Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista tunnistat älykkään ihmisen?

Vierailija
06.02.2015 |

oletko itse mielestäsi sellainen?

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:10"]Älykkäillä ihmisillä on usein poikkeuksellisen hyvä huumorintaju.
[/quote]

Veit sanat suustani xd.

Vierailija
62/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:00"]Tosiaan kummallista sanoa itseään älykkääksi. [/quote] Siinä ei ole mitään kummallista. Kummallisempaa olisi jos joku tunnustautuisi tyhmäksi.

[/quote]Moni tnnustautuu. Ja osoittaa siinä suurta itsetuntemusta. Älykkyyden määrällä tai sen puutteella ei voi mitata ihmisarvoa, se on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:58"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:48"]Hoksaavaisuus ja erilaisten mielipiteiden hyväksyminen, suvaitsevaisuus, sanavalmius. Ymmärtää kokonaisuuden ja pienet yksityiskohdatkin. [/quote] Olen eri mieltä, suvaisevaisuus ei liity älykkyyteen. Mutta nopeat hoksottimet liittyy. [/quote]Arvasin että joku tarttuu tuohon suvaitsevaisuuteen :) Katsos kun suvaitsevaisuuttakin on monenlaista... En tässä lähde mitään rasismikortteja esittämään ollenkaan, siitä ei ollut kyse, pikemminkin erilaisuuden sietämiskynnyksestä, joka älykkäillä on korkealla. Ei koe tarvetta arvioida muiden ratkaisuja saati arvostella niitä. [/quote] Hah hah, menepäs joskus Mensan kokoukseen kuokkimaan

[/quote]Eikös aina sanota että ei se Mensan julistama totuus älykkyydestä ole ainoa?

[/quote]

Voi olla niinkin, mutta koitatko nyt jotenkin kiistää sen, että mensalaiset olisivat älykkäitä? Eli älykäskin voi olla ahdasmielinen. Älykkyyden laji on siinä jokin muu kuin humaanius tms.

[/quote]En tietenkään kiistä sitä. Lähinnä luettelin tuossa sellaisia älykkyyden piirteitä, joita itse arvostan ja jotka erotan tuntemissani älykkäissä ihmisissä.

Vierailija
64/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:38"]

[/quote]Katsopa Wikipediasta Moniälykkyysteoria. Ei ole ihan yksiselitteinen asia mitä on älykkyys.

Vierailija
65/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä älykäs voi tunnistaa oman älykkyytensä. Voi olla myös niin tyhmä, että luulee itseään älykkääksi. Mutta eipä jälkimmäinen mahdollisuus tuota ensimmäistä mahdollisuutta mitenkään kumoa. Jälkimmäisen olemassaolo tarkoittaa ainoastaan sitä, että ulkopuolinen ei pelkän henkilön oman ilmoituksen perusteella voi tietää onko arviointi luotettava.

Vierailija
66/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että älykkyys ja viisaus on eri asia.

Vierailija
67/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huumorintaju, ilman mauttomia alapään vitsejä.

Vierailija
68/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:42"]

Tunnistan siitä että henkilö tietää paljon asioita, on laaja yleistietämys vähän joka asiasta. Hoksaa asioita nopeasti.

Ja kyllä olen itsekin :D

[/quote]

Jos olisit oikeasti älykäs, ymmärtäisit, ettei ihminen voi itse määritellä älykkyyttään, koska ei pysty olemaan objektiivinen itseään kohtaan. Tyhmätkin pitävät itseään älykkäänä. 

[/quote]Höpö höpö. Oikeasti älykäs pystyy olemaan objektiivinen, myös itseään kohtaan.

Vierailija
69/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:16"]

[/quote]Katsopa Wikipediasta Moniälykkyysteoria. Ei ole ihan yksiselitteinen asia mitä on älykkyys.

[/quote]

Mä olen aina pitänyt erityisen tyhminä ihmisiä, jotka alkavat sössöttämään älykkyyden eri määritelmistä ja kinaamaan siitä, ettei jotain yleistä älykkyyttä muka oikein olisi tai siitä ei oltaisi yksimielisiä. Joo joo, joku voi olla musikaalisesti lahjakas, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen älykkyyden kanssa, josta tässäkin ketjussa puhutaan. Samaan kastiin menee sosiaalinen älykkyys sun muut höpöhöpö-älykkyydet. Nuo ovat taitoja, eivät älyä. Äly on geneeristä prosessointivoimaa, vähän niin kuin prosessori tietokoneessa. Esim. musikaalisuus on kuin äänipiiri emolevyllä, joka kykenee suorittamaan vain hyvin kapea-alaista prosessointia.

Vierailija
70/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:04"]Jaa-a. Ensimmäinen vastaus joka tuli mieleeni on että hän suhtautuu usein asioihin erilailla kuin muut, mutta sitten taas toisaalta ei se tarkoita aina, että henkilö on älykäs. Mutta sanon silti sen. Tietty omalaatuisuus kertoo usein älykkyydestäkin. Kaikkein älykkäimmät tuntemani ihmiset ovat omalaatuisia.  [/quote] Samaa mieltä. Älykkäät ihmiset eivät ole yleensä niitä main stream tyyppejä vaan juurikin aika omalaatuisia.

[/quote]

Komppaan tätä tavallaan. Älykkäät ihmiset eivät ole luonnostaan taipuvaisia menemään massan mukana. Ainakaan ajatusmaailmaltaan.

Vierailija
71/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:00"]

Tosiaan kummallista sanoa itseään älykkääksi.

[/quote]Miksi? Luuletko ettei esim Albert Einstein pitänyt itseään älykkäänä? Tai Isaac Newton, C.S. Lewis, kuka tahnsa historian tunnustamista tiede/kulttuuri yms vaikuttajista, eivätköhän itsekin tienneet ja myöntäneet olevansa älykkäitä?

Vierailija
72/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 20:48"]Hoksaavaisuus ja erilaisten mielipiteiden hyväksyminen, suvaitsevaisuus, sanavalmius. Ymmärtää kokonaisuuden ja pienet yksityiskohdatkin. [/quote] Olen eri mieltä, suvaisevaisuus ei liity älykkyyteen. Mutta nopeat hoksottimet liittyy.

[/quote]Arvasin että joku tarttuu tuohon suvaitsevaisuuteen :) Katsos kun suvaitsevaisuuttakin on monenlaista... En tässä lähde mitään rasismikortteja esittämään ollenkaan, siitä ei ollut kyse, pikemminkin erilaisuuden sietämiskynnyksestä, joka älykkäillä on korkealla. Ei koe tarvetta arvioida muiden ratkaisuja saati arvostella niitä.

[/quote]Ikävä kyllä joku voi olla hyvinkin älykäs ja käyttää älykkyyttään vain pahaan ja olla hyvinkin suvaitsematon :( Yhdenlainen älykkyys on juuri mainitsemaasi suvaitsevaisuutta mutta älykkyyttä on niin monenlaista.

Vierailija
73/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:19"]Hyvä huumorintaju, ilman mauttomia alapään vitsejä.
[/quote]
Höpö höpö =)

Vierailija
74/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:00"]

Tosiaan kummallista sanoa itseään älykkääksi.

[/quote]Miksi? Luuletko ettei esim Albert Einstein pitänyt itseään älykkäänä? Tai Isaac Newton, C.S. Lewis, kuka tahnsa historian tunnustamista tiede/kulttuuri yms vaikuttajista, eivätköhän itsekin tienneet ja myöntäneet olevansa älykkäitä?

[/quote]

En muista Einsteinin sanoneen itseään älykkääksi, päinvastoin totesi vain viihtyvänsä ratkottavien ongelmien parissa pidempään kuin muut ihmiset. Taisi myös mainita vielä, että kyse on enemmän perspiraatiosta kuin inspiraatiosta. Eipä siinä, kyllä mä vähän luulen, että tajusi ainutlaatuisuutensa ja sitä kautta varmaan piti itseään älykkäänä, vaikkei sitä suoraan lehdistölle olisikaan sanonut.

Vierailija
75/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se kertoo siitä itse. Vitsi. Mutta totta. Ainakin tuntemani virallisesti älykkään koko elämä pyörii älykkyytensä ympärillä. Muistuttaa siinä mielessä bodaria. Treenaa älyään koko ajan erilaisilla älypeleleillä ja yrittää koko ajan saada väittelyitä aikaan ja puhkoa sitten reikiä "vastustajiensa" argumentteihin.

Vierailija
76/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain ihmisistä vain heti aistii heidän olevan älykkäitä. Huomaan ihmisistä hyvin nopeasti, ovatko he fiksuja vai ei-niin-älykkäitä, mutta eipä tuolla asialla oikeasti ole mitään väliä. Tärkeintä ihmisissä on hyväsydämisyys ja aitous. Toki älykkyys yhdistettynä edellä mainittuihin piirteisin on äärimmäisen viehättävää :)

Vierailija
77/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:20"]

[/quote]

Mä olen aina pitänyt erityisen tyhminä ihmisiä, jotka alkavat sössöttämään älykkyyden eri määritelmistä ja kinaamaan siitä, ettei jotain yleistä älykkyyttä muka oikein olisi tai siitä ei oltaisi yksimielisiä. Joo joo, joku voi olla musikaalisesti lahjakas, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen älykkyyden kanssa, josta tässäkin ketjussa puhutaan. Samaan kastiin menee sosiaalinen älykkyys sun muut höpöhöpö-älykkyydet. Nuo ovat taitoja, eivät älyä. Äly on geneeristä prosessointivoimaa, vähän niin kuin prosessori tietokoneessa. Esim. musikaalisuus on kuin äänipiiri emolevyllä, joka kykenee suorittamaan vain hyvin kapea-alaista prosessointia.

[/quote]

Voiko älyä harjoittaa?

Vierailija
78/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

liberaalista arvomaailmasta

Vierailija
79/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykkäät tietää siitä että semmonen ihminen ei näillä palstoilla kauaa jaksa naputella.

täällä on alle 80 äo kaikilla. pakko olla.

Vierailija
80/148 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]No minä olen sitten erityisen tyhmä mutta en osannut lukea rivien välistä aloitusviestistä että tässä ketjussa puhutaan vain tietynlaisesta älykkyydestä. Yhtä tyhmä on mainittu moniälykkyysteoria. Hienoa että sinä ja kaltaisesi olette paljon meidänkaltaisiamme sössöttöjiä ylempiälyisiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän