Oliko teillä jo taloyhtiön kokous? Selvittiinkö ilman suukopua?
Kommentit (87)
Ei oo ikinä ollu tuollaisia 🤩
Ei selvitty ilman suukopua. Yksi mummo oli kannattanut oman pakastimensa taloyhtiön varastoon, kun kuulemma ei omaan asuntoon sovi. Pakkanen on kuulemma täynnä marjoja ja johto tietty taloyhtiön pistokkeessa. Mummo suuttui, kun hänelle kerrottiin, että pakastin takaisin omaan asuntoon ja sähkö pitää maksaa.
Hyvin näistä on selvitty. Taloa korjataan vuosittain niin ei tule yllätyksiä ja niitä kuuluisia 1000 € vastikkeita.
Jotkut puhkeavat huonolla tavalla kukkaan taloyhtiön kokouksessa. Päsmäröintiä, kovaäänisyyttä, jopa riitaa.
Meillä kokous edessä huomenna. On kipeitä asioista päätettävänä, joten aika monen verenpaine tulee olemaan tapissa. Itse olen hallituksen jäsen ja pyrin olemaan mahdollisimman zen.
Päätökset pitää tehdä taloyhtiön etua ajatellen, ei omaa etua ajatellen.
Aika harvoin niistä selviää ilman riitoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kokous edessä huomenna. On kipeitä asioista päätettävänä, joten aika monen verenpaine tulee olemaan tapissa. Itse olen hallituksen jäsen ja pyrin olemaan mahdollisimman zen.
Ai mitä "kipeitä" asioita, eivötköhän ne liity vain rahaan.
Meillä ei yhtiökokoukseen tule ikinä muita kuin hallituksen jäsenet, kummallista ettei ketään muuta kiinnosta taloyhtiön asiat.
Kokoukset kestää siis about 15min kun asiathan on jo käyty läpi hallituksen kokouksessa, joten niitä ei tarvi toistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei selvitty ilman suukopua. Yksi mummo oli kannattanut oman pakastimensa taloyhtiön varastoon, kun kuulemma ei omaan asuntoon sovi. Pakkanen on kuulemma täynnä marjoja ja johto tietty taloyhtiön pistokkeessa. Mummo suuttui, kun hänelle kerrottiin, että pakastin takaisin omaan asuntoon ja sähkö pitää maksaa.
Ei ole yhtiökokousasia ollenkaan, joten tarina vaatinee hieman kehittämistä.
Saapa nähdä. Vähän erikoista isännöitsijän ja hallituksen tiedottaminen asioista. Mielestäni tunnin parin kokouksen varaan ei merkittäviä päätöksiä pitäisi jättää, kun maksamme joka tapauksesta portaaleista yms., jota kautta tietoa voisi jakaa osakkailla. Lukee sitten ketä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri siihen. On pakollisia remontteja tehtävänä ja kaikilla osakkailla ei ole siihen rahoitusta (pankit ei myönnä henk.koht ja taloyhtiölle ei myönnetä). Pari taloutta joutunee panemaan asuntonsa myyntiin tämän vuoksi, jos päätös remonteista saadaan aikaan enemmistön tuella.
En ole käynyt enää viiteen vuoteen yhtiökokouksessa. Esityslistalla ei ole koskaan mitään. Rahan ja kirjanpidon päälle en ymmärrä, kun en ole merkonomi. Minulla on niin helvetisti rahaa, että muilta loppuu rahat ensin, jos reomonttia tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin niistä selviää ilman riitoja.
Eräät asukkaat meillä pahoittaneet mielensä joskus kymmenen vuotta sitten jostain laskusta, jonka kokivat vääräksi tms, ja puhuvat siitä pihakeskusteluissa edelleen. Ovat minusta melkein paranoideja, löytävät kaikenlaisia vikoja.
Mikä painajainen olisi asua taloyhtiössä. Etenkin kerrostalossa, joihin tuntuu keskittyvän maan heikoin aines. Kaamea ajatus, että omaan asumiseen vaikuttavia päätöksiä tekisi tämmöinen porukka.
Meillä äänestettiin remontista ja joku keski-ikäinen ukkeli yritti väittää etteivät vanhemmat osakkaat ymmärrä asiasta mitään siis epäili heidän kykyään äänestää. Jouduin sanomaan hänelle ystävällisesti mutta tiukasti että heilläkin on ääni etkä sinä voi toimia lääkärinä ja edunvalvojana. Pelkäsi että vanhemmat osakkaat äänestävät väärin. Tämä on iso taloyhtiö eikä yleensä ole ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtiökokousasia ollenkaan, joten tarina vaatinee hieman kehittämistä.
Oletko kuullut kohdasta ”muut asiat” esityslistalla? siellä yleensä tulee ne kaikkein eniten keskustelua herättävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juuri siihen. On pakollisia remontteja tehtävänä ja kaikilla osakkailla ei ole siihen rahoitusta (pankit ei myönnä henk.koht ja taloyhtiölle ei myönnetä). Pari taloutta joutunee panemaan asuntonsa myyntiin tämän vuoksi, jos päätös remonteista saadaan aikaan enemmistön tuella.
No se on kipeä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Meillä äänestettiin remontista ja joku keski-ikäinen ukkeli yritti väittää etteivät vanhemmat osakkaat ymmärrä asiasta mitään siis epäili heidän kykyään äänestää. Jouduin sanomaan hänelle ystävällisesti mutta tiukasti että heilläkin on ääni etkä sinä voi toimia lääkärinä ja edunvalvojana. Pelkäsi että vanhemmat osakkaat äänestävät väärin. Tämä on iso taloyhtiö eikä yleensä ole ongelmia.
Taloyhtiömme alakerran asukkaat äänestivät jälkiasennushissiä vastaan, ja voittivat. Hoitoon heidät olisi pitänyt passittaa.
Väärin äänestetty, nimimerkki ylin kerros, ei hissiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsette eroon heistä, hyvä
Meillä on nimittäin yksi, joka kokee tarpeelliseksi nokitella hallitukselle joka kerta. En oikein tiedä, mistä se johtuu. Ap