Minkä takia sinua on kiusattu/syrjitty koulussa?
Mikä siihen oli syynä?
Mua kiusattiin koska mulla oli silmälasit ja olin ujompi kuin muut. En päässyt suositumpien joukkoon, mutta onneksi mun luokall oli yksi tyttö joka tykkäsi olla mun kaveri. :-)
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteella kiusaajani olivat luonteeltaan ilkeitä, ovat sitä mielestäni vielä nyt aikuisenakin. Sairastuin masennukseen ylä-asteella, jonka osaltaan laukaisi kiusaamisvuodet. Kävin ammattiauttajalla pitkään, jonka kanssa mietimme, että yksi syy kiusaamiseen on voinut olla kiusaajani isän alkoholismi.
Kiusaajani on varmaankin vihannut isäänsä, koska hän on ollut juoppoutensa takia heikko ja väkivaltainen (ei kykene huolehtimaan itsestään ja muista). Samalla kiusaajani ei ole voinut koetella omaa isäänsä niinkuin lapsen kuuluu ja hän ei ole voinut purkaa sitä vihaa, jota on tuntenut alkoholismin vuoksi, koska on joutunut pelkäämään juopon selkäsaunoja. Koulussa sen vihan kohteeksi onkin sitten otettu sellainen, joka jollain tavalla muistuttaa hänen isänsä heikkoutta.
Nykyään kiusaajani kertoo joitakin kokemuksia isästään ja vähättelee niitä. Mielestäni hän pyrkii tekemään turhaksi ihmisten ennakkoluulot ja hakemaan kunnioitusta itselleen. Lapsena ei vielä ole harkintakykyä sen vertaa, että osaisi nähdä asiat kokonaisuutena. Ei osata vielä ajatella, mikä voi olla pohjimmiltaan syynä, miksi jollakin on tarvetta kiusata toista.
Haluan vielä jakaa ajatuksen, jonka ammattiauttajani minulle tähdensi. Aina kannattaa hankkiutua sellaisten ihmisten pariin, jotka ovat kasvaneet turvallisissa olosuhteissa. Sellaisten ihmisten parissa tulet todennäköisemmin kohdelluksi hyvin. Se, että näkee toista kohdeltavan huonosti ja epäreilusti, voi ajan myötä osua myös omalle kohdallesi.
Voihan se noinkin olla mutta turha uskotella itselleen että kiusaajalla itsellään on aina asiat huonosti ja siksi kiusaa. Jotkut vain ovat ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö täällä nyt potkitaan päähän jo muutenkin alakynnessä olevia, "opettaja" taas vauhdissa. Jos joku on laiska ja huono opettaja, turha siitä on lapsia syyttää ettei vitsi hoitaa työtään kunnolla.
Mitä? Tuon "opettajan" kirjoittamahan pitää ihan paikkansa. Tottakai se jää ulkopuolelle ja yksin joka ei suostu noudattamaan sääntöjä vaan vaatii itselleen kaikkea kivaa muut hoitakoon ikävämmät asiat. Miksi kaikkien pitäisi pyörittää sitä narua hänelle mutta hänen ei kenellekkään?
Ihan ikään katsomatta nämä jätetään pois jotka eivät osaa käyttäytyä joten turhaan ulvovat ettei heitä oteta mukaan.
TÄSSÄ ESIMERKISSÄ SIIS IHAN ITSE SAANUT AIKAAN SYRJIMISEN. KETÄÄN EI TIETENKÄÄN SAA SYRJIÄ SELLAISEN ASIAN TAKIA JOLLE HENKILÖ ITSE EI VOI MITÄÄN
Koska luokkalaiset kiusaajat olivat tunnevammaisia psykopaatteja.