Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vai ei Suomessa ole töitä

Vierailija
10.02.2015 |

Meidän nuori valmistuu keväällä amiksesta kokiksi. On ollut viime keväästä asti töissä koulun ohessa niin paljon kuin on halunnut ja nyt häntä on kysytty jo kolmeen paikkaan valmistumisen jälkeen töihin. Tosin mitään pitkäaikasta vakituista työtä tietenkään ole tarjottu, mutta onhan tuo aika hyvin opiskelijalle.

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:51"]

Jäin työttömäksi marraskuussa. Tein hakemuksia jne. kuten pitääkin, mutta työpaikan sain soittamalla työpaikoille suoraa ja kysymällä töitä. Tammikuun alussa aloitin uudessa työssä. Paikka ei ollut auki, koska rekrytointiprosessit on hankalia.

[/quote]

Just näin. Yrityksissä on kyllä työpaikkoja avoimina, mutta ei niistä tällaisena aikana monestakaan syystä huudella. Sanoin tämän saman täällä joskus syksyllä, mutta sain vastaukseksi sata alapeukkua. No, olkaa työttöminä sitten.

[/quote]

tää on siis totta ja koskee niin julkista kuin yksityispuoltakin

Vierailija
62/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...

ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni..
[/quote]
Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa.
[/quote] Varstolle olen muuten hakenut iltatöihin Soitin, että onko jotain avustavaa ja pientä ja kysyttiin, että onko alan ammatitutkintoa. Sanoin että ei, olen teoreettisen fysiikan ylioppilas. Ei herunut. Sama kun hain lähikauppaan vaikka jo hakemuksessa luki että tulisi olla merkonomi tai vähintään viiden vuoden kokemus alalta. Ei irronut paikkaa eikä edes vastattu. Että joo..
18
[/quote]
Keräilijäksi mitään tutkintoja tarvita. Kyllä tämmöset on itestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku äiti voi kannustaa lastaan köyhyyteen?

Vierailija
64/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...   ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni.. [/quote] Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa. [/quote] Varstolle olen muuten hakenut iltatöihin Soitin, että onko jotain avustavaa ja pientä ja kysyttiin, että onko alan ammatitutkintoa. Sanoin että ei, olen teoreettisen fysiikan ylioppilas. Ei herunut. Sama kun hain lähikauppaan vaikka jo hakemuksessa luki että tulisi olla merkonomi tai vähintään viiden vuoden kokemus alalta. Ei irronut paikkaa eikä edes vastattu. Että joo.. 18 [/quote] Keräilijäksi mitään tutkintoja tarvita. Kyllä tämmöset on itestä kiinni.

[/quote]

Kerjäläiseksi tuossa hommassa joutuu, kyllä

Vierailija
65/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:30"]

vau.. kokki.. mahtaa olla fiksu tapaus.. ja että vielä amiksesta.. kyllä nyt kelpaa leveillä kun saa sen 1800 bruttona kouraan :D

[/quote]

Mikä vika on kokissa? Hieno taito osata tehdä ruokaa. Aliarvostatko myös siivoojaa, myyjää, lähäriä? Pitäisikö kaikkien olla jotain dippainssejä ja makoilla työttömänä kotona kun mikään homma ei ole tarpeeksi laadukasta? 

[/quote]

Arvostus tulee palkan myötä. Kokki ei 1800 euron palkalla pysty elättämään itteään saatikka lapsia ja kuka nainen haluaa lapsilleen huonon alun? Harrastuksena kokkaaminen on huippujuttu. Mutta palkka hirvittää. Jo opintolainojen takia joutuu pahaan pulaan. Miksi siis kouluttautua ammattiin jos tiedossa on huono elämä, nälkää ja kurjuuttaa. Miks ei tähtää korkeammalle?

[/quote]

Sori, mutta tyhmyytesi naurattaa.
[/quote]
Täälläpä yksi korkealle tähtäävä, jolla on kaksi vaihtoehtoa, työ hyvinoalkattuna (bio)fyysikkona tai tylttömyys kun alalla menee kirjasti. Vaikka minut sitten valmistuneena otettaisiinkin jonnekin aina vaikka viideksi kuukaudeksi kerralla ja siitä toinen samanmoinen työttömyysjakso jää minulle jaetuksi kuukausipalksi sama, kun sillä kokeilla, joka sietää monitoonisen työn mutta pääsee tasaisille ansioille. Stressiäkin niin paljon vähemmän... Kyllä nuo nyt kaduttaa, etten hankkinut kaksoistutkintoa (vaikka laborantti+yo tai sit se lastenhoitaja+yo, tykkään lapsista) niin olisi jotain turvaakin tässä kun "tähtään korkealle".. Tahtoisin niin puhdistaa kaikkien ylimielisten, työtilanteelle sokeat laiskan ja kunnianhimottoman huutelijoiden virat ja laittaa ne uudestaan jakoon kaikkien haluavien kesken. Ei varmaan olisi kiva, jos lapsille pitäisi pakata eväät kun ei ole keittäjiä kun kaikki keitätjät menikin korkeakouluun väittelemään keittokauhojen ergonomisuudesta. Siivoajiakaan ei tarvita, noita tyhmiä paskoja, koulutetaan kaikista mikrobiologeja jotka erikoistuu virologiaan ja bakteereihin. Osaisihan ne siivota, mutta mielummin teorioi aiheesta... En kestä! Itse tiesin jo pienenä, että tarvitsen työn, joka antaa, kehittää ja on mielenkiintoista. Ei kenenkään tulisi haukkua niitä, jotka saa onnen tunteet muualta kun työssään asiantuntija-asemassa olemisesta, vaikkei se itsellensä sopisi..
18, 20, 25

Vierailija
66/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:06"]

vau.. kokki.. mahtaa olla fiksu tapaus.. ja että vielä amiksesta.. kyllä nyt kelpaa leveillä kun saa sen 1800 bruttona kouraan :D

[/quote]

Mikä vika on kokissa? Hieno taito osata tehdä ruokaa. Aliarvostatko myös siivoojaa, myyjää, lähäriä? Pitäisikö kaikkien olla jotain dippainssejä ja makoilla työttömänä kotona kun mikään homma ei ole tarpeeksi laadukasta? 

[/quote]

Arvostus tulee palkan myötä. Kokki ei 1800 euron palkalla pysty elättämään itteään saatikka lapsia ja kuka nainen haluaa lapsilleen huonon alun? Harrastuksena kokkaaminen on huippujuttu. Mutta palkka hirvittää. Jo opintolainojen takia joutuu pahaan pulaan. Miksi siis kouluttautua ammattiin jos tiedossa on huono elämä, nälkää ja kurjuuttaa. Miks ei tähtää korkeammalle?

[/quote]

[/quote]

Tyhmyyteni suorastaan vituttaa ja eteenkin kokkeja. Eivät taida itsekään ymmärtää palkkapäivänä mikä meni vikaan.  Olis ehkä kannattanut kouluttautua ammattiin missä olis tienannut tuplasti enempi.

[/quote]

Minä kirjoitin tuon sori-kommentin. En ole kokki, olen markkinointipäällikkö sairaslomalla. Sinä olet edelleenkin tyhmä, kun et tiedä, että korkeasti koulutetu ovat niitä, joita irtisanomiset ja työttömyys koettelee tällä hetkellä eniten.

Vierailija
67/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:43"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...   ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni.. [/quote] Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa. [/quote] Varstolle olen muuten hakenut iltatöihin Soitin, että onko jotain avustavaa ja pientä ja kysyttiin, että onko alan ammatitutkintoa. Sanoin että ei, olen teoreettisen fysiikan ylioppilas. Ei herunut. Sama kun hain lähikauppaan vaikka jo hakemuksessa luki että tulisi olla merkonomi tai vähintään viiden vuoden kokemus alalta. Ei irronut paikkaa eikä edes vastattu. Että joo.. 18 [/quote] Hä, pitääkö varastollekkin olla ammattitutkinto? [/quote] Joo, ainakin näin minulle, saattoi olla joku rekrytointikieltokin. Samoin oli tarjoilijaksi semi-räkälään ei riittänyt hygieniapassi vaan piti olla ammattitutkinto. 18&20

[/quote]

Pikemminkin keksivät tuollaisen syyn ettei tarvitse sanoa sinulle suoraan, etteivät kaltaistasi luuseria palkkaa.
[/quote] Niin no, onko se sitten mikään osoitus hyvästä työllisyystilanteesta jos lisätyötä väheneminen tukikuukausien vuoksi hakeva on liian luuseri? Jos kuitenkin nämä työt on haukuttuja "hanttihommia" joita kaikki saa kun vain menee tekemään? Miten voi olla liian luuseri työhön, jota kaikki haukkuu luurserien työksi?

Vierailija
68/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tyhmyyteni suorastaan vituttaa ja eteenkin kokkeja. Eivät taida itsekään ymmärtää palkkapäivänä mikä meni vikaan.  Olis ehkä kannattanut kouluttautua ammattiin missä olis tienannut tuplasti enempi.

[/quote]

Minä kirjoitin tuon sori-kommentin. En ole kokki, olen markkinointipäällikkö sairaslomalla. Sinä olet edelleenkin tyhmä, kun et tiedä, että korkeasti koulutetu ovat niitä, joita irtisanomiset ja työttömyys koettelee tällä hetkellä eniten.
[/quote] Vanhat suojavirassa porskuttelevat tädit ja sedät luulee lamaa samaksi kun 90-luvun lamaa joka koski suurimmaksi osaksi vain duunareita... Sitten jaksaa sitä "tähtää korkealle ja hanki akateeminen työ niin saat paljon palkkaa eikä irtisanota". Paskat.

Vierailija
69/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestari selittää tämän asian:

http://www.halla-aho.com/scripta/hirvea_tyovoimapula.html

Vierailija
70/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun lamavuosina korkeakoulutettuja työttömiä oli 6000, nyt 50000.

Vierailija
71/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sorry vaan. Aivan kuten pienpalkkaiset eivät ole saaneet kenkää. Sitäpaitsi luuletko että tässä paskamaassa työllisyystilanne tulee missään vaiheessa parantumaan? Ei poisvietyä teollisuutta saada ikinä takaisin. Nyt pitää ja kannattaa jokaisen miettiä muuttoa sellaiseen maahan missä töitä on yhä tarjolla ja palkat kohillaan. Järkevällä ammatilla saa töitä.  Suomalaisia markkinointimiehiä ei maailmalla arvosteta koska eivät osaa sitä hommaa mutta kaikki muut työllistävät hyvin. Norja on maana hyvä vaihtoehto. Lastenhoitajan vuositulot on 60 tuhtatta euroa ja hintataso 1,2 suomeen verrattuna.

Vierailija
72/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:47"]Miten joku äiti voi kannustaa lastaan köyhyyteen?
[/quote] Nykyään äiti joka patistaa lapsensa yliopistoon kannustaa köyhyyteen. Ensin 3+5(+3 jos väittelee) vuotta opiskelua pelkällä opintotuella kun sivutöitä ei saa. Sitten pätkätöitä ja hakemusten kirjoittelua seuraavat vuodet. Pyydän anteeksi huonoa kieltä, älypuhelin vaihtui ainakin puolitoista senttiä kapeampaan ja osun aina väärään kirjaimeen
18, 20, 25, 46

Vierailija
73/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:08"]

En ymmärrä mikä siinä on nii vaikeeta. Ite jotain viis kertaa tarvinnu töitä hakea ja jokaisella kerralla tärpänny ekalla työhaastattelulla. Oma valinta jos kouluttautuu semmoselle alalle missä ei oo töitä ja varmasti sen on tienny aloittaessa opiskelut. Oman alan töitä hakiessa voi tehdä töitä mitä on tarjolla siihen asti että tärppää. Kyllä suomessa töitä tekevälle riittää.

[/quote]

Haisteletko myös omia pierujasi?

Vierailija
74/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:59"]

njoo jos kerran niin helppoa on niin kaivappas mulle muutamat paikat 'ICT-asentaja', ei ole autoa (koska ei töitä ja sosku rahoilla paljoa autokouluja yms maksella) eli työn pitää olla vantaalla, kokemusta ei ole! sillä juurikin valmistunut!.. katoppa huvin vuoksi paljon niitä löytyy

eli ICTasentaja - ei omaa ajoneuvoa - vantaa alue - juurikin valmistunut - ei kokemusta alan töistä (muuten kuin mitä harjoittelu jaksoilla oli)

[/quote]

Miksi työn pitää olla Vantaalla? Olen vantaalainen autoton ICTasentaja ja töissä Kirkkonummella. 

Vierailija
75/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:26"]1800 euron palkasta jää käteen 1250. Kuka sillä elää?
[/quote]

Jos ei asu pk-seudulla, pärjää oikein mainiosti.

Vierailija
76/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen 28vnä kokiksi. Tähän saakka on eletty miehen palkalla+lastenhoidon tuilla, joten se 1200e lisäys perheen tuloihin on hyvä. Totta, että sillä ei kummoisesti eletä jos perheen yhteiset tulot olisi 2x1200..

Vierailija
77/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...   ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni.. [/quote] Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa. [/quote] Varstolle olen muuten hakenut iltatöihin Soitin, että onko jotain avustavaa ja pientä ja kysyttiin, että onko alan ammatitutkintoa. Sanoin että ei, olen teoreettisen fysiikan ylioppilas. Ei herunut. Sama kun hain lähikauppaan vaikka jo hakemuksessa luki että tulisi olla merkonomi tai vähintään viiden vuoden kokemus alalta. Ei irronut paikkaa eikä edes vastattu. Että joo.. 18

[/quote]

Hä, pitääkö varastollekkin olla ammattitutkinto?

[/quote]

Totta kai! Logistiikan alan.

[/quote]

Ja kestää opinnot sen saman 3 vuotta kun muillakin. En ihan ymmärrä miten tuolta alalta saa opintoja aikaiseksi kolmeksi vuodeksi. Vai onko siitä 2 vuotta puhdasta työharjoittelua?

Vierailija
78/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:26"]1800 euron palkasta jää käteen 1250. Kuka sillä elää? [/quote] Jos ei asu pk-seudulla, pärjää oikein mainiosti.

[/quote]

Ei lapsia elätä tuolla palkalla. Eivät voi harrastaa mitään, eivät saa uusia vaatteita, eivät pääse ulkomaan matkoille kuten luokkakaverit. Köyhä lapsuus voi olla rankkaa. Siihen voi joutua mutta siihen ei pidä pyrkiä.

Vierailija
79/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin kokiksi viime maaliskuussa. Työttömänä olin 1kk ja senkin siksi että halusin pitää lomaa opiskelujen jälkeen. Toukokuussa aloitin työt,syyskuussa sain samaisesta työpaikasta vakkari paikan. Silti en kuvittele etteikö suomessa olisi työttömyyttä.
voin sanoa että mulla kävi säkä. Asun vielä pikku kaupungissa jossa tämän alan työpaikat kiven alla,puhumattakaan muun alan paikoista. Täälläkib tehtaita suljettu jatkuvasti. Ei täällä ole töitä niiööe jotka potkitaa pihalle.

Vierailija
80/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...   ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni.. [/quote] Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa. [/quote] Varstolle olen muuten hakenut iltatöihin Soitin, että onko jotain avustavaa ja pientä ja kysyttiin, että onko alan ammatitutkintoa. Sanoin että ei, olen teoreettisen fysiikan ylioppilas. Ei herunut. Sama kun hain lähikauppaan vaikka jo hakemuksessa luki että tulisi olla merkonomi tai vähintään viiden vuoden kokemus alalta. Ei irronut paikkaa eikä edes vastattu. Että joo.. 18

[/quote]

Hä, pitääkö varastollekkin olla ammattitutkinto?

[/quote]

Totta kai! Logistiikan alan.

[/quote]

Ja kestää opinnot sen saman 3 vuotta kun muillakin. En ihan ymmärrä miten tuolta alalta saa opintoja aikaiseksi kolmeksi vuodeksi. Vai onko siitä 2 vuotta puhdasta työharjoittelua?
[/quote] Kai niillä on kaikkia työturvallisuus juttuja tiukentuneiden säännösten takia, atto-aineet ja sit erikoistuuko vaikka postiin vai roskakuskiksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan