Rokotekriittiset: Mikä Covid-19 rokotuksessa oikeasti pelottaa/epäilyttää? Asiallista keskustelua kiitos
Hei kaikille!
Mikä saa teidät, rokotekriittiset kriittiseksi? En halua, kiitos, mitään sotaa ja asiattomuuksia tähän kertjuun, vaan ihan rehellisen, trollaamattoman selityksen/perusteluita?
Perustuvatko ne faktoihin, mutuun, kavereilta kuultuun, mihin?
Kiitos, ja toistan vielä, myös modelle, että koitetaan pysyä asiallisena.
Kommentit (901)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut lainkaan rokotekriittinen. Otin molemmat rokotteet, toisesta nyt reilu kuukausi. Olen kerran käynyt päivystyksessä pyörtymisen takia, sydämen lisälyöntejä on paljon, heikotusta, rintakipua ja hengenahdistusta. Nyt odotan kardiologille pääsyä. Pelkään kuolevani.
En ole varma johtuuko tämä rokotteesta, olenko yksi harvoista epäonnisista joille tulee vakavia oireita, mutta kolmatta enää tuskin otan.
Tämä johtuu yksin ja ainoastaan siitä, että olet hysteerinen.
Paniikki-tai ahdistuneisuushäiriö oli yksi vaihtoehto jota lääkärin kanssa pohdiskeltiin, pahimpien rintatuntemusten ja -kipujen aikana alan pelätä, sain ahdistukseen lääkkeet. Fyysisiä oireita ne eivät ole poistaneet mutta pahimmat pelot onneksi. Elättelen vielä toiveita että fyysisetkin oireet katoaisivat pelkojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut lainkaan rokotekriittinen. Otin molemmat rokotteet, toisesta nyt reilu kuukausi. Olen kerran käynyt päivystyksessä pyörtymisen takia, sydämen lisälyöntejä on paljon, heikotusta, rintakipua ja hengenahdistusta. Nyt odotan kardiologille pääsyä. Pelkään kuolevani.
En ole varma johtuuko tämä rokotteesta, olenko yksi harvoista epäonnisista joille tulee vakavia oireita, mutta kolmatta enää tuskin otan.
Tämä johtuu yksin ja ainoastaan siitä, että olet hysteerinen.
Olipa kivasti kirjoitettu. Itse hain rokotteen vain ja ainoastaan sen takia, että haluan koronapassin ja haluan olla helpotukseksi toisille ihmisille. En pelkää koronaan, en pelkää myöskään rokotteita. Otin mm. sikapiikinkin aikoinaan ensimmäisten joukossa vailla huolta. Lapset on saaneet myös kaikki rokotteet.
En kirjoittanut tuota, mutta minullakin hirveät tykytykset ja rytmihäiriöt alkoivat viikko ekasta piikista. Toista en uskalla tätä vauhtia edes hakea. En tiedä, liittyykö mikä mihin, mutta tämä on todellisuutta. Olen miettinyt muita vaihtoehtoja näille oireille. Niitäkin on. Voin olla väsynyt, työkin rasittaa (tosin olen ollut samassa duunissa pian 6 vuotta). Se ei poista sitä, että tämä ajankohta hieman ihmetyttää.... rokotteen jälkeen sopivasti.
Se että yhtäkään rokotetta ei ole saatavilla vanhalla teknologialla, jolla kaikki muut rokoteohjelmamme rokotteet on tehty.
Ei ole sattumaa että mrna on massatestattu nyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotteita. Minulla on parikymppisestä saakka ollut rytmihäiriöitä ja välilyönnit ym. on välillä aika hurjaa, mutta olen oppinut elämään tilanteen kanssa. Pahoina aikoina Propral ollut käytössä.
Mutta tässä tilanteessa en aio sörkkiä tilannetta
Ja on tietysti niin, että virallisesti Suomessa ei ole myönnetty että mitään yhteyttä sydänvaivoihin on ja että on tosi turvallista.
Muitakin tietoja maailmalta on, ja tarkoitan AHAn raportteja esimerkiksi. American heart Association siis. Mutta tosiaan Suomessa sanotaan ettei mitään riskiä ole. Kuka sitten tietää vielä?
Sitten kun uusi tieto kumoaa vanhan, niin se voi voi jos jotain haittaa on tullut.
Ja päälle vielä sekin, että missään tapauksessa haittoja ei myönnetä nopeasti tai auliisti. Ei nyt, kun julkisen vallan auktoriteetti on kiinni näissä rokotteissa. Eikä 2009 Pandemrixin kanssa. Sellaista ei yksinkertaisesti tapahdu. Jos ja kun haitoista joskus puhutaan, niin sitä ennen on tapahtunut paljon. Sen takia myös yksilön täytyy suojella itseään.
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen epätodennäköistä, ett nuo oireesi johtuisivat rokotteesta. Jos sinulla olisi kardiitti, olisi se jo todettu. Veikkaan, että mitään elimellistä ei tulla löytämään. Todennäköisimmin oire on psykosomatiikkaa ja jää vähitellen pois. Näitä on kyllä nähty hyvin paljon ennen Covidiakin. Tuontyyppiset oireet ovat toki kiusallisia ja pelottaviakin, mutta hyvin harvoin mitenkään vaarallisia.
Hei! Onko sinulla muita oireita? Itselläni alkoi rinnan muljahduksilla liikunnan aikana, en kuitenkaan ymmärtänyt ottaa taukoa jumpasta. Sitten kerran raskaamman liikunnan jälkeisenä päivänä heräsin koviin rintakipuihin. Ajattelin olevan lihasperäistä ja jatkoin päivääni normaalista buranan voimalla. Iltapäivällä lähti taju. Siitä eteenpäin puristava tunne rinnassa ja kaulalla (etenkin makuuasennossa), kylmä hiki, heikotus, lisälyönnit, palan tunne kurkussa, rintalastan alta säteilevät kivut, palelu ja yleinen heikko olo ovat olleet läsnä jokaisessa päivässä. Nyt olen rasituskiellossa kardiologin aikaan saakka. Miten kauan oireesi ovat jatkuneet?
Terv. Ensimmäisen viestin kirjoittaja
Kiitos vastauksestasi! Se lohduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan nyt ketjun kysymykseen, että kyllä sekin on epäilyttävää, että rokotteen ainesosat salattiin 70 vuodeksi. Luulisi päinvastoin kehittelyn olevan kaikille avoinna, kun kerran yhdessä taistelemme pandemiaa vastaan.
Rokotteiden aineosat on kyllä ihan kaikille julkaistu. Eihän ne edes saisi myyntilupaa elleivät viranomaiset voisi niitä tarkistaa. Joissain maissahan on hylätty lääke-eriä kun tarkistuksissa ei ole tasalaatuista tavaraa. Tiedämme tasan tarkkaan mitä rokotteissa on ja viranomaiset ihan virkansa puolesta niitä seuraavat. Lääkkeitten ja rokotteiden viranomaisseuranta on hyvin tarkkaa. Paljon tarkempaa kuin vaikkapa elintarvikkeitten tai luontaistuotteitten seuranta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on nuo uudet koronalääkkeet tulossa niin loppuu tuo jankkaaminen rokotteista.
Pelkään pahoin, että tulet pettymään. Eivät nuo lääkkeet tule korvaamaan rokotteita vaan täydentämään niitä.
En näemmä osaa lainata aiempia viestejä! Psykosomaattisen oireiden puolestajapuhujan viestistä sain lohtua. Toiselta rytmihäiriköltä kaipasin vertaistukea. Terv. Rintakipuileva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen epätodennäköistä, ett nuo oireesi johtuisivat rokotteesta. Jos sinulla olisi kardiitti, olisi se jo todettu. Veikkaan, että mitään elimellistä ei tulla löytämään. Todennäköisimmin oire on psykosomatiikkaa ja jää vähitellen pois. Näitä on kyllä nähty hyvin paljon ennen Covidiakin. Tuontyyppiset oireet ovat toki kiusallisia ja pelottaviakin, mutta hyvin harvoin mitenkään vaarallisia.
Rokote on ollut käytössä alle vuoden. Miten kukaan voi sanoa yhtään mitään haitoista. Tarkoitan molemmin päin, onko haittoja vai eikö ole. Nyt on vaan oikeastaan päätetty että ei ole. Kliiniset tutkimukset ovat olleet tosi lyhyet ja jopa niistä on tullut haittailmoituksia. Eli ihmetyttää tämä kumma varmuus että sydänoireet ei voi mitenkään liittyä rokotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Se että yhtäkään rokotetta ei ole saatavilla vanhalla teknologialla, jolla kaikki muut rokoteohjelmamme rokotteet on tehty.
Ei ole sattumaa että mrna on massatestattu nyt.
Kyllä maailmalla on annettu hyvinkin paljon vanhalla tekniikalla tehtyjä rokotteita. Esim. kiinalaisten Sinovacia on varmaan annettu ainakin yhtä paljon kuin Pfizeriä. Niitten teho on vaan selvästi huonompi ja haittoja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku rokotevastainen kertoa, mikä olisi sitten oikea tapa tämän pandemian torjunnassa, jos rokote ei kerran kelpaa? Rokotepassi on käytössä, jotta yhteiskunta pysyisi auki ja ihmiset saisivat pitää työpaikkansa eikä ajauduttaisi kohti lamaa. Rokottamattomat täyttää Suomen teho-osastot. Viruksen leviäminen ei ole tärkeä mittari enää, vaan se, kuinka monta ihmistä päätyy sairaalaan ja ennenkaikkea teholle. Niin osaako joku kertoa, miten teidän mielestä em. ongelmat tulisi ratkaista, jos tämänhetkinen ratkaisu ei kelpaa?
Maski. Minä olen työssä käyttänyt vuosikausia vain laadukkaita ja tehokkaita maskeja (FFP3 ja välillä moottoroitu) ja tiedän, että ne toimii. Ei huoleta missään julkisessa paikassa kun on suojautunut. Miksi tämä ei kelpaa?
Se on totta, että ne suojaavat hyvin ilmateitse leviäviä pisaroita vastaan. Virus tarttuu edelleen mm. pinnoilta. Mutta mitäs sen jälkeen? Eletäänkö me loppuelämä ffp3:set naamalla? Ollaanko baarissa koko ajan ffp3 naamalla? Ei se virusta tai ongelmaa valitettavasti poista mutta jonkin verran hidastaa sen etenemistä. Rokote tai lääke on ainut vastaus ongelmaan, halusi sitä tai ei.
Baari? Eletäänkö sen mukaan? Minua ei haittaa käyttää maskia arjessa. Virus on tullut jäädäkseen, se on totta, ja meidän täytyy vain sopeutua siihen. Mutta ei nämä toimet ole minusta olleet mitenkään elämää haittaavia tähän asti ja niin pitkään, kun minulla on valinnan vapaus. Jos tulee rokotuspakko (mikä ei edes ratkaise tilannetta) niin sitten minua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että uinuvat tai hyvässä hoitotasapainossa olevat sairaudet aktivoituvat.
Työkaverille kävi niin.Ei houkuta kokeilemaan onneaan kun ei ole ihan pakko.
Mutta otat riskin saada Covid-tartunta, jolloin riskisi sairauksiesi aktivoitumiseen on huomattavasti suurempi. Et ole tainnut ajatella ihan loppuun asti.
Kyllä. Näin päin mä tämän valitsen. Tämä on riski joka tapauksessa mutta ei voi mitään.
En voisi elää itseni kanssa jos ottaisin rokotuksen ja saisin siitä jotakin. Virusta en tarkoituksella hae, joten näin mennään.Tälle kognitiiviselle häiriölle on olemassa psykologiassa ihan oma nimensäkin. Samaa luokkaa kuin se, että jos rokote tappaa1/100 000 ei sitä oteta vaikka se samalla pelastaisi 1000/100 000. Ei kovin järkiperäistä, mutta näin osalla ihmisistä logiikka toimii.
Isälläs olis kognitiivinen häiriö kun sinut tehtiin. Mikä se häiriö on? Olen utelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotteita. Minulla on parikymppisestä saakka ollut rytmihäiriöitä ja välilyönnit ym. on välillä aika hurjaa, mutta olen oppinut elämään tilanteen kanssa. Pahoina aikoina Propral ollut käytössä.
Ja on tietysti niin, että virallisesti Suomessa ei ole myönnetty että mitään yhteyttä sydänvaivoihin on ja että on tosi turvallista.
Muitakin tietoja maailmalta on, ja tarkoitan AHAn raportteja esimerkiksi. American heart Association siis. Mutta tosiaan Suomessa sanotaan ettei mitään riskiä ole. Kuka sitten tietää vielä?
Sitten kun uusi tieto kumoaa vanhan, niin se voi voi jos jotain haittaa on tullut.
Ja päälle vielä sekin, että missään tapauksessa haittoja ei myönnetä nopeasti tai auliisti. Ei nyt, kun julkisen vallan auktoriteetti on kiinni näissä rokotteissa. Eikä 2009 Pandemrixin kanssa. Sellaista ei yksinkertaisesti tapahdu. Jos ja kun haitoista joskus puhutaan, niin sitä ennen on tapahtunut paljon. Sen takia myös yksilön täytyy suojella itseään.
Jos nyt mietit tuota haittojen nopeaa ja aulista myöntämistä ihan järkiperäisesti, niin varmaan tulisit myöskin siihen lopputulokseen, ettei jokaisen muutaman ihmisen ilmoittaman haittaepäilyn vuoksi ole mitään järkeä rokotteen käyttöä lopettaa. Siinä vaiheessa kun on tullut viranomaisille riittävästi signaaleja jostain mahdollisesta haitasta joka nyt jollain logiikalla voidaan rokotukseen liittää, ovat viranomaiset reagoineet kiitettävän nopeasti. Näin tapahtui Pandemrixiin liitetyn narkolepsian kohdalla ja näin tapahtui hyvin nopeasti AstraZenecan (hyvin harvinaisen) sinustromboosin suhteen.. Kannattaa muistaa, että plasebokontrolloiduissa lääkekokeissa moni oire esiintyy yleisempänä nimenomaan plaseboryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote on ollut käytössä alle vuoden. Miten kukaan voi sanoa yhtään mitään haitoista. Tarkoitan molemmin päin, onko haittoja vai eikö ole. Nyt on vaan oikeastaan päätetty että ei ole. Kliiniset tutkimukset ovat olleet tosi lyhyet ja jopa niistä on tullut haittailmoituksia. Eli ihmetyttää tämä kumma varmuus että sydänoireet ei voi mitenkään liittyä rokotteeseen.
Koska on yhdessä sovittu (terveysviranomaiset, poliitikot, media) että mitään haittaa ei ole, niin mitään ei tutkita joten näyttöä haitoista ei kerry. Onko tämä tiedettä?
On toki ilmoitukset fimeassa, mutta jos niistäkään ei tehdä mitään tutkimusta tai seurantaa, niin ei silloin kerry tieteellistä näyttöä. Ja sitten sanotaan ettei näyttöä haitoista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sydänlihastulehdus,kerran sairastanut.Ja sitten pitäis ottaa rokote,joka aiheuttaa sitä.Ekalla kerralla kesti vain puoli vuotta toipuminen tuosta...hmmm..
Sinuna olisin hyvin huolissani. Kun saat Covidin, on riskisi saada kardiitti yli kymmenkertainen rokotteen aiheuttamaan verrattuna.
Mutta sitten hän saa siihen apua. Minullakin on tukosriski ja jos saan koronan, niin saan apuun heti hepariinipiikit, mutta jos otan rokotteen, niin en niitä saa. Siksi en ota rokotetta. Odotan, että covid saapuu kohdalle.
Rokote ei aiheuta veritulppia. Siinä ero. Veritulppia on rokotetuilla esiintynyt jopa hieman aiempaa vähemmän. Sitä paitsi kyllä veritulpan saaneelle aina annetaan verenohennuslääkitys, mutta et sinä automaattisesti hepariinia saisi vaikka saisit covidin.
Rokote aiheuttaa veritulppia ja korona myös. Saisin covidin myötä automaattisesti hepariinin, koska minulla on siihen terveydelliset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis löytänyt tietoa että koronaviruksen sairastaminen olisi jotenkin terveellisempi vaihtoehto kuin rokotuksen ottaminen rytmihäiriöillesi?
Minä en todellakaan tartuta ketään yhtään enempää kuin sinä, todennäköisesti vähemmän. Minua kammottaa ja hirvittää aivan sanoinkuvaamattoman paljon, että täällä Suomessa on noin paljon kaltaisiasi täysin moraalittomia ihmishirviöitä. Nyt tiedän miltä juutalaisista tuntui aikoinaan Saksassa.
Minä suostuisin ilomielin siihen, että minua ja muita rokottamattomia ei hoideta sairaaloissa jos on paikoista pulaa, mutta eihän sellainenkaan aivan epäinhimillinen vaihtoehto ole missään vaiheessa ollut edes pöydällä, eikä sellaista vaihtoehtoa anneta! Sen sijaan se vielä tuhat kertaa epäinhimillisempi vaihtoehto, että rokottamattomat suljetaan ulos yhteiskunnasta, on ainoa mistä edes puhutaan. Ja samaan aikaan nauretaan yhtymäkohdille n-Saksaan.
"Välitämme sinusta niin paljon, että pilaamme elämäsi jos et tee kuten sanomme"
Kyllä tässä on tullut selväksi, että tämä maailma on saatanan hallussa.