Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie halluun sannoo jottain, mie eppäilen, että joku arvaa. Tiiättekö työ, missä mie voisin assuu?
Ooks karjalainen? Ihana murre joka tapaukses. <3
Pohjois-Karjalasta
Eli savolainen savosta
Just täs bongasin tän ja täs ennen ruuan valmistumista aattelin vähä tähän osallistuu ja kirjottaa parit lauseet. Täähä oliki tosi mukava idea aloittajalta.
Van minä en kehtoa ruveta tämmössie arvuuttelemmaan, ihan jonninjoutavvoa höpöttellyö.
Kaopassa pitäs käyä van niihän tuo kehtuuttaa millään jaksas völjäytyä teältä sohvanpohjalta. Ei helekatti, kait se jotenni on veännettävä ihtesä teältä ylös. Onko tämä lorvikatari vai mikä lie, en tiiä!
Alompa kirijottaan illan kuluksi muutaman lausseen. Vaikka ei kyllä ylleesä oo tapana vauva-palstoilla aikkaa viettääkkää, nii tämä oli tarpeeksi hauska alotus. Mukavvaa talavia kaikille muillekki!
Vierailija kirjoitti:
Kaopassa pitäs käyä van niihän tuo kehtuuttaa millään jaksas völjäytyä teältä sohvanpohjalta. Ei helekatti, kait se jotenni on veännettävä ihtesä teältä ylös. Onko tämä lorvikatari vai mikä lie, en tiiä!
Ja pilikkuhi putos tuosta kehtuuttaa-sanan jälestä.. ei tule tolokkua tästä hommasta nyt kyllä! Se on saakeli lähettävä sinne kaoppaan tästä typerehtämästä.
Enkyllä oikeen arvaa, Tuo jolla on lorvikatarrion ilmeisesti itäsuomesta.
Käytetäänkö jossain m kirjainta n kirjaimen sijasta.
Mikä on nääveli? Nenä? En ole kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä meen bärtsille luudaa ku faija stikkaa bulin kaijarin sköneen.
Inkerin suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä oon niin pölijä että putosin lapsena piuvasta kun piuvasin liian nopiaa. Ihan vasiten teheny ilikeyttä , ku sänkkäsin lappapuuroa.
( Olipa vaikeaa, kun en ole asunut ko paikkakunnalla moniin vuosikymmeniin)
Jostain päin Savoa?
Kemijärvi
Voitasko nyt syyä kun miulla on kauhee nälkä? Tuntuu että maha möyrii hullun lailla eikä ajatuskaa enää kulje. On tää nii hirvveetä tää ajatustyö ettei mittään tule. On se nii vaikkeeta tää elämä
J kirjain d kirjaimen paikalla. Esim. käjet. Onko jostain pohjoisesta.
Kyll mul ol tommttii ja tämmöttii...... Käin postilaukull..
Mikä on maailman homoin nimi?
- P ut1n 😄
Teällä on nyjjo pimii. Ei ou yhtääv valuu
Em mää viitti kirjottaa.