Oletteko miettineet koskaa työttomän dietille ryhtymistä?
Työttömän dietissä päivä alkaa joskus toisinaan puurolla mutta ei aina ja silloin aamupala jää välistä. Puuroon ei saa laittaa mitään marjoja, siemeniä tai jne vaan sen pitää olla tavallista pelkkää puuroa ilman lisäkkeitä. Lounaaksi on tyypillisimmillään on halpaa makaronipastaa ja halpaa ketsuppia, ja joskus harvoin vo antaa itselleen luvan herkutella pikanuudeleilla. Sipulia, porkkanaa, perunaa ja kaalia ostetaan vain silloin kun on niiden satokausi, mutta välteltään ostamista satokauden ostamista. Niistä saa herkullisen kasvimuhennoksen silloin kun ei jaksa syödä pelkkää makaronia. Päivällistä ja iltapalaa ei ole vaan nukkumaan mennään tyhjin vatsoin.
Kommentit (8)
Olen ollut tuolla dieetillä jo 8 vuotta. Puuro keitetään veteen. Makaronit ovat se perusta, mille ruokavalio rakentuu. Kasviksia käytän paljon, satokaudella kun ovat edullisia enemmän. Ruokajuoma on vesi. Paastojaksoja on usein. Voin kertoa ettei tule ylipainoa ja veriarvot ovat hyvät.
Kuka työtön noin huonosti syö eli kenen työttömän dieetti tuo on? Ei ainakaan mun. Syön todella hyvin ja sitä mitä milloinkin mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kuka työtön noin huonosti syö eli kenen työttömän dieetti tuo on? Ei ainakaan mun. Syön todella hyvin ja sitä mitä milloinkin mieli tekee.
Ihan minun diettini, on ollut jo vuosia sen ajan kun olen ollut työttömänä kun ei mistään saa töitä vaikka itsensä uuvuttaa työhakemuksilla. Kaupassa ahdistaa ostaa mitään kallista ja jätän monia tuotteita ostamatta usein niiden hinnan takia.
Tämä keskusteluketjun kertoo että työttömillä on hyvin erilaiset tulot ja menot. Osa pystyy syömään hyvin, osa joutuu nipistämään ruuastaan että voi maksaa muita pakollisia maksuja ja lääkkeitä.
Miks dieetille.Nyt uusikurkijtus 1,5 nälkä vyöhön..
Montako sataa ne säästää???työttömyyskorvaus on tuki.Haist..pas..a oikeesti.Korvaus työttömyydestä.Valtio pitäs oikeuteen nostaa työ, ihmisoikeus viety.Ostovoima vuosiksi edelleen nollaa.Pakkomaksuille pitäs Talous salannut 20v ja sakkaa vuosia eteen päin.Ei SDP.kok.ps.Noi pahimmat talouden jarrut.
Mitä höpö höpöä tämä nyt taas on? Ei kukaan oikeasti syö noin huonosti, Suomessa on tarkat ravitsemussuositukset ja ohjeet siitä kuinka paljon pitää syödä ja monipuolisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskusteluketjun kertoo että työttömillä on hyvin erilaiset tulot ja menot. Osa pystyy syömään hyvin, osa joutuu nipistämään ruuastaan että voi maksaa muita pakollisia maksuja ja lääkkeitä.
Ja osa jättää kaljan ja tupakan ostamatta ja käyttää sen rahan kunnon ruokaan.
Olen pitkäaikaistyötön enkä todellakaan syö noin huonosti, vaan terveellisemmin kuin valtaosa kansasta.