Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Van on mukava kahtoa lasista kun jänikset juosta pökittää peräkannoa takapihalla. Liekkö heillä jo kevättä rinnassa vae revviiritaestelut mänössä.
Kaennuusta päen taejjat olla.
Ovet klapajaa ja läskit fletajaa
Mä skulaan skittaa ja oon skulannut Hanoi Rockissa ja mull on aina kolkyt donaa fikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Van on mukava kahtoa lasista kun jänikset juosta pökittää peräkannoa takapihalla. Liekkö heillä jo kevättä rinnassa vae revviiritaestelut mänössä.
Kaennuusta päen taejjat olla.
Oekein arvasit!
Nyt ulukona alako rätkimmään lunta,
johan tuo oesi riittäny van minkäpä sille tekköö.
Hyvä talavi on kyllä ollu.
Emmää tiärä mistä alottaja o, mutta saattas olla jostain pirkammaalta. Meinaa mää oon ainaki ja yks mitä on sanottu ni meijä, tai meirä, ihammilaivaa ni murteesa sanotaa polliisiki vähintää kahrella ällällä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa mää vai?
Porist vai Turust? Tykkään enemmän Porist, joten sanon että Porist.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmie haluu osallistuu.
En miekään.
Miul tuli jotenki nii ikävä Lappeenrantaan.
Mie en ottana pikkilöitä ja olen tervehe kuin pukki
Myö siivota jytällettiin oamupäevä, matot oli ulukona ja lattiethi nihkeällä pyyhittiin.
Nyt pottumuussi tekkeillä.
Mukava näen eläkelläesenä elellä.
Tuleksie pilikile? Otama kelekan ja lähemä.
Vierailija kirjoitti:
Ovet klapajaa ja läskit fletajaa
Etelä-Pohjanmaa
Vierailija kirjoitti:
Tuleksie pilikile? Otama kelekan ja lähemä.
Pohjoiseen sais lähteä. Kemijärvi? Rovaniemi?
Minoon ihimetelly minkä tähären ihimisillä on niin maharoton kiireh joka paikkahan nykyää. Minen rupea ruokaani hotalehtimaha aamulla vaa sen takia notta ehtiisin minuuttia aikaisemmi työpaikalle. Ei oo näin pruukattu teherä meilläpäi mutta aina on hyvä tullu. Nykymaalimas o niin monellaasta märännääsyyttä, sano. Köppääset kossitki on nii olevinaha ja akat kulukoo raitilla rehevää vaikka maitoperunoohinki vettä laittavat.
Tännään on mahottoman tuhununenkeli keli.
Miun murre on päässyt ruostumaan vuosien saatossa, harmi. No kahotaan tunnistatteko työ.
Näin puhutaan kyllä Kainuussa, just eikä melkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ingen kan gissa var bor jag?
Pöljä! Jos haluat ruotsiksi trollata, niin opettelepa sitä ruotsia sitten.
Gyl mä niimbal gauhiast ihmettele ny...
Vierailija kirjoitti:
Hamala kamala ähläm sähläm
Mosulin liepeiltä?
Hamala kamala ähläm sähläm