Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto on kuin yläaste!

Vierailija
05.02.2015 |

Omalla alallani ainakin ihan hirveästi läsnäolopakkoa ja lisäksi vielä harjoitukset. Vaikka kokeesta saisi vitosen niin ei auta, kun arvosanaan vaikuttaa myös, kuinka montaa kertaa on ollut läsnä ja kuinka monta harjoitusta tehty. Olen opiskellut myös AMK:ssa ja siellä oli todella vähän pakollista läsnäoloa vaativia kursseja, lähinnä kielikurssit. Luulin, että yliopistossa saisi opiskella omassa rauhassa ilman koulumaisuutta. Olen todella pettynyt, tuntuu kuin kohdeltaisiin kuin yläasteikäistä, kun läsnäoloa seurataan. Miksei riitä, että opiskelijat lukevat kirjasta asian ja osaavat sen kokeessa? Miksi luennoilla käyminen on tehty pakolliseksi? Onko tämä muuttunut lähiaikoina, kun mitä olen itseäni 10+ vuotta vanhempien kanssa jutellut, niin ei heidän aikoinaan ollut luennoilla käyminen pakollista ja moni jäikin kotiin varsinkin bileiden jälkeisenä päivänä. Myös esimerkiksi pienten lasten ja raskauden takia oli mahdollista opiskella etänä, mutta ei enää.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin osa kursseista oli mahdollista opiskella vapaamuotoisemmin, valmistuin 2015. Mutta ihmiset taas olivat kylläkin kuin ylä-asteella..lapsellista, puheet ala-arvoisia kampuksella jne. vaikka pitäisi olla justiinsa sitä käyttäytymistä kehissä, kun ollaan akateemisia.

Vierailija
82/82 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet ap.?

Oma tyttäreni opiskeli sairaanhoitajaksi. Siellä oli läsnäolopakko ja aivan toista luokkaa kuin yliopisto-opiskelijoilla. Päivät olivat usein 8-16 ja kotona tehtävät työt päälle.

Kukaan yliopisto-opiskelija ei ole moisesta tahdista kertonut.

Vai opiskeletko lääkäriksi? Siellä varmaan onkin kova tahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi