Onko kokemuksia sähköhoidosta eli ect:stä masennukseen?
Auttaako miten masennukseen, pakko-oireisiin ja psykosomaattisiinoireisiin?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin vedän sieniä, kuin annan käristää aivoni.
Lieneeköhän sinulla väärä ja vanhanaikainen ymmärrys sähköhoidosta?
Täällä yksi, joka sai avun ect:stä, kun ei lääkkeet auttanu, monia kokeiltiin. Erittäin vaikea masennus. 6 hoitokertaa sairaalassa, alkoi jo vaikuttaa selkeästi, 6 kertaa vielä avohoidossa. 3kertaa viikossa oli hoito, niinä päivinä vähän pökkyrä olo, helpotti nopeasti. Loistava henkilökunta (Hyvinkää). 4v on hoidosta, nyt estolääkitys. Suosittelen todella, ellei lääkkeet auta. Jos joskus vaikea masennus uusii, olen valmis hoitoon.
Ketamiinihoito toimii. Sitä saa Husilla, jos on lääkeresistentti masennus eikä mikään muu auta. Pitäisi tarjota enemmänkin, mun mielestä
Ect toi pelastuksen, kun lääkkeet ei. Masennus oli ilman mitään syytä. Outoa. Kaikki oli ihan hyvin, vaivuin vaan pikkuhiljaa unettomuuteen, harmauteen...
Parin eka kerran jälkeen aloin hymyillä, hyräillä suihkussa...
Olen sairastanut masennusta jo nuorena. Silloin pelkkä lääkitys auttoi. Nyt aikuisena kolme vuotta kärsinyt vakavasta masennuksesta. Useita osastohoitoja ja kymmeniä eri lääkkeitä kokeiltu. Myös sarjamagneettistimulaatio viime vuonna. Siitäkään ei ollut apua. Vihdoin pääsin sähköhoitoon. Takana nyt kuusi kertaa ja orastavasti huomaan muutosta. Vielä kovin varhaista sanoa, mutta im-ajatukset vähentyneet selkeästi. Muisti ongelmat hyvin lieviä. Ehkä viikon sisään tapahtuneissa asioissa katkoksia, mutta lukemalla kirjoittamiani asioita ylös nekin palautuu. Suosittelen todella
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut masennusta jo nuorena. Silloin pelkkä lääkitys auttoi. Nyt aikuisena kolme vuotta kärsinyt vakavasta masennuksesta. Useita osastohoitoja ja kymmeniä eri lääkkeitä kokeiltu. Myös sarjamagneettistimulaatio viime vuonna. Siitäkään ei ollut apua. Vihdoin pääsin sähköhoitoon. Takana nyt kuusi kertaa ja orastavasti huomaan muutosta. Vielä kovin varhaista sanoa, mutta im-ajatukset vähentyneet selkeästi. Muisti ongelmat hyvin lieviä. Ehkä viikon sisään tapahtuneissa asioissa katkoksia, mutta lukemalla kirjoittamiani asioita ylös nekin palautuu. Suosittelen todella
Ootko vielä linjoilla, auttoiko ect lopulta enemmän?
Avun saanut🦋
sinä olet idiootti. Tarvitset ehkä sähköhoitoa. Koitappa lukea ne vastaukset ennenkuin alat mustamaalaamaan.
Siis kahdesti oon pelastautunu eloon ectllä. Eka kerralla estolääkitys purettiin liian aikaseen, toka kerralla jatkuu yhä. Muuten olisin jo kuollut.
Elämä on ihanan tyytyväistä, tavallista arkea.
Suosittelen todella lääkeresistenttiin masennukseen
Tiedän tapauksen Suomesta missä tuollaista on annetyu henkilölle, joka ei masrtumut eikä virallisesti mitään diagnooseja, eikä ollut psykiatrisesssa hoidossa koskaan.
Rstkaise arvoitus. Miten on mahdollista?
Kerron sulle: Valtaapitävät voivat järjestää ihan mitä vaan rikollisesti, sadistisesti väärennysten ja valheiden avulla. Myös Suomessa.
Nämä pysyvåt myös salassa melko hyvin, mutta ei täysin salassa.
Oletko kuullut tapauksesta? Oletko huomannut outoa kohua jonkun naisen, perheen ympärillä? Asioita jotka osoittautuneet valheiksi tai muuten ei stemmaa?
Voisiko olla tuo tapaus? Tomppelit ei tajua ei.
Ystäväni suree muistinsa menetystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtiehtona on itsemurha???
Mihin vaakakuppi kallistuu? Itse oiisin jo kuollut ilman ect-hoitoa. On niin vaikea kuvata sitä suossa tarpomista, harmautta, näköalattomuutta, tyhjyyttä, toivottomuutta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtiehtona on itsemurha???
Mihin vaakakuppi kallistuu? Itse oiisin jo kuollut ilman ect-hoitoa. On niin vaikea kuvata sitä suossa tarpomista, harmautta, näköalattomuutta, tyhjyyttä, toivottomuutta...
* vaihtoehtona
* olisin
Höh, en lukenut ennen lähettämistä, tyhmiä kirjoitusvirheitä jäi...
Syvän masennuksen kuvaaminen sellaiselle, joka ei ole sitä kokenut, on kuin kuvailisit värejä syntymäsokealle
Masennus itsessään aiheuttaa muistihäiriöitä.
Lisää kokemuksia?
Tai jatkoa aiemmin kertoneille? Mikä on tilanteesi nyt???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin työttömän terveystarkastukseen josta määrättiin sitten psykiatrille masennuksen takia.
Nyt psykiatri edellyttää sähköshokkihoidon aloittamista, ja on sanonut että jos en tule, niin silloin se hoidetaan M1 lähetteellä
Voiko ketään pakoittaa tälläiseen?
Ei voi pakottaa, kyllä siihen potilaan suostumus tarvitaan. Psykiatri puhuu paska jos muuta väittää.
Ei varmaan voi pakottaa, mutta jos monia lääkkeitä kokeiltu, tuloksetta. Miksi ei kokeiltasi tätä?
Minut pelasti + estolääkitys. En olisi hengissä ilman ect-hoitoa.
Täysin lääkeresistentti syvä masennus ilman syytä. Kaikki oli hyvin, puoliso, koti, työ. Niin vaan upposin syvälle masennuksen suohon. Tosi syvälle. Ect oli pelastus!!!
Koronatalvena 2020 oli ainakin kuukausien jonot