Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te teette jouluaattona?

Vierailija
20.11.2021 |

Meillä varmaan aika perinteiset jutut, saunaa ei kyllä ole. Olen miettinyt järjesyäisinkö ruokailun tänä vuonna 2 osassa. Eli kalapöytä ikäänkuin alkupalapöytänä vaikka klo/15. Sisältää siis lohet, sillit, blinit, joku juustosalaatti. Sitten lahjojen jako. Lapset ovat jo malttamattomia. Kinkku, laatikot jne sitten toisessa kattauksessa vaikka klo;:17. Onko tästä kokemusta? Toimiiko?

Kommentit (890)

Vierailija
781/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisenä ihmisenä käyn hautausmaalla, siinä se mun joulu. Ahdistaa taas ajatuskin koko joulusta. Kukaan ei soita tai laita viestiä, kukaan ei kysy et miten voin. No, eipä tarvii sit itsekään ketään muistaa enää.

Vierailija
782/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän jouluaaton naapurini yksinäisen mummelin kanssa. Siitä on tullut meille jo perinne. Laitetaan ruokaa yhdessä ja nautitaan joulun tunnelmasta, jossakin välissä käydään hautausmaalla viemässä kynttilöitä hänen miehensä sekä vanhempieni haudalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan äidin haudalle 180 km ja käyn grillillä syömässä. En halua olla kenenkään kanssa jouluna koska olen sinkku.

Vierailija
784/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin. Ei ole vanhempia, eikä perhettä. Vastailen kiitossamoin-sydänpusuemojeilla ystävien hyvänjouluntoivotuksiin omien sukulaistensa ja perheittensä parista.

Vierailija
785/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen aamulla kampaajalle teetättämään juhlakampauksen. Teetättäminen tarkoittaa teettämisen teettämistä. Eli kampaaja teettää jollain toisella kampaajalla kampaukseni. Muuten kyse olisi teettämisestä jos kampaaja tekisi minulle kampauksen.

Sitten menen iltapukuliikkeeseen ja laittaudun juhlakuntoon. Menen kutsuille muiden hienosti pukeutuneiden rikkaiden kanssa ja juomme shampanjaa ja sherryä sekä konjakkia ja syömme kokin tekemiä ja palvelusväen tarjoilemia juhlaruokia. Limusiinikuskini odottaa kadulla. Emme anna toisillemme lahjoja koska se on rahvaanomaista. Juomme shampanjaa ja syömme kaviaaria yöllä.

Eikö iltapukuliikkeessä laitattauduta? Putosin kärryiltä.

Vierailija
786/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden baariin

Vierailija
787/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästän viime hetken punalaputettuja tuotteita marketista. Sitten pakastan niitä aatto-iltana huolella ja rakkaudella arkkuun.

Vierailija
788/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen riittävästi olutta ja punaviiniä viikoksi ja syön normaalia jouluruokaa ja olen hiprakassa jouluaatosta uuden vuoden juhlintaan saakka.

Sitten tauko ryyppäämisestä viikon tai pari.

Vierailija
789/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kylpylässä jo toisen joulun peräkkäin. Helppoa olla, ei tarvii sressata mistään.

Vierailija
790/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin. Ei ole vanhempia, eikä perhettä. Vastailen kiitossamoin-sydänpusuemojeilla ystävien hyvänjouluntoivotuksiin omien sukulaistensa ja perheittensä parista.

Surullisinta on kuinka me länsimaalaiset ollaan niin itsekkäitä ja omahyväisiä että jotenkin pestään omatunto puhtaaksi sillä että laitellaan jotain paskaa toivotusta varsinkin jos tietävät että yksinäinen on yksin, mulla sama tilanne ollut vuosia, yksikin ns ystävä tietää että olen yksin

ja laittaa joka vuosi kortin, ehkä 2,3 krt viodessa nähdään hän perheensä kanss...

viime jouluna olin toisen ystäväni ja hänen vanhemmillaan kunnes tuli mulle heidän uppooudot sukulaiset käymään itse livistin yläkertaan,jotenkin olin vaivaantunut ja ahdistunut varsinkin kun ei pitänyt tulla heille ketään että oli sovittu että vietetään pienellä porukalla, tänä vuonna

Tänä vuonna toivon että lankeaisi työvuoro en kaipaa enkä halua taas surkutella tätäkin paskajuhlaa. Ja joo olen katkera mutta jotenkin oksettaa suomalaisten ja ihmisten ylipäänsä "ihanaa joulua sulle" toivotukset varsinkin kun itse viettävät suurella porukalla ja tietävät että olen yksin ja surkuttelen ja märehdin yksin kämpillä, ja olen kysynyt aina että voitaisiinko viettää joulua mutta ovat aina menossa perheidensä luokse jouluksi minkä ymmärtää mutta tietävät samalla että toinen jää yksin.

Vierailija
791/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirmuisen myöhään ihmiset tuntuu joulukuusen laittavan. Itse viimeistään itsenäisyyspäivänä. Pidättekö sitä sitten pidempään?

Joillakin on aito kuusi eikä muovihärpäke. Ei aito kuusi kestä viikkotolkulla. Perinteisesti kuusi sisään aattona ja ulos loppiaisena. 

Vierailija
792/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän jouluaaton naapurini yksinäisen mummelin kanssa. Siitä on tullut meille jo perinne. Laitetaan ruokaa yhdessä ja nautitaan joulun tunnelmasta, jossakin välissä käydään hautausmaalla viemässä kynttilöitä hänen miehensä sekä vanhempieni haudalle.

Ihana tapa viettää joulua.

793/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylpylässä 24.-26.12. Ateriat ovat valmiina ja käyn savusaunassa ja kylpylässä.

Vierailija
794/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, olen yksin.

Vierailija
795/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan vaan että kohta kaikki on ohi. Huh että vihaan tätä kuukautta joka vuosi. Ärsyttävää pakkopullaa koko joulu ja rahat lopussa joka vuosi tämän paskakuukauden takia. Tänä vuonna kyllä törsäsin pahemmin kuin ennen ja ostin etelänmatkan perheelle nyt kun nuorimmainen on jo teini hänkin ja ilmoitin että mitään muuta ei ilmesty mutta loma sitten kesälle valmis. Valmiskuusen haen varastosta ja odotan vain että päivät pidentyisi ja tontut hautautuisi varaston syvyyksiin.

Vierailija
796/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joulukuusen aatonaattona, ettei tarvitse jouluaaton aamulla säheltää sen kanssa. Iltapäivällä syömään äidin luokse ja joulusaunaan, aattoillaksi kotiin syömään pipareita, konvehteja ja juomaan glögiä. Joulupäivänä laitan varmaankin jotakin paistia ruuaksi. Sen suuremmin en ole suunnitellut.

Vierailija
797/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen joulun vietto: halutaan viettää pienellä porukalla joulua ja ahdistaa, jos tulee liikaa porukkaa. Sitten ihmetellään, kun vanhempana saakin olla koko joulun yksin. Aika itsekästä.

Vierailija
798/890 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppailen viinaa, polttelen tupakkaa. 

T viinamies.

Vierailija
799/890 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystävän kanssa mennään mökille Lappiin (ei sähköä ja juoksevaa vettä). Saunotaan, syödään hyvin, käydään kävelyllä, pelaillaan pelejä ja katsotaan sarjoja  :)  Ja toki lahjat availlaan.  Ihanaa viettää rauhallinen joulu ilman mitään häsellystä ja sukulaisia :D 

Kuulostaa kivalta. Missä niitä sarjoja katsotte, tai millä?

Vierailija
800/890 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitäkö teen? Olen yksin kotona kuten jo vuosien ajan. Saatan käydä metsässä pitkällä vaelluslenkillä, pari kertaa sitäkin kokeillut ja on ihan ok.