Hei, te jotka istutte ja roikutte Aihe Vapaalla
päivät pitkät, tuntikausia.
Eikö olisi aika ryhdistäytyä ja tehdä jotain järkevää, kehittää itseään, opiskella jotain uutta, lähteä liikkumaan, harrastaa ja tehdä vaikka niitä kotitöitä.
Ei tuollaisesta pidemmän päälle mitään tule!
Kommentit (52)
Njää... harkitsin sitä kerran, siis ryhdistäytymistä, mut en mä viitti. Tässä koneella ja av:lla on ihan hyvä. Sitä paitsi en mä tässä nyt koko päivää istu!!! Joka päivä otan monta kertaa 12 askelta vessaan ja takaisin! Ja välillä lämmitän mikropitsaa... että on tässä tätä muutaki.
Minulla menee helposti sellainen 8-9 tuntia tässä jumittaessa. Päivitän ja päivitän etusivua ja keskusteluja, ikään kuin sellaisella olisi väliä. Mutta kun millään muullakaan ei tunnu olevan merkitystä ja olen ollut kesästä asti sairaslomalla vailla toivoa työkykyiseksi tulemisesta, itseään sopii harhauttaa.
Mä tässä kerään voimia että jaksaisin siivota. Vapaapäivä ja aina nää menee laiskotteluksi ja nyhjäämiseksi vaikka ois tuhat hommaa tehtävänä.. oon aika laiska luonteeltani mutta sitten ku tartun toimeen ni asiat todellakin hoituu vauhdilla ja tomerasti.
Vetkuttelen asioita monesti niin pitkälle että tulee kauhee ärsytys ja sitten hirveellä tarmolla hoidan ne pois alta.
Laiska mutta äkkipikanen siis :)
Aloittajankin on syytä häipyä palstalta pikaisesti tai voi jäädä koukkuun.
No johan tästä on tullut varsinainen selittelyjen ketju, sen verran piti palata takaisin kommentoimaan, että minä itsehän luin ruokatunnin lopuksi palstalta parhaat palat ja palasin töiden ääreen, pääsin kotiin 17:30.
Ja teen nyt niitä kotitöitä, juuri sain ruoan uuniin.
-ap
Joo siivota pitäis mutta on kuumetta ja niin kamala lihassärky että ei pysty. Lisäksi yskin koko ajan.
19: Onpas sinulla pitkästyttävä elämä, mutta joo, kukin tavallaan.
En minä istu. Makaan sängyssä ja nautin toistuvista kirjoitusvirheistä.
Nimitän palstalla notkumista opiskeluksi.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 13:06"]Njää... harkitsin sitä kerran, siis ryhdistäytymistä, mut en mä viitti. Tässä koneella ja av:lla on ihan hyvä. Sitä paitsi en mä tässä nyt koko päivää istu!!! Joka päivä otan monta kertaa 12 askelta vessaan ja takaisin! Ja välillä lämmitän mikropitsaa... että on tässä tätä muutaki.
[/quote]
Voi herranjumala, mene töihin luuseri.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:56"]
Eikö olisi aika ryhdistäytyä ja tehdä jotain järkevää, kehittää itseään, opiskella jotain uutta, lähteä liikkumaan, harrastaa ja tehdä vaikka niitä kotitöitä.
[/quote]
Talo siivottu, lounas uunissa (kohta valmis), pyykit pesty, silitetty ja viikattu kaappiin, lapset leikkii nätisti vieressä omia juttujaan. Taapero käy välillä hakemassa haleja, mutta viihtyy paremmin isompien leikeissä mukana kuin äidin kanssa nysväämässä. Välillä leikitään ja lorutellaan.
Mulla on yliopistotutkinto, kaksi yritystä ja noiden yritysten pyörittäminen sujuu alaisilta oikein hyvin. Välillä lukaisen ja vastaan muutamaan sähköpostiin, soitan pari puhelua ja siinä se.
Miksi pitäisi juuri nyt tehdä vielä muutakin? Tämä on hauskaa ajankulua, ja palstan jutuille saa yleensä nauraa kippurassa kun oikein sopivan ketjun löytää. Hoitovapaa jatkuu seuraavan vauvan syntymään (syksyllä), jos yrittäjällä nyt sellaista oikeasti edes on. Eli palstailen täällä melkein päivittäin, pitkin päivää, varsin monena päivänä vielä tällekin vuodelle, vaikka se nyt jotain ärsyttäisikin.
Pitkää päivää paahtaneena ja paljon töitä tehneenä on ihana joskus laiskotellakin, kuten nyt tämän viimeisen puolitoista vuotta kuopuksen kanssa. Ei tästä ole tarkoitus mitään tullakaan, riippuvuutta nyt ainakaan. ;-) Kesän tullen vietämme enemmän aikaa ulkona kuin sisällä, kasvihuone ja -maa odottavatkin tuolla että lumi sulaisi.
[/quote]
Mitäs ihmettä se on se kitinä siitä ettei kotiäideillä ole koskaan omaa aikaa? Sinäkin ehdit täällä pyöriä...?
Töissä, tyhjennän pään lukemalla hieman postauksia täällä ennen kuin aloitan uuden työvaiheen. Eikä ole hukkaan mennyttä aikaa, tämä rentouttaa paremmin kuin kahvin kittaaminen.
Välillä naureskelen työntekijöilleni mojovimpia postauksia. Pysyy tunnelma töissä parempana kun säilyy porukalla käsitys ettei näitä hommia niin verenmaku suussa tehdä.
Mulla on tässä kitara sylissä, sävellän samalla. Täältä saa myös ideanpoikasia teksteihin. :)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:02"]
Minä hengaan av:lla imettäessä. Vastasyntynyt syö aikas usein ja pitkiä aikoja niin ei viittis seinääkään tuijottaa sillä aikaa...nytkin makaan sängyssä ja poika syö
[/quote]
Et viitsis langatonta nettiä pitää päällä samalla kun imetät :/
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:56"] päivät pitkät, tuntikausia.
Ei tuollaisesta pidemmän päälle mitään tule! [/quote] Talo siivottu, lounas uunissa (kohta valmis), pyykit pesty, silitetty ja viikattu kaappiin, lapset leikkii nätisti vieressä omia juttujaan. Taapero käy välillä hakemassa haleja, mutta viihtyy paremmin isompien leikeissä mukana kuin äidin kanssa nysväämässä. Välillä leikitään ja lorutellaan. Mulla on yliopistotutkinto, kaksi yritystä ja noiden yritysten pyörittäminen sujuu alaisilta oikein hyvin. Välillä lukaisen ja vastaan muutamaan sähköpostiin, soitan pari puhelua ja siinä se. Miksi pitäisi juuri nyt tehdä vielä muutakin? Tämä on hauskaa ajankulua, ja palstan jutuille saa yleensä nauraa kippurassa kun oikein sopivan ketjun löytää. Hoitovapaa jatkuu seuraavan vauvan syntymään (syksyllä), jos yrittäjällä nyt sellaista oikeasti edes on. Eli palstailen täällä melkein päivittäin, pitkin päivää, varsin monena päivänä vielä tällekin vuodelle, vaikka se nyt jotain ärsyttäisikin. Pitkää päivää paahtaneena ja paljon töitä tehneenä on ihana joskus laiskotellakin, kuten nyt tämän viimeisen puolitoista vuotta kuopuksen kanssa. Ei tästä ole tarkoitus mitään tullakaan, riippuvuutta nyt ainakaan. ;-) Kesän tullen vietämme enemmän aikaa ulkona kuin sisällä, kasvihuone ja -maa odottavatkin tuolla että lumi sulaisi. [/quote] Mitäs ihmettä se on se kitinä siitä ettei kotiäideillä ole koskaan omaa aikaa? Sinäkin ehdit täällä pyöriä...?
[/quote]
No ne varmaan kitisee, joilla sitä aikaa ei ole. :D Ihan oikeasti, järjestelykysymyshän se on. Minä tykkään tästä erilaisesta elämänvaiheesta, tämä tuntuu lomalta kaiken pakertamisen jälkeen. Töihin ehtii täyspäiväisesti sitten kun pieninkin menee eskariin.
t: tuo mamma
Enhän mä ole vasta istunutkaan täällä kuin noin 16 vuotta 24/7. Menee se elämä näinkin.
Minä istun nytkin aika ryhdikkäästi. Palstailu on järkevää, se kehittää minua ja samalla opin koko ajan jotain uutta. Tämä on hyvä aivojumppa ja harrastus. Ukko tekee kotityöt.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:02"]Minä hengaan av:lla imettäessä. Vastasyntynyt syö aikas usein ja pitkiä aikoja niin ei viittis seinääkään tuijottaa sillä aikaa...nytkin makaan sängyssä ja poika syö
[/quote]
Voisit ainakin osan ajasta lukea jotain kehittävää.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:56"]
[/quote]
Totuus on joskus taruakin ihmeellisempää =)
Tuli mieleeni työnvälityksessä kun asiakas menee virkailijan puheille,,,,pahoittelee ensin toki, kun joutuu häiritsemään tätä, mutta rohkaisuu viimein ja kysyy :"onks yhtään töitä?" Tähän tämä niin tärkeä ja virastaan niin ylpeä tokaisee kysyjälle:" Ei ole."
Töitä kyselevä rohkaistuu tämän niin tärkeänoloisen -ja näköisen virkailijan vastauksesta niin että ilahtuneena tokaisee :" No kuule, ei se mitään. Tule ja lähdetään yhdessä etsimään!"
Kun täällä sinäkin roikut ja selvästi koet olevasi täällä roikkuvien ja aikaansa tuhlaavien yläpuolella, minäkin tahdon lohduttaa sinua aikaasi tuhlaavaa että tervetuloa ja aihe on vapaa =)) Älä sinä ihiminen jännitä, ihmettele vaan....joku lauloi muinoin ja ah. se on niin ilmaista vielä! siis ihmetellään yhdessä =))
[/quote]
Ihana Sinä! <3