Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia sähköhoidosta eli ect:stä masennukseen?

Vierailija
18.11.2021 |

Auttaako miten masennukseen, pakko-oireisiin ja psykosomaattisiinoireisiin?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia???

Vierailija
122/125 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin vedän sieniä, kuin annan käristää aivoni.

Lieneeköhän sinulla väärä ja vanhanaikainen ymmärrys sähköhoidosta?

täyssähköinen bmw, sillä se lähtee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei psykiatri voi pakottaa ect-hoitoon M1-lähetteellä. T: psykiatri

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin työttömän terveystarkastukseen josta määrättiin sitten psykiatrille masennuksen takia.

Nyt psykiatri edellyttää sähköshokkihoidon aloittamista, ja on sanonut että jos en tule, niin silloin se hoidetaan M1 lähetteellä

Vierailija
124/125 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhoitojaksoja ollut jo kaksi kertaa. Muistiongelmia ja muita ongelmia, kuten hidastumista ja yksinkertaistumista, on vaikka kuinka, mutta hyödyt ovat suuremmat. Jaksan pyörittää arkea, töihin menen taas kohta, ajattelen eläväni ihan kohtalaista elämää, sillä syvä paha masennus on nyt minusta riittävän kauempana. Luultavammin kolmas sähköhoitokuuri eli ylläpitohoidot tullee tämän vuoden aikana, koska terapiat ja lääkkeet eivät tehoa masennukseeni. Itse sähköhoito on inhimillistä ja tosi nopeaa, ja paikalla on anestesialääkäri ja -hoitaja, ect-hoitajia kaksi kappaletta ja lähihoitaja. Joinakin päivinä joudun buranan ottamaan päänsäryn vuoksi, mutta kovaa päänsärkyä olen ikäni potenut muutenkin, joten buranat tuttuja. Vaihtoehtona yksinkertaisesti on mulla ollut joko sähköhoito tai itsemurha, joten ainakin omasta puolestani voin neuvoa ja kehottaa harkitsemaan sähköhoitoa. Minun on myös koko ajan ollut mahdollista keskeyttää tai esimerkiksi muuttaa sähköhoidon määrää/laatua yms.

Vierailija
125/125 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitkäkestoinen vaikea masennus ja olen popsinut eri masennuslääkkeitä vuosikausia. Jatkuvia itsetuhoajatuksia. Nyt ensimmäinen ect-hoitojakso (8x) takana ja vaikeita muistivaikeuksia hoidon jälkeen.Pärjään kyllä arjessa, mutta kaikki tärkeät asiat pitää kirjoittaa paperille. Lisäksi ajattelu on hidastunut. Muutenkin toiminta on hidastunut ja asioita pitää tarkistaa jatkuvasti. 

Minulla ei ole enää itseni vahingoittamisajatuksia, mutta muistin palautuminen huolettaa, koska se vaikeuttaa työhön paluuta. Minkälaisia kokemuksia teillä on tästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä