Mies ei vieläkään tullut baarista kotiin
Hei!
Heräsin äsken ja huomasin, että avomieheni ei vieläkään ole tullut poikien baarireissulta kotiin. Kello on kuitenkin kohta jo seitsemän. En ole ennen tehnyt AV:lle aloituksia mutta nyt kysyisin teiltä, että mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa? Kotiin tuleminen vasta aamuisin alkaa jo olla lähes jokaviikonloppuinen rutiini. Itse en oikein tykkää baareissa notkua, mutta ymmärrän kyllä, että mieheni haluaa käydä kavereidensa kanssa ulkona. Mutta en oikein jaksa enää sitä, että poikien reissuille lähdetään mahdollisesti jo lauantaina päivällä ja kotiin saavutaan sunnuntaiaamuisin vasta 6-7 aikaan. Asumme muutaman kilometrin päässä kaupungin keskustasta, ja käveltenkin kotimatkaan menee vain puolisen tuntia.
Kaiken lisäksi olen itse ollut koko viikonlopun kuumeessa ja minusta olisi ollut kivaa, jos mieheni olisi jäänyt kanssani kotiin esim. elokuvia kuumeessa. Emme ehdi arkisin viettää paljonkaan aikaa yhdessä, koska opiskelu ja gradun kirjoittaminen vievät tällä hetkellä suuren osan ajastani. Mieheni toki käy jo töissä. Siksikin haluaisin viettää hänen kanssaan enemmän aikaa näin viikonloppuisin. Olemme jo keskustelleet ja riidelleet moneen kertaan näistä baarireissuista, mutta mikään ei muutu. Mieheni ei edes ilmoita mitään, kun ilta venähtää näin pitkäksi. Hän ei usein aamuöisin vastaa puhelimeenkaan vaikka yrittäisin soittaa ja kysellä missä hän menee.
Mieheni on lapsirakas ja toivoo ainakin kahta lasta. Olen sanonut hänelle, etten voi ajatellakaan hankkivani lapsia, kun hän riekkuu viikonloppuisin aamuun asti baarissa. Hän on vain todennut muuttavansa tapansa heti, jos lapsia tulisi. En vain itse jaksa uskoa siihen.
Taustatietona kerrottakoon, että olemme olleet jo seitsemän vuotta yhdessä. Mistään ihan tuoreesta parista ei siis enää ole kyse. En pysty koskaan viikonloppuisin nukkumaankaan kovin hyvin, koska aina vain mietin missä se mieheni taas mahtaa pyöriä.
Joten mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa? Tai herättääkö tämä muuten jotain ajatuksia?
Kommentit (204)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:38"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:34"]Oho, mies tuli nyt kotiin. Kysyi heti oven avattuaan että uskaltaako tänne tulla. Kohta näytän sille tämän ketjun ja sitten on vakavan keskustelun paikka. AP [/quote] Mitä kuvittelet saavuttavasi tämän ketjun näyttämisellä? itkua? jos hän ei ole pahoillaan ja ole ollut muuttanut käytöstään ennen tätä, miten ihmeessä kuvittelet tämän näytyämisen parantavan suhdetta? Että hän huomenna herää prinssi ritari romeona? Olette molemmat todella sokeita! [/quote] En näe siinä mitään huonoakin, tälläinen rehellinen keskustelu voi oikeasti herättää ajattelemaan miten paskasti toista onkaan kohdellut itsekkyytensä vuoksi. ohis [/quote] No kai se mies sen nyt jo tietää. Eihän se muuten kysyisi "uskaltaako tänne tulla". Mies tietää olleensa mulkku. Odottaa, että miten pitkää huutoa joutuu kestämään, kunnes saa ruokaa, hellää hoitoa ja persettä darraoloihinsa. t:mies [/quote] Kaikki eivät ole noin putkiaivoisia. Mitä sitten pitäisi apn mielestäsi tehdä? Kunnon keskustelu ja sitten mietitään jatketaanko, oikea päätös minusta. [/quote] Hyväksyä, että mies muuttuu jos on muuttuakseen Ehkä muuttuu, ehkä ei. Jos keskusteluja on jo takana ilman toteutusta. Ja mies on jo kolmekymmentä, ei muutosta välttämättä tule. Pitää hyväksyä se kumppani ja myöntää onko ihastunut ajatukseen miehestä, lupaksiin ja haaveeseen yhteisestä elämästä. Siihen hattaraiseen mielikuvaan siis vai onko ihastunut oikeasti siihen mieheen. Vikoineen päivineen. Kunnon keskusteluja ketjusta päätellen on jo ollut useita. Ei päätä tarvitse loputtomiin seinään hakata ja odottaa eri lopputulosta. [/quote] No miksei sitten voi kokeilla näyttää tämä keskustelun, viimeisenä oljenkortena? [/quote] Voi hyvä kissa sentään ap, saat käyttää vaikka seitsemänsataa viimeistä oljenkortta. Se on sun oma elämä. Ei meidän! Me ei tunneta teitä. Mutta älä alapeukuta kaikkia vastauksia siksi, että ne neuvovat sinua tekemään toisin. Olet selvästi jo antanut anteeksi ja haluat jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Me vain kerrotaan täällä oma näkökulma asiasta. Sitähän sä halusit, kun ketjun aloitit, näkökulmia? [/quote] Minä en ole ap. Ihmetyttää vaan ettei voida sen kummemmin perustella mitä pahaa ketjun näyttämisessä on. Ihmiset kun yllätys yllätys on erilaisia. [/quote] se että noinkin fiksun oloisen naisen, kuin ap vaikuttaa olevan, ei pitäisi joutua random ihmisten keskustelua vauva.fi sivustosta näyttämään, jotta mies tajuaisi kunnioittaa naistaan enemmän.
[/quote]
Toisaalta, käyttäähän moni terapeuttia jne ulkopuolisena kertomaan mikä on vikana, ihminen ei välttämättä näe itseään niin selkeästi kuin toinen. Joskus herätyksen on tultava ulkopuolelta.
Lukisin miehelle ketjun ääneen, pukisin vaatteet päälle ja veisin sen äitinsä tykö saatesanoin "palauttaisin tän tänne, sulla on jäänyt ilmeisesti vähän kasvatustyö kesken". Ja jatkaisin elämääni onnellisena vailla muiden synnyttämiä keskenkasvuisia kakaroita
voi ap sun kanssas! sinuna en kyllä enää neuvottelisi, vaan pakkaisin lapset ja välttämättämät tavarat mukaan ja lähtisin vaikka sinne äitisi luo just nyt.
Terapeutti ja av-vauva on vähän eri asioita. Toivottavasti tajuat eron (?!) Noh, lähden nyt kunnioittamaan omaa vaimoani olkkariin ja jätän teidät väittelemään tänne. Kerroin perusteluni ja kantani. T:mies
Olisi kiva tietää AP miten homma eteni? Sulla on paljon kohtalontovereita. Sen takia juuri olisi kiva tietää miten teille kävi :)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:18"]Terapeutti ja av-vauva on vähän eri asioita. Toivottavasti tajuat eron (?!) Noh, lähden nyt kunnioittamaan omaa vaimoani olkkariin ja jätän teidät väittelemään tänne. Kerroin perusteluni ja kantani. T:mies
[/quote]
No shit Sherlock. Se oli esimerkki ulkopuolisen asiaan ottamisesta.
Kuulostaa minunkin entiseltä suhteeltani. Juurikin yhteisen ajan sekä arvostuksen puutteen ja tunteiden hiipumisen vuoksi. Miehesi saattaa kasvaa aikuiseksi hyvällä tuurilla kymmenen-viidentoista vuoden päästä.
Mua ainakin hävettäis paljastaa että vuodatan tuntojani jollekin vauvapalstalle, kun ei ole kerta lapsiakaan... Joku palstaa tuntematon vetää vielä johtopäätökset vauvakuumeesta sun muusta..
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:32"]
meta: Kiva huomata, että täällä on näin fiksua keskustelua, viestit on olleet hyvin rakentavia. Odottelen, milloin miesasiamiehet heräävät sunnuntaihin, ja floodaavat ketjun. Onneksi eivät vielä ole ehtineet. /meta
[/quote]
Ennuste ap:n miehen osalta ei ole hyvä. Kuten niin moni on sanonut, tuolla historialla selittelyt kohta seuraavasta parannuksesta ovat yhtä vakuuttavia kuin Vesa Keskisen raittiuslupaukset. Jokaviikkoinen umpikännäys on oikeasti suurkulutusta, kertoo vähintään psyykkisestä riippuvuudesta alkoholiin ja alkaa ennemmin tai myöhemmin näkyä terveydessäkin. Herää myös kysymys, välittääkä ap:n mies hänestä niin paljon kun väittää, kun on vakavien keskustelujen jälkeenkin selvästi valmis ottamaan riskin, että juopottelu ajaa heidät eroon.
p.s. ja tämän kommentin tarjosi miesasiamies. On tainnut jäädä lainatulta huomaamatta, että meikäläiset ovat tyypillisesti koettaneet vinkata, että älkää ylenkatsoko niitä "maan hiljaisia", koska juuri nämä rehvakkaat miehet, jotka "tekevät mitä tahtovat" ja joissa "on paljon munaa" tuppaavat pystymään olemaan piittaamattomia täysmulkeroita myös kumppaniaan kohtaan.
[/quote]
Sä olet aivan oikeassa :)
Olen tuo, jota lainasit. Tarkoitin floodaamisella niitä tyypillisiä viestejä, joita viime aioina on alkanut tulvia tämän tyyppisiin keskusteluihin: 'kyllä miehen pitää saada mennä' ja 'sehän on naisen osa pitää koti siistinä ja antaa ****** silloin kun mies tahtoo' sekä 'olisit tyytyväinen kuin kelpaat sille miehellesi tai edes jollekin ' yms. Olin ja olen yhä iloinen ja yllättynyt siitä, että niitä ei aamulla ainakaan näkynyt.
Mietin pitkään, miten viittaisin tarkoittamaani joukkoon, tuon tyyppisten viestien kirjoittajiin. En halunnut käyttää termiä 'lassukka', mutta ehkä 'miesasiamies' ei ollut sen parempi valinta. Olen huomannut itsekin, että "maan hiljaiset" perevät parisuhteessa rehvakkaat maailmanomistajat mennen tullen. Kotonani on yksi "maan hiljainen" jo kymmenettä vuotta, enkä voisi olla onnellisempi. On kivaa, kun voidaan olla parisuhteessa samalla puolella ilman, että tarvitsee kilvoitella ja vetää rajoja.
Antaisin sun viestillesi kaksikin peukkua, jos se kikkailematta onnistuisi :)
Sympatiat sinulle AP, itse olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Tosin itse tein vielä sen virheen, että kun huomasin ettei mies muuta tyyliään, lähdin usein sitten itsekin juhlimaan omien kavereideni/miehen kavereiden kanssa. Meni monta vuotta ennen kun sain itseäni niskasta kiinni ja erosin. Eroaminen vaan peotti ihan helvetisti, oltiin melkeen lapsesta asti oltu yhdessä. Yks kaunis päivä vaan töissä tajusin, ett ei jumalauta, mä en enää jaksa kattoa tällasta.
Ei menny kun alle pari vuotta erosta niin mulla oli jo uus mies ja lapsi, hyvä ja avoin parisuhde ja elämä mallillaan! Nyt mulla on mies joka arvostaa mua, eikä meidän tarvii keksiä mitään sääntöjä parisuhteelle. Molemmat voi käydä missä haluaa ja viettää aikaa kavereiden kanssa, pääpointti on , että kumpikin arvostaa parisuhdetta ja oerhettä sen verran, että haluaa panostaa niihin. Toki välillä täytyy päästä tuulettumaan, mutta se on ehkä sitten alle 1% ajankäytöstä se dokaaminen...
Omasta kokemuksesta voin sanoa senkin, että jos joka viikonloppu tarvii bilettää aamuun asti, se kertoo siitä ettei oo elämänarvot ihan kohillaan. Alkoholiongelmaa se ei välttämättä vielä ole, mutta kyllä elämästä pitää osata nauttia selvinkin päin. Usein noilla bilettäjillä on aika mustavalkonen ajattelu että joko hillutaan viikonloput baarissa tai sitten maataan perse homeessa kotona. Oikea elämä on sitä että osaa nauttia niistä pienemmistä asioistakin, käydä kahviloissa, tavataystäviä selvin päin, harrastaa yhdessä, käydä lenkillä, kokata yhdessä, kyläillä sukulaisten luona ym.ym. Näin ainakin olen itse huomannut. Tosin meitäkin on niin moneen junaan :)
tsemppiä ap! Mä lupaan sulle sen, että tässä maailmassa on paljon hyviä miehiä. Välillä pitää vaan osata ajatella vähän boxin ulkopuoleltakin. Ts. se ulkonäkö ja hyvä supliikki ei oo ne miehen ihailtavimmat puolet, vaan kyllä pitkällä tähtäimellä merkkaa miehen elämänarvot ja halu elää tasapuolisessa parisuhteessa. Mulla tosin on hyvännäköinen mies mutta ei ollut ihan sen tyyppinen mitä olisin ajatellut!
Voi ap, tsemppiä sulle!!! En ole pystynyt lukemaan ketjua kokonaan, kun alkoi tulla niin paha mieli. Itsellä oli vähän alle vuosi sitten isoja, samantapaisia ongelmia avomieheni kanssa ja silloin avasin täällä keskutelun aiheesta. Kiva että olet saanut asiallisia vastauksia etenkin ketjun alkupäässä, lue ne ajatuksella. Mäkin sain, silloin kesällä sit erottiin miehen kanssa mut palattiin vielä myöhemmin yhteen kun vakuutteli muuttuneensa, mut eihän sitä muutosta kestänyt kuin pari kuukautta ja sitten taas kaikki miehen vanhat tavat palasi.
Koko eroprosessi oli todella hankalaa kun lapsimieshän teki siitäkin mahdollisimman vaikeaa. Mutta nyt olen omassa uudessa kodissa ja kaikki on hyvin. Mä en ole sen jälkeen kun muuton yhteydessä miehen viimeisen kerran nähnyt kuullut hänestä pihaustakaan. Pari kertaa ollaan mun aloitteesta yritetty puhua asioista, mut eihän siitä mitään tuu kun ei tollainn teini näe mitään väärää omissa teoissaan. Se musta kertoo että mies ei todellakaan oikeasti välittänyt tai jotain on pahasti mennyt aikuistumisessa pieleen.
Uskon että Ap sunkin elämä olisi huomattavasti helpompaa eron jälkeen. Kukaan ei tarvitse elämäänsä jatkuvaa draamaa, mitä tuoosta sun miehhestä sulle tulee.
Ap! Sain sulta ihan uskomattoman määrän tsemppiä vastaavaan tilanteeseen!
Kuinka sujuu?
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:54"]Monesti alkoholismiin (en nyt sano että ukkosi semmoinen on) liittyy jotakin lapsuuden traumoja, että ihminen kokee saavansa tehdä mitä hyvänsä, koska on tullut niin huonosti kohdelluksi lapsena. Eli sen upeankin ulkokuoren alla voi olla vain haavoitettu pieni lapsi, joka ei oikein osaa kohdata vaikeuksia. Ja nalkuttaminen on hänelle yhtä kuin se että häntä ei rakasteta, aivan kuin ei rakastettu lapsenakaan. Ihminen ei silloin ymmärrä sitä, että ongelma on hänessä itsessään vaan rupeaa syyttämään siitä toisia, sydämettömiä ja julmia ihmisiä.
[/quote]
Oh my god. Mä koin just valaistumisen. Miehellä on ollut tapana lähteä riitelyn päälle mitään ilmoittamatta baariin, kotiin on tullut jos on tullut. On sanonut usein että"tuntui että on ihan sama mitä teen kun et välitä kuitenkaan vaikka tiedän että välität mutta tuntuu aina siltä jos ollaan riidelty ". Mies on isosta perheestä jossa jokainen on jäänyt vähän vaille huomiota ja joutunut huolehtimaan pienemmistä sisaruksista.
[/quote]
Riidat on aina TEKOSYY juoda! Monet RIITELEE vain PÄÄSTÄKSEEN SEN VARJOLLA JUOMAAN!!!
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:47"]
Ap hoi! Miten keskustelu meni?
[/quote]
Ap on varmaan ihan säleinä ja tuskin ekaksi tulee tänne päivittämään tilannetta. Tai sitten mies yrittää hurmata ja on vienyt ap:n lounaalle...
Jos olisin mies, pitäisin naista tärähtäneenä, jos hän olisi av-palstalle kirjoittanut minun baariseikkailuista ja näyttäisi ketjun minulle. Eiköhän siellä suuret riidat ole nyt käynnissä.. Näin naisena tietty tuntuu ihan loogiselta kirjoittaa tänne ja hakea vinkkejä. Heh ;)
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:55"]
Jos olisin mies, pitäisin naista tärähtäneenä, jos hän olisi av-palstalle kirjoittanut minun baariseikkailuista ja näyttäisi ketjun minulle. Eiköhän siellä suuret riidat ole nyt käynnissä.. Näin naisena tietty tuntuu ihan loogiselta kirjoittaa tänne ja hakea vinkkejä. Heh ;)
[/quote]
Sinänsä tuona miehenä ei hirveesti ole varaa pitää toista tärähtäneenä.
Miehesi on juoppo. Alkoholismi on etenevä sairaus...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 13:04"]
Minä en ole ap. Ihmetyttää vaan ettei voida sen kummemmin perustella mitä pahaa ketjun näyttämisessä on. Ihmiset kun yllätys yllätys on erilaisia.
[/quote]
Äijä on todnäk. vielä kännissä ja mielenkiinto vieraiden ihmisten nettipölinöinöihin varmaan parhaillaan VMP EVVK.
[/quote]
No jos näin on, eikö asia ole aika selvä? Mikäli miestä ei tämäkään kiinnosta tai herätä.