Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te teette jouluaattona?

Vierailija
20.11.2021 |

Meillä varmaan aika perinteiset jutut, saunaa ei kyllä ole. Olen miettinyt järjesyäisinkö ruokailun tänä vuonna 2 osassa. Eli kalapöytä ikäänkuin alkupalapöytänä vaikka klo/15. Sisältää siis lohet, sillit, blinit, joku juustosalaatti. Sitten lahjojen jako. Lapset ovat jo malttamattomia. Kinkku, laatikot jne sitten toisessa kattauksessa vaikka klo;:17. Onko tästä kokemusta? Toimiiko?

Kommentit (890)

Vierailija
821/890 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaatto ja muut on minulle ihan samanlaisia päiviä kuin muutkin. Jos olisin entisessä ammatissani, olisin melko varmasti töissä. Se onkin ollut paras tapa viettää joulu. Asiakkaatkin ovat normaalia paremmalla tuulella jouluna.

Vierailija
822/890 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lennetään lämpöseen,kauas sähkökriisistä,pakkasesta,lumesta,pimeästä, kalliista hinnoista. Nautitaan kiirettömyydestä perheen kesken.

Voi, kyllä sitä voi nauttia kiireettömyydestä omassa kodissaan Suomessa ihan täysin. Ja rauhasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/890 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, tänään jo joku pervo nosti melkein vuoden vanhan ketjun tänne kertoakseen niljakkaasta jouluaaton harrastuksestaan. On meitä moneen lähtöön...

Vierailija
824/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja mieheni kanssa nautimme kinkun lisäksi 5-6 erilaista laatulihaa.

Tulitko kateelliseksi? 

Vierailija
825/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappas, tänään jo joku pervo nosti melkein vuoden vanhan ketjun tänne kertoakseen niljakkaasta jouluaaton harrastuksestaan. On meitä moneen lähtöön...

N i l j a k a s t a  on . . . Peilissäs

Vierailija
826/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän jouluaattoa yksin, lämpimät pörrösukat yms. kivaa päällä. Laitan lapsille tarkoitetun Joulupukin Kuuman linjan telkusta päälle ja myöhemmin katson muutakin jouluista ja lapsekasta, mitä vaan tulee telkusta tai löytyy YouTubesta. Kuuntelen hartaita ja iloisia joululauluja. Katselen koristeita ym. kaunista. Syön perinteisiä jouluruokia niin monta kertaa kuin huvittaa. Katson jonkun Jeesuksen syntymään liittyvän elokuvan.

Joulukirkkoon en ole mennyt vuosiin. Se saattaa olla ohjelmassa tänä vuonna, jos vain löytyy viitseliäisyyttä. Mihinkään joulujuhliin en osallistu.

Vierailija
827/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun yksin kämpässä ja tuijotan seinää. 

Vierailija
828/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsarikuutiossani itähelsingissä ja syön yksin tonnikala-makaroonisörsseliä

Itse asun 37 neliön yksiössä, mutta olen kuutiotani sisustanut ja koristellut, että on viihtyisämpää. Ja yksin vietän jouluni.

Osta nyt edes jouluisia lautasliinoja, taittele niitä kattaukseesi, tai käytä niitä pöytäliinana tai vaikka lautasen alla pöytätablettina. Tonnikalankin voi valita tomaattipohjaisena, niin on joulunpunaista lautasellakin.

Sitten Youtubesta tai netin Jouluradiosta taustalle joulumusiikkia.

Olen itse joskus tehnyt jopa feikkilahjoja ihan vain omaksi silmäniloksi ja koristeeksi, eli päällystänyt lahjapaperilla ja narulla tyhjiä pahvilaatikoita yms. rasioita ja asetellut niitä somasti koriin lattialle, koska mitään joulukuusta en omista enkä hanki.

Halvallakin saa jo joulun tuntua kotiin, kunhan vähän miettii. 🎄🎁

Vierailija
829/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa kahdestaan ollaan. Kinkku,laatikot,tortut ja suklaata on muuten ei joulu meillä näy,emme välitä joulusta.

Ootteko jehovia?

Vierailija
830/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa kahdestaan ollaan. Kinkku,laatikot,tortut ja suklaata on muuten ei joulu meillä näy,emme välitä joulusta.

Ootteko jehovia?

Onhan niitä nyt monia muitakin, jotka ei välttämättä joulusta piittaa.

Vierailija
831/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla möllötellään, käydään ehkä ulkoilemassa. Ehkä kyläilemässä. Jouluruokaa jossain välissä ja sen jälkeen lisää oleskelua. Hautausmaalle viedään kynttilöitä aamulla tai illalla. Saunassa käydään jos huvittaa. Meillä ei ole aikataulutettu joulun viettoa.

Vierailija
832/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mahdollisimman vähän. Käyn hautausmaalla viemässä kynttilät. Lämmitän saunan. Syön. Keitän kahvit. Katson youtubesta Mäki- Petäjän videon "Jouluaatto metsäkämpällä". Ruokin koirat ja kissat. Siinähän tuota aktiviteettia jo onkin!

Vierailija
833/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluaatto olisi muuten ihan leppoisa, mutta kun viimeistään viideltä pitää lähteä ensin toisen vanhemmille ja sitten toisen vanhemmille, niin päivä on kiireinen. Pitää aamulla laittaa kello soimaan, että ehtii tehdä kaiken tarvittavan. Viime vuonna minun piti jättää joulusaunakin välistä, kun en ehtinyt. Meillä on aattona jouluruoka ja syömisen jälkeen pitää saada hetki huokaista. Joskus ollaan lähdetty suoraan pöydästä ja se oli ihan hirveää.

Pitää? Itsestännehän se on kiinni. Olkaa kotona, jos se on kivempaa. Itse oon mummo ja sanonut lapsille, että tervetuloa, jos haluatte, mutta en loukkaannu, jos haluutte viettää aaton omillanne tai miestenne vanhempien luona. Silti kaikki 3 tulee meille lapsineen. Ja osan "pitää" käydä myös siellä toisessa mummolassa. Mulle tulee kiirus, kun pitää syömiset ja pukintulo sovituttaa lastenlasten päivä ja iltaunien ja vielä toisten mummoloiden mukaan. Olis helpompaa, jos valitsisivat yhden  paikan, missä ovat aaton. Ja vaikka vaihtelisivat vuosittain. Toki on kiva, kun kaikki tulevat, muttei todellakaan oo mikään pakki.

Vierailija
834/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietän jouluaattoa yksin, lämpimät pörrösukat yms. kivaa päällä. Laitan lapsille tarkoitetun Joulupukin Kuuman linjan telkusta päälle ja myöhemmin katson muutakin jouluista ja lapsekasta, mitä vaan tulee telkusta tai löytyy YouTubesta. Kuuntelen hartaita ja iloisia joululauluja. Katselen koristeita ym. kaunista. Syön perinteisiä jouluruokia niin monta kertaa kuin huvittaa. Katson jonkun Jeesuksen syntymään liittyvän elokuvan.

Joulukirkkoon en ole mennyt vuosiin. Se saattaa olla ohjelmassa tänä vuonna, jos vain löytyy viitseliäisyyttä. Mihinkään joulujuhliin en osallistu.

Kivasti kirjoitettu. Onni ja ilo löytyy juuri näin, kun on rikas sisäinen elämä ja positiivinen elämänkatsomus. Kunpa tämän käsittäisivät myös ne, jotka säälivät joulua yksin viettäviä ja yrittävät pakolla saada mukaan joukkojuhlintaan. 

Vierailija
835/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin kämpillä, surffaan netissä, kattelen telsua ja yritän olla juomatta kaljaa. Jos ei onnistu niin sitten juon. Joulusapuskat ostan joulun jälkeen kun saa laputettuina.

Vierailija
836/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsarikuutiossani itähelsingissä ja syön yksin tonnikala-makaroonisörsseliä

Itse asun 37 neliön yksiössä, mutta olen kuutiotani sisustanut ja koristellut, että on viihtyisämpää. Ja yksin vietän jouluni.

Osta nyt edes jouluisia lautasliinoja, taittele niitä kattaukseesi, tai käytä niitä pöytäliinana tai vaikka lautasen alla pöytätablettina. Tonnikalankin voi valita tomaattipohjaisena, niin on joulunpunaista lautasellakin.

Sitten Youtubesta tai netin Jouluradiosta taustalle joulumusiikkia.

Olen itse joskus tehnyt jopa feikkilahjoja ihan vain omaksi silmäniloksi ja koristeeksi, eli päällystänyt lahjapaperilla ja narulla tyhjiä pahvilaatikoita yms. rasioita ja asetellut niitä somasti koriin lattialle, koska mitään joulukuusta en omista enkä hanki.

Halvallakin saa jo joulun tuntua kotiin, kunhan vähän miettii. 🎄🎁<

Muun muassa You Tubesta löytyy haulla 'lautasliinan taittelu' ohjeita. Halvoilla pikkukoristeluillakin saa jo viihtyisyyttä lisää. Kattaus on jouluna iso osa viihtyisyyttä, se, että laittaa vaikka sen vähäisenkin ruokansa kauniisti tarjolle itselleen.

Paremman joulun toivotus!

Vierailija
837/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietasen kasan kinkkua ja kopan keskaria kitaan.

T.Kehopositiivari Sonja

Vierailija
838/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko akateeminen vela-pariskunta jo linjoilla kertomassa joulustaan?

Vierailija
839/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko jehovia?

Onhan niitä nyt monia muitakin, jotka ei välttämättä joulusta piittaa.

Tosi vähän,  ettei piittaa lainkaan joulusta. Joten mullekin tulee mieleen jehovat. Säälin kyllä lapsia jos niitä on, kun heiltä kielletään kaikki mukavat asiat mitkä liittyvät jouluun.

Vierailija
840/890 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ollaan mökillä lapissa, mun aikuiset pojat tulee etelä-Suomesta sinne viikoksi, samoin 8v iltatähti on mukana ja avopuolisoni. Äitini tulee aattona miehensä kanssa syömään.

Hyvää ruokaa, juomaa, ulkoilua, lautapelejä, saunomista, keilaamista, pulkkamäkeä jne. Mukavaa yhdessäoloa ilman kiirettä. Ja keskimmäisen lapsen syntymäpäivää juhlistetaan myös