Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysvieraat! Käykää kaupan kautta ennen kylään tuloa

Vierailija
06.02.2015 |

Ostakaa vaikka euron keksipaketti kylään tuomisiksi. Että saatte kahvin kanssa muutakin syötävää kuin kylmää kättä.

Tosin meillä ei aina ole kaapissa edes maitoa, niin kahvinkin voit joutua juomaan mustana. Meillä ei ainakaan nimittäin yleensä oo kaapissa mitään tarjottavaa yllätysvieraita varten.

Jos haluatte mieluisamman kylämielen, käykää kipaisemassa kaupasta se keksipaketti tjms. Ei se paljoa maksa eikä iso vaiva ole. ;-)

Tulee parempi mieli molemmille, kun on jotain tarjottavaa ja tarjolla. Kiitos! :-)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä syö kotonakaan mitään, miksi sitten kylässä? Sitäpaitsi jos meen kylään kutsumatta mulla on joku asia ja se hoituu parissa minuutissa jonka jälkeen häivyn.

Vierailija
2/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parempaa: Kunnioittakaa toisten yksityisyyttä, älkää tulko kutsumatta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä, miten ihmiset pystyy pitämään kotona jotain vierasvaraa :D Enkä kyllä itsekkään kaipaa mitään makeaa kahvin kanssa. En tosin tee yllätysvierailujakaan. Toi maito oli hyvä vinkki, itse kun juon maitoni ja sokerini kahvin kanssa.

Vierailija
4/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin vaikeaa hakea pakastimeen korvapuusteja, pullia ja pari mutakakkua? Ei sen puoleen, olen samaa mieltä että vieraat saisivat tuoda tullessaan kahvipaketin ja jotain tarjottavaa.

Vierailija
5/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sen verran isot lapset, että varmasti osaavat hakea pakastimesta vierasvarat ja syödä pois (teinejä osa). Enkä mielellään osta turhia herkkuja kotiin-silloin toki leivon tai ostan jos on kutsutut vieraat tulossa :).

Vierailija
6/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:14"]

Vielä parempaa: Kunnioittakaa toisten yksityisyyttä, älkää tulko kutsumatta..

[/quote]

Tai soittakaa ja varmistakaa, että kyläily sopii. Mua ärsyttää miehen ystävät jotka poukkoilevat kylään milloin sattuu ilman mitään ilmoitusta. Sitten ollaan naama norsunv:llä kun ei meillä olekaan kahvimaitoa tai kahvipullaa tarjota.

Vierailija
7/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään vierasvaraa, tarjoan niitä herkkuja joita olen ostanut itselleni.

Vierailija
8/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap, minulla on appiukko, joka saattaa yllärinä istua rappukäytävässä odottelemassa, kun tulen arkipäivänä töistä. Ja ukko tulee 200 km päästä vähän kylään, ja aina yöksi. Ottaa minua ja poikaansa kupoliin, jos on vaikka sovittua menoa sille illalle tai lasten kuskaamista harrastuksiin ja pitäisi ehtiä ne vielä ruokkiakin ennen sitä! Yllätyskyläily ilman etukäteisvaroitusta on minusta älyttömän epäkohteliasta, vaikka kuvittelisit sen olevan mitenkään hauska yllätys.  (sanominen ei tälle äijälle auta, se on luullakseni asperger, ainakin moni seikka matsaa diagnoosiin) Sama juttu kun ollaan kesällä mökillä, niin sieltä se pölähtää keskelle korpea ja odottaa että palvelu skulaa ja ruokaa on riittävästi. Se on myös vaikea ruokittava, koska ruuassa ei saa olla kuin suolaa ja sipulia, muuten se kaataa ruuan vessanpönttöön.

Olen nykyään varannut kaappiin toscakakkupaketin (tyyliin lisää vain vesi ja margariini) ja pakkasessa on aina pakastepyttipannua ja korvapuustipussi.

Vierailija
9/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:35"]Onko se nyt niin vaikeaa hakea pakastimeen korvapuusteja, pullia ja pari mutakakkua? Ei sen puoleen, olen samaa mieltä että vieraat saisivat tuoda tullessaan kahvipaketin ja jotain tarjottavaa.
[/quote]

Meillä on pakastin täynnä ruokaa ja marjoja, ei sinne mahdu mitään pullia kutsumattomille vieraille. Eipä meillä kyllä sellaisia käykään, kun emme avaa ovea kellon soidessa, jos ei tiedetä jonkun olevan tulossa kylään tai odoteta kotiin kuljetettavaa pakettia.

Vierailija
10/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi olla keksejä kaapissa tai olla olematta, ei olla varauduttu erikseen vieraisiin. Tyytyväisenä ottaisin vastaan vieraat, jotka tuovat vaikka suklaalevyn tullessaan. Jos eivät tuo mitään saavat tyytyä siihen mitä sattuu löytymään.

Vierailija
11/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 09:35"]Onko se nyt niin vaikeaa hakea pakastimeen korvapuusteja, pullia ja pari mutakakkua? Ei sen puoleen, olen samaa mieltä että vieraat saisivat tuoda tullessaan kahvipaketin ja jotain tarjottavaa.
[/quote]

Pullat ja "pari mutakakkua" ei enää ole pelkkä hätävara :D:D

Vierailija
12/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molempien vanhemmat pölähtää paikalle AINA kutsumatta/ilmoittamatta. Omilleni olen kehdannut sanoa, että soittaisivat ennen kuin lähtevät kotoaan, mutta ei ne ymmärrä.... Olenkin jättänyt kahvit kokonaan tarjoamatta. Olen ehkä ilkeä, mutta jos vain ilmoittaisivat niin olisi kyllä kahvit ja pullat esillä. Ihan kuin vanhoja koiria yrittäisi opettaa :D

Vierailija
13/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pölähti vierailulle 23.12. illalla.. Olin pihalla tamppaamassa mattoja, mies auraamassa lunta kylillä... Kämppä oli kuin kaaos päivää ennen joulua ja nämä saapastelivat kengät jalassa kämpän ympäri. Olin juuri saanut lattiat pestyksi. Vastaukseksi sain vaan että "aateltiinkin, että teillä on jouluvalmistelut vielä kesken". Kyllä, niin oli kun sairastimme molemmat korkeaa kuumetta päivä pari aiemmin...ääärg!

Vierailija
14/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
No joillakin voi olla matkaa lähimmälle kaupalle ja ei välttämättä kerkeä käymään siellä jos vieraat ilmoittaa tulevansa 10min päästä.

Vierailija
15/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumatta tuleminen on vanhan agri-Suomen tapa. Tiedettiin, että tiettyyn aikaan sunnuntaista kaikki ovat kotona, elleivät ole lähteneet kutsumatta kyläilemään. Ennalta ilmoittamista vältettiin kursailusyistä; etteivät vain rupea meidän takia mitään laittamaan.

Vierailija
16/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää sen verran elämänhallintaa olla että osaa pitää varalla vierasvaraa. Näin se vaan on, ei auta selittelyt.

Vierailija
17/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokia ei kipata vessanpöttöön rottien muonaksi, vaan laitetaan biojätteisiin.

Vierailija
18/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:27"]

Kyllä pitää sen verran elämänhallintaa olla että osaa pitää varalla vierasvaraa. Näin se vaan on, ei auta selittelyt.

[/quote] Muahhahahhhaaaa =D

Vierailija
19/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:27"]

[/quote]

Mun elämänhallinta taas on sitä että osaa sanoa tutuillekin ovella että nyt ei käy :)

Vierailija
20/28 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsumatta kyläilisin, niin en mitään noutopöytää ja kahvitarjoilua edes odottaisi :D. Matkalta saattaisin soittaa ja kysyä voiko kylään tulla, siis noin vartin varotusajalla ja siinähän voisi emäntä/isäntä pyytää kaffet ja nisua tuomaan tullessa jos kahvitella haluan.
.
Meillä tosin on lähes poikkeuksetta ainakin jotain pullaa/piirakkaa/tms pakastimessa ihan vierasvarana. Ja noita kun itse leipoo, niin ei niitä kaikkia jakseta kerralla syödäkään ja pakastimeen menevät etteivät pilaannu. Piparit ei kaapissa säily, kun emäntä itse ne söisi pois, siksipä niitä ei kaappeihin ostetakaan eikä muuten vain leivota. Mutta kahvia, maitoa, sokeria ja pullaa löytyy aina!
.
Meille on ystävät ja anopit aina tervetulleita vaikka ihan yöksi, varoittamatta. Normaali kotivaramme toimii hyvin myös vierasvarana, miksipä ei. Tiedän ettei kaikilla ole kotivaraa joten itse emme ainakaan suoraan tupsahda ovikelloa kilistelemään.
-Emäntä 23v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme