Kirjoita murteellasi, toiset arvaa kotiseutusi
Mulle tuli tällane mielee. Mut muistakaa kirjottaa vähä enemmä tekstii, et siit pystyy päätteleen teiän kotiseutuu paremmi. Ymmärsitteks te? Ymmärsik sä kans? No, ite mä ny puhu tällasta aika yleiskieltä, mut sen ny varmaa ainaki näkee, oonks mä idästä vai lännest.
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Buorre beaivi. Mii gullo?
saamen kieltä ny puhutaan aika isolla alueella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkitukko
Lappajärvi.
Melkein oikein! Alajärvi olis ollu napakymppi
Suomesa on palijo kaupunkeja, mutta yks on mulle se rakkain. Aina ku mää käyn sielä, ni tullee sellanen olo että on kotona. Ossaakko arvata misä sillon oon?
Vierailija kirjoitti:
Ristus notta ramaasoo töiren jälekehen!
Juha Mietaan suunnalta
No, kaippa mää jouvan tähän jottain kirijottammaan. Mutta jouvakko nää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää kävelin tänää yksi tota meijä vanhaa maantiät pitki. Mul on tapan ain välil käyr lenkil, ko se jotenki vähä piristä, eikä viitti ol koko päivä sisäl . Saa raikast ilma tarppeeks. Ole mää kyl viäl tarjennu käyr pyäräilemässäki, vaikkei mul mittä huippuvarustei ol. Kerrospukeutumisel ei tul kylmä. Mää päätin eile viäl iltapäiväl pest auto. Painepesuril mää tohotin sen, mul o sen verra tota sarevet tynnyreis. Noi hiakkatiät on nii kauhia kurassi tähä aikka vuarest, vaik normaaliste vois ol täys talvi.
Pori, satakunta 😁
Ei muute ol Porist. Mää asu Euras 😀 Sit mää huamasi semsenki asia, et ko tämä puheli yrittä kauhiast korjat mu teksti, et ei se iha lailes o joka kohras mut sinne päi
😂
Kyllä mää tiärän kun mulla on tää pipa pääs.
Kyl mää olin niin pal yllättyny ku Suomeen muutin, et suomest on kaks versioo: puhe- ja kirjoituskieli. Murteist pumattakaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyl mää olin niin pal yllättyny ku Suomeen muutin, et suomest on kaks versioo: puhe- ja kirjoituskieli. Murteist pumattakaa!
Siis kirjotus, menee nää versiot välil sekasi...
Älä verä, se ei pirä, se on meriveres märäntyny.
Vierailija kirjoitti:
Älä verä, se ei pirä, se on meriveres märäntyny.[
Jostain Turun läheltä 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä verä, se ei pirä, se on meriveres märäntyny.[
Jostain Turun läheltä 😀
Hyvin arvattu, Pori oikea vastaus.
Emmää mittää tiär, mutta kammottava pimiä o.
Emmää jaksa, kummun tarttis mennä laittaa viälä pyykikki tonne narulle kuivaa. Sitkuoli viälä sata muutaki hommaa mitä piti tehrä kuvvaan muistas mitä nekin oli...
Ei muute ol Porist. Mää asu Euras 😀 Sit mää huamasi semsenki asia, et ko tämä puheli yrittä kauhiast korjat mu teksti, et ei se iha lailes o joka kohras mut sinne päi