Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vai ei Suomessa ole töitä

Vierailija
10.02.2015 |

Meidän nuori valmistuu keväällä amiksesta kokiksi. On ollut viime keväästä asti töissä koulun ohessa niin paljon kuin on halunnut ja nyt häntä on kysytty jo kolmeen paikkaan valmistumisen jälkeen töihin. Tosin mitään pitkäaikasta vakituista työtä tietenkään ole tarjottu, mutta onhan tuo aika hyvin opiskelijalle.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä sivulle mol.fi ja katso montako työpaikkaa on avoinna suomessa ? No niitä on reilu 13 000 tuhatta ja työttömiä on 300 000 tuhatta, joista on tuki/koulutus ja muissa piiloissa 200 000 tuhatta.

Vierailija
22/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:28"]Meneppä sivulle mol.fi ja katso montako työpaikkaa on avoinna suomessa ? No niitä on reilu 13 000 tuhatta ja työttömiä on 300 000 tuhatta, joista on tuki/koulutus ja muissa piiloissa 200 000 tuhatta.
[/quote]

Juu mutta todellisia työttömiä joille kelpaa mikä vain työ ei nähtävästi ole edes 12000

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:28"]Meneppä sivulle mol.fi ja katso montako työpaikkaa on avoinna suomessa ? No niitä on reilu 13 000 tuhatta ja työttömiä on 300 000 tuhatta, joista on tuki/koulutus ja muissa piiloissa 200 000 tuhatta.
[/quote]

Juu mutta todellisia työttömiä joille kelpaa mikä vain työ ei nähtävästi ole edes 12000

[/quote]

Veikkaan, että ei ole kokemusta työttömyydestä. Ainakaan vanhenevan ihmisen työttömyydestä.

Vierailija
24/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi marraskuussa. Tein hakemuksia jne. kuten pitääkin, mutta työpaikan sain soittamalla työpaikoille suoraa ja kysymällä töitä. Tammikuun alussa aloitin uudessa työssä. Paikka ei ollut auki, koska rekrytointiprosessit on hankalia.

Vierailija
25/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:51"]

Jäin työttömäksi marraskuussa. Tein hakemuksia jne. kuten pitääkin, mutta työpaikan sain soittamalla työpaikoille suoraa ja kysymällä töitä. Tammikuun alussa aloitin uudessa työssä. Paikka ei ollut auki, koska rekrytointiprosessit on hankalia.

[/quote]

Minkä alan töistä mahtaa olla kyse?

Vierailija
26/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

njoo jos kerran niin helppoa on niin kaivappas mulle muutamat paikat 'ICT-asentaja', ei ole autoa (koska ei töitä ja sosku rahoilla paljoa autokouluja yms maksella) eli työn pitää olla vantaalla, kokemusta ei ole! sillä juurikin valmistunut!.. katoppa huvin vuoksi paljon niitä löytyy

eli ICTasentaja - ei omaa ajoneuvoa - vantaa alue - juurikin valmistunut - ei kokemusta alan töistä (muuten kuin mitä harjoittelu jaksoilla oli)

Vierailija
27/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaat että ei se ny vittu niin helppoa joka alalla ole.. pää pois perseestä siis

Vierailija
28/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:59"]

njoo jos kerran niin helppoa on niin kaivappas mulle muutamat paikat 'ICT-asentaja', ei ole autoa (koska ei töitä ja sosku rahoilla paljoa autokouluja yms maksella) eli työn pitää olla vantaalla, kokemusta ei ole! sillä juurikin valmistunut!.. katoppa huvin vuoksi paljon niitä löytyy

eli ICTasentaja - ei omaa ajoneuvoa - vantaa alue - juurikin valmistunut - ei kokemusta alan töistä (muuten kuin mitä harjoittelu jaksoilla oli)

[/quote]

Eli olet valinnut omasta halustasi työttömyyden? Minusta kaltaisillesi ei pitäisi maksaa euroakaan tukia, koska et halua töitä.

Vierailija
29/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...

ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni..

Vierailija
30/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...

ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni..
[/quote]
Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa.

Vierailija
31/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:28"]Meneppä sivulle mol.fi ja katso montako työpaikkaa on avoinna suomessa ? No niitä on reilu 13 000 tuhatta ja työttömiä on 300 000 tuhatta, joista on tuki/koulutus ja muissa piiloissa 200 000 tuhatta. [/quote] Juu mutta todellisia työttömiä joille kelpaa mikä vain työ ei nähtävästi ole edes 12000

[/quote]

Voi jestas mikä älynväläys. Mietitäänpä, jos olet kouluttautunut vaikka kauppatieteelliselle alalle, meinaatko että hän voisi täyttää hammaslääkärin viran?

Vierailija
32/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurinosa mollin työpaikoista on jo varattu jollekin. Muodon vuoksi julkisessa haussa.

Vierailija
33/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau.. kokki.. mahtaa olla fiksu tapaus.. ja että vielä amiksesta.. kyllä nyt kelpaa leveillä kun saa sen 1800 bruttona kouraan :D

Vierailija
34/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pojallesi! Jos työttömyyden syyt on epäselviä niin minäpä selvennän a) linjaukset, että amisaloilla ei voi tehdä edes pätkää ellei ole alan ammattitutkintoa tai ole alan opiskelija 2/3 suoritettuns. Eli en voi mennä tarjoilijaksi/lähihoitjaksi/kokiksi/sähkömieheksi you name it, sillä olen vain ylioppilas. b) akateemisia työpaikkoja, kuten tutkijoiden, virastotyöntekijöide ja asiantuntijoiden paikkoja on vähennetty. Samaan aikaan valmistuu lisää uusia asiantuntijoita ja vanhat kaikenlisäksi erotusuhan alla. Ja kuten 15 sanoi, ei voi hypätä asiantuntijatehtävästä ihan eri alan asiantuntijatehtävään. Nykyään ei enää duunaritkaan eri alan duunareiksi. Eli EVIRASTA irtisanottu elintarvikehygienian eläinlääkäri ei voi hakea vaikka suunnittelua johtavan insinöörin työtä. Tai voi, muttei sitä saa. Samoin ammattikoulusta kellosepäksi valmistunut ei voi hakea avointa paikkaa lähihootajaksi psykiatriselle osastolle. Ymmärrätkös?

Vierailija
35/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko saa palkkaa tonnin vai 1800?

Vierailija
36/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...

[/quote]
Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa.
[/quote] Varstolle olen muuten hakenut iltatöihin Soitin, että onko jotain avustavaa ja pientä ja kysyttiin, että onko alan ammatitutkintoa. Sanoin että ei, olen teoreettisen fysiikan ylioppilas. Ei herunut. Sama kun hain lähikauppaan vaikka jo hakemuksessa luki että tulisi olla merkonomi tai vähintään viiden vuoden kokemus alalta. Ei irronut paikkaa eikä edes vastattu. Että joo..
18

Vierailija
37/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 09:51"]

[/quote]

Noin minäkin olen saanut töitä. Soittanut suoraan ja tehnyt tarvittaessa aluksi ihan minipalkallakin. Saanut jalan oven väliin ja kun olen osoittautunut yritykselle tarpeelliseksi, olen saanut vakipaikan hyvällä palkalla. Sinnikkäästi nöyränä kun yrittää, niin aika varmasti jotain löytää. Monessa yrityksessä olisi tarvetta osa-aikaiselle tekijälle, mutta ei täyspäiväiselle. Siksi eivät hae työntekijää, kun sen muutaman tunnin tekijän hakeminen on työlästä. Mutta työnä se on ihan ok itse tekijälle. niitäkin hommia kun ottaa muutaman, niin pärjää. 

Ja mikä tärkeintä; keräät kokemusta ja opit asioita. Kotona et opi mitään. Vaikka palkka olisi pieni, niin kokemuksen myötä saatua hiljaista tietoa ei voi edes rahassa mitata.

Vierailija
38/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:42"]

Paljonko saa palkkaa tonnin vai 1800?

[/quote]

http://www.palkkavertailu.com/palkka/kokki

ohoy ohoy, alan vaihtoa näkyvissä jollei seuraava Gordon Ramsay ole.

Vierailija
39/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:30"]

vau.. kokki.. mahtaa olla fiksu tapaus.. ja että vielä amiksesta.. kyllä nyt kelpaa leveillä kun saa sen 1800 bruttona kouraan :D

[/quote]

Mikä vika on kokissa? Hieno taito osata tehdä ruokaa. Aliarvostatko myös siivoojaa, myyjää, lähäriä? Pitäisikö kaikkien olla jotain dippainssejä ja makoilla työttömänä kotona kun mikään homma ei ole tarpeeksi laadukasta? 

Vierailija
40/136 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]sori nyt vaan töihin lähtisin mielelläni vaikka tältä istumalta jos tarjottaisiin, mutta kuten ylempänä kirjoitin niin kaikilla aloilla se ei ole niin helppoa, ICT hommat on sähköalaa, eli yllätys yllätys ajattelin kyllä työllistyväni mutta todellisuus ei vastannut sitä mitä kuulin alaa valitessani/opiskellessani, voi kun ois ollu mamma joka ois kustantanu kortin ku tuli 18v täyteen, tosin kaikki nyt ei synnykkää asiat naaman eteen tarjoiltuna...   ps; mistä päättelit että en halua tehdä töitä? sanoinki näin aiemmassa viestissäni.. [/quote] Rupea ajamaan taksia tai mene jolleki varastolle lemppariksi. Kyllä niitä töitä on ku vaan haluaa tehä. Itse olen tehny juuri noita hommia kohta 10vuotta, koulutukselta di. En ole vaan vielä löytäny kiinnostavaa oman alan hommaa. [/quote] Varstolle olen muuten hakenut iltatöihin Soitin, että onko jotain avustavaa ja pientä ja kysyttiin, että onko alan ammatitutkintoa. Sanoin että ei, olen teoreettisen fysiikan ylioppilas. Ei herunut. Sama kun hain lähikauppaan vaikka jo hakemuksessa luki että tulisi olla merkonomi tai vähintään viiden vuoden kokemus alalta. Ei irronut paikkaa eikä edes vastattu. Että joo.. 18

[/quote]

Hä, pitääkö varastollekkin olla ammattitutkinto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan