Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei vieläkään tullut baarista kotiin

Vierailija
08.02.2015 |

Hei!

Heräsin äsken ja huomasin, että avomieheni ei vieläkään ole tullut poikien baarireissulta kotiin. Kello on kuitenkin kohta jo seitsemän. En ole ennen tehnyt AV:lle aloituksia mutta nyt kysyisin teiltä, että mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa? Kotiin tuleminen vasta aamuisin alkaa jo olla lähes jokaviikonloppuinen rutiini. Itse en oikein tykkää baareissa notkua, mutta ymmärrän kyllä, että mieheni haluaa käydä kavereidensa kanssa ulkona. Mutta en oikein jaksa enää sitä, että poikien reissuille lähdetään mahdollisesti jo lauantaina päivällä ja kotiin saavutaan sunnuntaiaamuisin vasta 6-7 aikaan. Asumme muutaman kilometrin päässä kaupungin keskustasta, ja käveltenkin kotimatkaan menee vain puolisen tuntia.

Kaiken lisäksi olen itse ollut koko viikonlopun kuumeessa ja minusta olisi ollut kivaa, jos mieheni olisi jäänyt kanssani kotiin esim. elokuvia kuumeessa. Emme ehdi arkisin viettää paljonkaan aikaa yhdessä, koska opiskelu ja gradun kirjoittaminen vievät tällä hetkellä suuren osan ajastani. Mieheni toki käy jo töissä. Siksikin haluaisin viettää hänen kanssaan enemmän aikaa näin viikonloppuisin. Olemme jo keskustelleet ja riidelleet moneen kertaan näistä baarireissuista, mutta mikään ei muutu. Mieheni ei edes ilmoita mitään, kun ilta venähtää näin pitkäksi. Hän ei usein aamuöisin vastaa puhelimeenkaan vaikka yrittäisin soittaa ja kysellä missä hän menee.

Mieheni on lapsirakas ja toivoo ainakin kahta lasta. Olen sanonut hänelle, etten voi ajatellakaan hankkivani lapsia, kun hän riekkuu viikonloppuisin aamuun asti baarissa. Hän on vain todennut muuttavansa tapansa heti, jos lapsia tulisi. En vain itse jaksa uskoa siihen.

Taustatietona kerrottakoon, että olemme olleet jo seitsemän vuotta yhdessä. Mistään ihan tuoreesta parista ei siis enää ole kyse. En pysty koskaan viikonloppuisin nukkumaankaan kovin hyvin, koska aina vain mietin missä se mieheni taas mahtaa pyöriä.

Joten mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa? Tai herättääkö tämä muuten jotain ajatuksia?

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori kirjoitusvirheet, kännykkä "korjailee" sanoja miten sattuu. Nro 89 kirjoittaja.

Vierailija
42/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:03"]

Mitä sinä Ap tässä miehessä rakastat?

[/quote]

Kerroinkin jo tuolla aiemmin: "Mieheni on hellä, hauska, hyvännäköinen ja teemme yhdessä asioita, kuten jo mainitsemani ravintolassa syömiset, leffat, teatterireissut..." Hänessä on varmasti lukumäärällisesti paljon enemmän hyviä kuin huonoja puolia, mutta nuo huonot puolet nyt vain ovat vähän turhan isoja paloja purtaviksi. 

Kyselijöille: miehestä ei ole vielä kuulunut mitään uutta. Olkoot nyt siellä kaverinsa (vai kenen lie) luona ihan rauhassa. Minä teen nyt omia juttujani ja lepäilen. Mielialani on parantunut hurjasti tekemäni päätöksen jälkeen - jos mies vielä kerrankin keskustelumme jälkeen mokaa, minä lähden. Tai jos hän ei edes suostu juttelemaan kanssani asioita selväksi, lähden heti tänään vanhempieni luo. Nyt kun se on päätetty, tunnen oloni todella huojentuneeksi. :) 

Jaaha, ensimmäinen provohuutelijakin saatiin linjoille. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin tuollaista miestä kolmekymmentä vuotta. Joskus vähän rauhallisempaa, mutta ei muuttunut. Välitti vain omasta olostaan.

Vierailija
44/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:32"]

meta: Kiva huomata, että täällä on näin fiksua keskustelua,  viestit on olleet hyvin rakentavia. Odottelen, milloin miesasiamiehet heräävät sunnuntaihin, ja floodaavat ketjun. Onneksi eivät vielä ole ehtineet. /meta

[/quote]

Ennuste ap:n miehen osalta ei ole hyvä. Kuten niin moni on sanonut, tuolla historialla selittelyt kohta seuraavasta parannuksesta ovat yhtä vakuuttavia kuin Vesa Keskisen raittiuslupaukset. Jokaviikkoinen umpikännäys on oikeasti suurkulutusta, kertoo vähintään psyykkisestä riippuvuudesta alkoholiin ja alkaa ennemmin tai myöhemmin näkyä terveydessäkin. Herää myös kysymys, välittääkä ap:n mies hänestä niin paljon kun väittää, kun on vakavien keskustelujen jälkeenkin selvästi valmis ottamaan riskin, että juopottelu ajaa heidät eroon.

p.s.  ja tämän kommentin tarjosi miesasiamies. On tainnut jäädä lainatulta huomaamatta, että meikäläiset ovat tyypillisesti koettaneet vinkata, että älkää ylenkatsoko niitä "maan hiljaisia", koska juuri nämä rehvakkaat miehet, jotka "tekevät mitä tahtovat" ja joissa "on paljon munaa" tuppaavat pystymään olemaan piittaamattomia täysmulkeroita myös kumppaniaan kohtaan.

Vierailija
45/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, minusta ei ole mitään epäselvää, miehesi pettää sinua. Ei aikuinen ihminen muuten tee noin eli ole vastaamatta puhelimeen yöllä jne. Mun exällä samat tavat ja naisia joka lähtöön

Vierailija
46/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen meno jatkui myös lapsen jälkeen ja kahdeksan vuoden yhdessäolon jälkeen mies petti

Vierailija
47/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt vielä sanoa, että mun äiti on paras. Viestitellään usein ja tänäänkin kirjoitin hänelle tekstarin jossa kerroin olevani kipeä. Sanoin myös, että mieheni ei ole vieläkään tullut reissultaan kotiin (puhuimme siis eilen illalla puhelimessa ja kerroin että mieheni lähti kavereidensa kanssa viihteelle). Tähän äiti vastasi: "Onko (mieheni nimi) ilmoittanut itsestään mitään? Minusta käy aika paljon poikien kanssa jossain ja saisi tulla ajoissa kotiin. Onko sulla nyt siellä jotain syötävää?"

Äidit on parhaita. <3

AP

Vierailija
48/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis AP sanoin aloituksessa, että mies tulee kotiin yleensä aamulla 6-8 aikaan. Kello on nyt yli puolen päivän ja mies ei ole tullut??? Ja kun vielä lähetit sen viestinkin. Mies taitaa nyt itsekkin hyväksyä eron, eikä nää syytä tulla enää kotiin tappelemaan.
Ja jos mies tulee nyt iltapäivällä ja haluaa jatkaa, niin onko sinulle ok että hän tulee iltapäivällä kotiin? Jotain outoa tuossa on. Kun kerran ennen on tullut sentään aamusta..

Vierailija
49/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni teki tuota myös. Tuli vasta seuraavana päivänä ja oli kuulemma ollut kaverin luona jatkoilla, kun oli ollut vielä fiilistä jatkaa juhlimista. Selvisi sitten että naisten luokse se oli mennyt niin kuin olin epäillytkin. Itse annoin yhden mahdollisuuden vielä koska oikeasti tavat on parantuneet ja olen raskaana, mutta yksikin hairahdus väärään suuntaan ja se mies on entinen. Voin kertoa että helpompi itsellesi jos et katsele tuollaista. Ansaitset paljon parempaa!

Vierailija
50/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mies tuli nyt kotiin. Kysyi heti oven avattuaan että uskaltaako tänne tulla. Kohta näytän sille tämän ketjun ja sitten on vakavan keskustelun paikka.

AP

Vierailija
51/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:30"]Pakko nyt vielä sanoa, että mun äiti on paras. Viestitellään usein ja tänäänkin kirjoitin hänelle tekstarin jossa kerroin olevani kipeä. Sanoin myös, että mieheni ei ole vieläkään tullut reissultaan kotiin (puhuimme siis eilen illalla puhelimessa ja kerroin että mieheni lähti kavereidensa kanssa viihteelle). Tähän äiti vastasi: "Onko (mieheni nimi) ilmoittanut itsestään mitään? Minusta käy aika paljon poikien kanssa jossain ja saisi tulla ajoissa kotiin. Onko sulla nyt siellä jotain syötävää?"

Äidit on parhaita. <3

AP
[/quote]

On hyvä olla tukiverkko kunnossa. Kiva kuulla hyvistä väleistä äitiisi. Olethan nyt siellä sitten rehellinen itsellesi? vaikutat herkältä ihmiseltä jonka paska mies puhuu helposti hellanväliin passaamaan. Voimia sinne! nimim.lähdin samanlaisesta suhteesta puoli vuotta sitten.

Vierailija
52/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:34"]Oho, mies tuli nyt kotiin. Kysyi heti oven avattuaan että uskaltaako tänne tulla. Kohta näytän sille tämän ketjun ja sitten on vakavan keskustelun paikka.

AP
[/quote]

Mitä kuvittelet saavuttavasi tämän ketjun näyttämisellä? itkua? jos hän ei ole pahoillaan ja ole ollut muuttanut käytöstään ennen tätä, miten ihmeessä kuvittelet tämän näytyämisen parantavan suhdetta? Että hän huomenna herää prinssi ritari romeona? Olette molemmat todella sokeita!

Vierailija
53/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:34"]Oho, mies tuli nyt kotiin. Kysyi heti oven avattuaan että uskaltaako tänne tulla. Kohta näytän sille tämän ketjun ja sitten on vakavan keskustelun paikka.   AP [/quote] Mitä kuvittelet saavuttavasi tämän ketjun näyttämisellä? itkua? jos hän ei ole pahoillaan ja ole ollut muuttanut käytöstään ennen tätä, miten ihmeessä kuvittelet tämän näytyämisen parantavan suhdetta? Että hän huomenna herää prinssi ritari romeona? Olette molemmat todella sokeita!

[/quote]

En näe siinä mitään huonoakin, tälläinen rehellinen keskustelu voi oikeasti herättää ajattelemaan miten paskasti toista onkaan kohdellut itsekkyytensä vuoksi. ohis

Vierailija
54/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan tähän väliin sanoa AP:lle, että omasta kokemuksesta voin sanoa että pohjimiltaan miehet on nössöjä. Oma mies on myös ollut pitkää iltaa viettämässä ja vaikka minkälaisten viestien jälkeen ei ole tullut kotiin, koska on pelännyt vastaanottoa. Minä olin ihan varma, että pettämishommissa ollut, mutta todellisuudessa ei uskaltanut kohdata vaimoa.

Vierailija
55/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:34"]Oho, mies tuli nyt kotiin. Kysyi heti oven avattuaan että uskaltaako tänne tulla. Kohta näytän sille tämän ketjun ja sitten on vakavan keskustelun paikka.   AP [/quote] Mitä kuvittelet saavuttavasi tämän ketjun näyttämisellä? itkua? jos hän ei ole pahoillaan ja ole ollut muuttanut käytöstään ennen tätä, miten ihmeessä kuvittelet tämän näytyämisen parantavan suhdetta? Että hän huomenna herää prinssi ritari romeona? Olette molemmat todella sokeita!

[/quote]

En näe siinä mitään huonoakin, tälläinen rehellinen keskustelu voi oikeasti herättää ajattelemaan miten paskasti toista onkaan kohdellut itsekkyytensä vuoksi. ohis
[/quote]

No kai se mies sen nyt jo tietää. Eihän se muuten kysyisi "uskaltaako tänne tulla". Mies tietää olleensa mulkku. Odottaa, että miten pitkää huutoa joutuu kestämään, kunnes saa ruokaa, hellää hoitoa ja persettä darraoloihinsa. t:mies

Vierailija
56/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:38"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:34"]Oho, mies tuli nyt kotiin. Kysyi heti oven avattuaan että uskaltaako tänne tulla. Kohta näytän sille tämän ketjun ja sitten on vakavan keskustelun paikka.   AP [/quote] Mitä kuvittelet saavuttavasi tämän ketjun näyttämisellä? itkua? jos hän ei ole pahoillaan ja ole ollut muuttanut käytöstään ennen tätä, miten ihmeessä kuvittelet tämän näytyämisen parantavan suhdetta? Että hän huomenna herää prinssi ritari romeona? Olette molemmat todella sokeita! [/quote]   En näe siinä mitään huonoakin, tälläinen rehellinen keskustelu voi oikeasti herättää ajattelemaan miten paskasti toista onkaan kohdellut itsekkyytensä vuoksi. ohis [/quote] No kai se mies sen nyt jo tietää. Eihän se muuten kysyisi "uskaltaako tänne tulla". Mies tietää olleensa mulkku. Odottaa, että miten pitkää huutoa joutuu kestämään, kunnes saa ruokaa, hellää hoitoa ja persettä darraoloihinsa. t:mies

[/quote]

Kaikki eivät ole noin putkiaivoisia.  

Mitä sitten pitäisi apn mielestäsi tehdä? Kunnon keskustelu ja sitten mietitään  jatketaanko, oikea päätös minusta. 

Vierailija
57/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus erään miehen "salarakas" tietämättäni, kävi luonani viikonloppuisin baarireissujen jälkeen. Tajusin asioiden oikean laidan kun kerran sitten vastasi luonani puhelimeen (vaimolleen), valehteli kirkkain silmin olevansa kaverinsa luona ja vielä loppuun "älä huolehdi, rakastan sinua". Loppui siihen minun luonani käyminen. Sitä vaan tällä viestillä yritän sanoa, että älä ole liian sinisilmäinen.

Vierailija
58/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei nähtävästi ole mitään parisuhdesääntöjä vaan mies tekee mitä haluaa ilman huolta huomisesta.

Siis toki saa käydä kavereiden kanssa baarissa mutta meillä ainakin aina tullaan kotiin yöksi eikä vedetä perseitä joka viikonloppu.

Olet miehelle itsestäänselvyys ja sinua tärkeämpää on kaverit ja viina. Hoidat kodin ja olet vakipillu mutta muuten miestä ei kiinnosta. 

Kysy nyt siltä mieheltä kuinka kävisi jos SINÄ tekisit joka viikonloppu samanlaisia ryyppy- ja katoamisreissuja? Lähtisit likkojen kanssa viihteelle ja tulisit joskus seuraavana aamuna/päivänä kotiin krapulaisena. OLISIKOS OK?

Vierailija
59/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot PP symppis :) ja fiksulta tyypiltä vaikutat! Tsemppiä selvittelyyn, pysy lujana.

Valitettavasti itsellekin tuli mieleen pettäminen... Olen käyttäytynyt noin ja minulle on tehty samaa joten tiedän pahan mielesi.

Vierailija
60/204 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli kans tuollanen kun alettiin seurustelemaan. Serkkupoikien kanssa lähti kylille ja aamulla sai soitella sitä kotiin. Mä kyllä tykkäsin olla yksin kotona kun se lähti baariin, mutta yöksi pitää kyllä tulla kotiin. Ne lähti syömään kapakasta ja jonkun luo saunomaan ja sammuivat sinne minne kukakin. Oon kyllä sitä jonkun verran hakenutkin yöllä kun on soitellut. Pettämistä ei kyllä tapahtunut, sillä ei seiso niintukevassa humalassa :D ja toiseks pnniin pienet piirit että varmasti olisin asiasta kuullut. Jossain vaiheessa sit sanoin et jos et oo aamulla himassa niin minäkään en enää ole ja sen jälkeen tuli aina 3-5 aikaa taxilla kotiin. Eka lapsi syntyi niin harveni baarireissut 1/ kk ja nyt ei ole käynyt enää aikoihin. Vaikka menee sukujuhliin sun muihin viinabileisiin niin aina tulee kotiin.