Haittaako sinua, jos oluet siirtyy alkoon?
Ja siiderit ym alkoholit mitä nyt kaupoissa, huoltsikoilla ja kioskeissa on myytävänä? Minua se haittaisi. Se olisi tyhmää holhousta ja mulle on usein käynyt niin, että illalla on alkanut tehdä mieli esim saunasiideriä, niin pystyn sellaisen hakemaan hetkessä läheltä. Jos ne siirtyy kokonaan alkoihin, niin lähin alko on 20km päässä ja sinne sitten bussilla joka kulkee äärettömän harvoin.
Kommentit (138)
Ei haittaisi eikä minua haittaisi jos myös siiderit ois siellä. Mutta ymmärrän kyllä, että monia haittaisi ja harmittaisi. Olin ennen tällainen viinit markettiin -ihminen, mutta saatuani lapsia juominen jäi ja nykyään ihmettelen, miksi olenkaan halunnut juoda alkoholia. Otan nykyään mitään niin harvoin, että ihan sama missä sitä myydään.
Haittaa, koska lähin Alko on nyt todella hyvällä paikalla, mutta se joutuisi muuttamaan, jos joutuisivat laajentamaan valikoimaansa keskioluilla yms. juomilla. Näin kävisi varmaan aika monen Alkon kohdalla.
Ja entä paikkakunnat, joilla ei ole kuin tilaus-Alko. Pitäisikö saunakaljatkin tilata postimyyntinä lähihuoltsikalle?
Olen absolutisti.
Mut mä heittäisin vielä tämmösen: nyt kun sinne lähikauppaan tai kikkarille voi lyhyen matkan takia kävellä esim aamuloiventavia hakemaan, niin kuinka moni hyppääkin jatkossa rattiin, kun sinne Prisman Alkoon onkin semmonen 5km.
Ei haittaa. Itse vaihdoin saunaoluen ykköseen jokunen vuosi sitten, ja nykyään kolmonen maistuu pahalta. Jos pienikin osa kansasta tekee samoin, terveysvaikutukset ovat jo isot.
Äänestäkää ps jos haluatte vähemmän holhousta
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014081718579363_uu.shtml
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:52"]
Olen absolutisti.
Mut mä heittäisin vielä tämmösen: nyt kun sinne lähikauppaan tai kikkarille voi lyhyen matkan takia kävellä esim aamuloiventavia hakemaan, niin kuinka moni hyppääkin jatkossa rattiin, kun sinne Prisman Alkoon onkin semmonen 5km.
[/quote]
Minä taas uskon, että yhä useampi menisi lähipubiin. Kai sekin työpaikkoja toisi.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:34"]
Haittaisi, koska alkoholinmyynnistä menetettävä kate ujutettaisiin ruokakaupan muiden tuotteiden hintoihin. En myöskään pääsisi enää 18/21 jälkeen käymään pikaisesti myöhään auki olevassa lähikaupassa, sillä se todennäköisesti joutuisi lopettamaan toimintansa kannattamattomana. Nämä työnsä menettäneet kaupantädit ja -sedät sitten komistaisivat kaupunkimme työttömyystilastoja entisestään ja kunnassamme olisi taas muutama työssäkäyvä veronmaksaja vähemmän. Eikä meidän lähikauppamme varmaan olisi ainoa pikkukauppa, joka joutuisi laittamaan lapun luukulle. Työttömyys siis tulisi kasvamaan ja kauppatarjonta keskittymään suurempiin marketeihin.
[/quote]
Höpöhöpö
[/quote]
Et ilmeisesti ymmärrä kuinka suuri osa lähikauppojen myynnistä tulee juuri alkoholista?
T: kaupantäti
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:52"]
Olen absolutisti.
[/quote]
Minä taas uskon, että yhä useampi menisi lähipubiin. Kai sekin työpaikkoja toisi.
[/quote]
Kuin moni lähipubi aukeaa klo 9?
Ei minua haittaisi, vaikka siirtäisivät myynnin pohjoisnavalle. Ymmärrän kyllä niitä, joita asia haittaisi.
Aikamoista holhousta alkaa systeemi olla.
Ei haittaisi, vuosia jo kaikki alkoholijuomat haettu virosta, mutta vituttaa suomen holhouspolitiikka, missä on meille luvatut asiat jotka piti eeuun myötä tulla??
Meillehän luvattiin viinit ruokakauppoihin, autoveroista käräjöidään jatkuvasti, tupakan tuontiin on saatu jo rajoitukset toisesta eeeuuu vitun valtiosta perkele ja kaikenmaailman paskavarpaat saa hillua miten haluaa!!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:54"]Äänestäkää ps jos haluatte vähemmän holhousta
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014081718579363_uu.shtml
[/quote]
Perussuomalaisten 2. varapuheenjohtaja Hanna Mäntylä vaatii täyskäännöstä Suomen alkoholipolitiikkaan.
Perussuomalaiset esittävät alkoholiveron laskua, viinien ja vahvojen oluiden vapauttamista päivittäistavarakauppoihin ja suoramyynnin sallimista pienpanimoille.
– On kestämätöntä, että yritys kerrallaan Suomesta siirretään tuotantoa naapurimaahan, jotta toimintaa voidaan laajentaa, Mäntylä sanoo.
Hänen mukaansa myös verotus on kohtuutonta.
– Viimeisin veronkorotus aiheutti sen, että verotulot supistuivat, koska yhä enemmän viinaa tuodaan Virosta. Verotuksen lasku ei aiheuttaisi verotulojen laskua, koska se kompensoituisi kotimaisen kysynnän kasvaessa ja helpottaisi myös kaupan-, matkailu- ja ravintola-alan ahdinkoa.
Perussuomalaisten mielestä on väärin, että kohtuukäyttäjä kärsii holhouksesta ja verotuksesta lieveilmiöiden vuoksi.
– Keskimäärin suomalainen osaa kyllä juoda fiksusti. On kohtuutonta, että pienen marginaalin ongelmakäyttö määrittää koko alkoholipolitiikan.
Mäntylä katsoo, että verotuksella ja sääntelyllä ei juomatottumuksia viimekädessä saada muutetuksi.
En kyllä usko että näin tulisi tapahtumaan.
Minua ei henkilökohtaisesti haittaa vaikka alkoholi ja tupakkakin poistuisi kaupasta koska en kyseisiä tuotteita osta muutenkaan koskaan.
Ei haittaa. En ekstempore syöksy hakemaan kaupasta känniolutta, käyn töissä. Loppuisi tölkki kädessä notkuvat tyypit kaupungilta.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:52"]
Olen absolutisti.
[/quote]
[/quote]
No ei tasan siirtyisi koska hinnat siellä eivät ole kilpailukykyiset. Trendinä nykyään on juurikin vähentynyt juominen baareissa/ravintoloissa.
Ei haittaa kun en käytä alkoholia, mutta haittaa se että uskovaiset yrittää taas päättää kuka myy ja missä sitä myydään.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:17"]
Haittaisi. Oikeasti en osta montaa olutta vuodessa kaupasta, mutta jo ihan periaatteesta vastustan tätä holhousta. Mua suorastaan hävettää asua maassa, jossa suhtaudutaan näin sairaasti alkoholin kulutukseen. Mielellään ostaisin viinipulloni ruokakaupasta. Tämä olisi hirveä askel taaksepäin. On myös politiikkojen ajan haaskausta tuollaiset työryhmät ja turhat keskustelut!
[/quote]
Pitää ottaa huomioon, että valtion kassasta maksetaan satoja miljoonia alkoholin aiheuttamien sairauksien ja onnettomuuksien hoitoon sekä jokaöiseen poliisi-vartija-sairaanhoitaja-ambulanssi-lääkäri-rumbaan, kun kännisiä pitää huoltaa. Se ei todellakaan ole halpaa.
Jos ihmiset ei itse tajua ottaa kohtuudella, niin kumman valitset: a) jokainen maksaa itse sairaalakulunsa vai b) veroja korotetaan vai c) alkoholin myyntiä rajoitetaan esitetyllä tavalla?
En halua Suomesta mitään vitun Lestalaa! Älkää nyt jumalauta äänestäkö sitä Lesta-Kepua (jos se nyt mitään auttaa, ne kuitenkin väärentävät vaalitulokset niin kuin kokkaritkin)!
Huom että olutta ehdotetaan laimennettavaksi 3,6 promilleen, eli saa sitä ruokakaupastakin.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:34"]
Haittaisi, koska alkoholinmyynnistä menetettävä kate ujutettaisiin ruokakaupan muiden tuotteiden hintoihin. En myöskään pääsisi enää 18/21 jälkeen käymään pikaisesti myöhään auki olevassa lähikaupassa, sillä se todennäköisesti joutuisi lopettamaan toimintansa kannattamattomana. Nämä työnsä menettäneet kaupantädit ja -sedät sitten komistaisivat kaupunkimme työttömyystilastoja entisestään ja kunnassamme olisi taas muutama työssäkäyvä veronmaksaja vähemmän. Eikä meidän lähikauppamme varmaan olisi ainoa pikkukauppa, joka joutuisi laittamaan lapun luukulle. Työttömyys siis tulisi kasvamaan ja kauppatarjonta keskittymään suurempiin marketeihin.
[/quote]
Höpöhöpö
[/quote]
Miten niin? Kyllä meillä päin aika moni pikkukauppa saa suurimman tulonsa alkoholinmyynnistä, varsinkin lauantaisin klo 18 jälkeen, kun suuremmat kaupat ovat jo kiinni.
[/quote]
niin totta! täällä av.lla ei vaan ihan kaikki näitä elämän realiteetteja näytä ymmärtävän vaikka rautalangasta vääntäisi.