Pippa Laukalle sattui tyrmistyttävä tilanne kaupan kassalla – tylyttää myymälää suorasanaisesti
https://www.is.fi/viihde/art-2000008423950.html
Kyllä tämä nyt minusta Pipalle on nolompaa kun kaupalle. Vähän kun etkö tiedä kuka minä olen, eikä minua kohdella näin tyyppisesti, olkoonkin, että olisi ollut kaupan virhe, ei yksittäisen myyjän.
"– Ei pahoittelua, vaan tympeä toteamus: ’Ainiin näissä on tää häly’.
– Tässä vaiheessa vahva äititaustani tuli esille ja aloin opastamaan: ’Mitä unohtui?’ Sain kuin sainkin kaivettua pahoittelun."
Voi nolous. Että piti ihan pahoittelu kaivaa. Noinko huono on itsetunto.
Kommentit (264)
Olen asiakaspalvelutyössä. Meillä kyllä panostetaan asiakaspalveluun ja on jatkuvaa koulutusta. Meillä ei asiakkaan tarvitse kouluttaa. Myös laki on tehty selväksi. Asiakkaan ei tarvitse avata laukkua kassalla jos ei halua. Ainoastaan poliisi voi tehdä tarkastuksen ja siihenkin pitää olla perusteltu syy.
Arvostan omaa työtäni mutta enemmän arvostan lääkärin työtä. Minusta ei olisi siihen. Jokainen tekee sitä mitä osaa. Joskus on hankalia asiakkaita, mutta puhumalla selviää.
Lääkärin työssä myös kohtaa hankalia asiakkaita ja voi joutua jopa pahoinpidellyksi. Korona-aika on myös ollut hyvin stressaavaa lääkäreille.
Minustakin on pitkään jo tuntunut, että täti haluaa olla julkisuudessa milloin mistäkin asiasta, ihan turhista osa. Miettikääpä, kauppaväki, onko joskus tullut sanottua tylysti asiakkaalle vaikkapa kiireessä? En toki puolustele asiaa, mutta minusta on täysin kohtuutonta, että joku julkkis tuo asian julkisuuteen. Työntekijä tunnistaa kyllä itsensä.
Rumat ja kateelliset täällä taas tylyttää Pippaa. Miltä tuntuu olla naisten b-luokkaa?
Maksoin kerran tuotteen, mutta hälytin oli piilossa ja siksi jäi poistamatta myyjältä. No, portti hälytti ja ihmiset katso. Palasin kassalle ja asia selvitettiin. Ei hävettänyt yhtään, koska en ollut varastanut. Pippa tekee joutavistaa arkipäivän asioista uutisen. Ei ne aina putkeen mene, muttei niistä tarvitse kaikkien tietää.
Aika säälittävää tämän 50-v "nuoren" julkisuushakuisuus.
Tämä mummo selittää jostain lapsuuden traumoistaan, jotka johtuivat huomionhakuisuudesta ja jatkaa samalla tavalla vielä mummoiässä.
Hieno esimerkki! :D
Vierailija kirjoitti:
Rumat ja kateelliset täällä taas tylyttää Pippaa. Miltä tuntuu olla naisten b-luokkaa?
Mie en kadehdi Pippaa, melkoinen julkisuustyrkky. Toki hän on olemukseltaan viehättävä, mutta niin olen minäkin ja tyytyväinen itseeni. En pidä näistä hänen ulostuloista milloin missäkin asiassa. Elämässä sattuu ja tapahtuu, ei kaikista tarvitse uutisoida.
Pippa muuten estää kaikki, jotka instassa kommentoivat vähänkään kriittiseen sävyyn. Itsekin sain estot kun sanoin etteivät ne myyjät voi muistaa missä kaikissa heidän tuotteissaan on hälyt :D
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä "olen vain töissä täällä"-asennetta. Itse en enää tuossa kaupassa kävisi, jos vaihtoehtoja olisi muitakin. Tai kävisin yhden kerran: Lastaisin kärryn täyteen pakasteita, ja kassalla toteaisin, että lompakko jäi autoon. Sitten vain kävelisin tieheni enkä takaisin tulisi.
Toivottavasti jäät rekan alle siinä kävellessäsi. 🥳🥳🥳
Vierailija kirjoitti:
Pippa muuten estää kaikki, jotka instassa kommentoivat vähänkään kriittiseen sävyyn. Itsekin sain estot kun sanoin etteivät ne myyjät voi muistaa missä kaikissa heidän tuotteissaan on hälyt :D
Joo, ei ole yllätys-. Täti kerjää käytöksellään ainoastaan positiivista palautetta, ilmeisesti juurikin niistä lapsuuden traumoista johtuen. Ihailua tarvitsee, muut painukoot suolle.
Kraak! Varikset raakkuu. Kraak!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaupan aspakin voisi olla työhönsä todella innokkaasti suhtautuva ja toimelias ilopilleri, jos olisi lääkärin edut ja lääkärin palkka.
Kyllä te naiset olette sitten harvinaisen tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän pointti olekaan siinä, että tarvitsisi kaikkea muistaa. Vaan asenteesta, jolla tilanne selvitetään. Kaupan moka, joten kaupan edustajan on kohteliasta sitä pahoitella.
Luulis että tuossa iässä ja aivoilla kestäis tuommoiset huonot letkautukset kaupan kassalla.
Alensi itsensä aika tuolla jutulla.
Miten kukaan vois mennä tuon vastaanotolle kipenä jos vahingossa sanoo kirosanan ku sattuu niin kovasti, pippa kirjottas samantien asiata nettiin itkuvirret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pointti olekaan siinä, että tarvitsisi kaikkea muistaa. Vaan asenteesta, jolla tilanne selvitetään. Kaupan moka, joten kaupan edustajan on kohteliasta sitä pahoitella.
Jos hän tosiaan estää instassa kritiikin, niin kertonee siitä, että haluaa ainoastaan tsemppaavia kommentteja ja pos. palautetta. Ikä, oliko se 50v ja ihmettelen miksi. Liekö samat traumat taustalla, jotka johtivat syömishäiriöön+muut muut lapsuudentraumat.
Tämä 50 v mummohan on edelleen "menossa kaliforniaan", kertoo parikymppisen haastellisista ajoistaan ja elää kuin 11-vuotias. On maailma mallillaan.
Miten kaikesta mielensä pahoittavat ihmiset pärjäsivät ennen somea, kun ei ollut sellaista alustaa, johon voi suoltaa kaikkea kuraa päänsilitysten toivossa? On minullekin käynyt joskus kaupassa näin, mutta entä sitten? Asia on selvitetty ja elämä jatkunut normaalisti. Ei ole ollut tarvetta tehdä asiasta julkisesti numeroa.
Pippa Laukka lääkärin työnsä ohella antaa hyvää palautetta myös tv:ssä henkilöille joiden elintavat ja syömiset ovat retuperällä. Ihan hyvä asia.
Olen ymmärtänyt, että nämä henkilöt ovat olleet tyytyväisiä kun ovat saaneet terveytensä takaisin. Siinä katsojatkin saa samalla tietoa.
Onko tämä muka jotain julkisuustyrkkyä?
No, hyvä että on tällaisiakin tyrkkyjä. Enemmän taitaa olla niin tv:ssä kuin somessakin ihan vaan niitä turhanpäiväisiä tyrkkyjä, jotka vaan itseään haluaa tuoda esille.
Ja kyllähän se juttu on niin, että sinusta tavallisesta taviksesta ei kukaan piittaa vaikka kuinka piippailisit kaupoissa, mutta kyllähän se julkisuuden henkilö kiinnostaa. Niinkuin nyt voi päätellä tästä ketjustakin. Kas, kun ei jo ollut tapahtuman jälkeen isoja otsikoita, että Pippa piippasi, mitähän repusta löytyi!
Lehti tästä nytkin otsikot teki, ei henkilö itse.
Kaupan aspa vs. lääkäri. Kummalla on paremmat työehdot ja turvatumpi talous? Kyllä kaupan aspakin voisi olla työhönsä todella innokkaasti suhtautuva ja toimelias ilopilleri, jos olisi lääkärin edut ja lääkärin palkka. Pippa, tsekkaa etuoikeutesi ennen kuin syytät kaupan työntekijää!