Käyttääkö kukaan muu, kuin minä sitä sitruunan näköistä mehutiivistettä?
Mun mielestä se on ihan hyvää ja säilyy jääkaapissa hyvin. Jos ostan tuoreen sitruunan ja puristan muutaman tipan johonkin niin toinen puolikas jää useimmiten kuivumaan. Miten muilla?
Kommentit (45)
On mulla joskus ollut. Tykkäsin laittaa teehen muutaman pisaran. Säilyy tosiaan hyvin.
Entinen pano osti minulle sellaisen jääkaappiin ja olen tykästynyt.
Teen joskus tonnikalasalaattia, siihen olen laittanut.
En käytä sellaista tiivistettä (tai mitä se nyt sitten onkaan), käytän niin paljon sitruksia ruoanlaitossa, ettei jää pilaantumaan. Mutta on varmaan ihan kätevä, kun ei ole paljon käyttöä.
Joo, mulla on limen makuinenkin. Lähes kaikkeen ruokaan menee ja salaatteihin ehdottomasti. Oikeast hedelmät kuivuu liian nopeasti kaappiin, eikä kerralla tartte kuin puolikkaan tai neljänneksen.
Vierailija kirjoitti:
kuin-sanan eteen ei tule pilkkua.
Sitähän tässä kysyttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan sen lapsuudesta 80-luvulta. Vieläkö niitä on?
On toki. Siellä missä mehutkin.
Aina välillä joo. Mutta mä kaipaan sitä sitruunan makuista "tuoremehua" mitä myytiin pakastetiivisteenä vielä ainakin ysärillä.
Oli siis appelsiiniakin ja vissiin greippiä ja se oli sellainen pienehkö pullo joka sitten sulatettiin ja lantrattiin vedellä.
Meille noita ei kotiin koskaan ostettu mutta kavereilla oli ja silloin aina ajattelin että sitten kun asun omassa kodissa niin varmasti ostan minäkin mutta eipä noita näkynytkään enää myynnissä.
Enkä itsekään muistanut taas koko mehua, mutta jotenkin se tuli tästä otsikosta mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki. Siellä missä mehutkin.
Ja usein on vihreääkin pulloa jossa on limemehua.
Ei käytä, olet ainoa koko Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mihin sitä pannessa tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla on limen makuinenkin. Lähes kaikkeen ruokaan menee ja salaatteihin ehdottomasti. Oikeast hedelmät kuivuu liian nopeasti kaappiin, eikä kerralla tartte kuin puolikkaan tai neljänneksen.
Joo, tosiaan onhan sitä limen makuistakin. Vihreässä (yllättäen) purtilossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä muka panoja olet saanut?!
Ei käytä, kaikki kaupat hyllyttävät sitä ainoastaan sinua varten.