Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista tunnistat älykkään ihmisen?

Vierailija
06.02.2015 |

oletko itse mielestäsi sellainen?

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:54"]

Ei roiku av:llä

[/quote]

Minä olen täällä. Olen yrittänyt jalostaa palstalaisten älykkyyttä, joten en ole vielä ehtinyt keksiä miten syöpä parannetaan.

Vierailija
142/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte mutta itse olen iän myötä oppinut/nöyrtynyt huomaamaan että se moniälykkyysajatus pitää paikkansa. Eipä ole mustavalkoinen tämäkään asia "mitä on älykkyys"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:54"]Uskaltaa kyseenalaistaa säännöt ja lain. [/quote] No en nyt tiedä olivatko esim. Itsenäisyyspäivänä riehuvat anarkistit kovin älykkäitä vaikka kyseenalaistivat lait. Älykäs ihminen on minusta usein vähemmän taipuvainen fyysiseen väkivaltaan tai mellakointiin koska osaa käyttää verbaalisia taitoja aseenaan.

[/quote]

Mielenkiintoista miten yksi lause aiheuttaa niin paljon olettamuksia. Säännöt ja lait voi kyseenalaistaa myös ilman tekoja ihan ajatuksen tasolla. Ei se aina vaadi suoraa hyökkäystä ketään kohtaan.

Vierailija
144/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:17"]

Muistakaa että älykkyys ja viisaus on eri asia.

[/quote]

Tätä olin tulossa. Mun mielestä suvaitsevuus on viisautta. Ja suvaitsevuutta tarvitaan älykkyyden käytössä, eli pitää olla avoin uusille ideoille ja hyväksyä erilaisuutta, muuten jää hienot ideat pöytälaatikkoon. Mun mielestä älykäs voi olla siis myös typerä, eli ihmiseltä saattaa puuttua sydämen sivistystä ja viisautta, vaikka ois kuinka nokkela ja pystyis hahmottamaan ja ratkomaan ongelmia.

Vaikea juttu.

Vierailija
145/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:38"]

oletko itse mielestäsi sellainen?

[/quote]Katsopa Wikipediasta Moniälykkyysteoria. Ei ole ihan yksiselitteinen asia mitä on älykkyys.

[/quote]

Mä olen aina pitänyt erityisen tyhminä ihmisiä, jotka alkavat sössöttämään älykkyyden eri määritelmistä ja kinaamaan siitä, ettei jotain yleistä älykkyyttä muka oikein olisi tai siitä ei oltaisi yksimielisiä. Joo joo, joku voi olla musikaalisesti lahjakas, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen älykkyyden kanssa, josta tässäkin ketjussa puhutaan. Samaan kastiin menee sosiaalinen älykkyys sun muut höpöhöpö-älykkyydet. Nuo ovat taitoja, eivät älyä. Äly on geneeristä prosessointivoimaa, vähän niin kuin prosessori tietokoneessa. Esim. musikaalisuus on kuin äänipiiri emolevyllä, joka kykenee suorittamaan vain hyvin kapea-alaista prosessointia.

[/quote]

Voiko älyä harjoittaa?

[/quote]Voi. ja kannattaa.

Vierailija
146/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei roiku av:llä

Vierailija
147/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:42"]

Tunnistan siitä että henkilö tietää paljon asioita, on laaja yleistietämys vähän joka asiasta. Hoksaa asioita nopeasti.

Ja kyllä olen itsekin :D

[/quote]

Jos olisit oikeasti älykäs, ymmärtäisit, ettei ihminen voi itse määritellä älykkyyttään, koska ei pysty olemaan objektiivinen itseään kohtaan. Tyhmätkin pitävät itseään älykkäänä. 
[/quote] En pidä itseäni älykkäänä. Pidän aika tyhmänä kun vaikkapa joudun miettimään tekemiäni valintoja enkä osannutkaan päätellä niiden oikeita pitkäaikaisia vaikutuksia oikein. Tai jos puhutaan jostain minulle tuntemattomasta ja omat lähteeni ovat niin epävarmoja (esim. artikkeleja tutkimuksista, eikä itse tutkimuksia) eetten uskalla osallistua keskusteluun.

Mistäkö älykkään tunnistaa? No se ei olekkaan yhtään niin helposti määrriteltävissä kui tyhmän tunnistaminen. Itselläni on taipumus pitää alitajuktaisesti omasta kiinnostusalueistani minua enemmän tietäviä ihmisiä älykkäämpinä kuin jostain, jonka jutut eivät varsinaisesti kiinnostaa kokopäiväluentona. Nämä ihmisethän voi silti omata vaikka täysin saman ÄOn.
[/quote] Ihme marttyyri, ehkä et sitten ole kovinkaan älykäs. Se ei tarkoita etteikö ihmiset voisi tietää olevansa keskivertoa älykkäämpiä. Esimerkiksi juuri minä en tarvitse muiden mielipiteitä tietääkseni, että luoja on suonut minua erinomaisilla älynlahjoilla.

Vierailija
148/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä älykäs ihminen on myös tunneälykäs. Sen lisäksi kiinnostunut erilaisista asioista ja halukas oppimaan uutta. Ei missään tapauksessa väitä tietävänsä paljon, eikä pidä itseään parempana kuin muut. Looginen ja avaruudellinen hahmotuuskyky on varmaan niitä helpoiten mitattavia älykkyyden puolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän