Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko yhtään normaalia rokotekriittistä?

Vierailija
17.11.2021 |

Omassa tuttavapiirissä kukaan normaalijärkinen, fiksu henkilö ei vastusta rokotetta. Ja nyt puhutaan parista sadasta työkaverista, harrastetuttavasta, lasten kavereiden vanhemmista yms. Ei siis yhtään. Sen sijaan rokotekriittisistä miltei kaikki on entisiä koulukavereita, joiden koulunkäynti on jäänyt elämän kova koulu-tasolle.

Miten teidän tuttavapiirissä, onko jakauma suunnilleen sama?

Kommentit (287)

Vierailija
61/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä rokotekielteisyyttä. Lapsena sai pelätä kurkkumätää, lapsihalvausta, poliota ym. tauteja, mitkä katosivat rokotteilla. Olisiko tilanne rokotedenialistien mielestä parempi, kun nämä taudit olisivat edelleen keskuudessamme raivoamassa. Ehkäpä he todella haluaisivat niin.

Ei tietenkään. Itse ottaisin perinteiseen teknologiaan perustuvan Sinovac-rokotteen vaikka tältä istumalta. Mutta mRNA-injektiota en ota ikinä.

Vierailija
62/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä  tunne yhtään elämänkoululaista, joka olisi rokotekriittinen. Tuntemani ovat ammatiltaan: luokanopettaja, 3 sairaanhoitajaa, hieroja, lähihoitaja, lääkäri, optikko, DI, koodari, sähköasentaja, lastentarhanopettaja, sosiaalityöntekijä, liikunnanopettaja, matematiikanopettaja, liikunnanohjaaja, palkanlaskija, kampaaja, ammattiopettaja, pankinjohtaja, toimintaterapeutti, psykologi, kätilö, informaatikko, vakuutussihteeri, fysioterapeutti, proviisori, ravintolakokki, lounaskahvilayrittäjä, rakennusinsinööri, eläintenhoitaja, hammaslääkäri.

Eli ihan tavallisia ammatteja, kaikilla jokin koulutus. Ei yhtään alkoholistia, huumeidenkäyttäjää ja ainoa tupakoitsijakin koronan myötä lopetti. Yhteistä näille on pyrkimys terveisiin elämäntapoihin mm. harrastamalla liikuntaa. Eipä taida kenelläkään olla edes ylipainoa, ei ainakaan paljoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani henkilöt, jotka ovat kertoneet etteivät ota rokotetta ovat ihan normaalin oloisia, ei mitään 5g-mikrosiruihin uskovia foliohattuja. Perusteluina mm. ettei rokote ole tarpeellinen itselle koska on nuori ja perusterve tai ei täysin luoteta rokotteen olevan turvallinen (sikainfluenssapiikit muistissa). Muutama on saanut ekasta rokotteesta ikäviä sivuvaikutuksia eivätkä halua kokeilla  tuleeko toisesta pahempia oireita.

Vierailija
64/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän he ovat tätä elämäm koululais tai korkeintaan amistasoa.  Amiskoulutetut kuvittelevat olevansa kriittisiä älyköitä, kun osaavat googlettaa ja löytävät hörhöinformaatiota.

Niiden valetiedot tulevat varsin keskitetystä samasta tuutista.  Ne ovat valmiiksi sopivasti yhteydestään irrotettuja lainauksia, joita kutsutaan "tieteellisiksi", olipa mitä moskaa tahansa.   He eivät edes ymmärrä, mitä niissä jutuissa sanotaan, mutta mölinä jatkuu ja jatkuu.

Ja mikäs tuutti tämä on? The Lancet? NEJM? AMJMED? PubMed? Omat tietoni tulevat ainakin noista lähteistä.

Vierailija
65/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollaatitrollaa..yleensä ärsyttää hikipäiden venäjä trollaus syyttelyt mutta nyt sanon itsekin, tämähän on kuin putinin tehtaalta:D 

Ei teitä usko enää kukaan, kaikki kyllä näkee tuon lapsellisen lässytyksen ja hyökkäilyn läpi;) 

Vierailija
66/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja niin tunnet sinäkin.

Kuka enää ottaa näitä "kaikki/ei kukaan mun tutuista" -ihmisiä?

Vierailija
67/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten taida tuntea ketään rokotekriittistä, ilmeisesti tuttavapiirini on sen verran älykästä ja tervejärkistä. Tai sitten valehtelevat tai ovat hiljaa, mikä on ihan fiksu vaihtoehto, jos kieltäytyvät rokotteesta.

Fiksua heidän kannaltaan mutta huonoa yhteisölle, noin peliteoreettisesti ajateltuna. Yhteiskunnalle olisi paljon parempi, jos keskusteluilmapiiri olisi sallivampi.

Vierailija
68/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollaatitrollaa..yleensä ärsyttää hikipäiden venäjä trollaus syyttelyt mutta nyt sanon itsekin, tämähän on kuin putinin tehtaalta:D 

Ei teitä usko enää kukaan, kaikki kyllä näkee tuon lapsellisen lässytyksen ja hyökkäilyn läpi;) 

Onko sulla paha olla?

Vierailija
69/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tunnen aika paljon koronarokotekriittistä porukkaa, kun olen aktiivisesti mukana ryhmissä. Ihan kaikenlaista porukkaa mahtuu mukaan, nuorista ikäihmisiin, mutta esim. yhtään ainoaa alkoholiongelmaista ei taida olla, ei ole tullut ainakaan vastaan. Monenlaisia ammatteja, duunareista tohtoreihin, yrittäjiä ja eläkeläisiä, kotiäitejä ja opiskelijoita, työttömiäkin. Kaikki ns. yhteiskuntaluokat on kyllä edustettuna. On terveysintoilijoita, sitten perusihmisiä ja niitäkin, joita muuten ei terveysasiat kummoisesti kiinnosta. Eniten ehkä kuitenkin niitä, joita terveysasiat kiinnostaa tavanomaista enemmän, eli syövät terveellisesti, liikkuvat paljon, ulkoilevat, nukkuvat riittävästi, hoitavat itseään monella tavalla, käyttävät lisäravinteita jne.

Itse kuulun siihen aika tavisporukkaan, syön siis suht terveellisesti, harrastan liikuntaakin (enemmänkin voisin), pidän painon kurissa, en juopottele enkä polta, mutta teen vähän liikaa töitä ja menen liian myöhään nukkumaan. Nyt kun olen näissä ryhmissä tutustunut terveysintoilijoihin, niin olen alkanut itsekin kiinnostumaan enemmän terveysasioista ja pyrkinyt korjaamaan elämäntapojani ja ylipäätään ottamaan selvää, miten voisin itse hoitaa terveyttä ja ehkäistä sairauksia. 

Vierailija
70/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin, useat korkeasti koulutettuja.

Itse olen tavallinen asiantuntijatyötä tekevä suomalainen, jolla on maisterintutkinto ja vahva luotto tieteeseen. Minulla on kaikki rokotusohjelman mukaiset rokotteet, eivätkä netin ”vaihtoehtomediat” ole kuuluneet koskaan millään tavalla lukemistooni. Saatan hyvinkin olla juuri sinun työkaverisi tai läheisesi.

Olen nykyisessä keskusteluilmapiirissä ymmärtänyt pitää rokottamattomuuteni salassa. Näin ovat tehneet kaikki muutkin tuntemani rokottamattomat. Työkaverini, joita en edes ole etätyön vuoksi juuri nähnyt, luulevat minulla olevan kaksi rokotetta. 

Piti tämäkin päivä elää, että jos ei ota vapaaehtoista rokotetta, joka ei estä sairastumasta, tartuttamasta ja jonka suoja ei kestä, sinua saa painostaa, haukkua ja viedä ihmisoikeudet. Meillä Suomessa ei onneksi vielä jälkimmäistä, mutta maailmalla ollaan menty tässä jo järkyttävyyksiin asti.  

Vierailija
71/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, kaikki ovat jotain ylikoulutettuja pask**ia.

Kaikki normaalit ovat ottaneet rokotteen, tosin en ole tehnyt gallupia, joten voin olla myös väärässä. Pari normaalia pullukkaa on mennyt lähiaikana teho-osaston kautta.

Vierailija
72/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan silloin kun te "tietyt" yritätte niin perkuleesti että se alkaa olemaan jo todella väsynyttä. Voi voi kun työnä on ivailla ja hyökkäillä rokottamattomien kimppuun ja tehtailla mitä typerämpiä aloituksia joka päivä yrittäen vaikuttaa kansan mielipiteisiin asiasta. Iso osa rokottamattomista on älykkäämpiä kun perus tolvana joka uskoo kaiken mitä syötetään ja on valmis käymään omiensa kimppuun jonkun rokotteen takia. Hyi saasta. 

Vierailija
73/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemat kaikki avoimesti rokote"kriittiset" on steiner-koulun kasvatteja. En tiedä jos on muitakin, mutta nämä tsemppaavat somessa toisiaan.

Minulla oli vielä pari vuotta sitten vakavassa harkinnassa laittaa lapsi steiner-kouluun pienempien ryhmäkokojen takia ja myös siksi, että meillä steiner-koulu olisi lähempänä kuin normaali. Nyt on mieli muuttunut vahvasti. En halua laittaa lasta ympäristöön jossa tällaista perusasiasta joutuisi vääntämään.

HUOM!!! Kaikki entiset entiset steiner-koululaiset jotka tunnen ei ole rokotevastaisia. Kaipa se on sielläkin vain äänekäs vähemmistö, mutta en ota riskiä

Vierailija
74/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan silloin kun te "tietyt" yritätte niin perkuleesti että se alkaa olemaan jo todella väsynyttä. Voi voi kun työnä on ivailla ja hyökkäillä rokottamattomien kimppuun ja tehtailla mitä typerämpiä aloituksia joka päivä yrittäen vaikuttaa kansan mielipiteisiin asiasta. Iso osa rokottamattomista on älykkäämpiä kun perus tolvana joka uskoo kaiken mitä syötetään ja on valmis käymään omiensa kimppuun jonkun rokotteen takia. Hyi saasta. 

Ja tämä oli sille "onko sulla paha olla" tyypille. Jostain syystä ei näkynyt viesti. 

Vierailija
75/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta tunnen. Kaikki normaaleja työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä.

Et tunne.   Se on fakta.

Rokottamattomat ovat kouluttomia tai huonosti koulutettuja, ja se taas johtuu siitä , että ovat tyhmiä.

Varsin suuri joukko työttömiä.

Monet äärioikeistolaisia ja ne jotka eivät ole, eivät ymmärrä, että toimivat äärioikeiston sätkynukkeina.  Tämä on juuri tätä porukkaa, jolla ei ole normaaleja sosiaalisia suhteita, ovat yksinäisiä, 5-vuotiaan tasolla ja siksi kokevat samaa uhoa mölistessään rokotteita vastaan ja muka urheudestaan kuin juurkin nuo 5-vuotiaat uhoajat, jotka pelkäävät itse omassa leikissään.    Laumaelukoita, jotka kokevat olevansa muka osa jotakin mölöttäessään rokotevastaista/kulkutautimyönteistä moskaansa.

Olet kovin vakuuttunut asiasta, joka on tutkimuksen osoitettu paikkaansapitämättömäksi. Rokotekriittisissä on sekä vähän koulutettuja että todella pitkälle koulutettuja (vähintään tohtoritasoa). Puolet siitä väestä on älykkäämpiä kuin sinä parhaana päivänäsi.

Monet tohtorit ovat pisteosaajia. Taitavia omalla alallaan, mutta yleensä keskinkertaisia, jopa ääliöitä, kun ollaan pisteosaamisen ulkopuolella. EI pidä kuvitella heidän olevan moniosaajia, kuten eräät uusfinskit.

Vierailija
76/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä oli sille "onko sulla paha olla" tyypille. Jostain syystä ei näkynyt viesti. 

Lampailla ei ole sielua.

Vierailija
77/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on tohtoriopiskelija ulkomailta, joka kuulemma on pettynyt Suomen lammasmaisuuteen rokoteasiassa; hänen kotimaassaan rajoituksia vastustetaan paljon enemmän. Hän aikoo kuulemma paeta Suomesta, kun vielä voi, koska ei halua rokotetta. 

Vierailija
78/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä rokotekielteisyyttä. Lapsena sai pelätä kurkkumätää, lapsihalvausta, poliota ym. tauteja, mitkä katosivat rokotteilla. Olisiko tilanne rokotedenialistien mielestä parempi, kun nämä taudit olisivat edelleen keskuudessamme raivoamassa. Ehkäpä he todella haluaisivat niin.

Ei tietenkään. Itse ottaisin perinteiseen teknologiaan perustuvan Sinovac-rokotteen vaikka tältä istumalta. Mutta mRNA-injektiota en ota ikinä.

Miksi ottaisit mieluummin huonomman ja riskialttiimman rokotteen, kuin tehokkaamman ja turvallisemman? 

Vierailija
79/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan pikkujouluissa ensi perjantaina se selviää. Vain koronapassilla sisään 😁. Jos tietyt henkilöt sattumalta puuttuu, tiedän kyllä miksi. Aavistuksia on.

En kyllä ollu tulossa teitä pässejä katselemaan vapaa ajallani. Pitäkää kielet ruskeina

Vierailija
80/287 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemat kaikki avoimesti rokote"kriittiset" on steiner-koulun kasvatteja. En tiedä jos on muitakin, mutta nämä tsemppaavat somessa toisiaan.

Minulla oli vielä pari vuotta sitten vakavassa harkinnassa laittaa lapsi steiner-kouluun pienempien ryhmäkokojen takia ja myös siksi, että meillä steiner-koulu olisi lähempänä kuin normaali. Nyt on mieli muuttunut vahvasti. En halua laittaa lasta ympäristöön jossa tällaista perusasiasta joutuisi vääntämään.

HUOM!!! Kaikki entiset entiset steiner-koululaiset jotka tunnen ei ole rokotevastaisia. Kaipa se on sielläkin vain äänekäs vähemmistö, mutta en ota riskiä

Muinoin steiner-koululla kokoontui mm. Veikko Leväahon anarkistipiiri. Jos tunnevaltainen anarkismiperinne on jatkunut, ei ihme, että osa epäilee kaikkea valtiontoimintaa. Ei siis pidä ottaa heitä vakavasti.