14,90. Pyytäisitkö todella _anteeksi_ asiakkaalta? Mitä edes sanoisit? "Olen todella pahoillani että katsoitte hinnan väärin"? "Anteeksi että tämä väri on kalliimpi"? Vai mitä?

Pippa teki itse virheen menemällä itsepalvelukassalle. Virhe ei kuitenkaan haittaa mitään koska näitä sattuu joka ikinen päivä, eikä tuollainen kömmähdys ole kenenkään vika. Asiakas nyt vaan ei tullut ajatelleeksi että tuotteessa sattuu olemaan hälytin. Mitä myyjän siis olisi pitänyt pyytää anteeksi? Hälytintä? Vai sitä että portit toimivat kuten pitääkin? Vai siis sitä asiakkaan omaa mokaa?

Vierailija
248/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä voi pyytää asiakasta näyttämään kasseja/tavaroita, etenkin jos niitä ostoksia on juuri pakattu sinne henkilökohtaiseen kassiin eikä pelkkään muovipussiin. Jos asiakas kieltäytyy, voidaan pyytää lisäjoukkoja asiaa selvittämään. Normaalilla ihmisellä ei ole mitään sitä vastaan että raottaa kassia, tai vähintäänkin jos tämä ei käy, ottaa ne juuri ostamansa tuotteet itse sieltä pois tarkastettavaksi kuittia/hälyjä varten.

Kummasti kaikki täällä urputtavat että minä en ainakaan nönnönnnööö, kutsukaa vaikka poliisi! Onneksi 99,99% kohtaamistani asiakkaista on ollut fiksuja, tavallisia ihmisiä eikä mitään tällaista itkuvinkua tarvita.

Mitäs täällä sitten valitat. Mielestäni Pippa Laukka käyttäytyi myös kohteliaasti. Antoi jopa neuvoja miten hyvä asiakaspalvelu toimii. Avasi jopa sen salaisen reppunsa.

Vierailija
249/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan työntekijä olisi voinut sanoa, että et varmaan tiennyt että tässä on hälytin, etkä silloin voi maksaa ostosta pikakassalla. Pahoittelemme aiheutunutta hälytystä. Tervetuloa uudelleen!

Vierailija
250/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat nämä lisäjoukot A-team? Vartiajalla ei ole edes myyjän oikeuksia penkoa tai estää kenkään poistumista. Poliisilla on toki vähän suuremmat oikeudet, mutta en minä kassia heille avaa myöskään. Lisäksi pyydän heti, että näyttävät virkamerkkiä.

Vierailija
251/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asiakas leimautuu muiden asiakkaiden silmissä perättömästi myymälävarkaaksi, niin kyllä todellakin on kaupan asia osoittaa, että virhe on kaupan, ei asiakkaan!

Melko suuri prosentti hälytyksistä on aiheettomia. Jos asia tutkitaan siinä paikan päällä kaikkien silmien alla, ei pitäisi jäädä kenellekään epäilyksiä. Noita sattuu nimittäin aika monta päivässä. Toki pahoittelut paikallaan, mutta en kyllä Pipan käytöstä suolaamalla myyjä katso myöskään kovin sivistyneeksi.

Se ei ole mitään suolaamista, että vaatii anteeksipyyntöä tuossa tilanteessa, jos on niin umpityperä myyjä, ettei sitä tajua itse omaehtoisesti sanoa. 

"Pahoittelen, että sinä itse valitsit itsepalvelukassan, vaikka kassan päällä olevissa ohjeissa ihan selvästi neuvotaan hälytuotteiden kanssa menemään normaalikassalle." Pippa ITSE mokasi, joten kaupan kuuluu pahoitella?

Vierailija
252/264 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippa nyt tyrmistyy lehtien mukaan koko ajan jostakin. En jaksa enää lukea hänestä, saisi jo poistua julkisuudesta.

Mene kotiisi kasvamaan kouluttamaton juntti!

Vierailija
253/264 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä Pipan jatkuvat tavallisen kansalaisen arvostelut ja solvaukset somessa hyväksyttävää toimintaa kuntayhtymän ylilääkäriltä? Eikö virkamiehen pitäisi säilyttää tietynlainen taso kommentoinneissaan,varsinkin kun näistä Pipan julkaisuista voi  välillä tunnistaa hänen tylyttämänsä henkilöt. Onko kuntayhtymässä niin nynny hallinto, ettei kukaan uskalla ylilääkärin vapaa-ajan sekoiluun puuttua? Bile-Sanna sentään touhuilee omiaan ja julkaisee asioita, joissa ei yksittäisiä kansalaisia yritän nolata ja omaa itsetuntoaan pönkittää.

Pippa, suomen Putin omassa lajissaan.

Vierailija
254/264 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on seurausta "palvelemme myös itsepalvelukassoilla" kulttuurista. Ostaja ei tiedä hälyttimistä, ei myöskään se yksi alueella päivystävä henkilö joka ei pysty kaikkien asiakkaiden ostoksia valvomaan. Menen aina henkilökassalle, kannatan työntekijävetoista palvelua.

Eli pelkäät käyttää itsepalvelukassaa.

Vierailija
255/264 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä valittaja toi kanttura.

Vierailija
256/264 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä Pipan jatkuvat tavallisen kansalaisen arvostelut ja solvaukset somessa hyväksyttävää toimintaa kuntayhtymän ylilääkäriltä? Eikö virkamiehen pitäisi säilyttää tietynlainen taso kommentoinneissaan,varsinkin kun näistä Pipan julkaisuista voi  välillä tunnistaa hänen tylyttämänsä henkilöt. Onko kuntayhtymässä niin nynny hallinto, ettei kukaan uskalla ylilääkärin vapaa-ajan sekoiluun puuttua? Bile-Sanna sentään touhuilee omiaan ja julkaisee asioita, joissa ei yksittäisiä kansalaisia yritän nolata ja omaa itsetuntoaan pönkittää.

Pippa, suomen Putin omassa lajissaan.

Olen työskennellyt ko. organisaatiossa ja asia on just noin. Kun maalaisilla on joku julkkis lähipiirissä tai ees samassa kaupungissa, ollaan niin mielinkielin ja tämä asenne ihan kaikilla näkemilläni tasoilla. Saa varmaan touhuta mitä vaan kenenkään puuttumatta. Johan julkkis-BB:ssä kertoi jonkun potilaan tai oppilaan asioita julkisesti, saikohan mitään noottia räikeästä tietosuojarikkomuksesta. Varmaan viranomaisetkin pelkäisivät puuttua, ettei Pippa Pelottava vie heitä uutisiin.

Vierailija
257/264 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen pikakassalle tuotteen kanssa jossa on häly, pyydän myyjää poistamaan sen, maksan ja häivyn kaupasta. Pippa päätti itse tehdä toisin ja vaatii anteeksipyyntöä. En ymmärrä. Eikö hänellä ole vielä lääkärin koulutuskin, luulisi että älyäisi että häly kuuluu ottaa pois kaupassa ja että se alkaa huutamaan portissa.

Vierailija
258/264 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta!

Vierailija
259/264 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheeta!

Miksi tätä vanhaa ketjua nostellaan. Noloa...

Vierailija
260/264 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on julkisuuteen päässyt käy näin kun neste nousee päähän eikä halua luopua millään hinnalla 'pinnalla' olosta. Kuuluisaa huomiohuoraamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän