Rokotekriittiset: Mikä Covid-19 rokotuksessa oikeasti pelottaa/epäilyttää? Asiallista keskustelua kiitos
Hei kaikille!
Mikä saa teidät, rokotekriittiset kriittiseksi? En halua, kiitos, mitään sotaa ja asiattomuuksia tähän kertjuun, vaan ihan rehellisen, trollaamattoman selityksen/perusteluita?
Perustuvatko ne faktoihin, mutuun, kavereilta kuultuun, mihin?
Kiitos, ja toistan vielä, myös modelle, että koitetaan pysyä asiallisena.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut lainkaan rokotekriittinen. Otin molemmat rokotteet, toisesta nyt reilu kuukausi. Olen kerran käynyt päivystyksessä pyörtymisen takia, sydämen lisälyöntejä on paljon, heikotusta, rintakipua ja hengenahdistusta. Nyt odotan kardiologille pääsyä. Pelkään kuolevani.
En ole varma johtuuko tämä rokotteesta, olenko yksi harvoista epäonnisista joille tulee vakavia oireita, mutta kolmatta enää tuskin otan.
On äärimmäisen epätodennäköistä, ett nuo oireesi johtuisivat rokotteesta. Jos sinulla olisi kardiitti, olisi se jo todettu. Veikkaan, että mitään elimellistä ei tulla löytämään. Todennäköisimmin oire on psykosomatiikkaa ja jää vähitellen pois. Näitä on kyllä nähty hyvin paljon ennen Covidiakin. Tuontyyppiset oireet ovat toki kiusallisia ja pelottaviakin, mutta hyvin harvoin mitenkään vaarallisia.
Rokote on ollut käytössä alle vuoden. Miten kukaan voi sanoa yhtään mitään haitoista. Tarkoitan molemmin päin, onko haittoja vai eikö ole. Nyt on vaan oikeastaan päätetty että ei ole. Kliiniset tutkimukset ovat olleet tosi lyhyet ja jopa niistä on tullut haittailmoituksia. Eli ihmetyttää tämä kumma varmuus että sydänoireet ei voi mitenkään liittyä rokotteeseen.
Oletko todella noin tyhmä vai haluatko vain päteä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua mitään lääkkeitä tai hoitoja muutenkaan, elän mieluummin luomusti. Jos kohtaloni on nuorena ja terveenä kuolla koronaan, niin sitten hyväksyn sen. Jokaisella on oikeus omaan päätökseensä oman kehonsa suhteen. En ota vaikka mut irtisanottais töistä, eli ihan turha painostaa.
Nimimerkki Merja, 17v.
Olen 44v. eli eliniän odotteeseen suhteutettuna suhteellisen nuori, en ikäni puolesta riskiryhmää.
NIIN? onko sinulla siis oikeus tartuttaa muita? Kuinka yksinkertainen osaakaan ihminen olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka kuvittelee voivansa suojella itseään ja muita vain työntämällä päänsä pensaaseen on kaiken arvostuksen alapuolella.
Minusta rokotekriittisiä ja rokotevastaisia on kohdeltu aivan liian helläkätisesti. Lähinnä koen myötähäpeätä, että Suomesta löytyy näin idioottimaisen tyhmästi eläviä ja itseään ja muita vaarantavia ihmisiä. Jos olisikin niin, että kieltäytyvät rokotteista ja pysyvät pois tartuttamasta muita mutta lisäksi olisi näiden ääliöiden hyvä lupautua olla ottamatta vastaan hoitoa sairauteen, jota heidän mielestä ei ole.
Ettekö te edes osaa hävetä.
Minä en todellakaan tartuta ketään yhtään enempää kuin sinä, todennäköisesti vähemmän. Minua kammottaa ja hirvittää aivan sanoinkuvaamattoman paljon, että täällä Suomessa on noin paljon kaltaisiasi täysin moraalittomia ihmishirviöitä. Nyt tiedän miltä juutalaisista tuntui aikoinaan Saksassa.
Minä suostuisin ilomielin siihen, että minua ja muita rokottamattomia ei hoideta sairaaloissa jos on paikoista pulaa, mutta eihän sellainenkaan aivan epäinhimillinen vaihtoehto ole missään vaiheessa ollut edes pöydällä, eikä sellaista vaihtoehtoa anneta! Sen sijaan se vielä tuhat kertaa epäinhimillisempi vaihtoehto, että rokottamattomat suljetaan ulos yhteiskunnasta, on ainoa mistä edes puhutaan. Ja samaan aikaan nauretaan yhtymäkohdille n-Saksaan.
"Välitämme sinusta niin paljon, että pilaamme elämäsi jos et tee kuten sanomme"
Kyllä tässä on tullut selväksi, että tämä maailma on saatanan hallussa.
Kuulostat hysteeriseltä ja tietämättömältä.
Eikös se rokottamatta jättäminen ole oma valinta? Miksi siitä ei saisi olla seurauksia?
Korona rokote aivan humpuukia. Kansalaisia kusetetaan mennen tullen kuin pässejä narussa. Joku on keksinyt taudin ja humpuuki rokotteen ja näillä verukkeilla porukkaa rahastetaan. Joku käärii sievoisen summan riihikuivaa rahaa😂😂😂.
Mua kans epäilyttää Pfizerin, AstraZenecan yms isojen lääkeyhtiöiden entiset oikeusjutut. Jääty kiinni tutkimustulosten manipuloinnista, korruptiosta, ja silti kukaan ei tunnu mahtavan näille mitään? Omaisuutta on enemmän kuin monella valtiolla.
Syynä on myös oma hyvin eriävän terveyskäsitys THL:n kanssa. En esim. juo 3 lasia maitoa päivässä. Olen eri mieltä mielialalääkityksistä ja vastustan muutenkin medikalisoitumista. USAn opioidikriisi ja muut epäonnistuneet rokotekierrokset historiassa (pandemrix, rs-rokote, denguerokote dengvaxia jne) eivät herätä luottamusta. Tietääkö kukaan milloin mennään ojasta allikkoon, kuka korvaa ja millainen on terve ihminen? Hyötyjen ja haittojen punnita varsinkin pitkällä aika välillä on vaikeaa.
Epäilyttää myös mrnA-teknologia. Se, että rokotteita pitäisi ottaa niin tiuhaan. Ei pitkäaikaisnäyttöä. En siksi ota ensimmäistäkään.
Kakun päälle vielä sivuäänet sydämessäni, joita tutkittiin 5v sitten mutta ei löydetty syytä. En uskalla ottaa riskiä että rokote voi laukaista jotain. Jos tauti tulee ja laukaisee, niin se on sitten jonkun korkeamman käsissä. Itse en tahdo aiheuttaa sitä, kun ei tiedetä, sairastunko edes koronaan ja onko se kohdallani lievä, vakava vai oireeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotteita. Minulla on parikymppisestä saakka ollut rytmihäiriöitä ja välilyönnit ym. on välillä aika hurjaa, mutta olen oppinut elämään tilanteen kanssa. Pahoina aikoina Propral ollut käytössä.
Mutta tässä tilanteessa en aio sörkkiä tilannetta
Ja on tietysti niin, että virallisesti Suomessa ei ole myönnetty että mitään yhteyttä sydänvaivoihin on ja että on tosi turvallista.
Muitakin tietoja maailmalta on, ja tarkoitan AHAn raportteja esimerkiksi. American heart Association siis. Mutta tosiaan Suomessa sanotaan ettei mitään riskiä ole. Kuka sitten tietää vielä?
Sitten kun uusi tieto kumoaa vanhan, niin se voi voi jos jotain haittaa on tullut.
Oletko siis löytänyt tietoa että koronaviruksen sairastaminen olisi jotenkin terveellisempi vaihtoehto kuin rokotuksen ottaminen rytmihäiriöillesi?
En ole, mutta rokotuksen ottaminen silti mietityttää. Ja itse asiassa koko ajan enemmän, kun rokote ei kuulemma mitenkään voi olla riski. Tämä varmuus sen turvallisuudesta on suoraan sanottuna epäilyttävää. Päälle vielä se että rokote vuotaa. Parhaimmillaan saan rokotehaitan ja vielä taudinkin. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut lainkaan rokotekriittinen. Otin molemmat rokotteet, toisesta nyt reilu kuukausi. Olen kerran käynyt päivystyksessä pyörtymisen takia, sydämen lisälyöntejä on paljon, heikotusta, rintakipua ja hengenahdistusta. Nyt odotan kardiologille pääsyä. Pelkään kuolevani.
En ole varma johtuuko tämä rokotteesta, olenko yksi harvoista epäonnisista joille tulee vakavia oireita, mutta kolmatta enää tuskin otan.
On äärimmäisen epätodennäköistä, ett nuo oireesi johtuisivat rokotteesta. Jos sinulla olisi kardiitti, olisi se jo todettu. Veikkaan, että mitään elimellistä ei tulla löytämään. Todennäköisimmin oire on psykosomatiikkaa ja jää vähitellen pois. Näitä on kyllä nähty hyvin paljon ennen Covidiakin. Tuontyyppiset oireet ovat toki kiusallisia ja pelottaviakin, mutta hyvin harvoin mitenkään vaarallisia.
Rokote on ollut käytössä alle vuoden. Miten kukaan voi sanoa yhtään mitään haitoista. Tarkoitan molemmin päin, onko haittoja vai eikö ole. Nyt on vaan oikeastaan päätetty että ei ole. Kliiniset tutkimukset ovat olleet tosi lyhyet ja jopa niistä on tullut haittailmoituksia. Eli ihmetyttää tämä kumma varmuus että sydänoireet ei voi mitenkään liittyä rokotteeseen.
Olen kai tietämätön miksi voidaan sanoa että rokote on täysin turvallinen kun tutkimuksia haitoista ei ole. Jos olet viisaampi, niin kerro äläkä ilkeile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua mitään lääkkeitä tai hoitoja muutenkaan, elän mieluummin luomusti. Jos kohtaloni on nuorena ja terveenä kuolla koronaan, niin sitten hyväksyn sen. Jokaisella on oikeus omaan päätökseensä oman kehonsa suhteen. En ota vaikka mut irtisanottais töistä, eli ihan turha painostaa.
Nimimerkki Merja, 17v.
Olen 44v. eli eliniän odotteeseen suhteutettuna suhteellisen nuori, en ikäni puolesta riskiryhmää.
NIIN? onko sinulla siis oikeus tartuttaa muita? Kuinka yksinkertainen osaakaan ihminen olla!
Luule olevansa James Bond jolla on lupa tappaa....
Vierailija kirjoitti:
Se että yhtäkään rokotetta ei ole saatavilla vanhalla teknologialla, jolla kaikki muut rokoteohjelmamme rokott...
Näytä kokonaan
Kyllä maailmalla on annettu hyvinkin paljon vanhalla tekniikalla tehtyjä rokotteita. Esim. kiinalaisten Sinovacia on varmaan annettu ainakin yhtä paljon kuin Pfizeriä. Niitten teho on vaan selvästi huonompi ja haittoja enemmän.
Suomessa ei ole saatavilla. Voin harkita sitten kun on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun ongelma on? Se, että totuus läväytetään naamalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydänlihastulehdus,kerran sairastanut.Ja sitten pitäis ottaa rokote,joka aiheuttaa sitä.Ekalla kerralla kesti vain puoli vuotta toipuminen tuosta...hmmm..
Sinuna olisin hyvin huolissani. Kun saat Covidin, on riskisi saada kardiitti yli kymmenkertainen rokotteen aiheuttamaan verrattuna.
Mutta sitten hän saa siihen apua. Minullakin on tukosriski ja jos saan koronan, niin saan apuun heti hepariinipiikit, mutta jos otan rokotteen, niin en niitä saa. Siksi en ota rokotetta. Odotan, että covid saapuu kohdalle.
Rokote ei aiheuta veritulppia. Siinä ero. Veritulppia on rokotetuilla esiintynyt jopa hieman aiempaa vähemmän. Sitä paitsi kyllä veritulpan saaneelle aina annetaan verenohennuslääkitys, mutta et sinä automaattisesti hepariinia saisi vaikka saisit covidin.
Rokote aiheuttaa veritulppia ja korona myös. Saisin covidin myötä automaattisesti hepariinin, koska minulla on siihen terveydelliset syyt.
Miten perustelet sen, että yli 4(8) miljoonan rokotteen jälkeen veritulpat (siis minkäänlaiset veritulpat) eivät ole Suomessa lisääntyneet piiruakaan. Jos sinun väittämäsi pitäisi paikkansa, niin 4 (8) miljoonan rokotuksen jälkeen meillä pitäisi olla varovaisesti sanoen kymmeniätuhansia veritulppia aiempaa enemmän. Osaatko antaa tälle jonkun järkiperäisen syyn? Kotona sairastavat Covid-potilaat eivät Suomessa saa hepariinia. Jos on sairaalaan johtava Covid niin useimmiten saa.
Korona on kusetus kirjoitti:
Korona rokote aivan humpuukia. Kansalaisia kusetetaan mennen tullen kuin pässejä narussa. Joku on keksinyt taudin ja humpuuki rokotteen ja näillä verukkeilla porukkaa rahastetaan. Joku käärii sievoisen summan riihikuivaa rahaa😂😂😂.
Humpuukia on tuo sun kommenttisi.
Euroopassa koronarokote on jo pelastanut n. 500 000 ihmisen hengen.
https://www.euronews.com/2021/11/25/vaccination-rollout-in-europe-saved…
Ja tuohon ei ole edes laskettu mukaan alle 60-vuotiaden tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että uinuvat tai hyvässä hoitotasapainossa olevat sairaudet aktivoituvat.
Työkaverille kävi niin.Ei houkuta kokeilemaan onneaan kun ei ole ihan pakko.
Mutta otat riskin saada Covid-tartunta, jolloin riskisi sairauksiesi aktivoitumiseen on huomattavasti suurempi. Et ole tainnut ajatella ihan loppuun asti.
Kyllä. Näin päin mä tämän valitsen. Tämä on riski joka tapauksessa mutta ei voi mitään.
En voisi elää itseni kanssa jos ottaisin rokotuksen ja saisin siitä jotakin. Virusta en tarkoituksella hae, joten näin mennään.Tälle kognitiiviselle häiriölle on olemassa psykologiassa ihan oma nimensäkin. Samaa luokkaa kuin se, että jos rokote tappaa1/100 000 ei sitä oteta vaikka se samalla pelastaisi 1000/100 000. Ei kovin järkiperäistä, mutta näin osalla ihmisistä logiikka toimii.
Isälläs olis kognitiivinen häiriö kun sinut tehtiin. Mikä se häiriö on? Olen utelias.
Olipa virkistävän älyllinen kommentti. En osaa vastata kun en tuntenut isääni vielä silloin. Saanko minä vuorostani kysyä, mikä on koulutustasosi, minäkin olen tosi utelias.
Krisseeee kirjoitti:
Mua kans epäilyttää Pfizerin, AstraZenecan yms isojen lääkeyhtiöiden entiset oikeusjutut. Jääty kiinni tutkimustulosten manipuloinnista, korruptiosta, ja silti kukaan ei tunnu mahtavan näille mitään? Omaisuutta on enemmän kuin monella valtiolla.
Syynä on myös oma hyvin eriävän terveyskäsitys THL:n kanssa. En esim. juo 3 lasia maitoa päivässä. Olen eri mieltä mielialalääkityksistä ja vastustan muutenkin medikalisoitumista. USAn opioidikriisi ja muut epäonnistuneet rokotekierrokset historiassa (pandemrix, rs-rokote, denguerokote dengvaxia jne) eivät herätä luottamusta. Tietääkö kukaan milloin mennään ojasta allikkoon, kuka korvaa ja millainen on terve ihminen? Hyötyjen ja haittojen punnita varsinkin pitkällä aika välillä on vaikeaa.
Epäilyttää myös mrnA-teknologia. Se, että rokotteita pitäisi ottaa niin tiuhaan. Ei pitkäaikaisnäyttöä. En siksi ota ensimmäistäkään.
Kakun päälle vielä sivuäänet sydämessäni, joita tutkittiin 5v sitten mutta ei löydetty syytä. En uskalla ottaa riskiä että rokote voi laukaista jotain. Jos tauti tulee ja laukaisee, niin se on sitten jonkun korkeamman käsissä. Itse en tahdo aiheuttaa sitä, kun ei tiedetä, sairastunko edes koronaan ja onko se kohdallani lievä, vakava vai oireeton.
Kuitenkin olet luultavasti hengissä ja kohtuullisen terve koska olet syntynyt oletettavasti Suomessa ja saanut jo lapsena monet rokotteet.
Loogisesti sydänvian kanssa rokote tuskin on läheskään yhtä vaarallinen kuin koronaviruksen sairastaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että on äärimmäisen epätodennäköistä, että oireet johtuisivat koronarokotteesta. Jos hän taas olisi sanonut juuri sairastaneensa koronan, niin olisi ilman muuta oletettu, että koronan syytähän tietenkin ovat... Ja kun ottaa vielä huomioon, että paljon parjatun longcovidin oireet ovat hyvin pitkälti juuri niitä psykosomaattisiksi luokiteltavia oireita.
Muilla on niin hienoja perusteluita täällä, että hävettää myöntää, että se piikki pelotti. Olen lapsesta saakka pelännyt kaikkia pistoksia niin, että meinaan oksentaa jos vaan ajattelenkin rokotuspiikkiä tai verikoetta.
Kävin silti ottamassa molemmat. Oli kamalaa mennä, mutta samalla aika kova juttu, kun kumminkin sitten uskalsin mennä. Aion ottaa kolmannenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotteita. Minulla on parikymppisestä saakka ollut rytmihäiriöitä ja välilyönnit ym. on välillä aika hurjaa, mutta olen oppinut elämään tilanteen kanssa. Pahoina aikoina Propral ollut käytössä.
Mutta tässä tilanteessa en aio sörkkiä tilannetta
Ja on tietysti niin, että virallisesti Suomessa ei ole myönnetty että mitään yhteyttä sydänvaivoihin on ja että on tosi turvallista.
Muitakin tietoja maailmalta on, ja tarkoitan AHAn raportteja esimerkiksi. American heart Association siis. Mutta tosiaan Suomessa sanotaan ettei mitään riskiä ole. Kuka sitten tietää vielä?
Sitten kun uusi tieto kumoaa vanhan, niin se voi voi jos jotain haittaa on tullut.
Oletko siis löytänyt tietoa että koronaviruksen sairastaminen olisi jotenkin terveellisempi vaihtoehto kuin rokotuksen ottaminen rytmihäiriöillesi?
En ole, mutta rokotuksen ottaminen silti mietityttää. Ja itse asiassa koko ajan enemmän, kun rokote ei kuulemma mitenkään voi olla riski. Tämä varmuus sen turvallisuudesta on suoraan sanottuna epäilyttävää. Päälle vielä se että rokote vuotaa. Parhaimmillaan saan rokotehaitan ja vielä taudinkin. Ei kiitos.
Oletkohan nyt ymmärtänyt tämän rokotteen vuotamisasian ihan oikein? Rokotteet estävät vakavimman tautimuodon yli 90% teholla. Limakalvotartunta on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Krisseeee kirjoitti:
Kuitenkin olet luultavasti hengissä ja kohtuullisen terve koska olet syntynyt oletettavasti Suomessa ja saanut jo lapsena monet rokotteet.
Loogisesti sydänvian kanssa rokote tuskin on läheskään yhtä vaarallinen kuin koronaviruksen sairastaminen.
Tässä jutussa ei kyllä ollut yhtään logiikan häivääkään...
Niin. Kyllähän tässä kans läheisten loppu elämän kestävät rokotehaitat painaa mittarissa. Elän myös vähän itse sillä mentaliteetillä että en anna lapsilleni edes kansallisen rokotusohjelman rokotteita. Vois sanoa, että olen luomuhippi.
En kritisoi rokotteita, mutta en itse käytä. Ei kuulu maailmankuvaani.
Lässyn lässyn. Osaatkin olla tyhmä.