Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytyspäätös tehty

Vierailija
14.02.2015 |

Miten valmistaudun toimenpiteeseen?.. Kaikenlaisia kauhutarinoita olen kuullut mutta eikös se ole aika yleinen toimenpide..? Netistä luin että saattaa joutua olemaan jopa yön yli sairaalassa.. Eilen plussasin ja epäilen että ei voi olla viittä viikkoa pidemmällä.

Kommentit (484)

Vierailija
361/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin kans lääkkeillä, sairaalassa yks tabu ja kotona seuraavana päivänä lisää. Panacodia sekaan... Hitto ku lähin sillon liikenteeseen, en ollu kakista järkevimmilläni ja verenvuotokin oli reilumpaa kuin kuukautisten kanssa.

Mut silti, miettisin tossa tilanteessa kyllä pitkään, että kannattaako, jos tää onkin ainut mahdollisuusnsaada lapsi. En moralisoi, sanon vaan et mieti tarkkaan. Enemmän mun abortti satutti henkisesti kuin fyysisesti.. Aikaa siitä on kolme vuotta.

Vierailija
362/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä sun tilanteessa kannata tehdä päätöstä sillä perusteella, että haluat vielä elämänkokemusta hetken. Tai siis siltä kantilta, että sun kannattaa samalla hyväksyä, että et ikinä lasta saa. Jos raskautuminen on vaikeaa, ja nyt kävi sattumalta näin, niin uskotko että sattuma iskee uudestaan? Endo ym hormonaaliset ongelmat pahenee iän myötä, ja lastensaantu vaikeutuu kokoajan. Hoidot ei oo mitään helppoja, ja voi ottaa aikaa ja todellakin rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:27"]Pidä jatkossa huolta ehkäisystä. [/quote] Tarkemmin varmasti. Toki mulla todettiin moirakkulaiset munasarjat ja endometrioosi epäily kun juuri kävin poistamassa pois paikoiltaan valuneen kierukan. Lääkärikin totesi että sitten joskus raskaustoiveissa pitää tulla lääkäriin niin saan siihen apua. En ajatellut todellakaan että kuukaudessa ilman ehkäisyä pelkällä pull-out menetelmällä tulisin raskaaksi. Valmistauduttiin poikkiksen kanssa lapsettomuuteen tulevaisuudessa.

[/quote]

Toivottavasti sekä sinä että poikaystäväsi menetätte lisääntymiskyvyn!

[/quote]

Mikä helvetti suakin vaivaa? 

ohis

Vierailija
364/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:27"]Pidä jatkossa huolta ehkäisystä. [/quote] Tarkemmin varmasti. Toki mulla todettiin moirakkulaiset munasarjat ja endometrioosi epäily kun juuri kävin poistamassa pois paikoiltaan valuneen kierukan. Lääkärikin totesi että sitten joskus raskaustoiveissa pitää tulla lääkäriin niin saan siihen apua. En ajatellut todellakaan että kuukaudessa ilman ehkäisyä pelkällä pull-out menetelmällä tulisin raskaaksi. Valmistauduttiin poikkiksen kanssa lapsettomuuteen tulevaisuudessa.

[/quote]

[/quote]

Mua vähän pelottaa ajatus, että noin katkera ja tuomitseva ihminen kasvattaisi lapsia

Vierailija
365/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan asiantuntijan ehkä muutamankin kanssa vielä jutella päätöksestä..
ap

Vierailija
366/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:26"]Kuule

Se seuraa sua koko loppuelämäs. Ja jos saat lapsia myöhemmin tää puskee pintaan viimeistään siinä vaiheessa kun he eivät enää pidäkään sinua kiireisenä, juoksentelevat teineinä omissa elämissään. Sä olet silloin ehkä jo keski-ikäinen ja sulla on aikaa miettiä että miksi, voi miksi. Silloin sä toivot että olisit tiennyt kaiken sen nyt mitä sä tiedät sitten silloin, ja olisit valinnut toisin. Tiedän että päätä on vaikea kääntää nyt, mutta muista tämä mun kirjoitus neljännesvuosisadan päästä :/
[/quote] täh?

Vierailija
367/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

Lisäänny toki sinäkin mahdollisimman vähän

Vierailija
368/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatteleppa kumpi olisi pahempaa

a)yrittää epätoivoisena lasta kun ikä sopiva, koulut käyty yms

b)saada lapsi "huonoon hetkeen" ja tietää että suurella todennäköisyydellä ainut tilaisuus tulla äidiksi

Vierailija
369/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:45"]Alatteleppa kumpi olisi pahempaa

b)saada lapsi "huonoon hetkeen" ja tietää että suurella todennäköisyydellä ainut tilaisuus tulla äidiksi
[/quote]

Pyh. Jos ei koe olevansa valmis ei ole valmis. Hedelmöityshoidoilla saadaan ihmeitä aikaan.

Vierailija
370/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:45"]Alatteleppa kumpi olisi pahempaa

[/quote]

Mietityttäähän se kovasti...toki omallakin äidilläni oli endo.
Ap

Vierailija
371/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sossun varassa eläminen olisi aivan järkyttävä nöyryytys henkilökohtaisesti ja en kestäisi omien vanhempieni pettymystä. Varmasti se paljon antaisikin. Elämän suurin lahja. Toisaalta tuntien kaikkien läheisteni asenteen teiniäitiyteen, suku ja kaverit menisi vaihtoon..Yksin saisin pienen perheeni kanssa olla. Ap

Vierailija
372/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:01"]Lisäksi sossun varassa eläminen olisi aivan järkyttävä nöyryytys henkilökohtaisesti ja en kestäisi omien vanhempieni pettymystä. Varmasti se paljon antaisikin. Elämän suurin lahja. Toisaalta tuntien kaikkien läheisteni asenteen teiniäitiyteen, suku ja kaverit menisi vaihtoon..Yksin saisin pienen perheeni kanssa olla. Ap
[/quote]

Et sinä ap enää mikään teini ole vaan aikuinen ihminen ja täysin oikeutettu ja kykenevä päättämään itse kehostasi. Itse en tilanteessasi harkitsisi edes aborttia, mutta toki jokainen arvottaa elämässään eri asioita. Opiskelemaan pystyt ihan yhtälailla lapsenkin kanssa. Mikä lapsen isän tilanne on? Käykö töissä vai opiskelee? Oletko hänen kanssaan puhunut päätöksestä? Itse olen myös nuori äiti, tulin raskaaksi kesken amk-opintojen 21-vuotiaana mutta aion nyt hakea kuitenkin eri alalle opiskelemaan. Mies käy töissä, sossun luukulla ei olla käyty eikä ole jatkossakaan tarvetta.

Vierailija
373/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 15:50"]Mistä me tiedetään? Osaamme käyttää ehkäisyä, ja tuskin kukaan on niin tyhmä, että harrastaa seksiä, muttei käytä ehkäisyä, vaikkei halua lasta.  [/quote] Kuitenkin 10 000 suomalaista on vuosittain. Pääasiassa 20-24 vuotiaita. Lisäksi Apllä oli lääketieteellisiin perusteisiin pohjautuva oletus siitä että hän ei luonnollisesti tule raskaaksi. [/quote] Oletus on vain oletus

[/quote]

epäily endomertioosista ei vielä tarkoita hedelmättömyyttä:-)

Vierailija
374/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäisin että endometrioosi on yksi yleisimpiä syitä lapsettomuuteen nykyään. Hedelmöityshoidot ei läheskään aina tuo apua, edelleen moni jää lapsettomaksi niistäkin huolimatta. Anna siis ajatusten muhia vielä, olet nyt tehnyt todella nopeasti ratkaisun eikä se ole aina hyvästä. Asiat ratkeaa kyllä jos niin haluaa tapahtuvan. En ole abortinvastustaja mutta pahoin pelkään että myöhemmin saatat katua päätöstäsi jos et nyt käy kaikkia vaihtoehtoja läpi perin pohjin. -53

Vierailija
375/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi, että sitä vain epäillään. On minullakin epäilty vahvasti syöpää, mutta ei minulla sitä ollut.

Vierailija
376/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:21"]Ap sanoi, että sitä vain epäillään. On minullakin epäilty vahvasti syöpää, mutta ei minulla sitä ollut.
[/quote]
endoa on usein hankala todentaa

Vierailija
377/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne kieltämättä...

Vierailija
378/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ei aborttiin tukea saa. Sivusto on täynnä alle 20v synnyttäjiä...

Vierailija
379/484 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vielä tukea pitäisi antaa kohdussa olevan lapsen tappamiseen. terv 41 v. äiti

Vierailija
380/484 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata miettiä liikaa. Toimia vaan, niinkuin parhaaksi näkee! Turha murehtia tuollaista liikaa tulee vaan paha mieli!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme