Tunnetteko yhtään normaalia rokotekriittistä?
Omassa tuttavapiirissä kukaan normaalijärkinen, fiksu henkilö ei vastusta rokotetta. Ja nyt puhutaan parista sadasta työkaverista, harrastetuttavasta, lasten kavereiden vanhemmista yms. Ei siis yhtään. Sen sijaan rokotekriittisistä miltei kaikki on entisiä koulukavereita, joiden koulunkäynti on jäänyt elämän kova koulu-tasolle.
Miten teidän tuttavapiirissä, onko jakauma suunnilleen sama?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaleja ihmisiä. Sellaiset tutut, jotka elävät aika lailla miettimättä mitään kummempaa, ovat niitä rokotteen ottaneita.
Montako tämmöistä "ihan normaaleita" ihmisiä -kommentteja olet tänne jo suoltanut?
Tyylisi on tunnistettava.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen usean yliopiston tai kauppakorkean käyneen rokotekriittisen henkilön. Tarkastelevat asioita laaja-alaisesti ilman hörhöilyjä tai tunnekuohuja. Kriittisyys kohdistuu rokotteeseen, ei yleiseen rokoteohjelmaan. Omalla työpaikallani on enemmän tunneperäistä hysteriaa kuin koulutetussa lähipiirissäni.
Itsekin olen dosentti ja ammatiltani yliopistotutkija. Mutta selkeästi heidän kognitiivista dissonanssiaan helpottaa ajatus siitä, että vai tietämätön voi suhtautua aiheeseen kriittisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari, toinen korkeasti koulutettu ja fiksu mies. Toinen maalaisjärjellä varustettu kiva nainen.
Ei ole, etkä edes tunne. Kuten et muitakaan, joita olet täällä väittänyt tuntevasi.
Omassa tuttavapiirissäsi kukaan ei kerro sinulle vastustavansa niitä, koska olet selkeästi hysteerinen.
Kommentoija 21 on "v ä l i l y ö n t i l o b b a r i". Saa palkkaa koronarokotteen l o b b a a m i s e s t a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta tunnen. Kaikki normaaleja työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä.
Koulutettu , työssäkäyvä ihminenkin voi kärsiä eritasoista ongelmista.
Sinunko mielestä ihmisellä on välttämättä ongelmia, jos hän on kanssasi jostain eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari, toinen korkeasti koulutettu ja fiksu mies. Toinen maalaisjärjellä varustettu kiva nainen.
Ei ole, etkä edes tunne. Kuten et muitakaan, joita olet täällä väittänyt tuntevasi.
Tunnenpas, itse olen rokotettu ensimmäisten joukossa ja ottamatta jättämistä tyhmänä, mutta siitä huolimatta tunnen nuo kaksi ihmistä.
Ihmiset jotka haluavat pakkorokottaa lapset, katkaista välit perheeseensä, haluaa laittaa ihmisiä karanteenileireille, ihmiset jotka vihaavat jaottelevat maailman kahtia, öyhöttävät hulluna ilman parempaa tietoa ja tutkimustuloksia. Hmmm. Kummatkohan tässä niitä hulluja on?
Vierailija kirjoitti:
Olemme pullukoiden panttivankeina.
Mielestäsi kaikki rokotekieltäytyjät ovat läskejä? Mielenkiintoinen patologia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen usean yliopiston tai kauppakorkean käyneen rokotekriittisen henkilön. Tarkastelevat asioita laaja-alaisesti ilman hörhöilyjä tai tunnekuohuja. Kriittisyys kohdistuu rokotteeseen, ei yleiseen rokoteohjelmaan. Omalla työpaikallani on enemmän tunneperäistä hysteriaa kuin koulutetussa lähipiirissäni.
Itsekin olen dosentti ja ammatiltani yliopistotutkija. Mutta selkeästi heidän kognitiivista dissonanssiaan helpottaa ajatus siitä, että vai tietämätön voi suhtautua aiheeseen kriittisesti.
Hienoa, nyt paikalle on ilmestynyt jo päivystävä dosentti. Tuo ikuinen vitsin aihe.
Ja puhutaan nyt ihan reilusti rokotevastaisista eikä millään teennäisellä rokotekriittinen-nimikkeellä.
Kriittinen ottaa rokotteen, koska se on fiksuin ja älykkäin ratkaisu. Vastainen ei ota.
Kyllähän he ovat tätä elämäm koululais tai korkeintaan amistasoa. Amiskoulutetut kuvittelevat olevansa kriittisiä älyköitä, kun osaavat googlettaa ja löytävät hörhöinformaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä myös valehtelee sosiaalisen paineen alla. Eli voi olla, että suurin osa tietämistäsi ihmisistä on saattanut valehdella sinulle päin naamaa kun on jo kaukaa haistanut, että kannattaa vastata olevansa rokotettu.
Oma lääkärini on rokottamaton, kampaaja on rokottamaton ja erittäin monet yhteistyökumppanit (yrittäjiä) myös. Meitä yhdistää se, että työn puolesta small talkina sanomme aina olevamme täysin rokotettuja, koska kuka jaksaa sitä vääntöä ja hillumista mitä siitä seuraa jos alkaa puhua totta. Keskenämme tottakai jaamme sitten enemmän ajatuksia maailmantilasta.
Tämä. Olen tunnustanut olevani rokottamaton tasan yhdelle työkaverilleni, joka itseäni rohkeampana puhuu asioista ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten totta, että rokotekieltäytyjät ovat nimeomaan ylipainoisia. Tyypillistä heidän koulutustasonsa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli väärään ketjuun, piti mennä siihen jossa todettiin lähes kaikkien tehopotilaiden olevan läskejä lölleröitä.
Ne ketä itse tiedän eivät ole akateemisesti kouluttautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissäni on vain yksi rokotekrkitikko, siis niistä, joiden mielipiteistä koronarokotteen suhteen minulla on mitään tietoa. Hän on sisareni ja kyllä hän joskus ihan normaali ihminen oli. Valitettavasti enää ei voi näin sanoa. Aika syvälle näyttää kaikenmaailman salaliittojuttujen ja uhkakuvien keksimisen maailmaan menneen, ja se kyllä sekä surettaa, huolestuttaa että paikoin myös suututtaa minua. :(
Se, että sinua suututtaa ei vielä tarkoita, etteikö hän voisi olla oikeassa.
En ymmärrä rokotekielteisyyttä. Lapsena sai pelätä kurkkumätää, lapsihalvausta, poliota ym. tauteja, mitkä katosivat rokotteilla. Olisiko tilanne rokotedenialistien mielestä parempi, kun nämä taudit olisivat edelleen keskuudessamme raivoamassa. Ehkäpä he todella haluaisivat niin.
Valehtelen olevani rokotettu, jos sitä kysytään. Olen asiantuntijatyössä ja tapaan pari kertaa viikossa asiakkaita. Suoraan asiasta ei kyllä olekaan kysytty, mutta kautta rantain toisinaan. Olen avautunut rokottamattomuudestani vain niille läheisilleni, jotka ovat itsekin rokottamattomia tai joiden tiedän sallivan päätökseni. Esim. äitini ja kaksi sisarustani eivät asiasta tiedä, kuten ei myöskään esimies tai tiimikaverit, mutta pari rokottamatonta työkaveria tietää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä enkä tunne, mutta kyllähän noissa rokotusvastaisten mielenosoituksissa näkyy vähäjärkisempi väestönosa olevan yliedustettuna.
Minä nyt en ylipäänsä lähtisi mihinkään mielenosoituksiin. Sillä ei ole rokotuskantani kanssa mitään tekemistä.