Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei vieläkään tullut baarista kotiin

Vierailija
08.02.2015 |

Hei!

Heräsin äsken ja huomasin, että avomieheni ei vieläkään ole tullut poikien baarireissulta kotiin. Kello on kuitenkin kohta jo seitsemän. En ole ennen tehnyt AV:lle aloituksia mutta nyt kysyisin teiltä, että mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa? Kotiin tuleminen vasta aamuisin alkaa jo olla lähes jokaviikonloppuinen rutiini. Itse en oikein tykkää baareissa notkua, mutta ymmärrän kyllä, että mieheni haluaa käydä kavereidensa kanssa ulkona. Mutta en oikein jaksa enää sitä, että poikien reissuille lähdetään mahdollisesti jo lauantaina päivällä ja kotiin saavutaan sunnuntaiaamuisin vasta 6-7 aikaan. Asumme muutaman kilometrin päässä kaupungin keskustasta, ja käveltenkin kotimatkaan menee vain puolisen tuntia.

Kaiken lisäksi olen itse ollut koko viikonlopun kuumeessa ja minusta olisi ollut kivaa, jos mieheni olisi jäänyt kanssani kotiin esim. elokuvia kuumeessa. Emme ehdi arkisin viettää paljonkaan aikaa yhdessä, koska opiskelu ja gradun kirjoittaminen vievät tällä hetkellä suuren osan ajastani. Mieheni toki käy jo töissä. Siksikin haluaisin viettää hänen kanssaan enemmän aikaa näin viikonloppuisin. Olemme jo keskustelleet ja riidelleet moneen kertaan näistä baarireissuista, mutta mikään ei muutu. Mieheni ei edes ilmoita mitään, kun ilta venähtää näin pitkäksi. Hän ei usein aamuöisin vastaa puhelimeenkaan vaikka yrittäisin soittaa ja kysellä missä hän menee.

Mieheni on lapsirakas ja toivoo ainakin kahta lasta. Olen sanonut hänelle, etten voi ajatellakaan hankkivani lapsia, kun hän riekkuu viikonloppuisin aamuun asti baarissa. Hän on vain todennut muuttavansa tapansa heti, jos lapsia tulisi. En vain itse jaksa uskoa siihen.

Taustatietona kerrottakoon, että olemme olleet jo seitsemän vuotta yhdessä. Mistään ihan tuoreesta parista ei siis enää ole kyse. En pysty koskaan viikonloppuisin nukkumaankaan kovin hyvin, koska aina vain mietin missä se mieheni taas mahtaa pyöriä.

Joten mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa? Tai herättääkö tämä muuten jotain ajatuksia?

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita on monen laisia. Jos et itse halua tuollaista käytöstä katsella niin keskustele miehesi kanssa vakavasti.

Voi olla että ero on edessä ellei yhteistä säveltä löydy. Älä kiirehdi lasten hankinnassa.

Vierailija
182/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:16"]

Näin ekaksi. Entä jos soittaisit kaverille kenen luona miehen pitäisi olla ja käsket antaa puhelimen miehelle? Ei se ole sen vaikeampaa ja kaveri kyllä ymmärtää. Soita vaikka ja sano että hei onko se siellä kun en saa kiinni

[/quote]

Minulla ei ole mieheni kaverin numeroa. Kuten sanottua, en vietä aikaa heidän kanssaan, koska en viihdy heidän seurassaan. En ole sitten ikinä tullut kysyneeksi mieheltäni hänen kavereidensa numeroitakaan. Numerotiedustelusta sen varmaan saisi, mutta en nyt kyllä alennu soittelemaan hänen kavereilleenkin. Moni on jo sanonut minun olevan aika säälittävä, ja nyt olen sen kyllä tajunnut itsekin. Olen myös tajunnut, että mieheni kohtelee minua huonosti. Kiitos vielä kaikille. En nyt silti aio miestä laittaa pihalle ennen kuin olen antanut vihoviimeisen mahdollisuuden. Jos hän vielä pettää luottamukseni, muutan yhteisestä asunnostamme vanhempieni luo. Tämä on onneksi vuokrakämppä, niin mihinkään asunnon myyntiin ei tarvitse siinä tapauksessa alkaa. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen (64) jatkuu...
Tarina on kuin omasta elämästäni, mutta oma tilanne hiukan hillitympi, eikä pettämisepäilyjä ole kehissä. Mutta siis oma mieheni on juonut lähes 10vuoden yhdessä olon ajan. Kävimme parisuhdeterapiassa asiasta ja joka kerta sovimme mitä kummallisempia sääntöjä joita sitten mies aina "unohti". Tilanne loppui kuin seinään lapsen synnyttyä, joten täällä on yksi tarina jonka lapsi pelasti. Totta kai mies juo välillä nyt lapsenkin jälkeen, käy ulkona tms. mutta niin käyn minäkin välillä ja pidän huolen että mies ei mene yhtään sen enempää juomaan kun minäkään.
Suosittelen pitkää laajaa keskustelua jonka tuloksena teette selvät pelisäännöt vaikka paperille. Vaikka kuulostaa naurettavalta, että minkä takia pitää aikuisten ihmisten noin sääntöjä tehdä, niin kyllä tällaisten miesten kanssa ei oikeen muuta työkalua ole.
Oletko aiemmin uhannut erolla mikäli juominen ei lopu? Jos olet, keino ei ole yhtään tehokas. Vaikka olet omasta mielestäsi tosissasi ja luulet keinon olevan tehokas, omassa tapauksessa se vain aina pahensi tilannetta ja huomasin sen vasta myöhemmin. Kun aina vaan uhkailin ja uhkailin enkä koskaan lähtenyt vaikka juominen jatkui, ei uhkailut enään tuntuneet missään miehelle. Sama asia lasten kanssa :)

Vierailija
184/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä jonka ympäristön pitää mukautua hänen juomiseensa, on alkoholiongelma. Ihmisellä, jonka ei tarvitse koko asiaa sen kummemmin miettiä ja juominen mukautuu yhdessä kaikkien muiden asioiden kanssa ympäristöön, ei ole alkoholiongelmaa.

Vierailija
185/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos ei se mies nyt juossut hädissään kotiin ja oma-aloitteisesti ala purkaa vyyhtiä, älä pitkitä asioita. Ketjun esittely on turhaa. Sinä yrität tehdä asioita ja selvittää, mies istuu kuunteluoppilaana. Ei toimi. Ei tule aitoa muutosta. Ja vaikka nyt oma-aloitteisestikin lupailisi kuun taivaalta, tuskin auttaa. Eihän hän arkenakaan halua viettää aikaa kanssasi. Saat vielä kuule niiiiin paljon paremman. Ja sinkkunakin on parempi ilman tuollaista kivirekeä. Ja mies juo teidän yhteisen elämän pesämunan. Sinä haluaisit panostaa kotiin, ehkä matkoihin ja vaikka autoon. Mies omiin harrastuksiinsa ja viinaan.

Vierailija
186/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särähti korvaan tuo, ettet haluaisi heittää 7 vuoden suhdetta hukkaan. Joka ikinen päivä, minkä vietät kumppanin kanssa, joka ei arvosta sinua tai sinun toiveitasi on hukkaan heitetty päivä. Ok, hyvä jos annat miehelle vielä yhden mahdollisuuden, mutta kuulostaa siltä, että niitä yksiä mahdollisuuksia on jo annettu aiemmin, jos asioista on kerran puhuttu ennenkin. Jokainen ihminen ansaitsee kumppanin, joka arvostaa, haluaa viettää aikaa yhdessä ja joka ottaa toisenkin toiveet huomioon. Myös sinä, AP. Toivottavasti muistat sen jos/kun mies ensi kerran tekee saman tempun.

Vierailija
187/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:16"]Näin ekaksi. Entä jos soittaisit kaverille kenen luona miehen pitäisi olla ja käsket antaa puhelimen miehelle? Ei se ole sen vaikeampaa ja kaveri kyllä ymmärtää. Soita vaikka ja sano että hei onko se siellä kun en saa kiinni [/quote] Minusta sillä, pettääkö mies vai ei, ei ole juurikaan väliä tässä tilanteessa. Jos ap alkaa nuuskia ja mies pystyy todistamaan, ettei toista naista ole, saa hän syyn syyttää ap:tä kyttäämisestä ja siitä oivan syyn jatkaa humputteluaan. Näin huomio siirtyy pois itse asiasta eli siitä, että mies kohtelee ap:tä huonosti, oli toista naista tai ei.

[/quote]

Mä olen aivan samaa mieltä. Kyse ei ole uskottomuudesta vaan parisuhteesta, joka ei toimi riippumatta siitä, pettääkö mies. Nyt ei kannata keskittyä epäolennaisuuksiin vaan siihen, että ravintoloissa juokseminen selvitetään. Kuten moni on jo sanonut, vaikuttaa siltä, että te ette enää / tässä elämänvaiheessa sovi toisillenne. Olet onneton, mutta et voi muuttaa miestäsi, jos hän ei sitä itse halua. Ja ellei hän sitä halua, sun on mietittävä, pystytkö ottamaan tuollaisen arjen, jossa olet yksin. Viestiesi perusteella tuntuu, että et.

meta: Kiva huomata, että täällä on näin fiksua keskustelua,  viestit on olleet hyvin rakentavia. Odottelen, milloin miesasiamiehet heräävät sunnuntaihin, ja floodaavat ketjun. Onneksi eivät vielä ole ehtineet. /meta

Vierailija
188/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:10"]

[/quote] Liisa? [/quote]   En ole Liisa. Tutut varmaan tunnistaa, mutta antaa tunnistaa. On näistä asioista jo kavereiden kanssa ollut puhetta.    AP [/quote] Okei. Kuulostit vain niin paljon ystävältäni, jota en ole pariin kuukauteen ehtinyt näkemään. Kaikki täsmäsi vaihtarista veritulppiin ja ajattelin, että nyt kyllä tarvitsee löytää aikaa näkemiselle.

[/quote]

Mitä sinä hölmö huutelet palstalle etunimiä? Ja sitten vielä tyhmänä selität tuntomerkkejä päälle. Etkö tajoa, että jos ap olisi halunnut omalla nimellään esiintyä niin hän olisi sen voinut tehdä itsekin. Oli ap Liisa tai ei, niin sinun ajattelematon huutelusi on typerää. Olisit soittanut sille tuntemallesi Liisalle. Ensi kerralla ajattele vähän ensin ennen kuin purat uteliaisuuttasi palstalle kaikkien nähden. Jos olisin Liisa, läksyttäisin sinua perinpohjin kasvotusten.

Vierailija
189/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole vielä hädissään juossut kotiin. Pahoin pelkään itsekin, ettei häntä nyt kiinnosta ollenkaan tämän asian lopullinen selvitys. Mutta lupaan, että tämä mahdollisuus on nyt viimeinen. Minä olen sanani mittainen vaikkei mieheni olisikaan, ja jos hän ei saa biletystä aisoihin, lähden aivan varmasti. Ne jotka ovat sanoneet, että ajan hukkaan heittämistä on myös minun kököttämiseni yksin kotona, ovat aivan oikeassa. Näinhän se on. Minustakaan pettäminen ei tässä nyt ole se pääasia, joskin toki sekin on mahdollista, että mies pettää. Eniten minua haittaa se, ettei hän vietä kanssani aikaa ja käy baareissa joka viikonloppu mahdollisesti pariinkin kertaan. 

Olen myöskin todella iloinen siitä, että keskustelu on hyvin asiallista ketjun viidettä viestiä lukuunottamatta! Ootte parhaita. :) 

AP

Vierailija
190/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuon kotiinjuoksuviestin. Itse yritin antaa vikaa mahdollisuutta kuukausia, mutta aina se kaikui kuuroille korville, en saanut aikaan haluamaani reaktioa. Sitten heräsin ja tajusin, ettei se tule koskaan menemään perille. Ehkä elämässäsi on tapahtunut jotain vaikeaa esim. vanhempien eroa, kuolemaa, väkivaltaa tms mistä syystä oket noinkin pitkäpinnainen - tottunut elämän vastoinkäymisiin. Tai sitten vasn olet yliystävällinen. Joka tapauksessa en usko sen kantavan hedelmää. Korkeintaan ota mies takaisin sitten, kun on todistanut ensin pysyvän muutoksen. Mutta voi olla, ettei sinua enää siinä vaiheessa kiinnosta, joten älä lupaa sellaista tapahtuvaksi.

Vierailija
191/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän tulee kotiin asenteella "älä nalkuta, ei kiinnosta" on hänelle ihan sama tilaisuudesta saada uusi mahdollisuus ja tämän ketjun näyttämisestä ei ole hyötyä. Hän tietää, että jäät sinne kotiin mahdollistamaan poikamiestyylisen elämisen. Tai näin hän ajattelee, vaikka miten uhkailet viimeisellä mahdollisuudella. Hänen ajatusmaailmassaan ne edeltävät nalkuttamiset on ollut viimeisiä mahdollisuuksia. Ja tekstistäsi paistaa läpi, että olet tossun alla. Miehesi elää kuin sinkku, jolla on kodinhoitaja. (jos miehesi nyt lukee tätä ja virnuilee, hän tietää että olen oikeassa).

Tarkoitus ei ole olla ilkeä. Vaan sanoa suoraan, että avaa silmät. Tässä ketjussa on ollut loistavia vinkkejä. Komppaan niistä melkein kaikkia. Toivottavasti tajuat jossain vaiheessa ettei kukaan toinen tee sinua onnelliseksi ja parisuhde pitäisi olla jotain muutakin kuin mitä kuvailit. Hyvää jatkoa sinulle jään seuraamaan miten käy :-)

Vierailija
192/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän kyllä tänne heti taas kun on jotain uutta kerrottavaa! Ja seurailen tässä samalla keskustelua. 

AP

Vierailija
193/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies on tullut?? Kerrothan sitten mitä tapahtui kun hän tuli kotiin? :)
Haluan tietää, sillä itse elän aika samanlaista elämää kuin sinä. Muistan kun syksyllä mies lupasi tulla yöksi kotiin, mutta ei tullut. Jäi kaverilleen yöksi. Aamulla laitoin läksytysviestin, johon mies vastasi "anteeksi <3". Ajattelin että hän tulee kotiin kukkakaupan kautta ja todella häntä koipien välissä. Mitä vielä. Mies oli viestin jälkeen jatkanut dokausta ja tuli iltapäivällä ympäripäissään. Selitti asian niin, että halusi juoda, sillä tiesi että kotona olisi kireä tunnelma. Alkoi syyttämään minua, että kuka nyt kotiin haluaa tulla, kun siellä on kireä tunnelma. Jotenkin uskoin tämän.
Ja nyt puoli vuotta myöhemmin mies ei ole tullut kännissä enää kotiin seuraavan päivän iltapäivällä, mutta elää niin kuin miehesi vieläkin :/

Vierailija
194/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt pois raskain mielin 8 vuoden suhteen pettämisen vuoksi, ja sen jälkeen 3 vuoden suhteen alkoholismin vuoksi. Pahin työ on tapahtunut aina pään sisällä ENNEN eroa, itse eron jälkeen kaikki on aina kirkastunut, enkä ole katunut. Olen tietänyt, että ero oli oikea ratkaisu. Ja niin tulet sinäkin AP huomaamaan. Mitä tapahtuisi jos jäisit yksin loppuiäksesi? Olisitko onnettomampi kuin nyt? Et. Be happy alone rather than sick with somebody else.

Vierailija
195/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Puhut paljon ja viisaita, mutta teet hyvin vähän. Älä ihan oikeasti alistu enää tuohon, älä enää yhtään kertaa.

Vierailija
196/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:12"]Ap. Puhut paljon ja viisaita, mutta teet hyvin vähän. Älä ihan oikeasti alistu enää tuohon, älä enää yhtään kertaa.
[/quote]

oho. piti laittaa yläpeukku. eikä alapeukku. Kääk.

Vierailija
197/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mitään uutta ?

Vierailija
198/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:04"]Joko mies on tullut?? Kerrothan sitten mitä tapahtui kun hän tuli kotiin? :)
Haluan tietää, sillä itse elän aika samanlaista elämää kuin sinä. Muistan kun syksyllä mies lupasi tulla yöksi kotiin, mutta ei tullut. Jäi kaverilleen yöksi. Aamulla laitoin läksytysviestin, johon mies vastasi "anteeksi <3". Ajattelin että hän tulee kotiin kukkakaupan kautta ja todella häntä koipien välissä. Mitä vielä. Mies oli viestin jälkeen jatkanut dokausta ja tuli iltapäivällä ympäripäissään. Selitti asian niin, että halusi juoda, sillä tiesi että kotona olisi kireä tunnelma. Alkoi syyttämään minua, että kuka nyt kotiin haluaa tulla, kun siellä on kireä tunnelma. Jotenkin uskoin tämän.
Ja nyt puoli vuotta myöhemmin mies ei ole tullut kännissä enää kotiin seuraavan päivän iltapäivällä, mutta elää niin kuin miehesi vieläkin :/
[/quote]

Jos et ole tyytyväinen, ala haaveilla omannäköisestä elämästä ja ala tehdä tekoja sen saavuttaaksesi.

Vierailija
199/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran on ap:lla kohtalotovereita. Olisi kiva tietää ajattelevatko tällaiset miehet oikeasti niin, että ei se akka mihkään lähde ja että pidän hauskaa kun nainen hoitaa kaiken (kodinhoito jne).

Vai onko miehet vaan niin urpoja etteivät tajua tai osaa samaistua siihen miltä naisesta tuntuu.

Vierailija
200/204 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! <3