Rokotekriittiset: Mikä Covid-19 rokotuksessa oikeasti pelottaa/epäilyttää? Asiallista keskustelua kiitos
Hei kaikille!
Mikä saa teidät, rokotekriittiset kriittiseksi? En halua, kiitos, mitään sotaa ja asiattomuuksia tähän kertjuun, vaan ihan rehellisen, trollaamattoman selityksen/perusteluita?
Perustuvatko ne faktoihin, mutuun, kavereilta kuultuun, mihin?
Kiitos, ja toistan vielä, myös modelle, että koitetaan pysyä asiallisena.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisseeee kirjoitti:
Mua kans epäilyttää Pfizerin, AstraZenecan yms isojen lääkeyhtiöiden entiset oikeusjutut. Jääty kiinni tutkimustulosten manipuloinnista, korruptiosta, ja silti kukaan ei tunnu mahtavan näille mitään? Omaisuutta on enemmän kuin monella valtiolla.
Syynä on myös oma hyvin eriävän terveyskäsitys THL:n kanssa. En esim. juo 3 lasia maitoa päivässä. Olen eri mieltä mielialalääkityksistä ja vastustan muutenkin medikalisoitumista. USAn opioidikriisi ja muut epäonnistuneet rokotekierrokset historiassa (pandemrix, rs-rokote, denguerokote dengvaxia jne) eivät herätä luottamusta. Tietääkö kukaan milloin mennään ojasta allikkoon, kuka korvaa ja millainen on terve ihminen? Hyötyjen ja haittojen punnita varsinkin pitkällä aika välillä on vaikeaa.
Epäilyttää myös mrnA-teknologia. Se, että rokotteita pitäisi ottaa niin tiuhaan. Ei pitkäaikaisnäyttöä. En siksi ota ensimmäistäkään.
Kakun päälle vielä sivuäänet sydämessäni, joita tutkittiin 5v sitten mutta ei löydetty syytä. En uskalla ottaa riskiä että rokote voi laukaista jotain. Jos tauti tulee ja laukaisee, niin se on sitten jonkun korkeamman käsissä. Itse en tahdo aiheuttaa sitä, kun ei tiedetä, sairastunko edes koronaan ja onko se kohdallani lievä, vakava vai oireeton.
Kuitenkin olet luultavasti hengissä ja kohtuullisen terve koska olet syntynyt oletettavasti Suomessa ja saanut jo lapsena monet rokotteet.
Loogisesti sydänvian kanssa rokote tuskin on läheskään yhtä vaarallinen kuin koronaviruksen sairastaminen.
Tässä jutussa ei kyllä ollut yhtään logiikan häivääkään...
Miten niin? Itselläkin samoja ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotteita. Minulla on parikymppisestä saakka ollut rytmihäiriöitä ja välilyönnit ym. on välillä aika hurjaa, mutta olen oppinut elämään tilanteen kanssa. Pahoina aikoina Propral ollut käytössä.
Mutta tässä tilanteessa en aio sörkkiä tilannetta
Ja on tietysti niin, että virallisesti Suomessa ei ole myönnetty että mitään yhteyttä sydänvaivoihin on ja että on tosi turvallista.
Muitakin tietoja maailmalta on, ja tarkoitan AHAn raportteja esimerkiksi. American heart Association siis. Mutta tosiaan Suomessa sanotaan ettei mitään riskiä ole. Kuka sitten tietää vielä?
Sitten kun uusi tieto kumoaa vanhan, niin se voi voi jos jotain haittaa on tullut.
Oletko siis löytänyt tietoa että koronaviruksen sairastaminen olisi jotenkin terveellisempi vaihtoehto kuin rokotuksen ottaminen rytmihäiriöillesi?
En ole, mutta rokotuksen ottaminen silti mietityttää. Ja itse asiassa koko ajan enemmän, kun rokote ei kuulemma mitenkään voi olla riski. Tämä varmuus sen turvallisuudesta on suoraan sanottuna epäilyttävää. Päälle vielä se että rokote vuotaa. Parhaimmillaan saan rokotehaitan ja vielä taudinkin. Ei kiitos.
Sinuna olisin järkevä ja hankkisin tietoa siitä, miten samalla diagnoosilla olevat ovat rokotteen kestäneet. Potilasjärjestöt meillä ja muualla, esim. USA:ssa ovat hyvä tiedonlähde.
Ja ottaisin yhteyttä hoitavaan lääkäriin ja kysyisin asiasta. Suurella todennäköisyydellä lääkärisi kertoo sinulle, että rokotteen ottaminen olisi fiksua, koska sydänsairailla viruksen sairastaminen on suuri riski saada vakava tautimuoto ja komplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän tässä kans läheisten loppu elämän kestävät rokotehaitat painaa mittarissa. Elän myös vähän itse sillä mentaliteetillä että en anna lapsilleni edes kansallisen rokotusohjelman rokotteita. Vois sanoa, että olen luomuhippi.
En kritisoi rokotteita, mutta en itse käytä. Ei kuulu maailmankuvaani.
On varmaan upeaa kun on noin hieno maailmankuva. Toivottavasti lapsesi ei saa mitään vakavaa vammaa tuhkarokosta tai vesirokosta tai kuole tetanukseen. Olisi mielenkiintoista nähdä muuttaisiko se "maailmankuvaasi".
Kertyykö koronarokotteen aineosia elimistöön kun sitä piikitetään nyt armottomia määriä, mikä on ihmisen terveydentilan tulevaisuus?
Olisi kiva saada asiallista faktaa näinkin oleellisesta asiasta.
Täällä kans ei luottoa lääkeyhtiöihin vaan löydy vaikka miten asiaa kääntelisin. Ei toimi myöskään painostus, olen yrittäjä ja teen yksin töitä.
Nykyinen ilmapiiri houkuttaa piikille vielä vähemmän. Ei juurikaan kiinnosta mitä näitä keinoja käyttävä yhteiskunta ajattelee minusta. Tunne on molemminpuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotteita. Minulla on parikymppisestä saakka ollut rytmihäiriöitä ja välilyönnit ym. on välillä aika hurjaa, mutta olen oppinut elämään tilanteen kanssa. Pahoina aikoina Propral ollut käytössä.
Ja on tietysti niin, että virallisesti Suomessa ei ole myönnetty että mitään yhteyttä sydänvaivoihin on ja että on tosi turvallista.
Muitakin tietoja maailmalta on, ja tarkoitan AHAn raportteja esimerkiksi. American heart Association siis. Mutta tosiaan Suomessa sanotaan ettei mitään riskiä ole. Kuka sitten tietää vielä?
Sitten kun uusi tieto kumoaa vanhan, niin se voi voi jos jotain haittaa on tullut.
Oletko siis löytänyt tietoa että koronaviruksen sairastaminen olisi jotenkin terveellisempi vaihtoehto kuin rokotuksen ottaminen rytmihäiriöillesi?
En ole, mutta rokotuksen ottaminen silti mietityttää. Ja itse asiassa koko ajan enemmän, kun rokote ei kuulemma mitenkään voi olla riski. Tämä varmuus sen turvallisuudesta on suoraan sanottuna epäilyttävää. Päälle vielä se että rokote vuotaa. Parhaimmillaan saan rokotehaitan ja vielä taudinkin. Ei kiitos.
Oletkohan nyt ymmärtänyt tämän rokotteen vuotamisasian ihan oikein? Rokotteet estävät vakavimman tautimuodon yli 90% teholla. Limakalvotartunta on eri
Tarkoitin sitä, että jos riski rokotteesta olisi järkevä minun pitäisi vastineeksi saada ehdoton immuniteetti. Tauti voi olla rankka jos sydänoireet on yltyneet. Vaikkei nyt teholle asti päätyisikään. Sitä kai pidetään vakavan taudin kriteerinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka kuvittelee voivansa suojella itseään ja muita vain työntämällä päänsä pensaaseen on kaiken arvostuksen alapuolella.
Minusta rokotekriittisiä ja rokotevastaisia on kohdeltu aivan liian helläkätisesti. Lähinnä koen myötähäpeätä, että Suomesta löytyy näin idioottimaisen tyhmästi eläviä ja itseään ja muita vaarantavia ihmisiä. Jos olisikin niin, että kieltäytyvät rokotteista ja pysyvät pois tartuttamasta muita mutta lisäksi olisi näiden ääliöiden hyvä lupautua olla ottamatta vastaan hoitoa sairauteen, jota heidän mielestä ei ole.
Ettekö te edes osaa hävetä.
Minä en todellakaan tartuta ketään yhtään enempää kuin sinä, todennäköisesti vähemmän. Minua kammottaa ja hirvittää aivan sanoinkuvaamattoman paljon, että täällä Suomessa on noin paljon kaltaisiasi täysin moraalittomia ihmishirviöitä. Nyt tiedän miltä juutalaisista tuntui aikoinaan Saksassa.
Minä suostuisin ilomielin siihen, että minua ja muita rokottamattomia ei hoideta sairaaloissa jos on paikoista pulaa, mutta eihän sellainenkaan aivan epäinhimillinen vaihtoehto ole missään vaiheessa ollut edes pöydällä, eikä sellaista vaihtoehtoa anneta! Sen sijaan se vielä tuhat kertaa epäinhimillisempi vaihtoehto, että rokottamattomat suljetaan ulos yhteiskunnasta, on ainoa mistä edes puhutaan. Ja samaan aikaan nauretaan yhtymäkohdille n-Saksaan.
"Välitämme sinusta niin paljon, että pilaamme elämäsi jos et tee kuten sanomme"
Kyllä tässä on tullut selväksi, että tämä maailma on saatanan hallussa.
Kuulostat hysteeriseltä ja tietämättömältä.
Eikös se rokottamatta jättäminen ole oma valinta? Miksi siitä ei saisi olla seurauksia?
Miltä sinusta tuntuisi, jos sinua oltaisiin demonisoimassa ja syrjimässä yhteiskunnan valtarakenteiden toimesta?
Sen piti olla vapaa valinta, kukaan ei missään vaiheessa kertonut että perus ihmisoikeudet ovat siihen sidottuja. Ja nyt kun näin näyttää olevan, valintani vain vahvistuu, että en ota rokotetta. Sellaisessa maailmassa, missä ei edes ihmisten perustavanlaatuisimpia vapauksia kunnioiteta, minä en haluakaan elää.
Mitä jos sinulle tulee rosvo aseen kanssa uhkaamaan, että rahat tai henki. Onko siinä sinulla vaihtoehto? Onko rosvo hyvä ja reilu kun antoi sinulle vaihtoehdon? Ihan oma valintasi oli antaa ne rahat?
Jos tässä koronassa on ollut jotain hyvää, niin se on paljastanut kaikki ne, jotka ovat olleet koko ajan täysiä fasisteja. Ja sydämettömiä hirviöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllähän tässä kans läheisten loppu elämän kestävät rokotehaitat painaa mittarissa. Elän myös vähän itse sillä mentaliteetillä että en anna lapsilleni edes kansallisen rokotusohjelman rokotteita. Vois sanoa, että olen luomuhippi.
On varmaan upeaa kun on noin hieno maailmankuva. Toivottavasti lapsesi ei saa mitään vakavaa vammaa tuhkarokosta tai vesirokosta tai kuole tetanukseen. Olisi mielenkiintoista nähdä muuttaisiko se "maailmankuvaasi".
Tuhkarokkoa ei juurikaan enää esiinny. Vesirokkoon saa immuniteetin sairastamalla. Jäykkäkouristus on ainut mitä mietin antavani, mutta se ei tule lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna olisin järkevä ja hankkisin tietoa siitä, miten samalla diagnoosilla olevat ovat rokotteen kestäneet. Potilasjärjestöt meillä ja muualla, esim. USA:ssa ovat hyvä tiedonlähde.
Ja ottaisin yhteyttä hoitavaan lääkäriin ja kysyisin asiasta. Suurella todennäköisyydellä lääkärisi kertoo sinulle, että rokotteen ottaminen olisi fiksua, koska sydänsairailla viruksen sairastaminen on suuri riski saada vakava tautimuoto ja komplikaatioita.
Uskon myös että lääkäri suosittelee rokotusta. Aivan varmasti. En silti sitä aio ottaa. Ja tämän päätöksen on vahvistanut se miten painostus on lisääntynyt. Eli ei kiitos.
En myöskään ota rokotteita. Suurin osa ihmisistä on mielestäni ihan sekaisin, kun aikoo juosta influenssapiikillä joka vuosi. Ei kuulu omaan terveyskäsitykseeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit on nimenomaan ohjeistettu suosittelemaan rokotetta, ellei ole sitten erittäin erittäin painava syy olla ottamatta. Taitaa olla vähän sama juttu kuin kolesterolin kanssa. Jos kokonaiskolesteroli ylittää tietyn pykälän, niin resepti kuuluu antaa kouraan vaikka lääkäri osaisi arvioida tilanteen kokonaiskuvan ja uusimpien tutkimusten valossa paremmin. Tämä nyt vain tällaisena ohiksena, mutta kuitenkin muistutus, että lääkäreitäkin sitoo ylemmältä taholta tulevat ohjeistukset.
Vierailija kirjoitti:
Kertyykö koronarokotteen aineosia elimistöön kun sitä piikitetään nyt armottomia määriä, mikä on ihmisen terveydentilan tulevaisuus?
Mutta kas, kukaan ei tiedä. Eikä tästä puhuta.
Huonoja kokemuksia lääkäreistä. En allekirjoita terveydenhuollon näkemystä terveydestä :D ja luotan lääketieteeseen kun on niin sanotusti tosi kyseessä. Eli oikeasti käynyt jotain. Mitään ennaltaehkäisevää en ota 'huvikseni.'
Kysymys koronarokotteesta on kohdallani vähän sama kuin pitäisikö minun alkaa kävellä kypärä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään keräänny vaikka annettaisiin 20 rokotetta. 1 piikki on 0,3ml ja siitä 0,26ml on puhdasta fysiologista suolavettä. Loppuja aineita on siis 0,04ml. Katso jonkun vanhan injektioruiskun kanssa kuinka pieni pisara se on. Ne aineet joita lihakseen pistettävässä piikissä on ovat kaikki aineita joita elimistössä muutenkin on. Ei siinä tietenkään mitään hermomyrkkyjä ole. Jos siellä olisi esim joku mikroskooppinen hippu elohopeaa, niin saat elohopeaa ravinnosta elimistöösi paljon enemmän joka päivä. Kaikki ylimääräiset aineet elimistö poistaa normaaliin tapaa viimeistään 2 viikon aikana. mRNA hajoaa elimistössä muutamassa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö jo vesirokkokin on hirmuvaarallinen tauti? Kaikkea sitä. Kautta aikojen on lapset sen sairastanut vuorollaan niin kuin kuuluukin ja saaneet lopun ikäisen immuniteetin. En minäkään antaisi omalle lapselleni tuollaisia ns turhia rokotteita. Ainoastaan niille aikuisille, jotka sitä eivät ole sairastaneet, se on pahempi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt ymmärtänyt tämän rokotteen vuotamisasian ihan oikein? Rokotteet estävät vakavimman tautimuodon yli 90% teholla. Limakalvotartunta on eri
Tarkoitin sitä, että jos riski rokotteesta olisi järkevä minun pitäisi vastineeksi saada ehdoton immuniteetti. Tauti voi olla rankka jos sydänoireet on yltyneet. Vaikkei nyt teholle asti päätyisikään. Sitä kai pidetään vakavan taudin kriteerinä?
En pitäisi oireita kovin vakavina jos niitten vuoksi ei ole tarvetta sairaalaseurantaan ottaa. Oire ja tautihan ovat 2 eri asiaa. En tiedä mitä tarkoitat ehdottomalla immuniteetilla, mutta jos tarkoitat sitä mitä luulen, niin sellaista ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkarokkoa ei juurikaan enää esiinny. Vesirokkoon saa immuniteetin sairastamalla. Jäykkäkouristus on ainut mitä mietin antavani, mutta se ei tule lapsena.
Osaatko sanoa, miksi sitä tuhkarokkoa ei juurikaan ole? Johtuisiko rokotuksista? Samoallahan tuhkarokon rokotekattavuus laski ja siellä oli äskettäin epidemia, jossa kuoli satoja lapsia. Kyllähän näitä pieniä ryppäitä syntyy Suomessakin ajoittain näillä rokotevastaisilla alueilla. Olen omin silmin nähnyt aiemmin terveen nuoren miehen kuolevan vesirokkoon. Ruumiinavauksessa sisäelimetkin olivat täynnä rakkuloita.
Kyseessä on vapaaehtoinen rokotus. Syksyllä painetta alettiin lisätä; pelottelu eli terveiset teholta tarinat, syyllistäminen, uhkailu. Ja tänään keskustellaan eu pakkorokotuksista.
No kiitos, nyt ei ainakaan.
Takuuvarmasti long covid epäiltyjen joukossa onkin huomattavasti pelkästään psykosomatiikkaa. Ihmiset kokevat sen jotenkin häpeälliseksi, minkä vuoksi jokaiseen oireeseen halutaan jokin elimellinen ja "kunniallinen" selitys.