Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoana miehenä naisvaltaisella alalla ei todellakaan ole hauskaa.

Vierailija
19.11.2021 |

Kyse siis hoitoalasta ja olen osaston ainoa miespuolinen työntekijä. Alussa oli niin kiva, kun tuli nuori mies porukkaan ja tasoittamaan naislaumaa. Pian olikin se huuma ohi ja alkoi syrjiminen. En kuulu porukkaan.
Tänään on kuulemma pikkujoulut, joista sain sivumennen kuulla. Minua ei tietenkään ole kutsuttu ja kun asiasta kysyin, se sivuutettiin ja annettiin ymmärtää, että omalla porukalla. No ne ei kuitenkaan ole työpaikan kustantamat.
Rajoitusten lievennettyä tulivat taas laivaristeilyt ja ravintolailla kuvioihin, ei minua niiihnkään ole pyydetty. Nuoremmat menevät omassa tyttöporukassa ja sitten nämä vanhemmat työntekijät omassaan. Tavallaan on kolme joukkuetta. Nuoremmat naistyöntekijät, vanhemmat naistyöntekijät ja minä
Olen saanut kyllä paljonkin huomautuksia ja nälvimistä ja ihan jopa suoraa vittuilua ja jopa suoraa uhoamista erään naistyöntekijän mieheltä, vaikken mitään muuta tehnyt kun menin terassilla moikkaamaan sattumalta siellä nähnyttä osaston työntekijää, hänen naistaan.
Tykkään itse työstä, mutta työyhteisöstä en. Pitää taas alkaa katsella Mollin sivuja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos keskittyisit työhön ja vapaa-ajalla vietät aikaa omien kavereittesi kanssa.

Vierailija
2/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla hieman samankaltaisia kokemuksia.

Aina silloin tällöin joku naispuolinen kollega ravintolassa lähentelee ja taputteleekin.

Eivät vain kutsu yhteisjuhliin koskaan

Vierailija
4/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen voisi viihtyä erinomaisesti. Nämä on niitä persoonakysymyksiä ja muuta vastaavaa.

Vierailija
5/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu tuollaista kenenkään katsella. Hyväksymätöntä käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Suosittelen katsomaan toista paikkaa joissa saatte osaksenne arvostusta ja olette osa porukkaa. Tsemppiä!

N30

Vierailija
6/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Meidän osastolla on 2 miestä ja kumpikin kuuluu työyhteisöön ja kaikki työpaikan kekkerit koskee heitäkin. Aina eivät osallistu kylläkään, mutta kutsuttuja ovat.

Vierailija
7/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän tää on. Naisten mustikset ukot kotona uhkailee että sähän et sitten sen työkaverin kanssa ole missään tekemisissä tai lätty lätisee ja siitä se syrjintä sitten lähtee. Tai pitävät muuten vain vastenmielisenä sikana, joka pelkällä olemassaolollaan rikkoo kanalauman yhtenäisyyden.

Vierailija
8/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yllätys. Naisvaltaisilla työpaikoilla on enemmän kyräilyä, kateellisuutta, klikkejä jms.

Vierailija
9/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös naisena kokenut syrjintää hoitoalalla muilta vanhemmilta naisilta. Jostain syystä tuolloin ei ollut muita alle 30v. työntekijöitä, kuin minä. Minulle ei kerrottu esim. pikkujouluista, koska oletettiin, että minä teen pikkujouluiltana iltavuoron ja seuraavana päivänä aamuvuoron. Tästä on toki aikaa useampi vuosi, mutta muistan kyllä miten hirveää se oli. Osastonhoitajallekaan sanominen ei auttanut, kun nuoli ihan täysin näiden frouvien peppuja. Onneksi nyt olen erilaisessa työyhteisössä.

Vierailija
10/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että olet pimpantarpeessasi yrittänyt isekä vähän jokaista vuorollaan epäonnisella tuloksella.

Vinkkinä, että väkisin ei pidä yrittää. On läpinäkyvää, jos koko ajan on kaikki pelimerkit käytössä naiset kaipuussa.

Vierailija
11/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeastaan haluaisit hengailla työporukkasi vanhojen tai vaihtoehtoisesti nuorten naisten kanssa? Itse olen nainen ja myös terveydenhuollossa töissä, mutta koskaan mikään vapaa-ajanvietto heidän kanssaan ei ole koskaan napannut. Kivoja tyyppejä ovat ja työt sujuu, mutta eivät he mun ystäviä siinä mielessä ole, että vapaa-aikanakin haluaisin juuri heidän seuraa.

Vierailija
12/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen miesvaltaisella alalla ja sama juttu.

Vierailija
13/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin koulussa ainoa poika luokalla.

En kuulunut jengiin. Päättäjäisistä lähdin sanomatta kenellekään yhtään mitään.

Kukaan ei ole perään kysellyt, vaikka myöhemmin harmitti

Vierailija
14/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion ja kunnan virastoissa, yliopistoissa ja yleensäkin julkisella sektorilla on naisvaltaisilla työpaikoilla todellista ja jatkuvaa sukupuolista syrjintää ja kiusaamista. Esimerkiksi yliopistoissa, jotenkin naisiin tai tasa-arvoon(!) liittyvissä tutkimusyksiköissä/-ryhmissä on miesten turha edes hakea mitään vakanssia. Ei tule valituksi. Ja jos pakotetaan ottamaan mies, varsinkin varattu mies, niin hänen kohtalonsa on ikävä. Tämä toiminta rahoitetaan tietenkin meiltä kerätyillä veroilla. Välillä jopa hymyilyttää tämän vauva-palstan tietämättömyys, yksisilmäisyys ja tekopyhyys.

Vierailija
15/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel kun usko sanaakaan

Vierailija
16/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nainen miesvaltaisella alalla ja sama juttu.

Avaatko vähän.

Vierailija
17/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpampom

Vierailija
18/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja mies eivät voi olla kavereita. Miehellä on aina SE mielessä

Vierailija
19/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on valitettavasti paljon juntteja, koska erityislahjakkuutta ei vaadita ja työllisyys on hyvä. Älykkään ihmisen voi olla raskasta kuunnella tempparijuttuja pitkään, sitten hän vetäytyy hieman ja häntä pidetään ylimielisenä. 

Sukupuoli ei ole ratkaisevaa, vaikka tietysti naisia on määrällisesti enemmän.

En ikinä unohda sitä, kun kävelin nuorten psyk.osastolla käytävää pitkin ja nuori mieshoitaja tivasi vihaisesti, että mikä minua hymyilyttää. 

Vierailija
20/29 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi lapsellista kiusaajajengi käytöstä. Ei jatkoon tuota työpaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi