Viikko-viikko sekottaa kaiken toimivan
Meillä menee nyt lasten kanssa tosi kivasti. Arki sujuu ja rullaa, kotona on kiva ilmapiiri. Välillä teinit kuohuu, ikään kuuluvasti, välillä minun pitää niille hermostua, ja joskus tuntuu että hakkaan päätä seinään niiden kanssa, semmosta ikään kuuluvaa kaikki, mutta muuten homma toimii.
Mies pysyttelee paljon pois täältä, ollaan eroamassa.
Eron jälkeen mies haluais viikko-viikko systeemin. Ja se sekottaa kaiken tässä toimivassa arjessa. Mies ei ole arkeen oikeastaan ikinä osallistunut, ei kuskauksiin ei mihinkään.
En ymmärrä miksi vängällä haluaa nyt?? On itse sanonut, että on aivan yhtä onnellinen, vaikka näkisi lapsia joka toinen vkonloppu. On aina mennyt tosi vapaasti omissa menoissaan. Työnkin puolesta joutuu reissaamaan. Helposti on viikon, toista pois, eikä sinä aikana soita/viestitä lapsille kertaakaan. Joskus hyvin harvoin jotain laittaa.
Luulen, että haluaa jakaa lapset kiusatakseen minua, koska tietää lasten kanssa vietetyn ajan olevan minulle tärkeää. Ja toinen asia on raha, pienemmät elatusmaksut.
Mutta, näin tämä toimisi aivan loistavasti. Kyllä hirvittää valmiiksi mimmoseksi homma menee viikko-viikko systeemillä. Minä en miehen viikkoihin voi tietenkään puuttua, mutta miten hän järjestää harrastuskuskaukset sun muut, senpä näkee sitten. Paljon on hänellä ainakin opeteltavaa asiaa.
Aina on kuormittunut arjesta täällä kotona paljon. Monesti on sanonut että ei jaksa ja soittaa sossuille, on lapsia uhannut laittavansa lastenkotiin. Nämä siis semmosista perus lasten/nuorten uhmaamimista, ei mitään semmosta oikeasti isoa ja vakavaa.
No, aika näyttää. Jospa tulisi järkiinsä.
Sen haluan vielä sanoa, että en missään nimessä ole isää lapsista vieraannuttamassa, aivan saa juuri niin paljon olla tekemisissä kun ikinä haluaa. Ja jos haluaa niin mennään viikko-viikko, mutta helppoa siitä ei tule. Ainakaan alkuun, ehkä sitten kun oppii, uudesta arjesta tulee rutiinia. Eipä hänkään sityen enää niin vaan häippäse ovesta, heippoja sanomatta.
Kommentit (24)
Koita puhua sille miehelle järkeä. Ei ole oikein sekottaa lasten elämää enää yhtään enempää, isän omista itsekkäistä syistä.
Ei kuulosta sille, että tulisi kauan jaksamaan viikko-viikkoa, ja sitten olisi taas muutoksia luvassa.
Minusta viikko-viikko on noin yleisesti ottaen raskas kelle tahansa. Saisi mielummin vanhemmat vaihtaa kämppää vuoroviikoin, ja lapset asuisivat vain yhdessä paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta viikko-viikko on noin yleisesti ottaen raskas kelle tahansa. Saisi mielummin vanhemmat vaihtaa kämppää vuoroviikoin, ja lapset asuisivat vain yhdessä paikassa.
Mikä ihmeen ehdotus tuo on?
No ei todellakaan noin, ei kukaan halua asua exän kamojen kanssa.
Viikko-viikko on todella toimiva, jos molemmat siinä mukana.
Ja 2vk-2vk vielä parempi.
Eikö tässä nyt kuitenkin se ero ole se asia, joka sekoittaa toimivan? Eikai niin voi odottaa, ettei se toisi muutoksia asioihin? Nyt on vaan koitettava sumplia asiat.
Onko niillä teineillä mitään sananvaltaa siihen että haluavatko venkslata huushollista toiseen? Miten se sitten vaikuttaa asiaan jos haluavatkin pysyä nykyisessä kodissaan, otetaanko minkä ikäisen mielipide huomioon jos asiasta pitää alkaa esim. viranomaisen kanssa vääntämään?
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä teineillä mitään sananvaltaa siihen että haluavatko venkslata huushollista toiseen? Miten se sitten vaikuttaa asiaan jos haluavatkin pysyä nykyisessä kodissaan, otetaanko minkä ikäisen mielipide huomioon jos asiasta pitää alkaa esim. viranomaisen kanssa vääntämään?
Tätä minäkin meinasin kysyä ap:lta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ehdotus tuo on?
No ei todellakaan noin, ei kukaan halua asua exän kamojen kanssa.
Viikko-viikko on todella toimiva, jos molemmat siinä mukana.
Ja 2vk-2vk vielä parempi.
Kyllä jotkut vanhemmat näin toimii juuri lastensa tähden, jotta heidän keskinäisellä erolla ei tarvitsisi lapsia rankaista ja laittaa heitä heittopusseiksi vanhempiensa kotien välillä kulkemaan.
Tuollaisesta systeemistä ei kasva tasapainoisia lapsia.
Olisi kannattanut tehdä lapset sellaisen henkilön kanssa, jota rakastaa ja jonka kanssa aikoo ratkoa ongelmat ja pysyä yhdessä
Niinpä niin. Minäpä rakastin. Miehen rakkaus loppui.
Kyllähän teinien mielipidettä kysytään. Ei ne vielä tajua mitä se kodista toiseen meneminen meinaa käytännössä.
Emmä tiedä paljonko se ero vaikuttaa meidän arkeen? Rauhottaa, ja vähentää riitoja, rennompi olla kaikilla. Ollaan totuttu olemaan tosi paljon minä ja lapset keskenämme. Toki koti vaihtuu, tähän ei oo varaa jäädä kellään. Eikä se isä enää sitte oikeasti asu samassa paikassa. Ei tartte olla kaikkien asennossa ku auton ovi pamahtaa kiinni. Vaikuttais kaikista vähiten lasten arkeen, kun jatkettais näin. Vaikkakin uudessa kodissa. Ihanne olis, jos voitais jatkaa tutissa kodissakin. Kävisivät isänsä luona sitten viikonloppusin, arkisin, lomilla, miten ikinä haluaisivat.
Mullekin tää on iso muutos. Aina tottunu hoitamaan kaiken, ja olemaan arjessa läsnä. Ja nyt pitää opetella irtottamaan. Jos viikko-viikko toteutuu.
Mitä teinit haluavat? Heidän mielipiteensä, jos haluavat jäädä pääasiassa sinun luoksesi, painavat aiemman arkijärjestyksen kanssa paljon.
Vierailija kirjoitti:
2 puhuu et molempien kanssa haluavat olla. 1 pääasiassa mun kanssa.
Sitten järjestelette kuviot niin, että tuo onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Äijä haluaa välttää elatusmaksut.
Sitäpä juuri haluaa.
Arkeen ei ole koskaan halunnut osallistua.
Sohvalla makasi ja odotti että minä tuun töistä tekee ruokaa yms. Aina oli hänellä ollu niin rankkaa töissä ettei jaksanu.
Harrastuksista ilmoitti, ei oo mun harrastuksia, mulla on omat, ei kiinnosta. Ei käyny katsomassa, ei osallistunut mitenkään ei edes rahallisesti, ei kuskannut... jos olis pitäny viedä, kehitti riidan ja sen varjolla (lapsen huonokäytös) jätti viemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se pitää tehdä. Tosin, en enää tiedä mitä 2 muuta haluaa, kun isänsä pyörähti joulunaikaa täällä ja sai toisen itkemään ilkeilyllään. En oo nyt viitsiny kysellä asumiskuvioista lapsilta. Kysellään, kun ajankohtasta.
Meillä meni siihen, että isäviikolla oli isän omia menoja niin, ettei ne sitten sopineetkaan ja vastineeksi isä halusi äitiviikonloppuja tms. ja oltiin tilanteessa, että koskaan en tiennyt, meneekö lapset nyt isälle viikoksi vai päiväksi, kuka kuljettaa harrastuksiin ja onko lapset edes menneet kouluun, kun isän olisi pitänyt kuljettaa eikä aina ehdi. Isältä oli koululle 15 km, kaksi bussinvaihtoa, äidin luota kävelytietä 800 m.
Lopulta teinit itse ilmoitti, että eivät mene isälle, liian paljon liikkuvia osia. Isä vei asian oikeuteen etäännyttämisenä. Kyllä 12v ja 15v voi olla viikon keskenään, kun isä on työmatkalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se pitää tehdä. Tosin, en enää tiedä mitä 2 muuta haluaa, kun isänsä pyörähti joulunaikaa täällä ja sai toisen itkemään ilkeilyllään. En oo nyt viitsiny kysellä asumiskuvioista lapsilta. Kysellään, kun ajankohtasta.
Tietävätkö he siis, että ero on tulossa? Jos tietävät, niin parempi puhua avoimesti jo nyt. Lapset ehtivät sitten miettiä itse, miten haluaisivat asua. On se sitten viikko-viikko, joka toinen vkl tai jotain siltä väliltä. Eikä kaikkien tarvitse edes mennä samalla rytmillä, kunhan ovat ainakin osan ajasta samassa paikassa, ettei sisarussuhde kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni siihen, että isäviikolla oli isän omia menoja niin, ettei ne sitten sopineetkaan ja vastineeksi isä halusi äitiviikonloppuja tms. ja oltiin tilanteessa, että koskaan en tiennyt, meneekö lapset nyt isälle viikoksi vai päiväksi, kuka kuljettaa harrastuksiin ja onko lapset edes menneet kouluun, kun isän olisi pitänyt kuljettaa eikä aina ehdi. Isältä oli koululle 15 km, kaksi bussinvaihtoa, äidin luota kävelytietä 800 m.
Lopulta teinit itse ilmoitti, että eivät mene isälle, liian paljon liikkuvia osia. Isä vei asian oikeuteen etäännyttämisenä. Kyllä 12v ja 15v voi olla viikon keskenään, kun isä on työmatkalla!
Voin kuvitella, että meillä olisi juuri tämmöistä. Käytännössä hoitaisin myös isäviikon hommat. Muttavitse en voisi tarjoutua, tai kysyä esim harrastuskuskauksista koska siitä suututtaisiin. Mutta aina pitäisi olla valmiina pyydettäessä viemään.
Päättikö oikeus siis, että 12 ja 15v voi olla keskenään???? Tämmöistäkin on isä lapsilleen puhunut, että kyllähän he 1-2 yötä voivat keskenään olla. Ja se on yksi syy, miksi toinen pojista isälleen haikailee.
Mee pois tästä ketjusta kiviaikoinesi.