Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet: Rokottamattomista 40 - 49-vuotiaista 96% selviää koronasta kotihoidolla.

Vierailija
22.11.2021 |

Kuinka monta prosenttia TÄYSIN ROKOTTAMATTOMISTA selviää koronasta ilman sairaalahoitoa?

40 - 49 v 96%
50 - 59 v 93%
60 - 69 v 89,5%
70 - 79 v 78,5%

Prosentit ovat todella korkeita, vaikka suomalaisista suurin osa on ylipainoisia ja siihen vielä muut sairaudet päälle. Jokainen voi kuvitella miten perussairaita on vaikka 10% yli 60-vuotiaista.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008421005.html

Kommentit (251)

Vierailija
61/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hirveän kätevää, kun tietäisi etukäteen kuuluvansa tuohon 96 %.

Niin silloin ei kävisi niin, että päätyisi koronan jälkeen pyörätuoliin, kun keuhkot ovat pahasti vaurioituneet. Näin kävi tuttavan hyväkuntoiselle 40 v. sedälle.

Olisi myös kiva tietää ettei kuo-le tai vammaudu pysyvästi rokotteesta tai ettei sillä ole mitään pidemmän ajan haittavaikutuksia.

Rokotteesta tulee yleensä pariksi päiväksi olkavarsi kipeäksi. Kyllä sä siitä selviit!

Taudista tulee yleensä kipeäksi päiväksi pariksi. Kyllä sä siit selviit!

Ettei unohdu niin suurin osa edelleen sairastaa koronan lievänä.

Polion sairastaa lievänä paljon suurempi osa kuin koronan.

Vierailija
62/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko tämä jokin onargumentti rokotuskielteisyyden puolesta? Jos oli, niin miten kieroutunut ja häiriintynyt voi ihminen olla!

Nämä "vähäiset" sairaalahoidot tarkoittaisivat, että sairaaloissa olisi joka viikko 575 koronapotilasta. Se on pois muun sairaalahoidon tarpeesta. Isäni odotus leikkauspöydälle on venynyt, koska ne tehohoitopaikat on varattu rokottamattomien koronapotilaiden hoitoon.

Nämä "vähäiset" sairaalahoidot maksaisivat yhteiskunnalle lähes puoli miljardia euroa. Veronmaksajana en halua olla rahoittamassa rokotuskielteisten aiheuttamaa lisäkustannusta.

Noh, koronaan on mennyt yli 20miljardia eikä kukaan siitä narise. Ai niin, kun rokotushan ei maksa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas 1/25 todennäköisyys joutua sairaalahoitoon on huomattavan suuri.  

joo se korona valitsee noppaa heittämällä kuka joutuu sairaalahoitoon nelikymppisistä. Tai sitte sinne joutuu ne 4%, jotka ovat lihavia tai muulla tavalla vakavaa riskiryhmää.

Jostain syystä rokotetut, jotka joutuu tehohoitoon on aina monisairaita tai vanhoja, mutta tehohoitoon joutuvat rokottamattomat joutuvat sinne täysin sattumanvaraisesti. Olisi kiva tietää onko myös suurin osa rokottamattomista tehohoidossa olijoista miten monisairaita tai vanhoja.

Näistähän julkaistaan tilastoja. Vanhuksia on aika vähän teho-osastoilla koronan takia. Ero rokotettujen ja rokottamattomien teholla olijoiden välillä on siinä, että rokottamattomista joutuu teholle myös nuorempia ja niitä, jotka ei ole monisairaita.

Vierailija
64/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kotona sairastin, 38v, ylipainoinen, rokottamaton.

Vierailija
65/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n logiikalla suurin osa rokotuksista voidaan lopettaa heti. Tervetuloa polio ja tuhkarokko takaisin!

Vierailija
66/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliotartunta tosiaan on useimmiten täysin oireeton ja oireellisilla useimmiten lievä. Kyllähän rokote on turhuutta. Jos polio tulisi nyt, sitä ei saataisi tästä maasta kitkettyä millään, kun rokotevastaiset vähättelisivät minkä ehtivät.

Vierailija
67/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teho-osastolla nuoret rokottamattomat koronapotilaat makaavat joskus viikkojakin nukutettuina letkuissa. Myös hoitohenkilökunta on silloin kovilla. https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008409233.html

Jenni Puoliväli, lääkäri, tehohoito,  Seinäjoen keskussairaala:

Tuntuu vähän liian isolta opetukselta maata teholla syvästi nukutettuna hengityskoneessa, koska ei ole ottanut koronarokotetta (joo on jokunen rokotettukin tehohoitoon joutunut, mutta kyllä ne pahimmat tapaukset ovat valitettavasti rokottamattomia).

Tuntuu niin pahalta miettiä sitä muuta perhettä, joka on varmasti huolesta soikeana. Tuntuu pahalta niiden pienten lasten puolesta, koska ne ei varmasti edes ymmärrä (ja ehkä parempi niin), mitä tarkoittaa kun oma vanhempi on joutunut teholle koronan hoitoon. Saatika ne "parane pian" -kortit, jotka roikkuvat siinä teholla sängyn päällä ja joita lapset ovat toiveikkaina tehneet.

Oon nähnyt liian monta, liian vaikeaa koronaa. Liian monesta me ei vielä tiedetä, miten tulee lopulta käymään. Ja liian monta tulee siihen samaan tilanteeseen vielä joutumaan.

Mä oon tottunut hoitamaan vanhempia ja sairaampia potilaita. Vähemmän oon tottunut niihin nuoriin ja terveisiin, vanhempiin, jotka ovatkin sitten yhtäkkiä ihan siinä elämän ja kuoleman rajalla. Selkeästi se tuntuu, koska se tulee liian lähelle omaa elämäntilannetta.

Mun mielestä vaan jokainen kuolema ja jokainen pitkä tehohoitojakso on liikaa jos se olisi voitu rokotteella estää. Mä oon tehnyt kaiken, jotta mun perhe ei joutuisi kestämään sitä, että minä sairastuisin koronan takia vakavasti eli ottanut koronarokotteet ja aion jatkossakin ottaa, mikäli tehosteita tarvii.

Rokotetta ei ole pakko ottaa, mutta aikalailla nyt on tilanne se, että korona tai rokote. Sitä kuka sairastuu vakavasti on lähes mahdotonta ennustaa. Haluatko sinä olla se elossa oleva vanhempi lapsillesi myös jatkossa? Vai pelata arpapeliä ja katsoa, mitkä kortit saat?

Karua ja surullista, mutta totta. Totuus ja todellisuus on paljon kamalampaa, mitä lehtien kuvat tai otsikot antaa ymmärtää.

Vierailija
68/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin nähdä rokotettujen tilastot. Rokotettujakin on kuollut koronaan ja tehohoidossa. Ei kai tämän pitäisi olla salaisuus?

Vierailija
69/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas 1/25 todennäköisyys joutua sairaalahoitoon on huomattavan suuri.  

joo se korona valitsee noppaa heittämällä kuka joutuu sairaalahoitoon nelikymppisistä. Tai sitte sinne joutuu ne 4%, jotka ovat lihavia tai muulla tavalla vakavaa riskiryhmää.

Jostain syystä rokotetut, jotka joutuu tehohoitoon on aina monisairaita tai vanhoja, mutta tehohoitoon joutuvat rokottamattomat joutuvat sinne täysin sattumanvaraisesti. Olisi kiva tietää onko myös suurin osa rokottamattomista tehohoidossa olijoista miten monisairaita tai vanhoja.

Näistähän julkaistaan tilastoja. Vanhuksia on aika vähän teho-osastoilla koronan takia. Ero rokotettujen ja rokottamattomien teholla olijoiden välillä on siinä, että rokottamattomista joutuu teholle myös nuorempia ja niitä, jotka ei ole monisairaita.

No nyt on vahvaa musta tuntuu tieteilyä.

Sairaalahoidon tarve keskittyy lähes yksinomaa yli 50 vuotiaisiin. Olivat he rokotettu tai ei.

Alle 40v saa n. 70% tartunnoista, mutta heitä on sairaalassa lukumäärällisesti suurin piirtein saman verran kuin 40-60 vuotiaita rokotettuja.

https://stm.fi/documents/1271139/98767979/STM+THL+koronainfo+181121.pdf…

Vierailija
70/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin nähdä rokotettujen tilastot. Rokotettujakin on kuollut koronaan ja tehohoidossa. Ei kai tämän pitäisi olla salaisuus?

Rokottamattomalla on 33 kertaa suurempi todennäköisyys joutua tehohoitoon kuin rokotetulla. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää?

Vierailija
71/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että suurin osa koronaan kuolleista on rokotettuja riskiryhmäläisiä. Sitten kun rokottamaton kuolee, se uutisoidaan isosti

Vierailija
72/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomalla on 33 kertaa suurempi todennäköisyys joutua tehohoitoon kuin rokotetulla. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää?

Kun niitä vit.n rokotettuja kuolla kupsahtelee koronaan, niin joku ei vain täsmää!!!

Vierailija
73/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kerroin on muuttunut tässä vuoden aikana joka ikinen viikko ja tulee muuttumaan taas tämän viikon aikana :D

Tilastomatemaattinen suhteellinen riski ei ole synonyymk absoluuttiselle riskille.

Rokottamattomien ryhmässä on mukana saattohoidettavat ja vakavasti sairaat joille rokotteita ei anneta akuuttien riskien vuoksi.

Vierailija
74/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun niitä vit.n rokotettuja kuolla kupsahtelee koronaan, niin joku ei vain täsmää!!!

Monisairaita vanhuksia, joita ei teholle edes viedä. Siinä ikäryhmässä ei juuri ole rokottamattomia.

Teholla hoidetaan nuorempia, niitä joilla on mahdollisuus selvitä. Teho-osastolle joutuvista rokottamattomia on ylivoimainen enemmistö.

Vierailija
75/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ryhmään lapset lasketaan? Ovatko rokottamattomien ryhmässä?

Vierailija
76/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monisairaita vanhuksia, joita ei teholle edes viedä. Siinä ikäryhmässä ei juuri ole rokottamattomia.

Teholla hoidetaan nuorempia, niitä joilla on mahdollisuus selvitä. Teho-osastolle joutuvista rokottamattomia on ylivoimainen enemmistö.

Eli siis rokotettujen koronaan kuolemiset tapahtuvat ainoastaan hoivakodeissa?

Vierailija
77/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuus ? Kirjoitetaanhan siitä jokaisena päivänä lehdissä ja kerrotaan uutisissa. Mutta, ne tilastot ovat harvoin näkyvissä.

Vierailija
78/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhustenhoitaja saa rokotettuna käydä yökerhosta hakemassa koronan hoivakotiin, kun rokote ei suojaa vanhuksia?

Vierailija
79/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kerroin on muuttunut tässä vuoden aikana joka ikinen viikko ja tulee muuttumaan taas tämän viikon aikana :D

Tilastomatemaattinen suhteellinen riski ei ole synonyymk absoluuttiselle riskille.

Rokottamattomien ryhmässä on mukana saattohoidettavat ja vakavasti sairaat joille rokotteita ei anneta akuuttien riskien vuoksi.

Nimenomaan ne monisairaat on rokotettu pääosin. Saattohoidossa olevat vanhukset puolestaan eivät teholle edes päädy. Heitä on enemmistö koronakuolleista ja suurin osa on saanut rokotteen jo viime keväänä.

Teholle päätyvät ovat iältään pääosin keski-ikäisiä. Heistä ja varsinkin nuoremmista teholla hoidettavista lähes kaikki on rokottamattomia.

Vierailija
80/251 |
22.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sairaalassa, viikko kotona tai pitkäaikaiset haittavaikutukset- kaikki tämä silti pois tuottavasta arjesta ja hyvinvoinnista.

Elämäntapaintiaani-vaihtoehtohoitokauppiaita ei luonnollisesti kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi