Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelussa kyseltiin terveydentilasta ja yksityiselämästä

Vierailija
18.11.2021 |

Ihan perustoimistotyö oli kyseessä. Menisitkö tuollaiseen paikkaan mielelläsi töihin?

Kommentit (270)

Vierailija
81/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että terveys on hyvä (mielenterveys ei ole mutta se ei työnantajalle kuulu.).

Yksityiselämästä sanoisin että asun kaupunginosassa X ja mulla on koira ja harrastan ulkoilua  ja valokuvausta. (mulla on myös mies mutta sekään ei työnantajalle kuulu. Enkä halua mainita miestä ettei heti aleta miettimään lapsia, joita en halua)

Sairastaminen ja mielenterveys tulisi kuulua työnantajalle. Vai haluatko, että lastasi esimerkiksi opettaa mielessairas teknisen työn opettaja, joka ei huolehdi, meneekö lapsen käsi jännesahaan vai ei? Tai bussikuski, joka aikoo tehdä itsarin, kun bussi on täpötäysi…

Tavallisesti valitun pitää käydä työterveyden arvioitavana ennen kuin voi ottaa paikan lopullisesti vastaan. Työterveys arvioi, onko fyysisesti ja psyykkisesti kykenevä tekemään kyseistä työtä. Sen pitää riittää myös työnantajalle. 

Vierailija
82/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nyt on kyllä niin että näillä kysymysten pakoilijoilla on jotain salattavaa. Normaali ihminen kykenee small talkiin esim. perheestään ja harrastuksistaan.

Small talk on eri asia kuin yksityisasioiden urkkiminen. 

Esim. "Asustelen Jyväskylässä ja harrastan joogaa ja pianonsoittoa" on small talkia, mutta "Aiotko hankkia lapsia" ei ole. 

Mitä vikaa kysyä lasten hankinnasta? Aika pirun oleellinen tieto työnantajalle.

Voihan siihen vastata, että ei ole suunnitelmissa. Suunnitelmat voivat kyllä muuttua. Miksei työnantaja kysy, aikooko työntekijä olla heillä töissä eläkeikään asti? Siihen pitää sitten tietää aikooko jossain vaiheessa vaihtaa paikkakuntaa tai menettää henkensä ennen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mite te jaksatte loukkaantua tommosista pikkuasioista? Kuulostaa siltä, että teillä todellakin on jotain salattavaa noilla elämän osa-alueilla.

Kuka täällä on loukkaantunut? Se kun on ihan lakisääteistä, mitä työhaastattelussa saa kysyä ja mitä ei. Se, että on tietoinen oikeuksistaan, ei tarkoita loukkaantumista. 

Kuulostat ihan teiniltä, joka kovaan ääneen huutaa niistä oikeuksistaan. En itse jaksaisi tuollaisia asioita edes pähkäillä, saako kysyä vai ei tai loukkaako jokin ihan asiallisesti esitetty asiallinen kysymys minun oikeuksiani. Tosin mulla nyt ei ole mitään salattavaakaan noissa asioissa, niin on helppo vastatakin rehellisesti ja mukisematta vetoamatta oikeuksiini.

Ihan olen aikuinen ja sen verran työkokemusta löytyy, ettei tarvitse suostua mihin tahansa. Ymmärrän, että teillä kokemattomilla on vähän eri tilanne. Mutta ei silti kannata mihin tahansa suostua. Se on ihan omakin etusi, että olet tietoinen oikeuksistasi. Niin sinua ei päästä vedättämään. 

Keski-ikäinen aikuinen olen minäkin. En koe, että tuollaisten kysymysten esittäminen on mitenkään vedättämistä enkä itse mieltäni sellaisista pahoita. Niin kuin jo sanoin, niin ei mulla ole syytä sellaiseen. Joidenkin on ehkä vaikea ymmärtää sitä.

Harmi, että mahdollistat laittoman toiminnan olemalla lörppäsuu. Mikään ei koskaan muutu, jos ei epäasialliseen toimintaan puututa. Se kun ei ole sinun kokemuksestasi kiinni, mikä on laillista ja mikä ei. 

Oletpas sä kireä pipoinen. Mahtaa ärsyttää, että kaikkien ei tarvitse olla.

Vierailija
84/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mite te jaksatte loukkaantua tommosista pikkuasioista? Kuulostaa siltä, että teillä todellakin on jotain salattavaa noilla elämän osa-alueilla.

Kuka täällä on loukkaantunut? Se kun on ihan lakisääteistä, mitä työhaastattelussa saa kysyä ja mitä ei. Se, että on tietoinen oikeuksistaan, ei tarkoita loukkaantumista. 

Kuulostat ihan teiniltä, joka kovaan ääneen huutaa niistä oikeuksistaan. En itse jaksaisi tuollaisia asioita edes pähkäillä, saako kysyä vai ei tai loukkaako jokin ihan asiallisesti esitetty asiallinen kysymys minun oikeuksiani. Tosin mulla nyt ei ole mitään salattavaakaan noissa asioissa, niin on helppo vastatakin rehellisesti ja mukisematta vetoamatta oikeuksiini.

Hah! Sinisilmäinen lapsi siellä kuvittelee, että kaikki kuuluu laulaa, jos vaan kysytään. Juuri tuollaisia höppänöitä työnantajat palkkaavat mielellään, koska teitä voi vedättää miten tahansa, kun "en mä jaksa pitää huolta siitä, että minua kohdellaan oikein eikä laittomuuksia tapahdu". Teidän höppänöiden takia kepulikonsteille ei koskaan tule stoppia, kun aina löytyy uusi naiivi ihminen, jota vedättää. 

Nyt oli kyllä niin lasa vajonnut kommentti, että huhhuh... Sulla varmasti tuottaisi vaikeuksia pysyä asiallisena haastattelu ym haastavissa tilanteissa. On tuo provosoitumiskynnys niin matalalla.

Ei ole koskaan tuottanut ongelmia. Aina on onnistunut asiallisesti ohittaa asiattomat kysymykset. Aika harvoin niitä onneksi on kohdalle tullut. Silloin kun tulee sanon "Kiitos, mutta tämä työpaikka ei olekaan minua varten" 

Lol! tuskin olet niin haluttu, että sanot haastattelussa, että tämä taisi olla tässä 😁 Jotain rajaa sentään fantasiaan…

Ikävä pilata ilosi, mutta kyllä sen verran haluttu olen, että mihin tahansa paskaan ei tarvitse suostua. 25 vuotta työkokemusta ja ihan ensimmäisiä teininä tehtyjä hanttihommia lukuun ottamatta olen itse saanut valita, mihin työhön suostun ja mihin en. Päivääkään en ole ollut työtön sen jälkeen, kun valmistuin. Katsos, kun hoitaa hommasta kunnolla, käy jopa niin, että ihan kysytään töihin. Ei tarvitse nöyrtyä mihin tahansa. 

Vierailija
85/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah! Sinisilmäinen lapsi siellä kuvittelee, että kaikki kuuluu laulaa, jos vaan kysytään. Juuri tuollaisia höppänöitä työnantajat palkkaavat mielellään, koska teitä voi vedättää miten tahansa, kun "en mä jaksa pitää huolta siitä, että minua kohdellaan oikein eikä laittomuuksia tapahdu". Teidän höppänöiden takia kepulikonsteille ei koskaan tule stoppia, kun aina löytyy uusi naiivi ihminen, jota vedättää. 

Nyt oli kyllä niin lasa vajonnut kommentti, että huhhuh... Sulla varmasti tuottaisi vaikeuksia pysyä asiallisena haastattelu ym haastavissa tilanteissa. On tuo provosoitumiskynnys niin matalalla.

Ei ole koskaan tuottanut ongelmia. Aina on onnistunut asiallisesti ohittaa asiattomat kysymykset. Aika harvoin niitä onneksi on kohdalle tullut. Silloin kun tulee sanon "Kiitos, mutta tämä työpaikka ei olekaan minua varten" 

Lol! tuskin olet niin haluttu, että sanot haastattelussa, että tämä taisi olla tässä 😁 Jotain rajaa sentään fantasiaan…

Omasta halusta työpaikkaa vaihtava voi lopettaa hakuprosessin ihan missä vaiheessa haluaa. Ei kaikki työnhakijat ole työttömiä, joita te-toimisto vahtaa.

Vierailija
86/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hakuaa palkata koko jana sairaslomalla olevan tai sellaisen, joka on kohta raskaana?

No sitä et palkatessasi tiedä, kun on koko ajan sairaana tai kohta raskaana. 

Siksi kannattaa skipata suoraan ainakin naiset < 40v. 

Hehheeh! Ei se ikää katso.

Vaihdoin itse työpaikkaa juuri ennen kuin täytin 40. Tulin raskaaksi ja jäin äitiyslomalle 7 kk jälkeen. Nyt 41-vuotiaana palasin jonkun aikaa sitten äitiyslomalta ja huomasin että olen taas raskaana (ihan toivottu).

Näin se elämä vaan menee, kaikkea ei voi suunnitella ja työnantajan on vaan varauduttava yllätyksiin.

Yhdenkään työnantajan ei pitäisi joutua maksamaan toisten räkänokista sentin senttiä. Hyvä syy palkata vaan miehiä.

Voihan ne miehetkin jäädä vanhempainvapaalle, hoitovapaalle ja sairaan lapsen kanssa kotiin. Mitä useampi mies noin tekee, sitä parempi.

Voi ja seuraavissa YT:issä voikin sitten laittaa hatun jo valmiiksi päähän hyvästejä varten

Ai sinun firmasi antaa kenkää perheellisille. Mutta ei kai se haittaa merkittävästi yrityksen toimintaa, kun se tapahtuu ainoastaan pääsi sisällä.

Vierailija
87/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan olen aikuinen ja sen verran työkokemusta löytyy, ettei tarvitse suostua mihin tahansa. Ymmärrän, että teillä kokemattomilla on vähän eri tilanne. Mutta ei silti kannata mihin tahansa suostua. Se on ihan omakin etusi, että olet tietoinen oikeuksistasi. Niin sinua ei päästä vedättämään. 

Keski-ikäinen aikuinen olen minäkin. En koe, että tuollaisten kysymysten esittäminen on mitenkään vedättämistä enkä itse mieltäni sellaisista pahoita. Niin kuin jo sanoin, niin ei mulla ole syytä sellaiseen. Joidenkin on ehkä vaikea ymmärtää sitä.

Harmi, että mahdollistat laittoman toiminnan olemalla lörppäsuu. Mikään ei koskaan muutu, jos ei epäasialliseen toimintaan puututa. Se kun ei ole sinun kokemuksestasi kiinni, mikä on laillista ja mikä ei. 

Oletpas sä kireä pipoinen. Mahtaa ärsyttää, että kaikkien ei tarvitse olla.

Se mitään kirepäpipoisuutta ole, että pitää huolen työhaastattelun laillisuudesta. Sinulle ilmeisesti sekin ok, että työnantaja koskettelee sinua minne sattuu tai jättää palkan maksamatta tms. Kun laki kerran sinulle yhdentekevä asia. 

Vierailija
88/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikkusaikuttajat on raskaita työyhteisössä. Siksi soitan edelliselle työnantajalle aina ja kysyn, miten on duunit hoidettu. Ollaan pois lasten takia ja ollaan itse saikulla maksimimäärä mitä voi olla ennen kuin tippuu tuille. Kuka tällaista lokkia haluaa töihin??

Pitäisi olla oikeus kysyä jo suoraan, hoidstko työsi vai tuletko saikuttamaan vaan.

Jos ihan oikeasti hoidat rekrytointeja, tiedät varmaan sen, ettet voi kysellä tietoja henkilöstä ilman hänen suostumustaan.

Aika paha pattitilanne, koska ilman noita tietoja ei voi taas palkata.

Ei oikeastaan. Se on lähinnä teidän yrityksenne ongelma, jos ette uskalla palkata ihmisiä töihin.

Ilman referenssiä en palkkaa ketään. 

Mikä estää sinua kysymästä haastateltavalta saatko soitella edelliselle työnantajalle? Et vaikuta tietävän mitään rekrytoinnista.

Edelliselle työnantajalle saa soittaa ihan lupia kyselemättäkin. Häneltä voi kysyä suoraan, onko ollut hyvä työntekijä ja suositteleeko tätä uuteen paikkaan.

Ei saa. Etkä saa edes googlailla hakijasta tietoja. Et ole koskaan tainnut edes käydä työhaastattelussa? Sen verran hataralla pohjalla työelämätietosi ovat.

Työhakemuksissa tavallisesti mainitaan suosittelija (sellaista kysytään rekrylomakkeissakin). Meinaatko tosissasi, että ihminen voisi laittaa papereihinsa ihan mitä työpaikkoja haluaa eikä rekrytoija voi mitenkään varmistaa, että tyyppi on oikeasti ollut kyseisessä paikassa töissä? 

Vierailija
89/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomakaruselli pyörii kiitettävästi kunnallisilla naisvaltaisilla aloilla, kun heikommat astiat jäävät matalalla kynnyksellä itse ja lasten kanssa kotiin potemaan. Sitten tulevat välillä töihin, toki lähinnä puhumaan lapsistaan.

Töistä viis, mut sama palkka pitää olla ja rekryissä ei naisia saa syrjiä. Just just.

Monessa perheessä ajatellaa, että helpompi on jäädä kotiin sen, jolla on heikompi palkka. Samoin kunnalliselta alalta ei kovin helposti saa potkuja. Siten yksityisellä puolella isoa tiliä takova mies jää töihin. Yksityisellä voi saada kenkää tosi helposti, ei siellä voi olla koko ajan lapsen takia kotona. Usein on niin, että kun yksi lapsi sairastaa, kohta on seuraava sängyn pohjalla.

Meidän perheessämme jaetaan lapsen takia poissaolot puoliksi. Olemme joka toinen kerta vuorollamme kotona. Minä olen kunnalla ja saan parempaa palkkaa, mies on yksityisellä työntekijä ja tienaa puolta vähemmän. Vanhemmalla nyt kuitenkin on se lakisääteinen mahdollisuus olla kolme päivää sairaan alle 10-vuotiaan lapsen kanssa kotona. Minä olin myös palkattomana viikon kotona lapsen kanssa, kun koululuokka päättyi karanteeniin – siihen on oikeus jopa 16-vuotiaaseen asti. Palkanmenetyksen saa anoa Kelasta sitten takautuvasti.

Eikös se lapsi saa nykyäön olla jo 12v ja neljä päivää, josta neljäs päivä tosin palkaton. Silloin kai se isä jä- hoitamaan lasta, että palkka juoksee koko ajan. Tuet maksimoidaan ja yhteiskuntaa käytetään hyväksi kaikessa.

Odotan sitä päivää, kun ollaan amerikan mallissa.

Lapsen hoitovapaakin on muuttunut Suomessa automaattiseksi vapaaksi, kun se ei edes sitä oikeasti ole, vaan se on säädetty ajaksi vanhemmalle hoitaa lapsen hoito, eli esim sitten palkata joku hoitamaan lasta. Mutta kun ei, ollaan vaan kotona ja yhteiskunta maksaa.

Vierailija
90/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hakuaa palkata koko jana sairaslomalla olevan tai sellaisen, joka on kohta raskaana?

No sitä et palkatessasi tiedä, kun on koko ajan sairaana tai kohta raskaana. 

Siksi kannattaa skipata suoraan ainakin naiset < 40v. 

Hehheeh! Ei se ikää katso.

Vaihdoin itse työpaikkaa juuri ennen kuin täytin 40. Tulin raskaaksi ja jäin äitiyslomalle 7 kk jälkeen. Nyt 41-vuotiaana palasin jonkun aikaa sitten äitiyslomalta ja huomasin että olen taas raskaana (ihan toivottu).

Näin se elämä vaan menee, kaikkea ei voi suunnitella ja työnantajan on vaan varauduttava yllätyksiin.

Yhdenkään työnantajan ei pitäisi joutua maksamaan toisten räkänokista sentin senttiä. Hyvä syy palkata vaan miehiä.

Vanhempainvapaan voi käyttää myös mies. Ja isyyslomakin on ihan lakisääteinen juttu. Eli voit palkata vain muunsukupuolisia, jotka eivät pysty lisääntymään :D

Adoptiossakin saa jäädä perhevapaille.

Vierailija
91/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nyt on kyllä niin että näillä kysymysten pakoilijoilla on jotain salattavaa. Normaali ihminen kykenee small talkiin esim. perheestään ja harrastuksistaan.

Normaalia small takkia ei ole se, että tavanomaiseen toimistotyöhön hakevalta ihmiseltä udellaan haastattelussa onko terveydessä tai yksityiselämässä jotain sellaista, joka hankaloittaa työntekoa.

On multa kysytty esim onko terveyden kannalta mitään estettä tämän kyseisen työn teolle, en nyt sanatarkkaan muista, mutta jotenkin noin se meni. Ja ihan asiallinen kysymys oli. Mielestäni oikein oleellinenkin.

Millaiseen työhön hait? Toimistohommissa ei ole ikinä aiemmin udeltu terveydestä mitään.

Vierailija
92/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalia small takkia ei ole se, että tavanomaiseen toimistotyöhön hakevalta ihmiseltä udellaan haastattelussa onko terveydessä tai yksityiselämässä jotain sellaista, joka hankaloittaa työntekoa.

On multa kysytty esim onko terveyden kannalta mitään estettä tämän kyseisen työn teolle, en nyt sanatarkkaan muista, mutta jotenkin noin se meni. Ja ihan asiallinen kysymys oli. Mielestäni oikein oleellinenkin.

Yleensä noin perusasia selviää jo ennen haastattelua. Eihän kukaan nyt hae työtä, jota ei pysty tekemään. Tai ainakaan kukaan täysipäinen ei niin tee. 

Vierailija
93/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikkusaikuttajat on raskaita työyhteisössä. Siksi soitan edelliselle työnantajalle aina ja kysyn, miten on duunit hoidettu. Ollaan pois lasten takia ja ollaan itse saikulla maksimimäärä mitä voi olla ennen kuin tippuu tuille. Kuka tällaista lokkia haluaa töihin??

Pitäisi olla oikeus kysyä jo suoraan, hoidstko työsi vai tuletko saikuttamaan vaan.

Jos ihan oikeasti hoidat rekrytointeja, tiedät varmaan sen, ettet voi kysellä tietoja henkilöstä ilman hänen suostumustaan.

Aika paha pattitilanne, koska ilman noita tietoja ei voi taas palkata.

Ei oikeastaan. Se on lähinnä teidän yrityksenne ongelma, jos ette uskalla palkata ihmisiä töihin.

Ilman referenssiä en palkkaa ketään. 

Mikä estää sinua kysymästä haastateltavalta saatko soitella edelliselle työnantajalle? Et vaikuta tietävän mitään rekrytoinnista.

Edelliselle työnantajalle saa soittaa ihan lupia kyselemättäkin. Häneltä voi kysyä suoraan, onko ollut hyvä työntekijä ja suositteleeko tätä uuteen paikkaan.

Ei saa. Etkä saa edes googlailla hakijasta tietoja. Et ole koskaan tainnut edes käydä työhaastattelussa? Sen verran hataralla pohjalla työelämätietosi ovat.

Työhakemuksissa tavallisesti mainitaan suosittelija (sellaista kysytään rekrylomakkeissakin). Meinaatko tosissasi, että ihminen voisi laittaa papereihinsa ihan mitä työpaikkoja haluaa eikä rekrytoija voi mitenkään varmistaa, että tyyppi on oikeasti ollut kyseisessä paikassa töissä? 

Olen ilmeisesti hakenut korkeamman tason työpaikkoihin kuin sinun hikipajasi. Aina haastatteluissa on vielä erikseen kysytty saako suosittelijoihin olla yhteydessä.

Vierailija
94/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan kaksijakoiselta persoonalta, jos todella olet sama vastaaja kuin tuo aikaisempi! Juuri sellaiselta, joka saattaa pimahtaa koska tahansa....

Vierailija
95/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mutta kukaam ei estä tekemästä puheluita. Meinasitko ihan oikeista, että asiantuntijatöihin, joissa ihmisellä on vastuulla yhtä sun toista ei soitettaisi edellisiin työpaikkoihin?

Entäs kirjalliset suositukset edelliseltä työnantajalta? Vai onko sekin kielletty? Pistääkö edellinen työnantaja vahingon kiertämään ja suosittelee niin peevelisti?

Työtodistus on toki hieno juttu, mutta suositukset tähän lisäksi.

Vierailija
96/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiseen työhön hait? Toimistohommissa ei ole ikinä aiemmin udeltu terveydestä mitään.

Ikinä aiemmin? Ihan niin kuin olisit tietoinen kaikista aiemmista haastatteluista toimistohommiin?

Vierailija
97/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työnantaja ajattelee että jotain salattavaa on tässä kyllä nytten.

Vierailija
98/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Small talk on eri asia kuin yksityisasioiden urkkiminen. 

Esim. "Asustelen Jyväskylässä ja harrastan joogaa ja pianonsoittoa" on small talkia, mutta "Aiotko hankkia lapsia" ei ole. 

Mitä vikaa kysyä lasten hankinnasta? Aika pirun oleellinen tieto työnantajalle.

Olen jo valmistautunut siihen että en tule ikinä saamaan töitä jos vastaan rehellisesti. Lapsi on toiveissa mutta en usko hetkeäkään että tulee tapahtumaan hetkessä saati kahdessa näillä hedelmällisyysongelmilla. Matka yrityksen alusta lapseen tulee viemään luultavasti vuosia ja olisin mielelläni ne vuodet töissä mutta en usko sen olevan mahdollista jos olen rehellinen.

Vierailija
99/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä pilata ilosi, mutta kyllä sen verran haluttu olen, että mihin tahansa paskaan ei tarvitse suostua. 25 vuotta työkokemusta ja ihan ensimmäisiä teininä tehtyjä hanttihommia lukuun ottamatta olen itse saanut valita, mihin työhön suostun ja mihin en. Päivääkään en ole ollut työtön sen jälkeen, kun valmistuin. Katsos, kun hoitaa hommasta kunnolla, käy jopa niin, että ihan kysytään töihin. Ei tarvitse nöyrtyä mihin tahansa. 

No, mistäs se uusi työnajnatja tietää, miten työsi olet hoitanut?

En ole eläessäni vielä nöhnyt yhtäkään haastateltavaa, joka poistuisi haastattelusta ominpäin. Sen sijaan olen nöhnyt haastateltavia, jotka suorastaan antaa tarkootuksellaan itsestään sellaisen kuvan, ettei häntä palkattaisi. Olisikin hyvä, että työkkärillä olisi asiointikanava, jonne voisi ilmoittaa suoraan tällaiset hakijat, jott saavat karenssin.

Vierailija
100/270 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä aiemmin? Ihan niin kuin olisit tietoinen kaikista aiemmista haastatteluista toimistohommiin?

Et viitsi kertoa millaiseen työhön hait? Kommentoin omalta kokemuspohjalta miten työhaastattelut toimistotyöhön ovat aiemmin sujuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi