Tunnetteko yhtään normaalia rokotekriittistä?
Omassa tuttavapiirissä kukaan normaalijärkinen, fiksu henkilö ei vastusta rokotetta. Ja nyt puhutaan parista sadasta työkaverista, harrastetuttavasta, lasten kavereiden vanhemmista yms. Ei siis yhtään. Sen sijaan rokotekriittisistä miltei kaikki on entisiä koulukavereita, joiden koulunkäynti on jäänyt elämän kova koulu-tasolle.
Miten teidän tuttavapiirissä, onko jakauma suunnilleen sama?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Kuka sulle maksaa tästä propagandasta? Näköjään on päiväduuni kun aloituksia tulee niin tiheään.
Mikä on tuollaisen ihmisen palkka lopulta? Onko mahdollista syntien anteeksi saamiseen vai halkaiseeko Jumala tuomionpäivänä miekalla kahtia ja nakkaa ruhon helvetin liekkeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta tunnen. Kaikki normaaleja työssäkäyviä ja koulutettuja ihmisiä.
Et tunne. Se on fakta.
Rokottamattomat ovat kouluttomia tai huonosti koulutettuja, ja se taas johtuu siitä , että ovat tyhmiä.
Varsin suuri joukko työttömiä.
Monet äärioikeistolaisia ja ne jotka eivät ole, eivät ymmärrä, että toimivat äärioikeiston sätkynukkeina. Tämä on juuri tätä porukkaa, jolla ei ole normaaleja sosiaalisia suhteita, ovat yksinäisiä, 5-vuotiaan tasolla ja siksi kokevat samaa uhoa mölistessään rokotteita vastaan ja muka urheudestaan kuin juurkin nuo 5-vuotiaat uhoajat, jotka pelkäävät itse omassa leikissään. Laumaelukoita, jotka kokevat olevansa muka osa jotakin mölöttäessään rokotevastaista/kulkutautimyönteistä moskaansa.
Olet kovin vakuuttunut asiasta, joka on tutkimuksen osoitettu paikkaansapitämättömäksi. Rokotekriittisissä on sekä vähän koulutettuja että todella pitkälle koulutettuja (vähintään tohtoritasoa). Puolet siitä väestä on älykkäämpiä kuin sinä parhaana päivänäsi.
En muuten taida tuntea ketään rokotekriittistä, ilmeisesti tuttavapiirini on sen verran älykästä ja tervejärkistä. Tai sitten valehtelevat tai ovat hiljaa, mikä on ihan fiksu vaihtoehto, jos kieltäytyvät rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikki korkeakoulutetut ole rokotetta ottaneet, mutta eivät kuuluta asiaa kaikille, koska tietävät vastapuolen reaktion.
Tämä.
On aivan turha käydä keskustelua, jonka kulun pystyy ennustamaan.
Oma nykyinen pomo, professori. Minä itse, korkeakoulutettu. Oma mies, korkakoulutettu äo >135.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen olevani rokotettu, jos sitä kysytään. Olen asiantuntijatyössä ja tapaan pari kertaa viikossa asiakkaita. Suoraan asiasta ei kyllä olekaan kysytty, mutta kautta rantain toisinaan. Olen avautunut rokottamattomuudestani vain niille läheisilleni, jotka ovat itsekin rokottamattomia tai joiden tiedän sallivan päätökseni. Esim. äitini ja kaksi sisarustani eivät asiasta tiedä, kuten ei myöskään esimies tai tiimikaverit, mutta pari rokottamatonta työkaveria tietää.
Siis tietoisesti ja härskisti tartuttelet ihmisiä. Tuo moraalittomuus on se vahva yhteinen tekijä rokotevastaisten kohdalla.
Tunnen. Ja nämä rokotusvastaiset ovat ihan normaaleja ja koulutettuja ihmisiä. Luulen että rokottamattomat ”hihhulit” saavat paljon palstatilaa mutta lukumääräisesti heitä on todella pieni määrä.
Asiaan, eli yksi kaverini ei halua ottaa rokotuksia sillä hän sai vaikeita sivuoireita ensimmäisen piikin jälkeen (myös lääkäri suositteli ettei toista rokotetta kannata ottaa).
Tunnen myös erään joka on jo sairastanut koronan ja joka ei halua turhaan ottaa kokeellista rokotetta. Ja kolmas tapaus joka on kannattaa riskiryhmien rokottamista heitä suojellakseen mutta näkee rokotteen riskinä itselleen hyötyihin verrattuna (kyseessä on siis nuori ja hyväkuntoinen mies).
Olen itse ottanut molemmat piikit mutta olen ”rokotevastainen” siihen liittyen että pienet lapset rokotetaan elleivät he kuulu riskiryhmiin. Mielestäni lasten rokottamista tulee harkita tarkkaan lasten saamien hyötyjen ja rokotusriskien näkökulmasta. Lapset kun sairastavat koronan mietona.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä rokotekielteisyyttä. Lapsena sai pelätä kurkkumätää, lapsihalvausta, poliota ym. tauteja, mitkä katosivat rokotteilla. Olisiko tilanne rokotedenialistien mielestä parempi, kun nämä taudit olisivat edelleen keskuudessamme raivoamassa. Ehkäpä he todella haluaisivat niin.
Olisi kiva tietää, mikä on muuttunut noista ajoista, jolloin rokottaminen oli hyvä asia. Onko tieteen taso romahtanut, menetetty osaamista, olemmeko tulleet ääliöiksi tutkimuksissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaaleja ihmisiä. Sellaiset tutut, jotka elävät aika lailla miettimättä mitään kummempaa, ovat niitä rokotteen ottaneita.
Montako tämmöistä "ihan normaaleita" ihmisiä -kommentteja olet tänne jo suoltanut?
Tyylisi on tunnistettava.
Vaikutat vainoharhaiselta. Oletko ottanut lääkkeesi tänään?
Työpaikan pikkujouluissa ensi perjantaina se selviää. Vain koronapassilla sisään 😁. Jos tietyt henkilöt sattumalta puuttuu, tiedän kyllä miksi. Aavistuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari, toinen korkeasti koulutettu ja fiksu mies. Toinen maalaisjärjellä varustettu kiva nainen.
Ei ole, etkä edes tunne. Kuten et muitakaan, joita olet täällä väittänyt tuntevasi.
Iskikö nälkäkiukku heti lounaan jälkeen?
Masentunut ja syrjäytynyt, ei tosin ihan selvää onko oikeasti rokotevastainen vai eikö vaan halua hakea rokotetta kun ei muutenkaan tykkää poistua asunnolta. On muutenkin aina joku "syy" miksi ei hoida jotain asiaa tai ei voi tulla jonnekin.
Mä oon kyllä ihan suoraan valehdellut olevani rokotettu kun joku on alkanut sitä tenttaamaan. Aika keskivertokansalaisena itseäni pidän, opiskelen yliopistossa ja käyn samalla töissä. Varmaan joku valehtelee ap:llekin.
Tunnen pari rokoteuskovaista jotka kuulustelevat muilta että onko rokotuksia. Kummatkin ovat keski-iän ylittäneitä ja kielitaidottomia. Saavat tietonsa pelkästään iltalehden pelotteluotsikoista ja ylen uutisista.
Taas syyllistävä ketju. Jos joku haluaa rokotteen, minulle ihan OK. Itse en ota rokotetta. En ole rokotekriittinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen usean yliopiston tai kauppakorkean käyneen rokotekriittisen henkilön. Tarkastelevat asioita laaja-alaisesti ilman hörhöilyjä tai tunnekuohuja. Kriittisyys kohdistuu rokotteeseen, ei yleiseen rokoteohjelmaan. Omalla työpaikallani on enemmän tunneperäistä hysteriaa kuin koulutetussa lähipiirissäni.
Itsekin olen dosentti ja ammatiltani yliopistotutkija. Mutta selkeästi heidän kognitiivista dissonanssiaan helpottaa ajatus siitä, että vai tietämätön voi suhtautua aiheeseen kriittisesti.
Hienoa, nyt paikalle on ilmestynyt jo päivystävä dosentti. Tuo ikuinen vitsin aihe.
Ja puhutaan nyt ihan reilusti rokotevastaisista eikä millään teennäisellä rokotekriittinen-nimikkeellä.
Kriittinen ottaa rokotteen, koska se on fiksuin ja älykkäin ratkaisu. Vastainen ei ota.
En usko olevani edes ainoa täällä keskusteleva dosentti. Mutta jos nukut paremmin kuvitellen, että valehtelen, niin saat vapaasti uskoa mitä tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme pullukoiden panttivankeina.
Mielestäsi kaikki rokotekieltäytyjät ovat läskejä? Mielenkiintoinen patologia.
Se on muuten totta, että rokotekieltäytyjät ovat nimeomaan ylipainoisia. Tyypillistä heidän koulutustasonsa ihmisille.
Ahaa, eli sinulle kyse ei edes ole mistään rokotteista vaan siitä, että ne antavat sinulle tekosyyn vihata itseäsi alempiarvoiseksi katsomiasi henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen olevani rokotettu, jos sitä kysytään. Olen asiantuntijatyössä ja tapaan pari kertaa viikossa asiakkaita. Suoraan asiasta ei kyllä olekaan kysytty, mutta kautta rantain toisinaan. Olen avautunut rokottamattomuudestani vain niille läheisilleni, jotka ovat itsekin rokottamattomia tai joiden tiedän sallivan päätökseni. Esim. äitini ja kaksi sisarustani eivät asiasta tiedä, kuten ei myöskään esimies tai tiimikaverit, mutta pari rokottamatonta työkaveria tietää.
Siis tietoisesti ja härskisti tartuttelet ihmisiä. Tuo moraalittomuus on se vahva yhteinen tekijä rokotevastaisten kohdalla.
Minä minä -ihmisiä ei haittaa vaikka saattavat tartuttaa ja sitä kautta TAP-paa muita. Ei voi tietää, onko asiakkaalla syöpä tai muu sairaus, ehkä vielä diagnosoimatta.
Vierailija kirjoitti:
Ne ketä itse tiedän eivät ole akateemisesti kouluttautuneita.
Itse näen jo kirjoitustyylistäsi, ettet itsekään ole akateemisesti kouluttautunut.
Mun on todella vaikea uskoa, ap, että tiedät muiden kannan asiaan. Minä en ole keskustellut asiasta juuri kenenkään kanssa. Facebookissa on tullut ehkä vähän yllättäviä rokotekriittisiä ulostuloja. Ihan normaaleilta ja fiksuilta ihmisiltä myös, anteeksi nyt vaan tästä kokemuksesta. Toki joukossa on ollut muitakin, esim mielenterveysongelmia. En leimaa ihmisiä rokotekannan mukaan. Enemmän suhtaudun ennakkoluuloisesti ihmisiin, jotka pyrkii jotain suoranaista vihaa lietsomaan jompaankumpaan suuntaan.
Yllätyksellisyys on siis suurelta osin johtunut sekä siitä, kuka asian on esittänyt että siitä suht. aggressiivisesta otteesta ("en halua kommentteja" "en anna kommentoida tätä"jne), mutta uskoisin sen johtuvan tästä voimakkaasta kahtiajaosta.
Niiden valetiedot tulevat varsin keskitetystä samasta tuutista. Ne ovat valmiiksi sopivasti yhteydestään irrotettuja lainauksia, joita kutsutaan "tieteellisiksi", olipa mitä moskaa tahansa. He eivät edes ymmärrä, mitä niissä jutuissa sanotaan, mutta mölinä jatkuu ja jatkuu.