Kun tulet työpaikalle,
mitä tuot mukanasi? Tuotko väsyneen, raihnaisen, kotiongelmista kärsivän rahjuksen? Vai nippukaupalla uusia ideoita ja ehtymätöntä energiaa tihkuvan supertyöntekijän? Tuotko kenties ihmisen, joka kuiskii seurassa ja arvostelee muiden ulkomuotoja? Tuotko esimiehen, joka puhuu alaisesta pahaa toiselle alaiselle? Tuotko varkaan?
Mieti mitä tuot. Älä tuo negaa. Jos kotonasi tai siviilielämässäsi on ongelmia, älä tuo niitä mukanasi. Hymy naamaan ja työyhteisöä piristämään! Laita vaikka otsalamppu niin voit valaista kokonaisen avokonttorin!
Kommentit (28)
Tällä hetkellä työpaikalle raahautua porukkaa, joka voi hyvin etätöissä ja on jo nyt lähityö uuvuttaa. Minulla väsymys ja ärtyisyys jatkuu vapaa-ajella. En pysty keskittymään työpaikalla.
Tuotko itsekkään p*rseennuolijan? Sääntöjen skippaajan? Lintsarin? Tekosyiden viljelijän?
Jep. Kaikki maailman ongelmat ratkee sillä, että pidetään s44t4n4llinen tekovirne naamalla ja hoilataan kumbajah niin että avokonttorissa raikaa!
Onneksi mulla on työpaikka, jossa ymmärretään, että työntekijät on ihmisiä, joilla on perheet ja siviilielämä, jotka toki joskus kuormittavat, mutta jotka myös antavat energiaa ja auttavat palautumisessa. Jos lapsi, puoliso tai vaikka ikääntyvä vanhempi aiheuttaa huolta tai mielipahaa, ihan varmasti se näkyy hetken aikaa työstä suoriutumisessakin. Sitten taas tilanteen tasaannuttua voikin olla, että juuri se lapsi, puoliso tai vanhempi onkin se, jonka kanssa on edellisenä iltana naurettu, rakasteltu tai muisteltu menneitä kesiä niin, että hyvä fiilis kantaa yli ankeankin työpäivän.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä työpaikalle raahautua porukkaa, joka voi hyvin etätöissä ja on jo nyt lähityö uuvuttaa. Minulla väsymys ja ärtyisyys jatkuu vapaa-ajella. En pysty keskittymään työpaikalla.
Höpö höpö. Vaihda sitten alaa.
Tule konsultti tekee mun tilinpäätökset niin mä tulen hymistelemään ulkoaopeteltavia hyvänmielenoppeja.
Vierailija kirjoitti:
näköjään et osaa edes kirjoittaa niin miksi et vain luovuttaisi.
Varhaiskasvatuksessa ei hirveästi ole aikaa olla naama norsun v*tulla eikä jatkuvassa lähikontaktityössä niin lasten kuin vanhempien kanssa voi kuin yrittää jaksaa ja hymyillä.
Sitten kun työpaikan oven painaa kiinni, niin voi huokaista, ja välillä itkeä, ja olla naama nutturalla johtuen päivän raskaudesta ja mahdollisista oman elämän haasteista ja huolista. Ja aamulla taas uusi kierros käyntiin.
Nimim.meiltä puuttuu 8 kasvattajaa talosta tällä viikolla, sijaisia on saatu 3kpl.
Vierailija kirjoitti:
Ja pitäisi siis sympatiaa herua sulle/teille??
Onhan se nyt oikeesti ihan KAMALAA kun joutuu ihan fyysisesti työpaikalle menemään ja siellä töitä tekemään, hirveeeeetä!!!!! Jaxuhalit sulle! Eiku....
T. Korona alkoi 3/2020 ja KOKO AJAN OLLUT SIELLÄ TYÖPAIKALLA LÄSNÄ ja peräti suurehkossa tartuntatautiriskissä!!!
Että haista sinä....en viitsi sanoa mitä 😩🤬🤯😱😤😡😖!!!!
Tämä aloitusviesti tuo negaa mun päivään. Ja minä olen se, joka moikkaa kaikki iloisesti ja tsemppaa jengiä koko päivän.
Kerran tulin työpaikan vessaan, oli kamalat paineet ja piti käydä runkkaamassa.
Minä olen niin onnellinen kun jäin eläkkeelle juuri kun korona alkoi. Aaah! 🥳🤗
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksessa ei hirveästi ole aikaa olla naama norsun v*tulla eikä jatkuvassa lähikontaktityössä niin lasten kuin vanhempien kanssa voi kuin yrittää jaksaa ja hymyillä.
Sitten kun työpaikan oven painaa kiinni, niin voi huokaista, ja välillä itkeä, ja olla naama nutturalla johtuen päivän raskaudesta ja mahdollisista oman elämän haasteista ja huolista. Ja aamulla taas uusi kierros käyntiin.Nimim.meiltä puuttuu 8 kasvattajaa talosta tällä viikolla, sijaisia on saatu 3kpl.
Järkyttävää tuo alan touhu!
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun työpaikan oven painaa kiinni, niin voi huokaista, ja välillä itkeä, ja olla naama nutturalla johtuen päivän raskaudesta ja mahdollisista oman elämän haasteista ja huolista. Ja aamulla taas uusi kierros käyntiin.Nimim.meiltä puuttuu 8 kasvattajaa talosta tällä viikolla, sijaisia on saatu 3kpl.
Kyselin sijaisuuksia päiväkoteihin, en kelpaa, koska olen kasvatustieteen maisteri pedagogisin pätevyyksin, mutta minulta puuttuu varhaiskasvatuksen opintojakso.
Mulla oli kerran sellanen työpaikka, että vieläki hymyilyttää. Aamuvuoro alkoi 7.00. Yhen kivan ka mentii 6.40. Keitettii kaffet. Höpöteltii ja 7.00 oltiin valmiit uuteen päivään.
No tää kiva jäi eläkkeelle. Aamuvuoro alkaa 6.59. Hirmu kiire alottaa päivä. Voi vattupuska.
Onneks oli toi paikka. Siis ei o ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tuo alan touhu!
Kyllä se on asenteesta kiinni. Ei kai sitä jaksa jos kotona katselee juoppoa miestä tai lenkkeilee liian vähän. Miksi syyttää työpaikkaa siintä jos väsyy?
Teen työtä, jota ei voi tehdä tuloksellisesti olematta tauotta aurinkoisen energinen ja positiivinen. Romahtaa voi sitten työpäivän jälkeen taas. Positiivisuus, vaikka pakotettukin, parantaa elämän laatua, olen siitä aivan varma.
Ja etänä oon, työyhteisö teamsissa riittää hyvin. Ehkä talven mittaan käväisen muutaman kerran konkreettisesti paikalla
Tyhmä työ jossa tyhmiä ämmiä jotka huhkii hulluna pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselin sijaisuuksia päiväkoteihin, en kelpaa, koska olen kasvatustieteen maisteri pedagogisen pätevyyksin, mutta minulta puuttuu varhaiskasvatuksen opintojakso.
En usko. Vai missä päin on niin hyvä tilanne, että sijaiset ei kelpaa?
Nii mieti millaiseksi työpaikan teet