Topi, 27, ei ole riittävän kuuma Tinderiin
Ihan testien mukaan ei ole...
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/aa37e941-d85f-4952-9fb3-0e476a4…
Kommentit (825)
Vierailija kirjoitti:
"orgasmia ei usein yhden illan jutussa tule, ei edes nautintoa"
Ai jaa - nuorena aikuisena mulla oli 2 yhden illan juttua ulkomailla eikä siinä mitään vaikeutta ollut tulla. Toisen niistä kanssa siitä tuli useammankin illan "yhdenillan juttu" :) Mutta tämä tietty yksilöllistä, jotkut tulee helpommin, minä en siihen touhuun muita tunteita kuin himoa tarvitse.
T: N57 vee
En tarkoittanut yleistää - kirjoitin ehkä vähän epäselvästi, mutta tarkoitin tuolla niitä ihmisiä, joille yhden illan jutut eivät sovi, ja tuo on usein yksi syy. Kaikki eivät saa orgasmia yhden illan jutussa ja syy voi olla moni - itselleni ihan se, että tuntematon ihminen ei tunne kehoani eikä osaa sen vuoksi heti tyydyttää minua. Suhteessa ja masturboidessa saan helposti. Kirjoitin tekstiini myös, että ne, jotka tykkäävät yhden illan jutuista, saavat niistä itselleen jotain - kirjoitin vähän nopeasti, ja tarkoitin toki sitä, että joillekin ne toimivat, ja se on ihan ok.
Sori, omaa epäselvyyttäni. Ei ollut tarkoitus yleistää. Enkä mitenkään periaatteellisesti vastusta yhden illan juttuja, mutta tiedostan, etteivät ne kaikilla yksinkertaisesti toimi ratkaisuksi seksin puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"orgasmia ei usein yhden illan jutussa tule, ei edes nautintoa"
Ai jaa - nuorena aikuisena mulla oli 2 yhden illan juttua ulkomailla eikä siinä mitään vaikeutta ollut tulla. Toisen niistä kanssa siitä tuli useammankin illan "yhdenillan juttu" :) Mutta tämä tietty yksilöllistä, jotkut tulee helpommin, minä en siihen touhuun muita tunteita kuin himoa tarvitse.
T: N57 vee
En tarkoittanut yleistää - kirjoitin ehkä vähän epäselvästi, mutta tarkoitin tuolla niitä ihmisiä, joille yhden illan jutut eivät sovi, ja tuo on usein yksi syy. Kaikki eivät saa orgasmia yhden illan jutussa ja syy voi olla moni - itselleni ihan se, että tuntematon ihminen ei tunne kehoani eikä osaa sen vuoksi heti tyydyttää minua. Suhteessa ja masturboidessa saan helposti. Kirjoitin tekstiini myös, että ne, jotka tykkäävät yhden illan jutuista, saavat niistä itselleen jotain - kirjoitin vähän nopeasti, ja tarkoitin toki sitä, että joillekin ne toimivat, ja se on ihan ok.
Sori, omaa epäselvyyttäni. Ei ollut tarkoitus yleistää. Enkä mitenkään periaatteellisesti vastusta yhden illan juttuja, mutta tiedostan, etteivät ne kaikilla yksinkertaisesti toimi ratkaisuksi seksin puutteeseen.
Niin, ja lisään tähän tekstiini vielä, että pointtini ei ollut se, että täytyy olla tunteita mukana. Ei minulla tarvitse olla, mutta toki joillain voi olla tämäkin syy.
Mites se läski-Herlevi sai missin, mutta Topi ei ketään vaikka on heilunut tv-ruudussakin?!
Vierailija kirjoitti:
Mites se läski-Herlevi sai missin, mutta Topi ei ketään vaikka on heilunut tv-ruudussakin?!
Vähän offtopic mutta kai se on se julkisuus ja menestys.
Herra Herlevin habitus näyttää kyllä siltä että sydänkohtaus tai muun verenkiertohäiriö voi iskeä milloin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa kaksinaismoralismia täällä! Jos topi olisikin nainen, hän olisi juuri mahtava sellaisenaan. Ei olisi liikakiloja vaan pyöreitä naisellisia muotoja (laihduttamisen ehdottaminen olisi toksista misogyniaa). Tatuointien ja lävistysten takia ei saisi tuomita. Ei tarvitsisi kehittää itseään koulutuksen tai muun suhteen, sillä nainenhan on aina ihana omana itsenään.
Kehopositiivisuus koskee vain ja ainoastaan naisia. Tätä ette pysty todistamaan vääräksi.
Ylipaino on aina haitallista sukupuolesta riippumatta. Mutta toisaalta pieni ylipaino saattaa joillanin naisilla kertyä naisellisiin paikkoihin korostamaan naisellisia muotoja. Sen sijaan miehillä ei edes muutama liikakilo korosta mitään miehisiä ominaisuuksia, vaan peittää niitä.
Itse voisin olla yhdynnässä ihan helpostikin Topin kanssa ja perustaa perheenkin, paitsi jos on pelinörtti tai mykkä. Pelinörttiys on lapsellista ja johtaa eroon ja sitä ennen minun tieni sinun miehesi sänkyyn sillä aikaa, kun olet yksisarvisjoogassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hirveästi kaikenlaisia oletuksia Topista. Ette voi tietää Topin elämäntavoista mitään ellei hän itse ole niistä kertonut. Ja todistatte vain Topin puheet naisten pinnallisuudesta todeksi. Eikö ole sekin pinnallista vaatia mieheltä terveellisiä elämäntapoja, jotta ei olisi lihava? Siis kun täällä jotkut väittävät, että ”ei siinä mitään vikaa ole kuin se että syö jotain lihapiirakoita”
Topilla ei ole myöskään huono itsetunto. Hänellä on hyvinkin totuudenmukainen kuva itsestään. Eli ettei kelpaa. Uskaltaa vielä myöntää sen. Huonoitsetuntoinen ei uskalla.
Katso nuo täälläkin mainitut dokumentit YLE areenasta niin tiedät mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Jatketaan nyt vielä: sinun piti palstan mammojen perinteisen tyylin mukaisesti alkaa heti nimittelemään ja menemään henkilökohtaisuuksiin.
No, tirauta vaikka itkut, jos ahdistaa. Kommentointityylisi, tapasi yleistää ja uhriutumisesi paljastaa parisuhdestatuksesi keksityksi. Olet juuri sitä mitä väitettiinkin.
Ei mun tarvitse itkeä tai edes ahdistua joidenkin av-mammojen puhtaasti ilkeilyksi tarkoitettujen kommenttien vuoksi. Ehkäpä projisoit omaa tunnetilaasi minuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Topi on alitajuntaisesti päättänyt, että hän ei voi saa saada naista ja sitten hän manifestoi tuon pelkonsa toteen. Yleensä käy juuri niin, että saat elämässä juuri sen mitä uskot saavasi. Kun alat uskomaan itseesi, että pystyt saamaan kumppanin, että olet ihan tarpeeksi älykäs ja että pystyt pääsemään eroon köyhyydestä ja alat konkreettisesti ottamaan askelia haluamanlaisesi elämän saavuttaaksesi niin silloin myös ne unelmat alkavat toteutua. Itsesäälissä rypemällä vain masennut entisestään. Jos Topi uskoo, että ulkonäkö on ongelma niin silloin voi mennä parturiin, salille, kasvohoitoon, kuntosalille, hankkia tyylikkäät vaatteet jne. Jos tuntee olonsa tyhmäksi niin silloin voi lukea paljon erilaisia kirjoja ja käydä erilaisia kursseja ja jos köyhyys on ongelma niin kannattaa kehittää tosiaan niitä omia taitojaan niin parempi palkkakin sitten tulee taitojen kerttyessä. Tuo, että Topi sanoo, että on kelvattava itsenään on mun mielestä Topi käsittänyt väärin, kyllä mun mielestä ihmisen tulee joka tapauksessa pyrkiä kehittämään itseään elämässä ja pyrittävä olemaan parempi versio itsestään. Samoin nuo kirosanat tulisi jättää pois, se jos mikä on luotaantyöntävää...
Tämäpä juuri. Topin ongelma ei ole se, että hän on ruma ja tyhmä, vaan se että, hän ITSE uskoo olevansa ruma ja tyhmä. Tämän vuoksi itsetunto on nollassa ja se itsetunto on taas sellainen asia mikä tekee ihmisestä kiinnostavamman. Topin täytyy oppia rakastamaan ja hyväksymään ensin itsensä ja opittava nauttimaan elämästä myös yksin, sitten kun on päässyt tuosta epätoivosta ja katkeruudesta eroon niin alkaa ne naisetkin kiinnostumaan aivan eri tavoin.
Tätä tunnutaan viljelevän usein ohjeeksi niille, joilla ei ole hyvä itsetunto tms. Ihmettelen vaan, että oikeastiko ihmiset ensin kasvavat ihmisinä valmiiksi ja sinuiksi puutteidensa suhteen ja sitten vasta alkavat etsimään parisuhdetta? Minun on vaikea ajatella, että näin olisi. Uskon, että tuolla on paljon puutteellisia ja heikon itsetunnon omaavia miehiä että naisia, jotka ovat löytäneet rakkauden. Toiseksi näen ihan inhimillisenä, että kumppanillani on heikkouksia ja puutteita tiettyyn pisteeseen saakka.
Itseä vaan risoo tämä ajattelumalli, että sinkkuna minun pitäisi ensin kasvaa varsin erinomaiseksi versioksi minusta ja tämän jälkeen olisin vasta valmis vakavaan ihmissuhteeseen.
Eihän se noin toimikaan oikeasti, hyvin harva ihminen on täydellisen sinut itsensä kanssa, oli sitten parisuhteessa tai ei. Se on sellainen tavoittamaton ideaali, jossa tietysti toiset pärjäävät vähän paremmin kuin toiset. Kaikilla on puutteita ja heikkouksia, liekö se ero sitten siinä että jotkut osaavat peittää ne paremmin ja se sitten vetää muita puoleensa, koska ajatellaan että tuon ihmisen kanssa saan itsenikin vedettyä kasaan.
Sitten on vielä ihmisten erilaiset kriteerit sille, milloin on sinut itsensä ja menneisyytensä kanssa. Tapailumies on itse sitä mieltä, että on sinut kaiken menneen kanssa eikä mikään paina. Tapailun tässä vaiheessa alan olla sitä mieltä, että hän on vain kehittänyt suoja- ja selviytymismekanismit onnellisuuden ja tasapainon sijaan, mutta voi näin itse kuvitella olevansa sinut itsensä kanssa. Ja varmaan onkin, mutta niillä eväillä ei vielä rakenneta onnellista ja pysyvää parisuhdetta, koska siinä kuviossa on sitten toinekin ihminen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa kaksinaismoralismia täällä! Jos topi olisikin nainen, hän olisi juuri mahtava sellaisenaan. Ei olisi liikakiloja vaan pyöreitä naisellisia muotoja (laihduttamisen ehdottaminen olisi toksista misogyniaa). Tatuointien ja lävistysten takia ei saisi tuomita. Ei tarvitsisi kehittää itseään koulutuksen tai muun suhteen, sillä nainenhan on aina ihana omana itsenään.
Kehopositiivisuus koskee vain ja ainoastaan naisia. Tätä ette pysty todistamaan vääräksi.
Ylipaino on aina haitallista sukupuolesta riippumatta. Mutta toisaalta pieni ylipaino saattaa joillanin naisilla kertyä naisellisiin paikkoihin korostamaan naisellisia muotoja. Sen sijaan miehillä ei edes muutama liikakilo korosta mitään miehisiä ominaisuuksia, vaan peittää niitä.
Ihmiset on ihmisiä. Joku on läski ja joku rimpula ja joku uhkea, joku timmi jne. Ihan älytöntä olettaa, että vain hyvävartaloiset ihmiset olisivat kelvollisia parisuhteeseen ja seksiin. Tietysti jokainen saa itse vetää rajansa siihen, millaisen tyypin rinnalleen huolii.
Ainakaan itselläni ei ole täydellinen vartalo, mutta ei ole miehelläkään. Silti tuntuu hyvältä olla keho toista vasten ja molemmat kiihottuvat toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hirveästi kaikenlaisia oletuksia Topista. Ette voi tietää Topin elämäntavoista mitään ellei hän itse ole niistä kertonut. Ja todistatte vain Topin puheet naisten pinnallisuudesta todeksi. Eikö ole sekin pinnallista vaatia mieheltä terveellisiä elämäntapoja, jotta ei olisi lihava? Siis kun täällä jotkut väittävät, että ”ei siinä mitään vikaa ole kuin se että syö jotain lihapiirakoita”
Topilla ei ole myöskään huono itsetunto. Hänellä on hyvinkin totuudenmukainen kuva itsestään. Eli ettei kelpaa. Uskaltaa vielä myöntää sen. Huonoitsetuntoinen ei uskalla.
Asetat toiselle osapuolelle hirveän raskaan rastin. Leikitään et Topikin lentäisi vaikkapa Varsovaan. Siinä kävisi kuten useimmille käy. Kolikot loppuu ja saman tien ihailukin.
No mutta! Minkä tähden kukaan ei halua rakkaudesta tukea? Et selvästikään ole koskaan ollut estyneen seurassa. Estynyt nojaa enemmistö ajasta suhun. Vuosien varrella hukkaat minuutesi joutuessasi pitämään tpista pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on ihmisiä. Joku on läski ja joku rimpula ja joku uhkea, joku timmi jne. Ihan älytöntä olettaa, että vain hyvävartaloiset ihmiset olisivat kelvollisia parisuhteeseen ja seksiin. Tietysti jokainen saa itse vetää rajansa siihen, millaisen tyypin rinnalleen huolii.
Ainakaan itselläni ei ole täydellinen vartalo, mutta ei ole miehelläkään. Silti tuntuu hyvältä olla keho toista vasten ja molemmat kiihottuvat toisistaan.
Tuskin pointti olikaan se, että vain hyvävartaloinen kelpaa suhteeseen, vaan pointti oli se, että laihduttaminen voi parantaa menekkiä. Kyllähän moni löytää ylipainoisenakin kumppanin, eikä ylipaino olekaan siihen esteenä, mutta koska ylipaino on joillekin turn off, niin mikäli tuntuu, etteivät ne omat kiinnostuksenkohteet koskaan kiinnostu vastavuoroisesi, voi laihduttaminen olla kokeilunarvoinen juttu. Silloin se ei toki pariutumisen kannalta ole olennaista, jos löytää mieleisiään kumppaneita muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa ap taas Prismaan katsomaan.
Tuollaisia topeja siellä tulee vaimon kanssa vastaan vaikka kuinka.
Viimeksi tuollainen pariskunta tupsahti eteen nyt keskiviikkona, kun tuollainen tavallistakin tavallisempi toppatakki Topi, tuli vastaan ihan kivannäköisen blondin kanssa Kallion Neloslinjan Lidlissä. Blondi oli ihan kuosissa, Toppatakki Tavis Topi ei niinkään. Oli vähän epäsuhtainen pariskunta, mutta toivottavasti kestää vaikka ennuste ei hyvä olekkaan, kuten usein tapana tuollaisissa liian suuren tasoeron suhteissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa ap taas Prismaan katsomaan.
Tuollaisia topeja siellä tulee vaimon kanssa vastaan vaikka kuinka.
Viimeksi tuollainen pariskunta tupsahti eteen nyt keskiviikkona, kun tuollainen tavallistakin tavallisempi toppatakki Topi, tuli vastaan ihan kivannäköisen blondin kanssa Kallion Neloslinjan Lidlissä. Blondi oli ihan kuosissa, Toppatakki Tavis Topi ei niinkään. Oli vähän epäsuhtainen pariskunta, mutta toivottavasti kestää vaikka ennuste ei hyvä olekkaan, kuten usein tapana tuollaisissa liian suuren tasoeron suhteissa!
Mun kaveri on just tommonen näyttävä nainen. Viihtyy kotona ja äijä hoitaa rahapuolen. Ovat olleet 7 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoset eriarvoistavat ulkonäkösovellukset pitäs lailla kieltää.
Tinderinkin perusajatus on järjetön "et ole tarpeeksi hyvännäköinen kuvasi perusteella juttelemaan minulle, joten painan x".
Ymmärrätkö, että ihan samalla periaatteella kumppania haetaan myös sovelluksen ulkopuolella. Ulkonäkö vaikuttaa sielläkin siihen, keneen halutaan tutustua ja keneen ei. Olen monta kertaa irl kieltäytynyt juttelemasta iskemään tulleelle miehelle, pelkästään siksi koska hänen ulkonäkönsä ei riittänyt. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta antaa mahdollisuuksia kaikille.
Alapeukkuja tulee, mutta ihan samalla tavalla se mies oli ulkonökökeskeinen valitessaan juuri minut kohteekseen. Miksei esimerkiksi se pinkkitukkainen pyöreämpi nainen valikoitunut kohteeksi?
Motherfuckin amen. Jos ihminen saisi valita kahdesta muuten identtisestä ehdokkaasta, mutta toinen on hyvännäköinen ja toinen Topi, jokainen ottaisi tietysti sen, joka on omaan silmään hyvännäköinen. Miksei ottaisi, kun kerran valita saa?
En tajua, mikä tässä on palstamiehille niin vaikea sisäistää. Sen takia me naiset hoidamme hiuksiamme, maalaamme naamamme, nypimme kulmiamme, pukeudumme vartalon viat peittäen ja whatnot. Että kelpaisimme paremmin. Että olisi enemmän valinnanvaraa. (okei, itse en ikinä tehnyt mitään noista koska valinnanvaraa oli ilmankin, mutta ymmärrätte pointin.)
Mikään, kerta kaikkiaan mikään, ei estä teitä miehiä tekemästä samaa. Tosin kehotan vaihtamaan naaman maalaamisen naamakarvojen siistimiseen ja miesten ei yleensä kannata kulmiaan nyppiä. Mutta siististi leikatut hiukset, omituiset partahökötykset pois, paino normaaliksi ja siistit vaatteet ja Topinkin markkina-arvo nousee ainakin 10 %.
Se loput 90 % tulee sitten luonteesta ja elämäntilanteesta, ja niidenkin muuttaminen on ihan jokaisen aikuisen omalla vastuulla.
Suurin ongelmahan tässä on, että Topi ei ota vastuuta. Ja mies, joka ei ota vastuusta itsestään ja elämästään, on kammottavin turn off mitä on. Mies, jolla ei ole elämänhallintaa, voi odottaa saavansa vain samanlaisen naisen. Jotka ovat sitten sekakäyttäjiä yleensä.
Näinhän se on. Olen itse nykyään kaunis nainen ja huvittuneena luen palstan kommentteja, joissa väitetään että naisella supersuosioon riittää vain se, ettei syö liikaa. Miehen pitää treenata raivona salilla, hankkia rahaa ja statusta jne jne jne, naisen tulee vain olla syömättä. Hah :D.
Olin ennen tavis. Normaalipainoinen, laittautumaton tavis. En siis syönyt liikaa mutta ei se mitään auttanut. Vientiä oli tasan 0. Sitten kyllästyin tilanteeseen ja halusin kaunistaa itseäni - löysin sitten kumppania tai en. Aloin:
- käydä kampaajalla 3-4 kertaa vuodessa laittamassa vaaleita raitoja, á 150 e ja 4h.
- hoitaa hiuksia 2 kertaa viikossa naamioilla ja hopeasävytteillä
- joka pesun jälkeen föönaan ja kiharran
- plus kasvatin hiukset pitkäksi, tähän meni 3+ vuotta
- kynnet hoidan joka viikko, myös varpaat, pidän ne melko lyhyinä ja luonnollisina mutta aikaa ja rahaa tähänkin menee
- liikuntaa 1h päivässä, ja tästä en tingi ellen ole sairas
- vaatekaappi meni uusiksi, rahaa meni ihan kiitettävästi vaikka hankinkin laadukkaita klassikoita, mutta kengät, mekot, hyvät paidat eivät ole halpoja, saati sitten nahkalaukut ja takit
- sheivaan joka päivä koska karvan kasvu on vahvaanja nopeaa, tähänkin tarvii välineet ja suihkun jälkeen rasvat koko kroppaan
- suunnittelen ja viilaan ruokavaliotani, käyn kaupassa ajan kanssa ja tähän tarvitsee todellakin energiaa ja aikaa, samoin sen ruoan valmistamiseen
- meikkaan kevyesti mutta tarvitsen kuitenkin useita tuotteita joita ei ilmaiseksi saa
- alusvaatteet eivät ole halpoja jos tarvitsee ison kuppikoon ja haluaa kuitenkin kaunista, seksikästä ja laadukasta,yhdet liivit jo 80+ e
- kasvonaamiot ja -hoidot osaksi rutiinia, 4 krt vuodessa kosmetologi, á 80e
Ja tässä nyt vain jotain, enemmänkin on. Ja tämä siis vain mitä olen ulkoisesti tehnyt kumppanin löytämisen eteen, sitten on vielä henkinen puoli, opiskelu, työ, itsensä kehittäminen ja uusien asioiden kokeilu, unelmien toteuttaminen jne.
Nyt kun olen treenannut ja panostanut satoja tunteja ja tuhansia euroja itseeni, kumma juttu - vientiä on kuin taikaiskusta! Ja ne miehet ovat jän nästi ihastuneet luonteeseeni - mutta sama mies ei olisi huomannutkaan minua jos olisin edelleen se tavishiiri :D.
Mutta ylipainoinen, huolittelematon mies saa olla sellainen kuin on, eikä voi vaatia panostamaan kun naistenkaan ei tarvi?
Palstamiehillä on se harha, että "luonnonkaunis" "riittää, ettei syö liikaa" -kauneus ei ole ihan vain sitä, että ei syö liikaa. Ainakaan sen jälkeen, kun on täyttänyt 20 v.
Nainen, joka näyttää siltä, että on vain noussut sängystä ja nykäissyt ensimmäiset vaatteet päälleen ja sattuu vaan olemaan tosi kaunis, on tehnyt luultavasti vähintään nämä asiat:
- kammannut tukkansa joka päivä
-pessyt tukkansa pari kertaa viikossa hoitavilla tuotteilla, käyttänyt hiusnaamiota (tai ei ole suomalainen.) Pitkän tukan pesu ei muuten ole ihan nopea projekti, kuivumisen odottelusta puhumattakaan. Kuivaajat taas pilaa päänahan ja hiukset.
- puhdistanut kasvonsa vähintään kerran päivässä ja rasvannut ne
- tarkistanut, ettei kulmissa ole hajakarvoja eikä ylähuulella viiksiä tai nenäkarvoja näkyvissä
- hoitanut jalat ja kädet (siis vähintään kynsien leikkaus, kynsinauhojen siistiminen, rasvaus yleensä päivittäin)
- pessyt ja langannut hampaat kahdesti päivässä, ammattilainen puhdistaa kahdesti vuodessa
- sheivannut ihokarvansa säännöllisesti, ja vähintään tämän jälkeen myös rasvannut ao. ruumiinosat
- syönyt kolme kertaa päivässä joka päivä ravitsevaa kotitekoista ruokaa
- ulkoillut päivittäin
- harrastanut hikiliikuntaa kolmisen kertaa viikossa vähintään
- valinnut harkiten vaatekaappiinsa itselle sopivalla leikkauksella ja värillä olevia vaatteita niin, että kaikki sopii yhteen ja voi tosiaan vain nykäistä mitä vaan päälleen.
- on nähnyt sen vaivan, että alusvaatteet ovat laadukkaita ja itselle sopivia, etteivät näy vaatteiden alta tai tee muhkuroita
Tämä on nähdäkseni minimi, mitä kukaan nainen tekee. Itse olen niin low maintenance kuin mahdollista, en meikkaa, en käy kampaajalla (pitkä tukka, leikkaan itse ja pidän nutturaa), en kosmetologilla. Mutta silti pelkästään siistiltä ja "laittamattomalta" näyttäminen nyt vaan vie aikaa. Ja rahaa.
Minun emäntäni ovat olleet näitä ns. "luonnonkauniita" ja kyllä se vaan on ollut heillä hyvin pitkälti geeneissä. No joo, en nyt vahtinut suihkussa että mitä tuotteita hiuksiinsa käyttivät mutta eivät siellä kyllä kauaa lirutelleet koskaan. Sheivasivat varmaankin samalla kyllä. Mitään rasvauksia en ole nähnyt muuta kuin kuivuuden ehkäisemiseksi ihan perusrasvoilla. Viimeisimmällä oli vieläpä kosmetologian yrittäjätaustaa, mutta ei tuo itseään kyllä puunaillut juuri millään tavalla. Syömiset ja liikkumiset olivat ihan retuperällä, painoi menemään kyllä nykyisessä fyysisessä työssään ja siihen kun yhdistää vähäisen syömisen niin pysyyhän sitä hoikkana. Vaatteitakaan ei juuri ajatellut, samoissa käytännöllisissä lumpuissa mentiin kun äiti-ihminenkin oli. Tykkäsi kyllä käyttää kesällä mekkoja, siitä plussaa. Alusvaatteita ei hirveästi käyttänyt, mikä minua miehenä miellytti kyllä enemmän kuin silkkiin ja röyhelöön sijoittaminen.
Mutta pointtina siis että tuosta listastasi ehkä kaksi-kolme asiaa osui, mutta kyllä se kauneus hyvin pitkälti on auttamatta synnynnäistä.
Vierailija kirjoitti:
Näille tietyn tyyppisille naisille riittää että miehellä on paksu lompakko. Ei väliä onko mies päihdeongelmainen, rikollinen, jengiläinen, väkivaltainen, linnakundi, megaläski jne. Pääasia että on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei hän ikävä kyllä ole.
Hänen on tehtävä asialle jotakin tai sopeuduttava. Kaksi vaihtoehtoa - jotka eivät ole edes toisiaan poissulkevia.
Tuosta Topistahan saisi kuorittua esiin treenaamalla, hius- ja partatyyliä stailaamalla ja vähän ryhtiä hankkimalla varmasti ihan kelvollisen näköisen "feikkiviikingin", joka esimerkiksi Etelä-Euroopassa menisi naisiin kuin kuuma veitsi voihin.
Kaverini oli parikymppisenä aika lailla samannäköinen kuin tuo Topi - mutta treenattukroppainen (aktiivinen salilla kävijä).
Vaalea tukka, siniset silmät, vaalea parta. Tuollaiset tavalliset suomalaiset kasvonpiirteet, tosin ilman ylimääräistä rasvaa.
Hän lähti sattumalta kavereineen Israeliin, ja kertoi aivan hämmästyneenä, kuinka kauniit naiset tulivat esimerkiksi uima-altaalla ja rannalla juttelemaan ja esimerkiksi koskettelemaan hänen partaansa ja tukkaansa. Vientiä olisi vaalealla, tavallisennäköisellä suomalaismiehellä ollut vaikka kuinka, mutta kaverille iski itsetunnon puute ja ujous, joten ei lähtenyt tekemään tuttavuutta näiden naisten kanssa. Naisetkin poistuivat toki aina paikalta, kun kaveri oli joka kerta muuttunut punaiseksi, eikä kehdannut sanoa naisille oikein mitään.
Kysymys kuuluukin, kuinka me saisimme ylipäätänsä ihmiset itsevarmemmiksi ja rohkeammiksi toimimaan toistensa kanssa? Siitähän tässä on loppupeleissä kysymys.
Lähtisikö se siitä, että miten kohtelemme ihmisiä ylipäänsä? Sellaisiakin, jotka torjumme syystä tai toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaiken lisäksi Topi kärsii allergioista.
– Kaikilla on koira, kissa tai joku muu, jolle varmasti allergisoidun."
Siis mitä ihmettä kaikilla naisilla ei todellakaan ole koiraa tai kissaa...
Tinderissä kyllä noin 80% naisista on koiranaisia, mistä se sitten kertonee. Topi lienee huomannut saman.
Niin toi on kyllä aika paha. Itselläni on koira ja mulle on tärkeää että myös mies tykkää koirista ja muista eläimistä. Allergiset on tietty asia erikseen.
Ihminen joka ei muuten vaan pidä eläimistä on jotenkin epäilyttävä.
Ihminen joka korvaa ihmissuhteita eläimillä, se se vasta onkin epäilyttävä. Ei ole kaikki kotona.
Sinkkuna on merkittävästi terveempää saada hellyystarpeet täytettyä silittämällä koiraa, kuin paneskelemalla ventovieraita miehiä, joita ei edes halua.
Pitääkö sitä heti paneskella? Ja voihan sitä halitella vaikka mummoaan tai äitiään tai sisarustaan, jos ei muita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoset eriarvoistavat ulkonäkösovellukset pitäs lailla kieltää.
Tinderinkin perusajatus on järjetön "et ole tarpeeksi hyvännäköinen kuvasi perusteella juttelemaan minulle, joten painan x".
Ymmärrätkö, että ihan samalla periaatteella kumppania haetaan myös sovelluksen ulkopuolella. Ulkonäkö vaikuttaa sielläkin siihen, keneen halutaan tutustua ja keneen ei. Olen monta kertaa irl kieltäytynyt juttelemasta iskemään tulleelle miehelle, pelkästään siksi koska hänen ulkonäkönsä ei riittänyt. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta antaa mahdollisuuksia kaikille.
Alapeukkuja tulee, mutta ihan samalla tavalla se mies oli ulkonökökeskeinen valitessaan juuri minut kohteekseen. Miksei esimerkiksi se pinkkitukkainen pyöreämpi nainen valikoitunut kohteeksi?
Motherfuckin amen. Jos ihminen saisi valita kahdesta muuten identtisestä ehdokkaasta, mutta toinen on hyvännäköinen ja toinen Topi, jokainen ottaisi tietysti sen, joka on omaan silmään hyvännäköinen. Miksei ottaisi, kun kerran valita saa?
En tajua, mikä tässä on palstamiehille niin vaikea sisäistää. Sen takia me naiset hoidamme hiuksiamme, maalaamme naamamme, nypimme kulmiamme, pukeudumme vartalon viat peittäen ja whatnot. Että kelpaisimme paremmin. Että olisi enemmän valinnanvaraa. (okei, itse en ikinä tehnyt mitään noista koska valinnanvaraa oli ilmankin, mutta ymmärrätte pointin.)
Mikään, kerta kaikkiaan mikään, ei estä teitä miehiä tekemästä samaa. Tosin kehotan vaihtamaan naaman maalaamisen naamakarvojen siistimiseen ja miesten ei yleensä kannata kulmiaan nyppiä. Mutta siististi leikatut hiukset, omituiset partahökötykset pois, paino normaaliksi ja siistit vaatteet ja Topinkin markkina-arvo nousee ainakin 10 %.
Se loput 90 % tulee sitten luonteesta ja elämäntilanteesta, ja niidenkin muuttaminen on ihan jokaisen aikuisen omalla vastuulla.
Suurin ongelmahan tässä on, että Topi ei ota vastuuta. Ja mies, joka ei ota vastuusta itsestään ja elämästään, on kammottavin turn off mitä on. Mies, jolla ei ole elämänhallintaa, voi odottaa saavansa vain samanlaisen naisen. Jotka ovat sitten sekakäyttäjiä yleensä.
Näinhän se on. Olen itse nykyään kaunis nainen ja huvittuneena luen palstan kommentteja, joissa väitetään että naisella supersuosioon riittää vain se, ettei syö liikaa. Miehen pitää treenata raivona salilla, hankkia rahaa ja statusta jne jne jne, naisen tulee vain olla syömättä. Hah :D.
Olin ennen tavis. Normaalipainoinen, laittautumaton tavis. En siis syönyt liikaa mutta ei se mitään auttanut. Vientiä oli tasan 0. Sitten kyllästyin tilanteeseen ja halusin kaunistaa itseäni - löysin sitten kumppania tai en. Aloin:
- käydä kampaajalla 3-4 kertaa vuodessa laittamassa vaaleita raitoja, á 150 e ja 4h.
- hoitaa hiuksia 2 kertaa viikossa naamioilla ja hopeasävytteillä
- joka pesun jälkeen föönaan ja kiharran
- plus kasvatin hiukset pitkäksi, tähän meni 3+ vuotta
- kynnet hoidan joka viikko, myös varpaat, pidän ne melko lyhyinä ja luonnollisina mutta aikaa ja rahaa tähänkin menee
- liikuntaa 1h päivässä, ja tästä en tingi ellen ole sairas
- vaatekaappi meni uusiksi, rahaa meni ihan kiitettävästi vaikka hankinkin laadukkaita klassikoita, mutta kengät, mekot, hyvät paidat eivät ole halpoja, saati sitten nahkalaukut ja takit
- sheivaan joka päivä koska karvan kasvu on vahvaanja nopeaa, tähänkin tarvii välineet ja suihkun jälkeen rasvat koko kroppaan
- suunnittelen ja viilaan ruokavaliotani, käyn kaupassa ajan kanssa ja tähän tarvitsee todellakin energiaa ja aikaa, samoin sen ruoan valmistamiseen
- meikkaan kevyesti mutta tarvitsen kuitenkin useita tuotteita joita ei ilmaiseksi saa
- alusvaatteet eivät ole halpoja jos tarvitsee ison kuppikoon ja haluaa kuitenkin kaunista, seksikästä ja laadukasta,yhdet liivit jo 80+ e
- kasvonaamiot ja -hoidot osaksi rutiinia, 4 krt vuodessa kosmetologi, á 80e
Ja tässä nyt vain jotain, enemmänkin on. Ja tämä siis vain mitä olen ulkoisesti tehnyt kumppanin löytämisen eteen, sitten on vielä henkinen puoli, opiskelu, työ, itsensä kehittäminen ja uusien asioiden kokeilu, unelmien toteuttaminen jne.
Nyt kun olen treenannut ja panostanut satoja tunteja ja tuhansia euroja itseeni, kumma juttu - vientiä on kuin taikaiskusta! Ja ne miehet ovat jän nästi ihastuneet luonteeseeni - mutta sama mies ei olisi huomannutkaan minua jos olisin edelleen se tavishiiri :D.
Mutta ylipainoinen, huolittelematon mies saa olla sellainen kuin on, eikä voi vaatia panostamaan kun naistenkaan ei tarvi?
Palstamiehillä on se harha, että "luonnonkaunis" "riittää, ettei syö liikaa" -kauneus ei ole ihan vain sitä, että ei syö liikaa. Ainakaan sen jälkeen, kun on täyttänyt 20 v.
Nainen, joka näyttää siltä, että on vain noussut sängystä ja nykäissyt ensimmäiset vaatteet päälleen ja sattuu vaan olemaan tosi kaunis, on tehnyt luultavasti vähintään nämä asiat:
- kammannut tukkansa joka päivä
-pessyt tukkansa pari kertaa viikossa hoitavilla tuotteilla, käyttänyt hiusnaamiota (tai ei ole suomalainen.) Pitkän tukan pesu ei muuten ole ihan nopea projekti, kuivumisen odottelusta puhumattakaan. Kuivaajat taas pilaa päänahan ja hiukset.
- puhdistanut kasvonsa vähintään kerran päivässä ja rasvannut ne
- tarkistanut, ettei kulmissa ole hajakarvoja eikä ylähuulella viiksiä tai nenäkarvoja näkyvissä
- hoitanut jalat ja kädet (siis vähintään kynsien leikkaus, kynsinauhojen siistiminen, rasvaus yleensä päivittäin)
- pessyt ja langannut hampaat kahdesti päivässä, ammattilainen puhdistaa kahdesti vuodessa
- sheivannut ihokarvansa säännöllisesti, ja vähintään tämän jälkeen myös rasvannut ao. ruumiinosat
- syönyt kolme kertaa päivässä joka päivä ravitsevaa kotitekoista ruokaa
- ulkoillut päivittäin
- harrastanut hikiliikuntaa kolmisen kertaa viikossa vähintään
- valinnut harkiten vaatekaappiinsa itselle sopivalla leikkauksella ja värillä olevia vaatteita niin, että kaikki sopii yhteen ja voi tosiaan vain nykäistä mitä vaan päälleen.
- on nähnyt sen vaivan, että alusvaatteet ovat laadukkaita ja itselle sopivia, etteivät näy vaatteiden alta tai tee muhkuroita
Tämä on nähdäkseni minimi, mitä kukaan nainen tekee. Itse olen niin low maintenance kuin mahdollista, en meikkaa, en käy kampaajalla (pitkä tukka, leikkaan itse ja pidän nutturaa), en kosmetologilla. Mutta silti pelkästään siistiltä ja "laittamattomalta" näyttäminen nyt vaan vie aikaa. Ja rahaa.
Minun emäntäni ovat olleet näitä ns. "luonnonkauniita" ja kyllä se vaan on ollut heillä hyvin pitkälti geeneissä. No joo, en nyt vahtinut suihkussa että mitä tuotteita hiuksiinsa käyttivät mutta eivät siellä kyllä kauaa lirutelleet koskaan. Sheivasivat varmaankin samalla kyllä. Mitään rasvauksia en ole nähnyt muuta kuin kuivuuden ehkäisemiseksi ihan perusrasvoilla. Viimeisimmällä oli vieläpä kosmetologian yrittäjätaustaa, mutta ei tuo itseään kyllä puunaillut juuri millään tavalla. Syömiset ja liikkumiset olivat ihan retuperällä, painoi menemään kyllä nykyisessä fyysisessä työssään ja siihen kun yhdistää vähäisen syömisen niin pysyyhän sitä hoikkana. Vaatteitakaan ei juuri ajatellut, samoissa käytännöllisissä lumpuissa mentiin kun äiti-ihminenkin oli. Tykkäsi kyllä käyttää kesällä mekkoja, siitä plussaa. Alusvaatteita ei hirveästi käyttänyt, mikä minua miehenä miellytti kyllä enemmän kuin silkkiin ja röyhelöön sijoittaminen.
Mutta pointtina siis että tuosta listastasi ehkä kaksi-kolme asiaa osui, mutta kyllä se kauneus hyvin pitkälti on auttamatta synnynnäistä.
Miehet on täysin sokeita sille paljonko nainen näkee vaivaa. Munkin miehen vastaus olisi varmaan "No käyhän se suihkussa ja tukan pesee ja joskus meikkaa. Ei siinä kauan mene"
Eihän se noin toimikaan oikeasti, hyvin harva ihminen on täydellisen sinut itsensä kanssa, oli sitten parisuhteessa tai ei. Se on sellainen tavoittamaton ideaali, jossa tietysti toiset pärjäävät vähän paremmin kuin toiset. Kaikilla on puutteita ja heikkouksia, liekö se ero sitten siinä että jotkut osaavat peittää ne paremmin ja se sitten vetää muita puoleensa, koska ajatellaan että tuon ihmisen kanssa saan itsenikin vedettyä kasaan.