Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako sinua, jos oluet siirtyy alkoon?

Vierailija
09.02.2015 |

Ja siiderit ym alkoholit mitä nyt kaupoissa, huoltsikoilla ja kioskeissa on myytävänä? Minua se haittaisi. Se olisi tyhmää holhousta ja mulle on usein käynyt niin, että illalla on alkanut tehdä mieli esim saunasiideriä, niin pystyn sellaisen hakemaan hetkessä läheltä. Jos ne siirtyy kokonaan alkoihin, niin lähin alko on 20km päässä ja sinne sitten bussilla joka kulkee äärettömän harvoin. 

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi, vaikka en itse olutta juokaan. Ihan periaatteesta ärsyttää tää holhousyhteiskunta, että kun viidellä prosentilla jengistä on ongelma, niin pannaanpa ne loputkin 95 % kärsimään siitä!

Vierailija
62/138 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:34"]

Se on hassua, että tällä palstalla kukaan ei ole ongelmakäyttäjä, vaan juo korkeintaan sen yhden oluen tai siiderin kerran viikossa saunan jälkeen. Mutta ajatus, että se saunaolut olisikin 3,7-prosenttista, saa esiin kaikenmoisia maailmanlopun kuvia rattijuoppoilusta ja pimeiden pullojen ostelusta. Enhän se minä vaan ne muut...

[/quote]

Kyllä minä juon liikaa, ja jos sieltä alkosta pitäisi vääntäytyä hakemaan sen aukioloaikoina, niin myönnän että pakko olisi ostaa muutama laatikko "varastoon" ja voisihan tuota sitä väkevämpääkin ottaa, kevyempi kantaa. Ja juotua ne tasan tulisivat nopeammin kuin olisin aikonut, näkyyhän tuo kulutuksessa nytkin, kun halvin loota on se 24, irtonaisia en rupea keräilemään ja pienemmissä pakkauksissa on kalliimmat litrahinnat.

Ja sen verran tiedän näitä mitä luultavimmin auton rattiinkin kyseenalaisessa kunnossa hyppääviä, että sen suurempi kiire monella on hakea mitä aiemmin myynti loppuu, ja jos vielä myyntipaikka on parhaassa tapauksessa hakusessa ja toisella paikkakunnalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:21"]

Ei, koska haen oluet ja muun alkoholin Ruotsista.

[/quote]
eli kakkosolutta system bolagetista...

Vierailija
64/138 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:18"]

Kokonaanhan Keskustakaan ei ollut poistamassa oluita jne. ruokakaupoista vaan laskemasa myytävien juomien alkoholipitoisuutta.

[/quote]

Vaan se ei ole mutkatonta. Koffia ja Karhua alkaa varmaan saada kakkosena ja tuskin edes maussa paljoa huomaa. Vaan koitapa saada ulkomaalaisilta panimoilta laadukasta olutta noihin prosentteihin. 

Minä olen juurikin sellainen oluen kuluttaja, joka kymppikassin sijaan juo 1-2 joka toinen viikko, mutta mieluummin laadukasta.

Itse suosisin korkeampaa veroa, rajoitettua pakkauskokoa (esim sixpackit mäyräkoirien sijaan) jne. kuin prosenttirajan laskua. Jo nyt valtaosa laatuoluista on saavuttamattomissa noin 5% alkoholipitoisuuden vuoksi. 

Vierailija
65/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi sikäli jos hinta nousee jos  kauppojen väline kilpailu oluen myynnnillä loppuu. Nyt saa tölkin n 90 sentillä, paljonkohan se maksaisi monopoliskaupassa sitten jos Österberg ja Pekka Puska saisi päättää, varmaan 5 euroa?

Vierailija
66/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa koska lähikauppani lakkautettaisiin.

Vierailija
67/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi. Oikeasti en osta montaa olutta vuodessa kaupasta, mutta jo ihan periaatteesta vastustan tätä holhousta. Mua suorastaan hävettää asua maassa, jossa suhtaudutaan näin sairaasti alkoholin kulutukseen. Mielellään ostaisin viinipulloni ruokakaupasta. Tämä olisi hirveä askel taaksepäin. On myös politiikkojen ajan haaskausta tuollaiset työryhmät ja turhat keskustelut!

Vierailija
68/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa koska lähin alkp 50km päässä. Se niistä saunakaljoista sitten

Vierailija
69/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:18"]Haittaa! Pitäisi sallia myös alaikäisille myynti lupalapun kanssa! Joskus on ollut tilanteita, ettei itse pääse, mutta voisi lapsen lähettää kauppaan. Ja ei mitään myyntiaikarajoituksia. Ja olen tosissani.
[/quote]
ja mitenköhän paljon näitä lupalappuja alkaisikaan löytymään.

Vierailija
70/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska haen oluet ja muun alkoholin Ruotsista.

Vierailija
71/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi, joutuisin silloin käymään ruuhka-aikoina kauppa-asiani, periaatteessa alko on siellä missä muutkin lähimmät kaupat, itse käyn yleensä illalla kaupassa.

Vierailija
72/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, koska Alkoon pitää aina vääntäytyä erikseen, se ei ole kätevästi lähikaupan yhteydessä. Mieluummin viinitkin sieltä Alkosta ruokakauppaan, kiitos. Väkevät voin parin vuoden välein käydä hakemassa Alkosta.

Vierailija
73/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaisi. entäs jos sunnutaina kaipaa saunaolutta. voi, voi , kun ei ole alko auki.

Ja muutenkin vuorotyöläisenä, hirveä ennustaminen koska täytyy juomaa hakea jos sattuu haluamaan vaikka viikonloppuna jotain. vrt lauantaisin kuudelta kiinni, moni on silloin vielä töissä. pahimmassa keississä viikonlopun olut pitäisi hakea jo to iltana, kuinka naurettavaa.

Vierailija
74/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:18"]Haittaa! Pitäisi sallia myös alaikäisille myynti lupalapun kanssa! Joskus on ollut tilanteita, ettei itse pääse, mutta voisi lapsen lähettää kauppaan. Ja ei mitään myyntiaikarajoituksia. Ja olen tosissani.
[/quote]
ja mitenköhän paljon näitä lupalappuja alkaisikaan löytymään.
[/quote]
Mitä väliä?

Vierailija
75/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi lähinnä periaatteesta. Mielestäni suomalaisten ongelma ei ole alkoholin helppo saatavuus. Henkilökohtaisesti ei pahemmin haittaisi, koska juon tosi vähän olutta ja siideriä ja voisin ottaa tavaksi pitää paria pulloa kaapissa. Useammin noita yllättäviä tarpeita tulee viinin kanssa.

Vierailija
76/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa:) Mun lähikauppani on Alkon kanssa samassa kiinteistössä.

Kaljan ostomatka lyhenee kymmenen metriä.

Vierailija
77/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain Alkosta saatavia juomia muutenkin, joten eipä tuo arkea vaikeuttaisi nykytilannetta enempää.

Vierailija
78/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lisäisi väkevien myyntiä. Miksi mennä alkoon ostaakseen vain olutta kun viinaakin on siinä vieressä.

Vierailija
79/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä niin suuri alkoholiongelma, ettei niitä saunaoluita voi ostaa isompaa satsia varastoon?

Vierailija
80/138 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, juon lähinnä vain viiniä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän