Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä en jaksa ymmärtää, keskituloisten "rahapula" merkkitavaroiden vuoksi

Vierailija
19.11.2021 |

Lähipiirissä montakin ns keskituloista pariskuntaa, jotka valittavat jatkuvasti siitä, kun on painettava ylitöitä ja rahat ei riitä ja velanmaksua on loppuikä.

Hirveä jatkuva marina, ja ratkaisuna mielestään palkkoja pitäisi nostaa.

MITEN VOI OLLA NIIN SOKEA OMALLE KULUTUSTAVALLEEN?

Näiden kotona merkkikamaa, on Lokkivalaisimia, Marimekon käsipyyhkeet, verhot ja lakanat, lasten vaatteet Gantia, SuperDrytä, Billebeinoa ja omat Marimekkoa ja Hilfigeriä.

Eikä ole kirppiksiltä ostettuja, vaan uutena.

"No eihän nää ees ole mitään luksusmerkkejä" joo, niin, riippuu mihin vertaa. Paljon, paljon halvemmalla saa kivannäköistä ja aivan yhtä hyvälaatuista, jotka rivät vaan kilju sitä MERKKIÄ.

Olen niin kyllästynyt kuuntelemaan sitä marinaa rahojen riittämättömyydestä.

Katsokaa, miten ja mihin kulutatte!

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan siskoltani.

Hän jaksaa haukkua mun lasteni vaatteita ja kotiani.

Lasten vaatteet ostan kahdesti vuodessa second handina tutulta äidiltä. Hänellä on myös hoikka pitkäraajainen tyttö, joten kaikki käy suoraan minun kahdelle tyttärelleni. Vaatteisiin menee yhteensä muutama satanen vuodessa. Myös kumpparit ja juhlakengät tulee tuolta, lenkkarit ja muut käyttökengät on aina uusia.

Näistä "vaatemääristä" siskoni jaksaa meuhkata. Ostan tarkoituksella aika paljon, koska lapset tarvitsee varavaatteita iltikseen, harrastuksiin, mökille. Ja tosiaan ne käy kahdella lapsella, minkä jälkeen myyn vielä loput ja lahjoitan sitten ihan viimeiseksi vielä kaverini lapselle, joka on just pienempi kuin minun nuorimmainen.

Kotini kalusteet on joko täyspuisia kierrätettyjä tai sitten uusina (alennusmyynnistä) ostettuja klassikkoja. Olen asunut näiden kanssa nyt 26 vuotta ja nämä jää perinnöksi.

Harrastuksista sisko riehuu myös, ei saisi harrastaa yhtään mitään, ettei me vain luulla olevamme jotain.

Ajokorttiakaan ei olisi saanut ajaa, kun ei hänelläkään ole.

KATEUS ON EHTYMÄTÖN LUONNONVARA.

Vierailija
22/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon järkevämpää ostaa lapsillekin kestäviä vaatteita. Varsinkin jos on useampi lapsi.

Ja niitäkin saa muuten alennusmyynneistä. Minunkin opiskelijalla on edelleen Hilfigerin toppatakki, joka löydettiin seiskalla puoleen hintaan alennusmyynnistä eli sitä on nyt käytetty viisi vuotta.

Nuorempi sisko perinyt paljon vaatteita, hänelle ei ole ostettu mitään muuta kuin lenkkareita moneen vuoteen.

Suurin osa merkkivaatteista me ostetaan ulkomailta Outleteistä ja aleista.

Marimekkoa olen ostanut myös alennuksella ja Torista.

Lokkia en huolisi, mutta saahan senkin myytyä myös eteenpäin, jos ei ikuisesti halua sitä pitää.

Just tämä on tätä silmät ummessa selittelyä. Kestää muka kauemmin. Ei kestä, ihan samaa laatua kuin muutkin. Lapsellani on ollut kaksi merkkihupparia (sai lahjaksi) ja itse ostan hänelle vain halpiskauppojen meekittömiä. KATSON KUITENKIN LAADUN, EN OSTA OHUITA, EN LIRUJA, TARKISTAN MATERIAALIN, EI ESIM AKRYYLINEULEITA IKINÄ!

Pesuohjeiden mukaan pestynä ja huollettuna nämä merkkihupparit ihan täysin samanlailla kuluivat pesuissa ja käytöissä kuin halvemmatkin. Ei mitään muuta eroa, kuin se rinnuksissa kiljuva merkki.

Ap

ÄLÄ HUUDA.

Sun lastasi ei ole opetettu käsittelemään vaatteita tai tavaroita, kun teillä on mentaliteetti "aina saa uusia halpoja".

Sinä olet tumpula taloudenhoitaja.

Meillä on muuten huppareita myös esikoisen kutosluokalta ja nekin on vielä kunnossa, 7 vuoden käytön jälkeen.

:D

Olen todella tarkka talousasioissa. Näitä halpoja vaatteitakin ostetaan vain tarpeeseen, ja huollan kaikki vaatteet ja asusteet hyvin. Lapset opetettu samaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei muuten vain yksinkertaisesti ole sukulaista tai tuttua, jolta saisi lapsilleen vaatteita tai jolta voisi edullisesti niitä ostaa. Minua ärsyttää suunnattomasti kun joku tulee ylentämään itsensä sillä, ettei koskaan ikinä voisi tuhlata mihinkään niin turhaan kuin lasten (merkki)vaatteet, ja sitten tuo ilmi että itse hyvän tuurin vuoksi saa ne ilmaiseksi/halvalla ja helposti jostain. 

Ei edes minun mielestäni liity tähän keskusteluun. Yhtä hyvin se vaatteet helposti ja halvalla saava voi olla kilpavarustelussa mukana ja ylläpitää sitä asenteellaan. 

Vierailija
24/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon järkevämpää ostaa lapsillekin kestäviä vaatteita. Varsinkin jos on useampi lapsi.

Ja niitäkin saa muuten alennusmyynneistä. Minunkin opiskelijalla on edelleen Hilfigerin toppatakki, joka löydettiin seiskalla puoleen hintaan alennusmyynnistä eli sitä on nyt käytetty viisi vuotta.

Nuorempi sisko perinyt paljon vaatteita, hänelle ei ole ostettu mitään muuta kuin lenkkareita moneen vuoteen.

Lokkia en huolisi, mutta saahan senkin myytyä myös eteenpäin, jos ei ikuisesti halua sitä pitää.

Just tämä on tätä silmät ummessa selittelyä. Kestää muka kauemmin. Ei kestä, ihan samaa laatua kuin muutkin. Lapsellani on ollut kaksi merkkihupparia (sai lahjaksi) ja itse ostan hänelle vain halpiskauppojen meekittömiä. KATSON KUITENKIN LAADUN, EN OSTA OHUITA, EN LIRUJA, TARKISTAN MATERIAALIN, EI ESIM AKRYYLINEULEITA IKINÄ!

Pesuohjeiden mukaan pestynä ja huollettuna nämä merkkihupparit ihan täysin samanlailla kuluivat pesuissa ja käytöissä kuin halvemmatkin. Ei mitään muuta eroa, kuin se rinnuksissa kiljuva merkki.

Ap

ÄLÄ HUUDA.

Sun lastasi ei ole opetettu käsittelemään vaatteita tai tavaroita, kun teillä on mentaliteetti "aina saa uusia halpoja".

Sinä olet tumpula taloudenhoitaja.

Meillä on muuten huppareita myös esikoisen kutosluokalta ja nekin on vielä kunnossa, 7 vuoden käytön jälkeen.

:D

Olen todella tarkka talousasioissa. Näitä halpoja vaatteitakin ostetaan vain tarpeeseen, ja huollan kaikki vaatteet ja asusteet hyvin. Lapset opetettu samaan.

Ap

Merkillisesti vaan kaikki menee poikkeuksellisen nopeasti tärviölle. Johtuukohan siitä että kyttäät liikaa muita?

Vierailija
25/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei muuten vain yksinkertaisesti ole sukulaista tai tuttua, jolta saisi lapsilleen vaatteita tai jolta voisi edullisesti niitä ostaa. Minua ärsyttää suunnattomasti kun joku tulee ylentämään itsensä sillä, ettei koskaan ikinä voisi tuhlata mihinkään niin turhaan kuin lasten (merkki)vaatteet, ja sitten tuo ilmi että itse hyvän tuurin vuoksi saa ne ilmaiseksi/halvalla ja helposti jostain. 

Ei edes minun mielestäni liity tähän keskusteluun. Yhtä hyvin se vaatteet helposti ja halvalla saava voi olla kilpavarustelussa mukana ja ylläpitää sitä asenteellaan. 

Mitä? Kelle tämä kommentti nyt oli tarkoitettu? En ole missään sanonut saavani vaatteita ilmaiseksi tai keltään. Ihan itse ostan, halvalla tosiaan kyllä, esim Prismasta ja Tokmannilta, merkistä en suostu maksamaan.

Ap

Vierailija
26/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei vinkkinä, esim. Lidlin Esmara-merkin vaatteet ovat ihan hyvälaatuisia! Nekin kannattaa tosin tunnustella ja katsoa materiaali, poikkeuksiakin on.

Ap

Vierailija
27/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan omat vaatteeni nykyään käytännössä kokonaan 2nd handina, poislukien sukat, sukkikset ja alusvaatteet. Löytyy merkkivaatteita murto-osalla uuden hinnasta, löytyy luonnonkuituja ym ym. Samoin esim. designvalaisimia, tuoleja ja pöytiäkin löytyy käytettynä todella hyvin ja näissä ei pieni ajan patinakaan haittaa. Näiden arvo ei laske heti kaupasta uloskantaessa, vaan voin itsekin myydä nämä eteenpäin jos haluan. Olen aivan keskituloinen ja sinkkukin, mutta niin vaan kotona on villamattoa, Lokki-valaisinta jne jne ja tyyliänikin kehutaan tosi usein. Salaisuus on tosiaan siinä, että en osta uutena ja täydellä hinnalla. :)

Vierailija
28/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadiumin oman merkin kamat itsellä pysynyt pitkään hyvinä. Hinnaltaan huokeampia ja eivät ole räikeitäkään.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Tuhlailevalle mikään tulo ei riitä, koska aina keksii kyllä uutta ja kalliimpaa ostettavaa.

Vierailija
29/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomisinta oli kun ex nainen pyysi multa työttömältä voinko lainata muutaman kympin? Mulla on huonot tavat. Tupakoin, juon ja satunnaisesti pössyttelen. Miten lie mulla on jokin holtti. Viimeiset ulos otot maksoin jo ysärillä pois. Tarkennan että kun pyysi muutaman kympin niin silloin oltiin yhdessä. 

Aina asuttiin eri osoitteissa ja hyvä niin. Sanoin että anna olla. Mä tiedän muutaman kympin lainaamisesta.

Varmaan matki mua kun selitti miksi puoliväkisin maksoi takaisin. Mä olen joskus selittänyt rahan lainaamisesta. Ostin niillä takaisin maksetuilla lisää juomia.

Nainen on entinen ja ollaan edelleen puhe väleissä. Hänen sanoja. "en voi käsittää miten noin vähällä rahalla voi lainata". 

Vierailija
30/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

merkkivaatteet on vain hyvältä näyttäviä tai olevinaan, ei ne mitään laadukkaita enää ole kun tuotantokin siirretty, merkkivaatteissa muutenkin maksaa se merkki eikä vaatteeseen käytetty materiaali tai työ ja kun imago on saavutettu niin valmistuskustannukset pudotetaan, sama muissakin tuotteissa

sen sijaan kirpparilta jos löydät 20 vuotta käytetyn joka on täysin ehjänä säilynyt niin siinä on hyvä laatumittari

Vierailija
31/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdestä luin "Espoolaisperhe tienaa 9 tonnia ja senttiäkään ei jää säästöön".

Eivät ehkä yritäkään säästää, sitä en tiedä narisevatko tulojen riittämättömyyttä?

Ei ilmasto kiitä tällaisesta menosta ja ajatelkaa millaiseen kulutukseen näidenkin lapset tottuvat!

Eikö kunnon töissä (jossa hekin ovat) pitäisi vaatia: taloudellisuutta, välittämistä, vastuullisuutta?

Vierailija
32/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihmisen avuttomuutta ja yksinkertaisuutta tyhmimmillään.

Vierailija
33/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ehkä yritäkään säästää, sitä en tiedä narisevatko tulojen riittämättömyyttä?

Ei ilmasto kiitä tällaisesta menosta ja ajatelkaa millaiseen kulutukseen näidenkin lapset tottuvat!

Eikö kunnon töissä (jossa hekin ovat) pitäisi vaatia: taloudellisuutta, välittämistä, vastuullisuutta?

Heillä menee veroihin ainakin neljä tonnia.

Loput asumiseen mikä on Espoossa kallista, matkoihin, ruokaan jne niin eihän siitä mitään jää jäljelle.

Vierailija
34/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä löydät niitä halpoja, mutta kestäviä vaatteita? En osta merkkivaatteita, mutta haaveilen niistä, sillä halppisvaatteet eivät oikein istu kauniisti eivätkä kestä kulutusta kovin hyvin. (Huom. Adidas ja Nike eivät ole merkkivaatteita)

Ihan kuule esim. Tokmannilta ja Prismasta jne. Mutta lue ylempi kommenttini, täytyy toki tunnustella ja tarkistaa vaatteen materiaali ja lukea tiedot kankaasta, eikä kannata ostaa esim neuletta jos se on akryylia/akryylisekoitetta, eikä ohuita polyesterisekoite t-paitoja. Löytyy ihan kunnollisesta paksummastakin 100% puuvillasta tehtyjä paitoja vielä, kun viitsii vain selata rekin edessä.

Toki se vie 10 minuuttia totuttua enemmän aikaa, mutta siinä 10 minuutissa säästää parhaimmillaan satasia.

Ja ne "merkillisetkään" tuotteet eivät automaattisesti tarkoita, että laatu on hyvä!

Ap

Puuvillaisia löytyy, mutta silkki- tai neulepaitoja on paljon vaikeampi löytää hyvälaatuisina muuta kuin ihan oikeasti kalliista merkeistä. Lisäksi Prisman vaatteet eivät ole tyylikkäitä. En itse tosi hoikkana naisena ainakaan löydä sieltä mitään hyvin istuvaa ja kaunista vaatetta. Ne ovat enemmän tätivaatteita. Tosin niin ovat mielestäni myös Marimekko, Gant ja LV.

Vierailija
35/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadiumin oman merkin kamat itsellä pysynyt pitkään hyvinä. Hinnaltaan huokeampia ja eivät ole räikeitäkään.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Tuhlailevalle mikään tulo ei riitä, koska aina keksii kyllä uutta ja kalliimpaa ostettavaa.

SOC:in urheiluvaatteet eivät ainakaan kestä kovin hyvin. Heijastimet lähteneet irti vuoden jälkeen. 

Vierailija
36/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne toisten kulutustottumukset ap:lle kuuluu?

Vierailija
37/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärtänyt lukemaasi, niin valituksensa rahapulasta kuuluu, ihan siis kirjaimellisesti. Kaipa se perimmäinen syykin (kulutustottumukset) sitten, on ainakin ihan näkösällä joka kerran kun heillä käy tai heitä näkee.

Ap

Vierailija
38/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärtänyt lukemaasi, niin valituksensa rahapulasta kuuluu, ihan siis kirjaimellisesti. Kaipa se perimmäinen syykin (kulutustottumukset) sitten, on ainakin ihan näkösällä joka kerran kun heillä käy tai heitä näkee.

Ap

voi pikku-uhria

Vierailija
39/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loput asumiseen mikä on Espoossa kallista, matkoihin, ruokaan jne niin eihän siitä mitään jää jäljelle.

Viidestä tonnista ei jää mitään jäljelle :D

On kyllä vika muuallakin kuin Espoossa asumisessa. Ja kyseisistä henkilöistä en tiedä marisevatko rahapulaansa, mutta jos, niin olisikohan aika muuttaa pikkusen toiseen suuntaan.

Ap

Vierailija
40/149 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viidestä tonnista ei jää mitään jäljelle :D

On kyllä vika muuallakin kuin Espoossa asumisessa. Ja kyseisistä henkilöistä en tiedä marisevatko rahapulaansa, mutta jos, niin olisikohan aika muuttaa pikkusen toiseen suuntaan.

Ap

Jos on lapsiperhe, se asuminen voi niellä kolme tonnia kuukaudessa.

Ruoka, vakuutukset, sähkö, vesi, työmatkat, ainakin yksi auto koska Espoossa on vaikea asua ilman autoa, lasten kulut, niin siinä sitten se kaksi tonnia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi