Crowdsorsa kokemuksia
Crowdsorsasta ei tunnu löytyvän netistä juurikaan käyttäjäkokemuksia, niin kerronpa omani. Kyseessä siis sovellus, jolla kunnat joukkoistavat asukkaitaan erilaisiin tehtäviin ja niistä maksetaan pieni korvaus.
Itse osallistuin vieraslajien poistamiseen. Tätä tehtävää mainostettiin niin, että ei tarvita erikoisvälineitä, menet vaan vaikka paljain käsin katkomaan lupiineja ja sitten videoit työn jäljen, minkä perusteella maksetaan palkkio.
Leikkasin noin kahden tunnin ajan lupiineja yksitellen ojasta keittiösaksilla pois ja oltuani tyytyväinen työn tulokseen lähetin videot. Palkkiota minun olisi pitänyt tehtävästä saada noin 10€. Nyt Crowdsorsa kuitenkin hylkäsi suoritukseni, koska videolla näkyi vielä pystyssä olevia lupiineja, enkä saa siis lainkaan palkkiota kahden tunnin työstä.
Oma syy tietenkin, että en ollut huolellinen, mutta oli tuo aikamoinen savotta leikata niitä pois ja vähän yllättää, että minulta voidaan koko palkkio jättää maksamatta.
Onko teillä kokemuksia Crowdsorsan käytöstä?
Kommentit (47)
Ai se onkin huijaussovellus.
Kuulostikin liian hyvältä ollakseen totta. Kuinkahan moni on sormet verillä niittänyt lupiineja ilmaiseksi?
Samanlainen sysipaska kokemus crowdsorsa sovelluksesta. En suosittele kenellekään. Puoli tuntia tehtiin pojan kanssa hikisenä hommia, vitonen oltaisiin saatu mutta rahoja ei koskaan kuulunut. Huijausfirma kyseessä ja näköjään poistavat arvosteluja netistä.
Crowdsorsa hyväksikäyttää nuoria opiskelijoita:
https://fi.linkedin.com/jobs/view/markkinoinnin-ja-myynnin-harjoittelij…
Ja sitten lehdissä ja Ylen sivuilla mainostetaan, miten sen avulla tienaa tonnikaupalla rahaa! Silkkaa huijausta!
Minä olen tienannut sillä hyvin. Viikatteella minä olen ne katkonut.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon välineillä tuossa onkin jotain järkeä. Onko palkkion lunastaminen sujunut ongelmitta? /Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon välineillä tuossa onkin jotain järkeä. Onko palkkion lunastaminen sujunut ongelmitta? /Ap
Minä katkoin jättipalsameita pari tuntia viikatteella ja tein mielestäni siistiä työtä. Kuvat ja videot hylättiin eikä syytä koskaan kerrottu. Tekisi mieli tehdä kantelu jonnekin tällaisesta huijauksesta.
Miten ne niitetyt lupiinit kuuluu hävittää vai voiko jättää sinne maahan?
Katsoin tuon työpaikka ilmoituksen, häpeäisivät kun rekryävät vielä ILMAISEKSI nuoria opiskelijoita tekemään.
Ei löydy ei kokemuksia crowdsorsasta koska poistavat kommentteja jotka eivät ole heidän puolellaan. Keljua meininkiä.
En todellakaan suosittele. Mielivaltaisesti hylkäävät kuvia.
Ikävä kuulla kokemuksianne. Pitänee ottaa ulkoilun kannalta.
Mutta kyllä koko systeemi on suuri kusetus ja rahojen ryöväys kunnilta, jotka ovat tähän budjetoineet. Lupiinipellon voi niittää, mutta se kasvaa takaisin häviämättä minnekää. Ei siitä pääse eroon kuin kaivamalla juuret maasta tai myrkyttämällä. Jättipalsamin siemeniä taas maassa riittää seuraavaksi sadaksi vuodeksi vaikka versot nyhtää maasta.
Riittääkö sorsalle kuva kitketystä kasvustosta vai pitää näyttää kasa juuria?
Suosittelen tekemään arviot luotetulle kolmannen osapuolen sivulle kuten trustpilot (https://www.trustpilot.com/review/www.crowdsorsa.com) kyseistä puljua ei vielä löytynyt heidän sivuiltaan mutta tuonne sai itse lisätä, en ole sorsan kanssa ite leikkinyt niin en voi rehellisesti arvioida
Hei ja anteeksi teille kaikille huonoista kokemuksistanne!
Pelaajien suorituksia ei koskaan hylätä tahallaan, emmekä itse edes hyötyisi siitä, koska kukin tehtävä päättyy vasta, kun kunnan koko palkkiobudjetti on jaettu osallistujille. Hylkäysten myötä teemme siis itsekin ekstramäärän laadunvalvontaa.
Jotta pelaajien kuvat tai videot voidaan hyväksyä, tulee niiden noudattaa tehtävän ohjeistusta. Vain tällöin voimme toimittaa asiakkaalle eli kunnalle sen, mitä he ovat tilanneetkin.
Tämän viestiketjun kommentit näyttävät koskevan erityisesti vieraslajitehtäviämme. Niissä suurimmat syyt hylkäykseen tai palkkion pienentämiseen ovat olleet:
- riittämätön torjunta (esim. pelkät kukat on torjuttu jättäen lehdet edelleen maahan, jolloin torjunta on tehotonta)
- väärän, jopa ei-haitallisen kasvilajin torjunta (esim. maitohorsma)
- epäselvä dokumentointi (videoilta tulee näkyä selvästi esiintymän tilanne ennen ja jälkeen torjunnan, muuten todisteet tehdystä työstä jäävät hämärän peittoon)
- pelaajan selvästi yliarvioima esiintymän tiheys (jota sovellus käyttää palkkion määrän automaattisessa laskennassa)
- pelialueen ulkopuolella tehty torjunta (emme voi maksattaa kunnalla esimerkiksi yksityistonteilla tehtävää torjuntaa, eikä meillä ole siihen myöskään kyseisen maanomistajan lupaa)
- puhelimen GPS-epätarkkuus (joskus, erityisesti syrjäisillä alueilla puhelimen epätarkka GPS voi aiheuttaa väärin kartalle piirtyneitä esiintymiä, joita korjaamme laaduntarkistusta tehdessä)
- videot lataamatta tarkistettavaksi (laadunhallintamme näkee vain pelaajan meille itse lataamat videot, siihen asti ne ovat ainoastaan puhelimen omassa muistissa).
Konseptina tämä mobiilipelillä joukkoistettu vieraslajitorjunta on vielä uusi ja paranee parhaiten käytännön kokemusten kautta. Kaikki ei ole tähän saakka toiminut täydellisesti, mutta olemme viime kesän palautteiden perusteella tehneet sovellukseen jo useita muutoksia, lisäyksiä ja bugikorjauksia. Uusia ideoita ja kehitysehdotuksia tulee edelleen, joten toivottavasti annatte pelille vielä jonain päivänä uuden mahdollisuuden!
Terveisin,
Crowdsorsan tiimi
ei ole kuule mitään järkeä kun kaikki hylätään🤦
Miksi firma ei vastaa WhatsAppissa aloittamaaansa keskusteluun? Video oli ladattu normaalisti ja siten poistunut ladattavien kansiosta. Työn selvitys oli firman puolesta kesken, työ merkitty hylätyksi -eikä firma jatkanut aloittamaansa keskustelua.
Tässä kyse oli 9 tunnin työstä, yli 200e. Työ tehty viikatteella siististi ja huolellisesti.
Tuntuu ihan kusetukselta koko toiminta, kaikki videot hylätään. Tätä varten ostanut viikatteen ja hanskat, eli tappioksi tullut tehtyä. Aluksi useamman tunnin käsin kitkenyt ja viikatteen hommattuani tehnyt sen kanssa. Työn jälki ollut siistiä. Olisi tuon ajan voinut muuhunkin käyttää, jos olisi tiennyt millanen huijaus tämä sovellus on. Ei jatkoon!!! Enkä suosittele muillekkaan.
Palkkiot on sen verran niukkoja ettei mitään järkeä ottaa riskiä että hairahtaa tekemään 90%:n tod.näk. ilmaistyötä. Ensinnäkin nuo dokumentoinnit vaikuttaa olevan aikaa vievämpiä kuin itse työ joka jää reippaasti alle matalapalkka-ammattien tessien.
Toisekseen, tutkin että keräisin etanoita. Aikaa vaatimukset täyttävään dokumentaatioon menisi yli 10-kertaisesti enemmän kuin itse etanoiden poimimiseen. Siitäkin huolimatta 90% todennäköisyydellä en saisi mitään rahaa. Ja jos saisin rahaa, pelkästään poimimiseen menisi ajallisesti niin paljon että tuntipalkka olisi jossain 2-3€/h tienoilla, ja siihen dokumentointi päälle niin huomaan että tuntipalkka menee muutamissa kymmenissä senteissä.
Miksi tämmöistä toimintaa ylläpidetään ja mainostetaan että sillä voi tienata suuria summia kun käytännössä kyse on vapaaehtoistyöstä, josta pahoitetaan ihmisten mieli? Palkat pois ja pyydetään vapaaehtoisia - ne harvat ketkä tekee vapaaehtoisena ei pety. Nyt tämä malli on pelkkä huijaus josta työntekijöille jää PAHA MIELI.
Joo, hyväksyi kuvia ja sitten yllättäen rajasikin alueen ulkopuolelle, ja jäi rahat saamatta sen vuoksi.