Onko kokemuksia sähköhoidosta eli ect:stä masennukseen?
Minulla on kokeilussa toinen masennuslääke ja lääkäri sanoi että jos ei ala auttamaan hän kirjoittaa lähetteen sähköhoitoon. Olisiko täällä ketään joka on saanut sähköhoitoa masennukseen? Kuulisin mielelläni kokemuksia tästä asiasta. Itseäni tahtoo hieman jännittää ajatus tästä hoitomuodosta. En ole päättänyt menisinkö.
Kommentit (157)
Uusi testamentti puhuu paljon sydämen ihmisestä mikä on sydämessä salainen henkinen ihminen erilainen kuin maallinen liha ruumis on sinun sielusi . Se kärsii täällä . Kestää silti .
Itse aion pyytää lääkäriltä lähetettä tähän
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä lehtiartikkeli
https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/syvasta-masennuksesta-karsinyt-kais…
Joo, kokemusta on. Mulla hävisi PYSYVÄSTI muisti sähköhoitoa edeltävältä noin kahdelta vuodelta. Eikä ees auttanut masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kokemusta on. Mulla hävisi PYSYVÄSTI muisti sähköhoitoa edeltävältä noin kahdelta vuodelta. Eikä ees auttanut masennukseen.
Kuinka kauan sähköhoidosta on nyt? Ja kuinka paljon sitä annettiin? Hävisikö ihan kaikki muistot kahden vuoden ajalta? Mitä hoitoa olet saanut sähköhoidon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa myös tämä! onkohan miten toimivaa psykoottiseen masennukseen?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta hoitokertaa kävit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa myös tämä! onkohan miten toimivaa psykoottiseen masennukseen?
En tiedä. Mutta aion pyytää lääkäriltäni lähetteen ko laitehoitoon.
Minulla ei auttanut. Muisti meni aivan paskaksi. En vieläkään muista niistä ajoista mitään. Nukutus kyllä oli euforinen. Mutta raskas hoito kun pitää paastota ennen, paljon ihmisiä odotushuoneessa, omaa vuoroaan joutuu odottamaan kauan...
Itse myös koittanut tappaa itseni ja sähköä kokeiltiin. Lopulta brintellix ja cymbalta yhdessä toivat parhaan avun.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei auttanut. Muisti meni aivan paskaksi. En vieläkään muista niistä ajoista mitään. Nukutus kyllä oli euforinen. Mutta raskas hoito kun pitää paastota ennen, paljon ihmisiä odotushuoneessa, omaa vuoroaan joutuu odottamaan kauan...
Itse myös koittanut tappaa itseni ja sähköä kokeiltiin. Lopulta brintellix ja cymbalta yhdessä toivat parhaan avun.
Auts minkä kuuloista :(
Masennukseen auttaa mm. D Vitamiini 100 mikrogrammaa /vrk, B 12-vitamiini sekä kalaöljy. Lisäksi puhdas, terveellinen ravinto, liikunta, kirkasvalolamppu pimeään vuodenaikaan.
Kristiina xx kirjoitti:
Masennukseen auttaa mm. D Vitamiini 100 mikrogrammaa /vrk, B 12-vitamiini sekä kalaöljy. Lisäksi puhdas, terveellinen ravinto, liikunta, kirkasvalolamppu pimeään vuodenaikaan.
Auttaisikin.. kokeiltu on :(
Typerää kun niin moni lääkäri tuntuu nykyään uskovan kaikenlaisiin uskomushoitoihin. Ei anneta potilaalle enää lääkkeitä vaan käsketään menemään ties minne. Jokainen uskokoon mihin uskoo mutta ei kaikkien pitäisi olla pakko uskoa jos lääkäri niin uskoo. Sain hyvät toimivat lääkkeet aikoinaan hyvältä psykiatrilta kun koin aikamoisen henkisen romahduksen. Nyt terveyskeskuslääkäri ei haluaisi uusia niitä kun uskoo näihin nykytrendikkäisiin juttuihin.
Masennus EI johdu aivoista . Se on tunne . Loukattu . Ihmistä on loukattu .